Discussietopic Egyptische Nederzetting

DeletedUser12504

Guest
Het enige irritante van deze nieuwe nederzettingen vind ik dat wegen nu geplaatst worden met 'deben' uit de nederzetting. Ik ben gewend voor de diplomatie opdrachten aan het begin even snel wat wegen te verkopen, diplomatie te plaatsen en na de opdracht weer de wegen terug te plaatsen. Voorheen ging dat met munten die je toch voldoende hebt. Als je dat bij deze doet ben je echter gelijk 2 dagen zoet om genoeg deben te verdienen om je wegen terug te plaatsen. Maar ja, dat doe je 1 keer en dan heb je je lesje wel weer geleerd ;)
En het vechten moet je handmatig doen en goed opletten. Zeker aan het begin kun je de gevechten wel halen zonder al teveel verliezen.
Ja, dat vind ik wel een beetje belachelijk eigenlijk, kost ook gewoon 200 per stukje weg en met je goddelijke standbeeld haal je 142 in 4 uur(!) binnen...
Moest net ook inderdaad voldoende diplomatie verkrijgen, moest 140 erbij hebben, dus 20 plantpotten neerzetten...
Wordt wel beetje onhaalbaar gemaakt op deze manier.
Ook vind ik 4 uur voor het bouwen van eenheden flink teveel, gezien ze hard doodgaan na 1 gevecht. En die eenheden kosten ook 200 per stuk...

Hier mag nog wel flink aan geschaafd worden vind ik...

Nog 1 bugmelding erbij dan:
Nadat ik op mn mobiel een gevecht heb gedaan en ik terug ga naar de nederzetting of stad, dan geven er 1 of meerdere legergebouwen aan dat er nieuwe eenheden gebouwd kunnen worden, als ik daar op klik, dan komt er een foutmelding dat de timing verkeerd gegaan is oid en moet ik opnieuw inloggen.
 

DeletedUser8483

Guest
Daar is je antwoord. Als er positief gereageerd wordt door veel spelers en slecht een klein gedeelte (jouw omgeving) klaagt dan is de keuze makkelijk te maken.

Misschien stel ik een te open vraag, maar het punt wat jij probeert te maken heeft er niets mee te maken. Nevermind.
 

Jero

Lid
Automatisch laten vechten levert bijna 100% verlies op. Weer wat geleerd.
Ben nu wel anderhalve dag zoet om opnieuw wat soldaten bij elkaar te harken en mijn productie ligt nu ook stil.
Ik zal wel verder spelen, maar op een heel laag pitje.
 

bonke35

Actief lid
hier hetzelfde gevecht nr 3 is bijna niet te doen en als het lukt hou je niks over
als je geen dia uitgeeft word het niks
ik zal hem wel uitspelen maar niet nog een keer doen, duurt te lang en kost teveel
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Je hebt meer dan genoeg "buit" als je 1 of 2 gevechten per 24 uur doet, ,kost niet alle poppetjes tenzij je automatisch wilt vechten.
Over de zilveren schijfjes deben, zowel op Beta als op 5 NL werelden geen tekort.
Wat is er mis met een beetje strategisch spelen, duurt iets wat langer maar de tijd is meer dan ruim genoeg en dan heb je aan de benodigde spullen als buit en deben zat.
Wil je ombouwen voor "diplo" kan je beter goederen-gebouwen en'of huisjes slopen en weer terugplaatsen. Kosten muntjes en hamertjes van de "normale" wereld.
 

bonke35

Actief lid
met twee gevechten kun je net 5 producties van 8 uur doen
heb je 4 productiegebouwen dan kom je nog steeds dik 300 tekort
als je verder in het spel bent ( wat dus al erg lang duurt) kan je geneens je productiegebouwen aan de gang houden
 
ik vind het een leuke uitbreiding, maar het irritante is de trainingstijd van de troepen, normale troepen 4uur! en strijdwagens zelfs 8 uur!!!!
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
met twee gevechten kun je net 5 producties van 8 uur doen
heb je 4 productiegebouwen dan kom je nog steeds dik 300 tekort
als je verder in het spel bent ( wat dus al erg lang duurt) kan je geneens je productiegebouwen aan de gang houden
Ik gaf al aan, speel het wat meer strategisch en niet alsof er wereldrecords moeten sneuvelen. Geen van de 5 NL werelden en ook op Beta heb ik te min buit of deben en kan ruim binnen de tijd afronden.
Overigens bouw ik 2 trainingskampen en 1 kamelenstal waarmee de gevechten, ja zelfs soms nummer 3 te doen is.
 
Ja ik heb in de nieuwe nederzetting egypte ook veel last van bugs. Nog niet bij de andere last van gehad. Ik vind de gevechten ook zwaar. De 1e is te doen, maar de 2e verlies ik al meestal. Hiermee kan ik dus geen productie draaien he. En dan nog die lange trainingstijd. Visueel is het een leuke nederzetting, maar vond de gevechten te moeilijk, productiecapacitit te weining en spel duurt te lang.
 
Volstrekt onnodig en wederom te uitgebreid spelelement, enkel en alleen bedoeld om spelers NOG wat langer op FoE te houden. Egypte is te arbeidsintensief en simpelweg oninteressant. Ben ongeveer halverwege de eerste poging en merk dat ik er echt al tegenaan zit te hikken om het af te maken. Dat ik dit nog een keer of 5 moet uitspelen voordat het gewonnen gebouw een beetje interessant is maakt dat ik er wel uit ben: als ik deze eerste poging al afmaak kan is dat ook gelijk de laatste keer..
 

DeletedUser13259

Guest
Duurt me simpelweg te lang. Om het hoofdgebouw op zijn maximale level te krijgen zal je iets van 10 maanden ofzo bezig moeten zijn.. is het gewoon niet waard concentreer me liever op andere spelelementen
 
Ik vind de nederzetting op zich wel leuk. Ik heb er tot nu toe niks over te klagen. Toegegeven: ik ben nog maar een week geleden begonnen met de nederzetting en heb nog maar 1 gevecht gespeeld, maar tot nu toe ga ik er best wel snel doorheen.
 
Voor mij is egypte wat te saai duurt allemaal wat te lang .
Viking en japan veel beter.
Egypte zal ik dit 1 stadje nog afwerken maar daar zal het ook bij blijven
 
fijn event, duurt wat lang misschien maar toch een verademing om eens te moeten nadenken voor een gevecht ipv op de autoknop te rammen.
misschien moeten we tips verzamelen en elkaar helpen ipv af te breken
 

Wildstorter

Actief lid
Handmatig vechten zijn de meeste inderdaad niet (meer) gewend door die automatisch vechten knop.

Dus tijd om dat te gaan leren, dan zal het allemaal wel meevallen. En verder is het net wat je ervoor wilt doen, je kan het ook laten zoals een aantal hier laten weten. Om wat voor reden dan ook.
 

DeletedUser4100

Guest
Erg leuke nederzetting en vrij uitdagend. Al zullen meerdere pogingen tot goud erg lastig
worden, ik vind met name de gevechten verfrissend. Sinds deze old school niet rusten
op een hoge aanvalsbonus van de speler en je weer echt handmatig moet vechten. Egyptische
nederzetting ziet er ook schitterend uit. Het gebruik van deben voor wegen en eenheden
is een leuke andere manier van het gebruik van culturele munten.
Het is erg duidelijk een nederzetting voor vechtersbazen. Ook in scherp contrast met de
vredige andere culturen. Erg fijn dat het begin volledig vrij is van obstakels en je items kunt
verdienen deze weg te halen, wanneer je uitbreidingen plaatst, waar obstakels inzitten. Met
name de eenheden en de items om obstakels weg te halen is erg mooi. De eenheden zien er
exotisch uit en het is super leuk om hiermee te vechten, vind ik.
De hoofdbeloning is geweldig. Echt een super must have, dat zeker van pas gaat komen. De
tijdbeloningen zijn erg mooi maar meer iets wat leuk voor erbij is. De afgezanten zijn ook
super om vrij te spelen. In het bijzonder Maatkare Moetemhat. Zeer blij dat deze nieuwe
nederzetting is toegevoegd. Het biedt ook een welkome afleiding in deze tijden,
 

DeletedUser6464

Guest
Vandaag voor het eerst Oud Egypte uitgespeeld en ik vond het van de drie te spelen nederzettingen de leukste. Veel afwisselender dan Vikingen en Japan. Vooral het vechten is een hele goede aanvulling. Wel zou ik de troepentraining op max 4 uur zetten. Dan loopt het weer gelijk met de hoofdstad waar vanaf VME ook altijd 4 uur geldt als max trainingstijd. De tijd was voor het eerst ruim voldoende. Ik had nu nog 7 dagen over en dat lukte mij bij de Vikingen en Japan nooit om het binnen de tijd af te ronden. Dat vond ik ook een plus en daarbij was het ook mooi om naar te kijken. Kon zien dat er werk van gemaakt was. Fijn ook dat je nu hindernissen kan verwijderen. Wel overdreven vond ik dat bijna op elke nieuwe stuk grond een obstakel stond. Iets minder zou fijn zijn en dan is het nog steeds lastig genoeg. Overall geef ik Oud Egypte een dikke 8.
 

DeletedUser13531

Guest
ik was met shintotempel bezig in japan level 4 plotseling wordt me alleen nederzetting egypte aangeboden kan ik deze niet meer spelen of zie ik iets over het hoofd
 
Bovenaan