Beta discussietopic (met spoilers!)

Joey-the-king

Actief lid
De missies zijn dit keer niet zo slecht, fijn dat je nu bijvoorbeeld ook een keuze hebt om een provincie te verkennen of iets anders doen.
Wel jammer dat het 2 grote set's zijn.. Wat dus moeilijk te plaatsen is :D..
 

DeletedUser

Guest
De missies zijn dit keer niet zo slecht, fijn dat je nu bijvoorbeeld ook een keuze hebt om een provincie te verkennen of iets anders doen.

Datr is niet fijn joey. Als je pech hebt moet je een week wachten voordat je dat andere kan volbrengen.
 

Joey-the-king

Actief lid
Datr is niet fijn joey. Als je pech hebt moet je een week wachten voordat je dat andere kan volbrengen.

Je hebt opzich wel gelijk, maar ik denk / vindt dat die andere keus die je krijgt wel (makkeljjk) haalbaar is.
En het is bovendien altijd fijn om te mogen kiezen tussen 2 dingen.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt opzich wel gelijk, maar ik denk / vindt dat die andere keus die je krijgt wel (makkeljjk) haalbaar is.
En het is bovendien altijd fijn om te mogen kiezen tussen 2 dingen.

Dan moet die tweede keus wel een reële keus zijn en niet een keus tussen twee kwaden. Alleen met voorkennis is dit een alternatief.
 

DeletedUser4100

Guest
2e OT GG (voorlopig niet geïntroduceerd)
X_OceanicFuture_Landmark2.png
X_SS_OceanicFuture_Landmark2.png
 

DeletedUser4100

Guest
Er komt een nieuw spelonderdeel: uitdagingen.
Het zijn soort van dagelijkse extra missies die je kan doen. Je krijgt keuze uit 2 kisten, in elke
kist zit een aantal beloningen waar je kans op kan maken. Als je een kist hebt gekozen krijg
je een extra ''moeilijke'' missie. Als je deze voltooid kan je de gekozen kist openen en een
van de beloningen krijgen. Lukt je dit 7 dagen achter elkaar, dan verdien je een bonus kist
en kan je een van de beloningen van die kist krijgen. Waaronder een KA.
Oh ja, elke dag vanaf 8 uur s'ochtends, lokale tijd start een nieuwe uitdaging. Als je het niet
lukt om voor de nieuwe uitdaging de uitdaging te voltooien, heb je verloren.
https://forum.beta.forgeofempires.com/index.php?threads/new-feature-daily-challenges.7835/

Herfst event 2017 komt er ook aan, met een paar upgrades voor een event
gebouw. Waar je uiteindelijk 3 fp's/d uit kunt krijgen.
https://forum.beta.forgeofempires.com/index.php?threads/fall-event-2017.7839/
Appelbomen keren ook terug, maar leveren aanzienlijk minder appels dan vorig jaar. Nu
tot 5 appels, maar meestal 2 appels per boom.
 

DeletedUser10486

Guest
Lol, die daily challenge is dus eigenlijk een permanent doorlopend wekelijks evenement. Wie nu al klaagt over teveel evenementen, zal niet blij zijn daarmee.
Zeker niet als er tegelijk nog een ander evenement bezig is....
 

DeletedUser10111

Guest
Als je overdag werkt, betekent dat je de uitdaging alleen in de avonduren kunt doen, laten we zeggen in zo'n 4 uur max.
 

DeletedUser10486

Guest
De voorbeeldopdracht van het beta forum kan je op 4 uur doen, als je voldoende productiegebouwen hebt staan:
- 60x motiveren/opknappen
- 4 gevechten na elkaar winnen
- 33 producties van 1 uur
Nu hoop ik wel dat dit de "moeilijke" opdracht is, want als dit de gemakkelijke is....
En zo krijg je er dus elke dag één.
 

DeletedUser10111

Guest
33 producties van 1 uur? Ik heb 2 voorraad productie gebouwen, dat is genoeg. Ik kan nog 2 Luaus mee laten doen, maar dan heb ik nog 5 gebouwen te weinig om de 4 uur te halen.
 

DeletedUser

Guest
Ze zetten te hoog in met die opdrachten op beta vind ik.
Ik heb niet de minste behoefte gehad om mee te doen.
Verder zie ik op beta appelbomen die ik kan innen maar geen event op de app.
Gaat lekker zo.
 

DeletedUser

Guest
Ze zetten te hoog in met die opdrachten op beta vind ik.
Ik heb niet de minste behoefte gehad om mee te doen.
Verder zie ik op beta appelbomen die ik kan innen maar geen event op de app.
Gaat lekker zo.

Events komen op de beta nooit op de app. Pas op de live werelden worden ze ook op de app toegevoegd.

De dagelijkse uitdaging bestaat niet zoals darkenridder denkt uit een "extra moeilijke missie", maar uit een aantal missies, die tegelijkertijd lopen en waarvoor je 24 uur de tijd hebt om die te voltooioen. Vooralsnog wordt er bij die missies geen rekening gehouden met een evenement dat tegelijkertijd loopt en wordt er nu niet bepaald gekeken naar de haalbaarheid er van. Zo kan het zijn dat 1 van de 6 missies die je voor die dag moet voltooien bestaat uit het bezoeken van 60 taveernes. Met 105 vrienden is dat al een moeilijk haalbare opdracht. Heb je die vrienden ook nog eens bezocht aan het eind van de dag en vind je die missie om 8 uur 's ochtends, dan moet je dus nog 16 uur wachten voordat je bij de meeste taveernes terecht kan en mag je je slaap opofferen als je het echt nog wilt halen.
 

DeletedUser

Guest
Events komen op de beta nooit op de app. Pas op de live werelden worden ze ook op de app toegevoegd.

Soms zijn events wel op de app hoor nu voor de helft: alleen de appelboompjes.
Ons huidige event op live was ook beschikbaar op de app tijdens beta net als het zomer rad.
Monroe was er weer niet.
 

DeletedUser4100

Guest
33 producties van 1 uur? Ik heb 2 voorraad productie gebouwen, dat is genoeg. Ik kan nog 2 Luaus mee laten doen, maar dan heb ik nog 5 gebouwen te weinig om de 4 uur te halen.
Je gaat de uitdagingen nog leuk vinden. Want er wordt vaak naar je producties gevraagd.
De voorbeeldopdracht van het beta forum kan je op 4 uur doen, als je voldoende productiegebouwen hebt staan:
- 60x motiveren/opknappen
- 4 gevechten na elkaar winnen
- 33 producties van 1 uur
Nu hoop ik wel dat dit de "moeilijke" opdracht is, want als dit de gemakkelijke is....
En zo krijg je er dus elke dag één.
Dat was een van de makkelijkste.xd Ja, op die manier krijg je elke dag zo'n missie. Het is natuurlijk
aan jou om te besluiten de uitdaging aan te gaan en of je de moeite het waard vind voor wat je terug
krijgt. Als je een week alle uitdagingen achter elkaar wint, krijg je nog een extra beloning, waarmee
je kans maakt op een KA, voor zover het er nu voor staat en als ze het niet aanpassen.

Om maar een paar van de leuke uitdagingen te noemen, nu je er naar vraagt.:D Ach deze missies zal
je zowel kunnen doen. Vooral deze missies gaan jullie vast nog heel erg leuk vinden.xd Om maar even
3 erbij te halen.

* Spendeer 1.500 taveerne zilver
* Spendeer 14 fp's
* Voltooi 28x 5 min. producties
* Verzamel 3.500 taveerne zilver


* Voltooi 3 andere missies
* Verzamel 6.200 voorraden (vroege middel eeuwen waarde)
* Spendeer 6 fp's in een GG
* Activeer 2 boosts in je taveerne


* Voltooi 72x een 15 min. productie
* Verzamel 150 goederen
* Win 2 gevechten

mymarketingchallenge.png

Wat de problemen omtrent de uitdagingen, zoals ze nu zijn, het is nog in de test fase. Dit is
een bericht dat Inno poste op het Béta forum.
Some general comments on several of the points raised:

There are checks in place to make sure that there won't be any "impossible" challenge conditions. However, if you see any that you simply can't do (for instance "solve X encounters" when you've already completed all of them), please comment here or (even better) report this to via our support system, as this is of course not intended :).
This being said - there will be conditions that are rather demanding and it is by design that not everybody will be able to complete them on every single day. However, with involvement and activity, most players should be able to complete them 7 days in a row from time to time. Probably not every week though.

Also, unlike normal quests, daily challenges are tailored by age. So depending on what age you're in, the requirements may differ. If you see any problems related to this system, please also comment, as improvements are possible :).
In kort Inno luistert naar de feedback om verbeteringen toe te voegen en uitdagingen aan te passen.
I will be discussing with the higher ups that some of these requirements are a bit unrealistic, and at the extremes near impossible for most players.
Dit is nog een bericht van de CM van Béta, dus het is goed mogelijk dat de voorbeelden die ik gaf
worden aangepast, waarschijnlijk naar beneden. Ik heb de voorbeelden gegeven om jullie een idee
te geven wat uitdagingen inhouden. Ook bv. het bezoeken van een heleboel taveernes wordt dan
waarschijnlijk verlaagt. Vermoedelijk wordt ook het gevraagde zilver dan verlaagt, maar mijn advies
is om 100% zeker hier van te zijn, om op op de Béta server het onderdeel te testen en/of het Béta forum
in de gaten te houden.
Om jullie een nog veel beter voorbeeld te kunnen bieden, is dit een kort filmpje in het Duits over de
uitdagingen. Als je Duits kan helpt het, als je het niet kan kun je negeren wat hij zegt en gewoon kijken
hoe het eruit ziet.:p Spoilers, ze gaan ook de missie layout aanpassen, wat je dan ook meteen ziet.;)
In het filmpje is ook een ander voorbeeld van een uitdaging.
 

DeletedUser

Guest
Soms zijn events wel op de app hoor nu voor de helft: alleen de appelboompjes.
Ons huidige event op live was ook beschikbaar op de app tijdens beta net als het zomer rad.
Monroe was er weer niet.

Het event is niet beschikbaar op de app. Die appelboompjes zie je bij toeval, omdat ze daarvoor een ander systeem gebruiken.

Zomerevent van de beta was ook niet op de app. Kijk de aankondiging maar na.

Dit is nog een bericht van de CM van Béta, dus het is goed mogelijk dat de voorbeelden die ik gaf
worden aangepast, waarschijnlijk naar beneden. Ik heb de voorbeelden gegeven om jullie een idee
te geven wat uitdagingen inhouden. Ook bv. het bezoeken van een heleboel taveernes wordt dan
waarschijnlijk verlaagt. Vermoedelijk wordt ook het gevraagde zilver dan verlaagt, maar mijn advies
is om 100% zeker hier van te zijn, om op op de Béta server het onderdeel te testen en/of het Béta forum
in de gaten te houden.

Slecht advies, want zelfs dan kan je er niet 100% zeker van zijn. Je bazelt maar wat. 100% zeker ben je nooit, want zelfs op de liveservers kan het nog veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het event is niet beschikbaar op de app. Die appelboompjes zie je bij toeval, omdat ze daarvoor een ander systeem gebruiken.

Zomerevent van de beta was ook niet op de app. Kijk de aankondiging maar na.

Eens voor wat betreft de aankondiging van het zomerevent op beta toch, weliswaar later, kwam het ook op de app beschikbaar ook op beta en heb ik het kunnen spelen.
 

DeletedUser10486

Guest
2 taveernebonussen activeren? Als je er toevallig ééntje van 3 dagen hebt lopen, dan heb je daarvoor diamanten nodig. En als je er al 2 hebt lopen, dan kan je die missie helemaal niet doen.
 

DeletedUser10111

Guest
Kan volgens mij dan gewoon wat productiegebouwen uit de oertijd neerzetten. Zijn klein en gebouwd in een paar seconden
Waarschijnlijk wel, ware het niet dat ik geen 5x9 vakjes aan een weg over heb (of 5x4 vakjes als 20m wachten geen probleem is).
 

DeletedUser4100

Guest
Kan volgens mij dan gewoon wat productiegebouwen uit de oertijd neerzetten. Zijn klein en gebouwd in een paar seconden.
Veel mensen gebruiken daar smeden voor. In 20 min. gebouwd, weinig bevolking en maar 2x2. Het
is maar een tip.:) Misschien helpt het jullie later voor dit soort missies.

Verder de dagelijkse uitdagingen, ze zijn eigenlijk net als events. Een beetje vooruit denken wat je
kan verwachten, zoals het voltooien van heel veel producties is veel productiegebouwen bouwen/hebben,
GE opdrachten, even wachten met GE, opdrachten mbt de kaart, bv. een provincie met rust laten,
verzoeken uit de uitdagingen andere missies op te lossen missies skippen tot je de herhaal missies
hebt. Zijn vele trucjes en wegen die naar Rome leiden, zeggen ze.:)

Even een aankondiging. Ze hebben de schattenjacht verwijderd op Béta, op het moment dat ze het deden
deelden ze het mee als een ''aankondiging.'' Dus voor ze het kunstje hier over doen, wilde ik jullie dit even
mede delen.
 
Bovenaan