Feedbacktopic Reliekentempel

DeletedUser

Guest
Donderdag heeft de app ook een update gekregen en is iedereen verplicht die update geïnstalleerd te hebben, als we het gebouw eerder activeren kan het gebeuren dat de app problemen gaat krijgen.
Het is zeker begrijpelijk dat het vervelend is om enkele dagen na de start van de expeditie pas blauwdrukken te kunnen krijgen, je kan ook langzaam beginnen met de expeditie en vervolgens vanaf donderdag er vol tegenaan, dan zou je prima de tijd moeten hebben om alle 3 de moeilijkheden te doorlopen voor maandag.


Opnieuw zijn de PC spelers dus weer de dupe van de app. Natuurlijk valt er wel een mouw aan te passen. Zo was er zelfs de mogelijkheid om die tempel volgende week te introduceren. Is daar wel eens over nagedacht?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De app is nu eenmaal een manier om het spel te spelen en daar zullen we rekening mee moeten houden, hoe vervelend het ook is voor de spelers via de browser die de update wat eerder krijgen. We hadden het natuurlijk ook nog een week kunnen uitstellen naar de start van de volgende update of zelfs naar de volgende expeditie, waarom zouden we het echter later introduceren als het nu al kan?
 

DeletedUser

Guest
De app is nu eenmaal een manier om het spel te spelen en daar zullen we rekening mee moeten houden, hoe vervelend het ook is voor de spelers via de browser die de update wat eerder krijgen. We hadden het natuurlijk ook nog een week kunnen uitstellen naar de start van de volgende update of zelfs naar de volgende expeditie, waarom zouden we het echter later introduceren als het nu al kan?

Omdat iedereen dan een gelijke kans heeft. Niet iedereen is in staat om te wachten om vervolgens alsnog alle 3 niveau's te halen. Die spelers hebben dus aanzienlijk minder kans op BD's van de tempel.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Iedereen heeft nu ook gelijke kans, iedere speler kan wachten en heeft hetzelfde aantal dagen om blauwdrukken te verzamelen.
 

DeletedUser

Guest
Speel jij wel eens? Je aantal pogingen is beperkt. Spelers zonder Alcatraz en een flinke voorraad legereenheden gaan het als ze donderdag beginnen nooit meer halen. Voor veel spelers zijn die laatse gevechten toch al een hele opgave.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Toch hebben ze meer tijd om blauwdrukken te verzamelen dan wanneer het pas volgende week zou beginnen, of zie ik dat verkeerd?
 

DeletedUser5889

Guest
Donderdag heeft de app ook een update gekregen en is iedereen verplicht die update geïnstalleerd te hebben, als we het gebouw eerder activeren kan het gebeuren dat de app problemen gaat krijgen.
Het is zeker begrijpelijk dat het vervelend is om enkele dagen na de start van de expeditie pas blauwdrukken te kunnen krijgen, je kan ook langzaam beginnen met de expeditie en vervolgens vanaf donderdag er vol tegenaan, dan zou je prima de tijd moeten hebben om alle 3 de moeilijkheden te doorlopen voor maandag.
Wat ik vooral vervelend vind aan de planning is dat het op een doordeweekse dag is. Geheid weer om 12.00 's middags. Het is nu eenmaal zo dat de mensen die hem gelijk zetten gelijk veel fp cachen. Dit is dus alweer iets dat in het voordeel is van de mensen die niet werken. Ik zou dit graag anders zien.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik ben ook van plan het ding te zetten als ik een blauwdruk heb. Ik heb het geduld niet om 3 maanden blauwdrukken te sparen en telkens te ruilen voor de verkeerde.
 

DeletedUser5889

Guest
Zo'n overzicht heb ik nog niet gezien. Ben op de beta zilveren en gouden relieken tegengekomen. Die zilveren geven de "gewone" beloningen zoals munten en voorraden, maar uit die gouden heb ik al 50 schurken, 100 fp, 200 van 1 goed en wachtvuren zien komen.

Ik twijfel nog.
50 schurken --> Leuke prijs, maar als je de fp's niet in de tempel stopt maar in Alca, dan levert dat meer op op lange termijn
100 fp --> Leuke prijs, maar af en toe een keer 100 fp gaat natuurlijk niet kostendekkend zijn
200 van 1 goed --> Waardeloos als zeldzame prijs. De herhalingsmissies en je GGs geven al zoveel goederen (en dan zijn mijn GGs niet eens bijzonder); wat moet je er nog mee?
wachtvuren --> tsja, ze vallen me maar aan; wat mij betreft ook een waardeloze prijs.

Als dit de enige rare prijzen zijn, dan ga ik hem niet zetten. Als de rare prijzen nu diamanten gebouwen, schurkenschuilplaatsen, kennisaltaren en dat soort dingen waren...ja....dan wel denk ik. Maar de prijzen die ik nu hoor zijn te mager.
 

DeletedUser

Guest
Toch hebben ze meer tijd om blauwdrukken te verzamelen dan wanneer het pas volgende week zou beginnen, of zie ik dat verkeerd?

Nee, op dat punt heb je gelijk, maar spelers die makkelijk die 3 niveau's halen hebben nu meer kans en dus een voordeel, of zie ik dat verkeerd?
 

DeletedUser

Guest
Ik twijfel nog.
50 schurken --> Leuke prijs, maar als je de fp's niet in de tempel stopt maar in Alca, dan levert dat meer op op lange termijn
100 fp --> Leuke prijs, maar af en toe een keer 100 fp gaat natuurlijk niet kostendekkend zijn
200 van 1 goed --> Waardeloos als zeldzame prijs. De herhalingsmissies en je GGs geven al zoveel goederen (en dan zijn mijn GGs niet eens bijzonder); wat moet je er nog mee?
wachtvuren --> tsja, ze vallen me maar aan; wat mij betreft ook een waardeloze prijs.

Als dit de enige rare prijzen zijn, dan ga ik hem niet zetten. Als de rare prijzen nu diamanten gebouwen, schurkenschuilplaatsen, kennisaltaren en dat soort dingen waren...ja....dan wel denk ik. Maar de prijzen die ik nu hoor zijn te mager.

Ik kan slechts hier weergeven wat ik tot nu toe zelf heb binnengesleept en wat ik van anderen hoor. Heb ook al 2 pergola's en 2 wachtvuren. Voor mij stellen die wachtvuren weinig voor, maar voor anderen kan het een makkelijke en mooie verdienste zijn. Vorige ronde op de beta sleepte ik vrij veel op niveau II binnen, maar dat is natuurlijk geen enkele graadmeter, aangezien het een kansspel is.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik heb een lijstje gevonden op de wiki. Met het levelen stijgt de kans op een relikwie een beetje, maar de kans op een zeldzame relikwie stijgt gevoelig. Ik denk dat die prijzen van Sl8yer de "Uncommon" zijn, en niet de "rare" (zeldzame), aangezien de kans op een zeldzame heel klein is (1% kans bij level 1)

%Relic chance
%Uncom.
%Rare
1 50 12 25.5 1
2 70 12.5 25.75 1.5
3 130 13 26 2
4 200 13.5 25.25 2.5
5 270 14 25.5 3
6 330 14.50 25.25 3.5
7 420 15 25 4
8 490 15.25 24.75 4.5
9 570 15.75 24.5 5
10 650 16.25 5.5
 

DeletedUser5889

Guest
Ik heb een lijstje gevonden op de wiki. Met het levelen stijgt de kans op een relikwie een beetje, maar de kans op een zeldzame relikwie stijgt gevoelig. Ik denk dat die prijzen van Sl8yer de "Uncommon" zijn, en niet de "rare" (zeldzame), aangezien de kans op een zeldzame heel klein is (1% kans bij level 1)

Dat lijstje lijkt niet helemaal te kloppen, want op level 4 is de kans 3% ipv 2,5%. Hoe dan ook, je moet al naar een flink grote GG toe voordat de kans op een zeldzame zo groot is dat je er wellicht om de week eentje hebt. Behoorlijk wat ruimteverlies die alleen maar gecompenseerd wordt al je echt goede gebouwen eruit kunt halen.
Voor de GG spelers goed te doen, maar voor de normale stervelingen...twijfelachtig of dit de moeite waard gaat zijn. Maar als @Sl8yer de ongewone prijzen noemde, dan wordt het al een stukje leuker.

Hoe kun je de zeldzaamheid zien van de prijs die je krijgt? Tot nu toe gezien een groenblauwe draak (kwam een oase uit) en een witte magere boedha (of zo) die een drive-in bord gaf. Maar welke van de twee is nu de zeldzamere?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je hebt zilver (wit), goud en groen, dat is respectievelijk veel voorkomend, minder voorkomend en zeldzaam.

Wat ik vooral vervelend vind aan de planning is dat het op een doordeweekse dag is. Geheid weer om 12.00 's middags. Het is nu eenmaal zo dat de mensen die hem gelijk zetten gelijk veel fp cachen. Dit is dus alweer iets dat in het voordeel is van de mensen die niet werken. Ik zou dit graag anders zien.
InnoGames is ook een bedrijf en zulke aanpassingen (evenals reguliere updates) zullen dus ook tijdens kantooruren moeten gebeuren.

Nee, op dat punt heb je gelijk, maar spelers die makkelijk die 3 niveau's halen hebben nu meer kans en dus een voordeel, of zie ik dat verkeerd?
DIe spelers hebben sowieso wel een voordeel, niet per se door dit grootse gebouw.
 

DeletedUser

Guest
DIe spelers hebben sowieso wel een voordeel, niet per se door dit grootse gebouw.

Klopt, maar waarom dan iedere keer die pogingen om het deze spelers lastiger te maken? Aan de andere kant bevoordeel je ze weer net zo hard. Beetje hap snap beleid.

Voor de GG spelers goed te doen, maar voor de normale stervelingen...twijfelachtig of dit de moeite waard gaat zijn. Maar als @Sl8yer de ongewone prijzen noemde, dan wordt het al een stukje leuker.

Ik denk het wel, want ik heb nog geen groen gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
InnoGames is ook een bedrijf en zulke aanpassingen (evenals reguliere updates) zullen dus ook tijdens kantooruren moeten gebeuren.
Want bij andere bedrijven vinden de releases niet plaats tijdens een weekend? :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Je hebt zilver (wit), goud en groen, dat is respectievelijk veel voorkomend, minder voorkomend en zeldzaam.

Aha, dan maar zelf eens een lijstje gaan opmaken:

Wit: drive-in bord
Goud: 100 fp (?), 50 schurken (?), 200 van 1 goed (?), wachtvuur (?)
Groen: oase

Graag aanvullen als je meer info hebt.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Want bij andere bedrijven vinden de releases niet plaats tijdens een weekend? :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
Het kan, maar het is niet onwijs handig, iemand zal het knopje moeten omzetten die ook graag het weekend vrij wil en als er iets fout gaat is er niemand om het op te lossen ;)
 

ThaMartin

Actief lid
Dus bij een hoger level je krijg je wellicht meer relikwiën en meer kans dat ze zeldzaam zijn.

Ik denk het niet. Bij ieder gevecht maak je kans op een relikwie. Die kans wordt bepaald door je TOR en zal dus op ieder niveau hetzelfde zijn. Vervolgens bepaald Inno de percentages of dat relikwie gewoon of zeldzaam is. Het lijkt mij dus dat ieder niveau hetzerlfde is, maar misschien kan ThaMartin of Leones daar uitsluitsel over geven.

We hebben dit even gecheckt en de niveaus maken geen verschil in je kans op relikwieën en kans op zeldzamere relikwieën.
 

DeletedUser5889

Guest
Het kan, maar het is niet onwijs handig, iemand zal het knopje moeten omzetten die ook graag het weekend vrij wil en als er iets fout gaat is er niemand om het op te lossen ;)
Elk bedrijf heeft wel ITers in dienst die graag tegen een weekendtarief werken. Inno zou de eerste uitzondering ooit zijn daarop.
En anno 2016 is thuiswerken toch ook geen uniek iets meer.

Maar zelfs als ik mee ga in deze redenering dan nog steeds is er een verschil tussen 12.00 en 07.00. Dat laatste geeft al veel meer mensen een kans om de GG te zetten voordat ze gaan werken. Hetzelfde geldt voor 17.00, waardoor er veel minder tijd zitten tussen de eerste GGs die gezet gaan worden en het tijdstip waarop (de meeste) mensen thuiskomen van hun werk.
 

DeletedUser6877

Guest
Zoals je wel begrijpt ben ik het eens met de kritiek van Branch, ik wil jullie graag het voordeel van de twijfel gunnen, maar als een van mijn medewerkers vroeger dergelijke fouten had gemaakt en er niet van had geleerd, werd het contract niet verlengd of volgde er inderdaad ontslag. Ik heb bij diverse grote organisaties gewerkt dus ik weet waar ik over praat.

Stel dat ik een denktank instel om een simulatie te maken van iets wat we wilden implementeren in de organisatie. Dan vraag ik eerst of ze de mening van de senior werknemers willen polsen, die ermee moeten werken en het moeten uitvoeren. Daarna start je een proefproject, laten we het project Beta noemen. Als er blijkt dat er fouten in de update zitten, kan je twee dingen doen. Als het grootste deel goed is, implementeer je en lost de fouten diezelfde week nog op met een release. Als er teveel fouten uitzetten cancel je de update. Dus laat de beta ook hier haar functie uitoefenen en voer geen updates door,terwijl er door veel spelers op gewezen is dat er fouten in zitten.

Het grootste probleem is de communicatie. Als een idee wordt afgewezen of wordt doorgezonden, maar dan wordt afgewezen is er geen enkele feedback van waarom dit gebeurt.

Als je te maken krijgt met een bottleneck, bijvoorbeeld er is niet genoeg mankracht om de problemen op te lossen, en die problemen zijn onderdeel van je core business, dan moet je de bottleneck wegnemen. Dat wil zeggen dat je dan meer mensen, tijdelijk?, in dienst moet nemen.

Verder blijven de termen als heel veel andere omstandigheden te vaag om op te reageren. Het blijft erop lijken dat we maar klakkeloos moeten aannemen dat het zo is, terwijl er niet uitgelegd wordt waar FoE mee bezig is.

Stel ik maak paraplu's en er zitten gaten in, dan kan ik aanvoeren naar de klanten dat er andere prioriteiten waren, zoals het uitbreiden van het aantal modellen of de kleur van de paraplu's of de soorten handvaten, maar dat zal mijn klant niet tevreden stellen. Stel je voor dat ik voorstel dit te repareren, maar ik doe er twee jaar over, dan is er geen klant die nog een paraplu bij me zal kopen.

Een groot deel van de problemen kan dus voorkomen worden door op beta goed te testen, door de problemen snel en accuraat aan te pakken, door liever even te wachten met een update, dan haar coute que coute door te voeren, door duidelijk en helder te communiceren waarom er aan bepaalde zaken prioriteiten wordt gegeven, en waar jullie mee bezig zijn.

We zijn hier met veel spelers die al heel lang dit spel spelen, het enige wat de meesten willen is denk ik dat hun mening serieus wordt genomen.

Een goed voorbeeld zijn de polls op het forum. Een idee zou bediscussieerd moeten worden in een topic, iedereen mag zijn argumenten voor en tegen op tafel leggen, maar uiteindelijk zijn het nu een paar fervente poll gebruikers die erover stemmen. Dit moet anders. Ik heb al eerder voorgesteld om daar een soort SER raad voor te maken, waarin jullie en een aantal ervaren spelers, kunnen discussiëren over het idee. Ik weet ook niet hoe dat precies kan worden vorm gegeven, maar het is denk ik wel een nuttig idee voor een begin van zoiets.

Het laatste voorbeeld van het verbieden van sectortje meppen vanwege de rancune van een paar spelers is een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Hier is het middel echt veel erger dan de kwaal, die geen kwaal is. zie mijn vorige posts hierover.
 
Bovenaan