Discussietopic Egyptische Nederzetting

DeletedUser12386

Guest
Ik ben afgehaakt. Wat een enorme troep nederzetting.
Ja, ik geeft toe; ik hou niet van het vechten in dit spel.
Ik had erg graag een mogelijkheid gezien om deze nederzetting te spelen zonder gevechten; ook al zou je dan nooit de extra bonus spullen kunnen krijgen. Maar gedwongen worden tot vechten vind ik niet ok.
 
Ik ben afgehaakt. Wat een enorme troep nederzetting.
Ja, ik geeft toe; ik hou niet van het vechten in dit spel.
Ik had erg graag een mogelijkheid gezien om deze nederzetting te spelen zonder gevechten; ook al zou je dan nooit de extra bonus spullen kunnen krijgen. Maar gedwongen worden tot vechten vind ik niet ok.

Je realiseert je wel dat het pixels zijn? Maar staat tegenover dat de beloningen dus ook niet de moeite voor je zijn, so problem solved
 

DeletedUser12386

Guest
Je realiseert je wel dat het pixels zijn? Maar staat tegenover dat de beloningen dus ook niet de moeite voor je zijn, so problem solved

Het gaat niet om 'pixels', het is 'gameplay' en het is een soort 'gameplay' die ik niet leuk vind. De rest van het spel wel.
Bovendien is er in de japanse nederzetting WEL een keuze. Daar hoef je niet te handelen om de nederzetting te kunnen voltooien. Het is gewoon ongelijke behandeling van de 2 manieren van spelen en dat vind ik niet ok.
 

Wildstorter

Actief lid
Het gaat niet om 'pixels', het is 'gameplay' en het is een soort 'gameplay' die ik niet leuk vind. De rest van het spel wel.
Bovendien is er in de japanse nederzetting WEL een keuze. Daar hoef je niet te handelen om de nederzetting te kunnen voltooien. Het is gewoon ongelijke behandeling van de 2 manieren van spelen en dat vind ik niet ok.

Hoe dan ook, je beloning bestaat vooral uit aanvalskracht voor je leger. Puur en alleen als gebouw voor de FP en goederen zijn er veel betere beschikbaar als je kijkt naar de opbrengst. De aanvalskracht en extra units zijn echt voor de spelers die wel (veel) aanvallen.

Dan is deze settlement gewoon niks voor jou, ik laat ook wel eens dingen schieten... Iedereen zijn/haar eigen plezier :)
 

Kekkeltje91

Actief lid
Inmiddels aan de tweede begonnen. De eerst door wat beginners foutjes net niet gehaald. Maar zeker een leuk om te spelen. Toch weer uitgebreider en anders dan de vorige twee. Maakt het toch leuk om te blijven spelen. Echter door de complexiteit en tijd die het kost alleen maar op de hoofdwereld.

Het gaat niet om 'pixels', het is 'gameplay' en het is een soort 'gameplay' die ik niet leuk vind. De rest van het spel wel.
Volgens mij speel je dan toch echt het verkeerde spelletje....
 

DeletedUser12386

Guest
Het is wel een belangrijk deel van het spel dat er al vanaf het begin in verankerd is.
Onderhandelen is een veel nieuwere optie in het spel. Daarvoor was het altijd vechten.

Ok, maar zo lang speel ik het spel nog niet. Verklaart wel het een en ander. ;)
 
ben nu bezig aan de 4e egyptische nederzetting, en allemaal met meer dan 12 dagen over voor de eerste tijdsbeloning beeindigt, het is niet zo dat deze echt langer duurt dan de anderen, maar er is veel meer tijd beschikbaar.
Deben zijn echt geen probleem, want je hebt ze niet nodig voor de goederenproductie, alleen voor wegen en eenheden.
Vechten moet zeker handmatig, maar met de 10 onafhankelijke en 2 volle boogschutter barakken, kom ik wel door elk gevecht en heb dan zat buit voor 6 productiegebouwen (zeker als er zo nu en dan eens een 4x buit tussenzit).

je moet alleen wel je goederengebouwen afbreken om de diplomatie te behalen, geen wegen want die zijn niet gratis hier, maar die zijn er ook weer met een uurtje terug.
 
Goed, dan puur over Egypte. Waarom zijn 50 % van de legerleiders vrouw terwijl dit in de Bronstijd/ijzertijd niet of bijna niet het geval was?

Ik kan maar drie Egyptische vrouwelijke faraos opnoemen: Hatseptut, Nefertiti (waarvan sommige beweren dat het een man was; ze deelde samen met Amenhotep IV/Akenaton de vader van Thutankamon de troon) en Cleopatra.
Beiden leiden niet direct een leger en Hatseptut was er bekend om dat ze altijd als man gekleed was.
Deze vrouwen waren een uitzondering.

Ze namen de troon over omdat hun man dood was of omdat er geen mannelijke erfgenaam was, en in Cleopatra's geval omdat zij al haar broers doodde (inclusief haar broer de eigenlijke farao). Maar toch zocht ze keer op keer een man om mee samen te regeren; Caesar en later Marcus Antonius, om daar een mannelijke erfgenaam mee te baren.

Laten we het al helemaal niet gaan hebben over de buren van Egypte, Nubië, Libië en het Midden-Oosten. Waar de vrouw gewoon als een stuk bezit werd gezien en al helemaal niet een militaire functie kon hebben.

Vrouwen werden altijd afgebeeld als zogers van kinderen en moeders. Mannen werden geacht de maatschappij te verdedigen.

Kortom: Vrouwelijke legerleiders bestonden NIET. En als ze er al waren zagen ze eruit als man of hadden ze een man als front.
 
Laatst bewerkt:

Azgalaxa

Actief lid
We leven nu anno 2020 in een maatschappij waarbij man en vrouw gelijk zijn.
Daarom staan daar nu dus keurig netjes mannen en vrouwen. Dat het historisch naar je mening incorect is valt ook nog te betwisten.

In de Germaanse (oftwel Europese brons/ijzertijd) vochten vrouwen wel degelijk mee en zelfs 1 van de bekendste namen van legerleiders aan die zijde was een vrouw. Boadicea (Boudicca of gelijk hoe je het wilt spellen) der Icenen was een vrouwlijke legerleider die het de Romeinen zeer moeilijk heeft gemaakt in wat nu Engeland is.


Of de Egyptenaren dit ook deden in hun brons en ijzertijd weet ik niet mbt oorlogen evenals hun vijanden. Maakt ook niet uit we leven nu en dit is het spel. De oudheid kende wel meerdere vorsten die overduidelijk vrouwelijk waren ook in het Middenoosten dat zijn er ook zeer zeker niet "maar"3 uit Egypte. En ook die kan je dus gewoon zien als legerleiders. Wellicht gingen die niet naar het front mee gingen. Cleopatra VII deed zelf wel mee met plannen van veld en zeeslagen en was (noodgewongen??) aanwezig bij een zeeslag. Maar zij was wel de allerlaatste Farao dus aan het einde van de periode.
Of die verhouding 50% is is ook niet van belang het gaat om de bekendheid en weer om dat we nu in deze tijd leven en het spel gemaakt wordt met westerse ogen.
 

nietje52

Actief lid
Mijn enige echte minpuntje zijn de wegen zowel bij de Egyptenaren als de Vikingen.
Sneeuwpaden in de sneeuw en zandpaden door het zand.
Doet pijn aan mijn ogen en kost serieus moeite om te zien waar ik ze gelaten heb.
 

DeletedUser13102

Guest
Hoi beste lezer,

Ik ben heel tevreden met de culturele nederzettingen, omdat plezier en extra prijzen.
Met de nederzetting Egypte is dit heel anders ... het is een LAST.

Ik heb ervaring met vechten, bouwen enzo, maar Egypte ... neen, heb er geen plezier mee.
Ook onze gildeleden reageren hetzelfde, alsook de +80 ARC leden.

Misschien zijn er nog onder jullie die graag zien dat er serieuze aanpassingen dienen te gebeuren in de set-up van Egypte spel.
Geef hier jullie meningen en vooral ... jullie oplossingen wat kan verbeterd worden.

Hartelijk dank om mijn bericht te lezen en er op te reageren en veel spelplezier ... want daar gaat het tenslotte toch om.
ViL
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Voor mij is de Egyptische nederzetting totaal geen last, bouw dat met plezier.
Geen idee waar je zo tegenaan hikt. Is deze anders dan de eerdere 2, volmondig JA maar juist dat maakt het leuk.
Voor mij hoeven er dus geen wijzigingen te komen.

Niemand verplicht spelers om de nederzettingen te spelen, dus is er 1 bij die je niet leuk vind dan sla je deze gewoon over.
 

DeletedUser13102

Guest
Hoi Bull,
Dank je wel voor je reactie.
Leuk dat het voor jou wel leuk en makkelijk is om te doen.
Het is niet enkel ik, maar onze ganse gilde heeft het er moeilijk mee.
Ik zou via dit forum feedback willen vragen om te kijken hoe de andere leden Egypte ervaren.
Zeg maar een soort van onderzoek :)
Veel plezier.
ViL
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Hoi Bull,
Dank je wel voor je reactie.
Leuk dat het voor jou wel leuk en makkelijk is om te doen.
Het is niet enkel ik, maar onze ganse gilde heeft het er moeilijk mee.
Ik zou via dit forum feedback willen vragen om te kijken hoe de andere leden Egypte ervaren.
Zeg maar een soort van onderzoek :)
Veel plezier.
ViL
Wat wil je nu onderzoeken want je geeft niet aan wat niet bevalt/leuk is/verbeterd moet/kan worden aan de nederzetting.

Nu ga je reacties krijgen, ik vind het leuk, wel interessant, te doen of ik wil niet vechten, te lang, etc....

Overigens is er onder deze tab al een hele topic over de Egyptische nederzetting.
 

DeletedUser13102

Guest
Hoi Bull,
Het is duidelijk dat ik "jullie" dit (= niet bevalt/leuk is/verbeterd moet/kan worden aan de nederzetting) vraag.
Een andere tab over hetzelfde onderwerp " Egyptische nederzetting " - Dat is inderdaad zo, maar mijn opzet is anders.
Dus beide opmerking van je zijn niet relevant.
In plaats van lose commentaren te posten, zou ik eerst eens leren lezen - begrijpend lezen.
Mijn vraagstelling - daar gaat het om - is heel duidelijk in mijn eerste post.
VG,
ViL
 
vilhalmur, in tegenstelling tot u vind ik deze nederzetting de meest toffe van de 3e, het is een verademing om opnieuw eens manueel te vechten
daarnaast zou ik aanraden hem niet te doen als je het als een last zou ervaren, het is een spelletje, wat dus het zoeken van plezier is.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Hoi Bull,
Het is duidelijk dat ik "jullie" dit (= niet bevalt/leuk is/verbeterd moet/kan worden aan de nederzetting) vraag.
Een andere tab over hetzelfde onderwerp " Egyptische nederzetting " - Dat is inderdaad zo, maar mijn opzet is anders.
Dus beide opmerking van je zijn niet relevant.
In plaats van lose commentaren te posten, zou ik eerst eens leren lezen - begrijpend lezen.
Mijn vraagstelling - daar gaat het om - is heel duidelijk in mijn eerste post.
VG,
ViL
Ik hoef niet begrijpend te leren lezen, het is duidelijk als iemand het niet met je eens is dat de Egyptische nederzetting een LAST is het voor jou valt onder de categorie "overbodig commentaar".

Je geeft nergens aan wat er in je ogen en blijkbaar in de ogen van je gilde mis is met de nederzetting, je wilt alleen dat spelers negatieve reacties plaatsen.

Dat heeft niks te maken met een discussie dan wel feedback, de nederzetting lukt je blijkbaar niet dus is het bagger.
 
Bovenaan