Discussietopic Oceanische toekomst deel 3

DeletedUser9695

Guest
demn... weer geen gg...
zit je dan met 150.000+ goederen in je inventaris :rolleyes::rolleyes:
 

Mr.Quib

Actief lid
Op die manier. Daar had ik niet aan gedacht. Feit blijft dat dit een opdracht is die je zou moeten kunnen afbreken.

In ieder geval bedankt voor de tip. De recyclewielen waren op, maar ik had nog een lading kustwinkels. :)
Graag gedaan :)
 

DeletedUser9585

Guest
Jammer dat de manta's maar 9 bereik hebben, had wel 10 mogen zijn in mijn ogen. De contact!-vaardigheid is nu alleen een meerwaarde tegen krabjes.
Een van de weinige ontmoetingen op GE (level 4) die ik nog steeds onderhandel, zijn die gevechten met wave 1 acht krabjes en wave 2 acht aal (en die vice-versa). Met een nieuwe eenheid met bonus tegen krab en aal had ik er goede hoop op dat ik deze ontmoetingen
wel vechtend zou kunnen oplossen. Maar gezien een aal 1 vakje meer bereik heeft, krijgt hij dus (meestal) geen optater van de contact-vaardigheid van de manta(-schurk) en kom ik daardoor te beschadigd uit wave 1 om in wave 2 acht krabjes te verslaan.
Hebben meer spelers hier moeite mee? (of doe ik het gewoon verkeerd, dan sta ik open voor tips :p)
 

Markus

Actief lid
8 aal is prima te verslaan met 8 manta hoor. 8 manta zou ik neermeppen met het gebruikelijke spul (padjes en subs).

wat je in die gecombineerde waves beste kan doen denk ik is gewoon met padjes, subs en evt een manta of twee, en de rest dan schurkjes.
 

DeletedUser

Guest
wat je in die gecombineerde waves beste kan doen denk ik is gewoon met padjes, subs en evt een manta of twee, en de rest dan schurkjes.

Dat is dus 2 schildkanon, 2 subs, 2 manta en 2 schurken. Eerst transformeren je schurken en de vraag is maar waarin. Vervolgens raak je in ieder geval je twee schildkanonnen kwijt en waarschijnlijk nog wel een eenheid. Die alen staan ondertussen verborgen, dus je loopt nog meer schade op. Ik denk niet dat jij het daarna in de volgende golf nog redt tegen 8 KRAB Mech. Mocht ik mij vergissen dan hoor ik het graag.
 

Markus

Actief lid
Dat is dus 2 schildkanon, 2 subs, 2 manta en 2 schurken. Eerst transformeren je schurken en de vraag is maar waarin. Vervolgens raak je in ieder geval je twee schildkanonnen kwijt en waarschijnlijk nog wel een eenheid. Die alen staan ondertussen verborgen, dus je loopt nog meer schade op. Ik denk niet dat jij het daarna in de volgende golf nog redt tegen 8 KRAB Mech. Mocht ik mij vergissen dan hoor ik het graag.

ik zou maar 2 soorten eenheden nemen hoor, denk dat je met 4 manta / 4 aal ook best wat kans maakt, al heb ik tegen 8 krab liefst minstens 2 padjes staan :)
 

DeletedUser

Guest
ik zou maar 2 soorten eenheden nemen hoor, denk dat je met 4 manta / 4 aal ook best wat kans maakt, al heb ik tegen 8 krab liefst minstens 2 padjes staan :)

Daar geldt precies hetzefde verhaal. Die 8 alen beginnen het gevecht en lopen direct naar de overkant. Van de 8 blijven er dan zeker minimaal 4 of 5 verborgen. Die 8 alen blijven buiten bereik van de contact vaardigheid van jouw manta's. Je loopt opnieuw zoveel schade op dat je het daarna niet meer redt tegen die 8 KRAB.
 

DeletedUser9585

Guest
Heb de ontmoeting met golf 1 acht krab en golf 2 acht aal vechtend kunnen oplossen met 1 manta en 7 schurk.
Had wel het geluk dat de AI 1 of 2 aaltjes binnen de contactvaardigheid van de manta's stuurde.
Had aan het eind een halve schurk over.
Met een hoop kannonnenvoer, geduld, geluk en 175%-121% aanval (incl. 30% kroegbonus) is het dus soort van "te doen". :confused:
Naja, volgende week maar eens wat vrije tijd verdampen op die ontmoeting met golf 1 acht aal en golf 2 acht krab. Die heb ik voor nu nog maar effe onderhandeld. :p
 

DeletedUser

Guest
Heb de ontmoeting met golf 1 acht krab en golf 2 acht aal vechtend kunnen oplossen met 1 manta en 7 schurk.
Had wel het geluk dat de AI 1 of 2 aaltjes binnen de contactvaardigheid van de manta's stuurde.
Had aan het eind een halve schurk over.
Met een hoop kannonnenvoer, geduld, geluk en 175%-121% aanval (incl. 30% kroegbonus) is het dus soort van "te doen". :confused:
Naja, volgende week maar eens wat vrije tijd verdampen op die ontmoeting met golf 1 acht aal en golf 2 acht krab. Die heb ik voor nu nog maar effe onderhandeld. :p

Ik ga er maar even van uit dat je de golven hier door elkaar haalt, want die alen zitten in de eerste golf. Als alles mee zit is het te doen, maar zoals je zelf al zegt, je redt het maar net. De meeste tijd redt je het net niet.

Reactie van Funky Eendje zal zijn dat je je terug kan trekken tot je de juiste omstandigheden aantreft, maar daar moet je dan wel de zin en het geduld voor op kunnen brengen.
 

DeletedUser4100

Guest
Dat is echt een heftige ingreep!
Wat was de compensatie?
Eerst waren beide aanvals GG's +150% aanval waard,
verdedegingde GG's waren alleen soort mega wachtvuren.
Daardoor was de PvP ballans er niet, nu is het een beetje
met 90%/60%, als je puur naar GG's kijkt.
Dan kan men net zo goed de Arc eens wat gaan herbalanceren wegens te veel invloed op het spel.
Of de stekker er uit trekken, en in FoE 2 van het begin aan nadenken over welke invloed die dingen hebben op het spel.
Dan zullen ze veel boze spelers krijgen.:p Net als toen ze de Zeus, CDM, DvA en Deal Castle
opnieuw balanceerde. Als ze slim zijn gaan ze dat inderdaad doen, als ze een FoE 2 of remaster
gaan maken. Met de kennis en ervaring en de goede/min punten van huidige spel in PvP, GvE,
GvG, enz.
 

DeletedUser

Guest
Ik vraag me trouwens af waarom de Arc zo vreselijk loont ten opzichte van andere GG's.
Je hoort er niet bij als je Arc geen 90% levert.
Daarnaast vind ik het vreemd dat als GG's een te goede bonus hebben dat dit gewoon met terugwerkende kracht wordt teruggedraaid zoals met de AV's.
Een voucher voor een extra level is dan nauwelijks een compensatie te noemen.

Maar nu dat toch zo kan gaan zou ik graag de Notre Dame voor herbalancering willen nomineren.
Ik vind dat ding te groot voor de bonussen dat het geeft.
Dat herbalanceren mag best twee kanten op werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Eerst waren beide aanvals GG's +150% aanval waard,
verdedegingde GG's waren alleen soort mega wachtvuren.
Daardoor was de PvP ballans er niet, nu is het een beetje
met 90%/60%, als je puur naar GG's kijkt.

Huh? :confused:

Nu praat je echt volslagen wartaal. Er waren niet 2 maar 3 aanvals GG's en die gaven ieder max 50%
Verdedigende GG's waren er ook twee die ieder 50% gaven. Je bent niet goed als je dat megawachtvuren noemt.

Wat je verder uitkraamt over PvP balans slaat helemaal nergens op. Iedereen had en heeft nog steeds gelijke kansenp dat gebied. Met een balans in PvP heeft het helemaal niks te maken.
 

DeletedUser

Guest
Ik vraag me trouwens af waarom de Arc zo vreselijk loont ten opzichte van andere GG's.
Je hoort er niet bij als je Arc geen 90% levert.

Met 90% levert die Arc je 90% meer fp's, medailles en BD's als je in de GG van een ander bijdraagt. Dat gaat dan dus hard. Het levert je behoorlijk wat exctra op en geeft je ook de kans om GG's van gildeleden of anderen tegen kostprijs omhoog te brengen. Je helpt dus jezelf en anderen met zo"n Arc.

Daarnaast vind ik het vreemd dat als GG's een te goede bonus hebben dat dit gewoon met terugwerkende kracht wordt teruggedraaid zoals met de AV's.
Een voucher voor een extra level is dan nauwelijks een compensatie te noemen.

Niet met terugwerkende kracht. Dat zou ook een veels te ingrijpende operatie zijn geweest. Er werd gewoon een datum geprikt en vanaf dat moment gaven de betreffende GG's minder.

Waar iedereen ook aan voorbij gaat is dat de GG's toen een max level van 10 hadden en dat ze nu onbeperkt kunnen worden verhoogd. Een voucher voor een level was dus zo gek nog niet.

Maar nu dat toch zo kan gaan zou ik graag de Notre Dame voor herbalancering willen nomineren.
Ik vind dat ding te groot voor de bonussen dat het geeft.
Dat herbalanceren mag best twee kanten op werken.

Als jij denkt dat het "zo kan gaan" dan snap je het niet helemaal. Je hebt op dat punt geen inspraak. Wat jij nu voorstelt is al tig keer door anderen voorgesteld. Het antwoord is dat het niet gebeurt, omdat je ook in GG's keuzes moet maken.
 

DeletedUser

Guest
Als jij denkt dat het "zo kan gaan" dan snap je het niet helemaal. Je hebt op dat punt geen inspraak. Wat jij nu voorstelt is al tig keer door anderen voorgesteld. Het antwoord is dat het niet gebeurt, omdat je ook in GG's keuzes moet maken.

Ik weet het.
Gelukkig hebben we de keuze het niet neer te zetten inderdaad.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet het.
Gelukkig hebben we de keuze het niet neer te zetten inderdaad.

De keuze is eigenlijk het neer te zetten zolang je er profijt van hebt en het vervolgens te dumpen. Dat geldt voor veel GG's in het begin. Later zet je ze niet eens meer neer. Dat wordt ook in de hand gewerkt door de ontwikkelingen in het spel.

Simpel voorbeeld. Het Colosseum was een prima manier om voor beginnende spelers medailles te verkrijgen. Toen werden de overwinningstorens geïntroduceerd. Zelfs voor een beginnend speler is dat Colosseum nu waardeloos.
 

DeletedUser

Guest
De keuze is eigenlijk het neer te zetten zolang je er profijt van hebt en het vervolgens te dumpen. Dat geldt voor veel GG's in het begin. Later zet je ze niet eens meer neer. Dat wordt ook in de hand gewerkt door de ontwikkelingen in het spel.

Simpel voorbeeld. Het Colosseum was een prima manier om voor beginnende spelers medailles te verkrijgen. Toen werden de overwinningstorens geïntroduceerd. Zelfs voor een beginnend speler is dat Colosseum nu waardeloos.

Ja, mee eens ik heb het Coloseum nooit overwogen en wilde Babel en Kirche ook niet.
Recentelijk heb ik de laatste twee gezet omdat ik voor de omvang de goederen wel practisch vind voor dit moment en ook vanwege hoe vanaf het Morgen TP goederen worden geproduceerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Markus

Actief lid
Daar geldt precies hetzefde verhaal. Die 8 alen beginnen het gevecht en lopen direct naar de overkant. Van de 8 blijven er dan zeker minimaal 4 of 5 verborgen. Die 8 alen blijven buiten bereik van de contact vaardigheid van jouw manta's. Je loopt opnieuw zoveel schade op dat je het daarna niet meer redt tegen die 8 KRAB.

raspessimist :p

anyway, die manta's beginnen vaak nog voor de alen dat doen. en door zelf met 4 van die dingen te komen bewegen ze meestal niet zoveel (rare eigenschap eigenlijk), dus eerste beurt gebeurt er weinig vrees ik.
 

DeletedUser

Guest
raspessimist :p

anyway, die manta's beginnen vaak nog voor de alen dat doen. en door zelf met 4 van die dingen te komen bewegen ze meestal niet zoveel (rare eigenschap eigenlijk), dus eerste beurt gebeurt er weinig vrees ik.

Manta's kunnen volgens mij niet voor de alen beginnen. De startvolgorde wordt bepaald door de afstand die de eenheden af kunnen leggen. Daarom beginnen de alen altijd eerst.
 

DeletedUser5986

Guest
Ik Heb n beetje t idee dat ik verward wordt.:confused::confused::eek::oops:o_O:rolleyes::confused:
Uit de aankondiging;
Met dit derde deel uit de Oceanische Toekomst geven we je:
  • 25 verhaallijn missies
  • 10 bonusmissies
  • 1 nieuw oceaanterminal level
  • 4 nieuwe bemanningsleden
  • 4 uitbreidingen (overwinnings- en diamantenuitbreidingen waren al beschikbaar)
Dit impliceert volgens mij dat we 4!! uitbreidingen zouden krijgen in dit deel van Oceanische Toekomst, want overwinnings- en diamantuitbreidingen waren al beschikbaar.
maar je krijgt er maar 1 uit de tech en 1 uit de kaart (=2 ipv 4), dus de overwinnings- en diamantuitbreidingen die al beschikbaar waren, worden opeens meegeteld, terwijl die duidelijk NIET tot dit deel horen.
Nou kan ik t verkeerd opgevat hebben, maar mij lijkt dat de aankondigings tekst wel iets duidelijker zou kunnen.
bv;
  • 2 uitbreidingen; 1 uit Techtree, en 1 uit de kaart.
Dat komt toch even wat duidelijker, minder misleidend/verwarrend over.
Misschien iets om de volgende keer rekening mee te houden...aub, svp, bvd ;):D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Die uitbreidingen horen wel bij dit deel, ze zijn alleen wat eerder beschikbaar dan de activering van de rest van de onderdelen.
 
Bovenaan