Discussietopic Oceanische toekomst deel 3

Mr.Quib

Actief lid
wat zijn jouw bonussen dan mr.quib?

ik heb 160/128 en kom amper niveau 3 door. niveau 4 nooit gehaald
Zonder taveernebonus: 144/94. Dat is inclusief 2 x 5% van hooverbarak en 1 x 7% van drakendrone.

Sinds de invoering van het schildkanon speel ik helemaal zonder schurken, dat is sneller en geeft minder dooien. Grootste deel van GE speel ik met 8x hoover.

Laatste keer heb ik ook level 4 helemaal uitgespeeld en maar 5 keer hoeven onderhandelen omdat ik er echt niet door kwam.


Goed nieuws met de hand spelen heb ik altijd gedaan, in lastige gevallen, en ook eenheden goed uitkiezen.
Ik ben blij dat strategie nog steeds wint versus het percentage tegenstand.
Ik ben wat avontuurlijk geweest op de continentkaart en daar merk je echt dat 7 schurken en één eenheid ergens ophoudt inderdaad.
Op de continentkaart speel je het best zonder schurken. De AI daar is een stuk slimmer en zal je schurken zoveel mogelijk negeren.
 

DeletedUser10486

Guest
In de GE vecht ik 2 ronden, 3 en 4 onderhandel ik. Niet zozeer omdat vechten niet lukt, maar omdat het niet economisch is wegens teveel doden. Dan spaar ik mijn eenheden beter om buren aan te vallen of om wat te doen in de GVG.

Tegen vliegende eenheden kan je volgens mij niet veel met een schildkanon. Op de alle tijdperken kaart pak ik legertjes met 3 of meer schildkanonnen gemakkelijk aan met een drone en 7 schurken. Ondanks het verschil van 3 tijdperken.
 

DeletedUser

Guest
Zonder taveernebonus: 144/94. Dat is inclusief 2 x 5% van hooverbarak en 1 x 7% van drakendrone.

Sinds de invoering van het schildkanon speel ik helemaal zonder schurken, dat is sneller en geeft minder dooien. Grootste deel van GE speel ik met 8x hoover.

Laatste keer heb ik ook level 4 helemaal uitgespeeld en maar 5 keer hoeven onderhandelen omdat ik er echt niet door kwam.



Op de continentkaart speel je het best zonder schurken. De AI daar is een stuk slimmer en zal je schurken zoveel mogelijk negeren.

ik vind het leuk dat het meer strategisch wordt in het begin waren de eenheden minder complex.

Lichte Eenheden > Snelle Eenheden
Zware Eenheden > Lichte Eenheden
Afstandseenheden > Zware Eenheden
enz. enz.

Er was geen bezwaar om dan met 7 schurken en de juiste eenheid uit te komen zolang je de echte eenheid achterhield.
Nu wordt het anders, complexer en dus strategisch leuker voor mijn gevoel en de kracht en zwakten van eenheden is ook veel afwisselender en betreft vaak meer dan één eenheid.
Leuke puzzels!
 

DeletedUser4100

Guest
Had op nog een nieuw GG gehoopt,
ik zal wel braaf en geduldig zijn :)
Dit was ook al afgevraagd op Béta.
After reviewing the impact of Great Buildings on the game, it was decided against including one in this part of Oceanic Future. Naturally, this does not mean that we will not be releasing GB's any more. It only means there will be no new Great Building in this part of this particular age.
Ze zegt dat het ontwikkelingsteam heeft nagedacht over de impact van GG's in het spel en daarom besloten
om voorlopig de GG niet te introduceren in het spel.
Er is echter wel ontdekt dat een 2e oceanische GG ontworpen is. Ik heb deze ontwerpen
gepubliceerd in het Béta topic, als je nieuwsgierig bent.
Er is gespeculeerd dat of die GG een geweldige bonus heeft, omdat ze het uitstellen wegens
de invloed op het spel, of een slechte bonus omdat ze niet willen dat de GG veel invloed op het
spel heeft.
 

DeletedUser

Guest
...

Er is gespeculeerd dat of die GG een geweldige bonus heeft, omdat ze het uitstellen wegens
de invloed op het spel, of een slechte bonus omdat ze niet willen dat de GG veel invloed op het
spel heeft.

... of omdat ze eerst eens moeten nadenken over hoe het nu verder moet met het uitbreidingenbeleid waarover hier op alpha al geanimeerd is gediscussieerd.
Als je hier dan weer nieuwsgierig naar bent:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ze zegt dat het ontwikkelingsteam heeft nagedacht over de impact van GG's in het spel en daarom besloten
om voorlopig de GG niet te introduceren in het spel.

Waar noemt ze het ontwikkelingsteam dan? o_O

Ook zegt ze nergens dat GG's voorlopig niet in het spel geïntroduceerd worden. Wat ze zegt is dat er in DIT deel van de Oceanische Toekomst geen GG zit. Dat zegt dus helemaal niets over het VOLGENDE deel.
 

Mr.Quib

Actief lid
Het moet niet gekker worden: binnen hetzelfde tijdperk een nieuw continent moeten verkennen...o_O
Eerst ruim een dag kwijt om naar het nieuwe deel OT te varen, dan nog een dag om de provincie te verkennen.
Zie ook deze opmerking.
 

DeletedUser

Guest
Het moet niet gekker worden: binnen hetzelfde tijdperk een nieuw continent moeten verkennen...o_O
Eerst ruim een dag kwijt om naar het nieuwe deel OT te varen, dan nog een dag om de provincie te verkennen.

Dat is al altijd zo geweest sinds het tijdperk in delen komt.
 

Markus

Actief lid
vind die verhaal en extra missies dit keer echt het "einde" zeg....

twee extreme voorbeelden:

produceer 10x een 24 uurs productie in een productiegebouw.... yay :p

of deze:
produceer 30x een 24 uurs productie in de mineraalwinningsinstallatie. prijs: 2 krabjes... waardeloos :p
 

DeletedUser10111

Guest
Ach, je accepteert het, en je hebt geen last meer van die nutteloze adviseurs :D
 

DeletedUser10486

Guest
Dit was ook al afgevraagd op Béta.

Ze zegt dat het ontwikkelingsteam heeft nagedacht over de impact van GG's in het spel en daarom besloten
om voorlopig de GG niet te introduceren in het spel.
Er is echter wel ontdekt dat een 2e oceanische GG ontworpen is. Ik heb deze ontwerpen
gepubliceerd in het Béta topic, als je nieuwsgierig bent.
Er is gespeculeerd dat of die GG een geweldige bonus heeft, omdat ze het uitstellen wegens
de invloed op het spel, of een slechte bonus omdat ze niet willen dat de GG veel invloed op het
spel heeft.

Dan kan men net zo goed de Arc eens wat gaan herbalanceren wegens te veel invloed op het spel.
Of de stekker er uit trekken, en in FoE 2 van het begin aan nadenken over welke invloed die dingen hebben op het spel.
 

DeletedUser

Guest
Dan kan men net zo goed de Arc eens wat gaan herbalanceren wegens te veel invloed op het spel.
Of de stekker er uit trekken, en in FoE 2 van het begin aan nadenken over welke invloed die dingen hebben op het spel.

Zou wat zuur zijn voor mensen die niets anders meer doen dan hun Arc boosten en cross deals sluiten.
Het zou unfair zijn nu de benefits terug te trekken hoe exorbitant ze ook zijn.
 
Dan kan men net zo goed de Arc eens wat gaan herbalanceren wegens te veel invloed op het spel.
Of de stekker er uit trekken, en in FoE 2 van het begin aan nadenken over welke invloed die dingen hebben op het spel.

Er staat dat ze DIT DEEL van oceanisch geen GG gaan toevoegen. Er komt nog een deel dus heel goed mogelijk dat oceanisch alsnog 2 GG's gaat krijgen. Ik heb niks gelezen over herbalanceren.
 

DeletedUser

Guest
Ik krijg nu een missie om mijn totale bevolking met 18.000 te verhogen. Waar slaat dat in vredesnaam op? Afbreken kan ik hem niet en ik ben nu dagen bezig om huizen te bouwen die ik niet nodig heb!!!
 

DeletedUser

Guest
Dat heeft ze in het verleden niet weerhouden om DvA, Zeus en CDM te herwaarderen. Daarvoor is wel een compensatie gegeven, maar het zou dus mogelijk moeten zijn.

Dat is echt een heftige ingreep!
Wat was de compensatie?
 

Mr.Quib

Actief lid
Ik krijg nu een missie om mijn totale bevolking met 18.000 te verhogen. Waar slaat dat in vredesnaam op? Afbreken kan ik hem niet en ik ben nu dagen bezig om huizen te bouwen die ik niet nodig heb!!!
Zet gebouwen neer die bevolking kosten en breek ze weer af, ik heb me aardig vermaakt met het opruimen van recyclewielen ;)

Dat is echt een heftige ingreep!
Wat was de compensatie?
Een voucher per GG voor 1 level omhoog.
 

DeletedUser

Guest
Zet gebouwen neer die bevolking kosten en breek ze weer af, ik heb me aardig vermaakt met het opruimen van recyclewielen ;).

Recyclewielen verlagen mijn bevolking, die verhogen hem niet. Natuurlijk kan ik huizen bouwen en weer afbreken. Het blijft echter een onzinnige missie.
 

DeletedUser

Guest
En als je ze dan afbreekt verhogen ze je bevolking... :rolleyes:

Op die manier. Daar had ik niet aan gedacht. Feit blijft dat dit een opdracht is die je zou moeten kunnen afbreken.

In ieder geval bedankt voor de tip. De recyclewielen waren op, maar ik had nog een lading kustwinkels. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan