Discussietopic Egyptische Nederzetting

mrrobg

Lid
Op dezelfde plek als de rest van de nederzettingen. Als je het niet kan vinden ben je waarschijnlijk nog met een andere nederzetting bezig.

Er stond ook nergens vermeld dat ze niet samen konden
Ik acht dat het echt twee verschillende onderdelen waren
En ik ben idd met een japanse nederzetting bezig idd
 

DeletedUser12415

Guest
Heeft iemand al ervaring met de verschillende legers. Welke werkt het beste? Jammer dat gevechtskracht niet wordt overgenomen, maar dan zou het wel veel saaier zijn.
 
Hallo, hoe doe ik mee met het evenement? Het wordt nergens uitgelegd. Google was not exactly my friend.

Tot zover heb ik wel ontdekt dat er een boot zou moeten liggen bij de pier bovenaan het scherm (PC), maar daar heb ik die boot nog niet gezien. Is die er alleen een bepaalde tijd? Ik ben vooral 's avonds laat online.

Kan iemand het mij alsjeblieft uitleggen? Alvast bedankt!
 
Nederzettingen zijn geen tijdelijk evenement, maar een nevenspel (extra dorpje) met een beperkte opdrachtenlijn.
Als je wat verder bent in het spel (je moet een of andere technologie uit IJzertijd vrijspelen, dacht ik) zal er aan die pier altijd een boot liggen. Je kunt daar op dit moment kiezen uit 3 nederzettingen: Vikingen, Japan en Egypte. Je kunt maar een nederzetting tegelijk spelen.
Elk van de 3 nederzettingen levert zijn eigen beloningen op, maar om de beloning op maximaal niveau te krijgen moet je die nederzetting veel keer spelen. Kost dus veel tijd voordat je een Yggdrasil, dojo, badhuis of een van de andere 3 prijzen volledig hebt.
 
Bedankt voor je snelle reactie @Keimpe13.

Heb uiteindelijk net deze oude facebook post gevonden van januari 2019, waar ik uit afleid dat ik inderdaad nog niet mee mag doen met culturele nederzettingen. Zit nog in Bronstijd en volgens de post moet ik Ploegen in IJzertijd hebben onderzocht. Dat komt overeen met jouw verhaal.

Ik had de vraag beter hier gelijk kunnen stellen ipv me rot te zoeken, maar ik ben gewend het andersom te doen. Voor nieuwe spelers zou het daarom wel prettig zijn als het ergens op de website vermeld wordt (bijv. in de FAQ) hoe precies je aan evenementen/culturele nederzettingen mee kan doen. Ook een linkje naar de uitleg bij de aankondiging zelf zou heel fijn zijn. Had mij in elk geval een hoop gezoek gescheeld haha

Anyway, nogmaals bedankt! Ik ga snel verder spelen ;)
 
Ik begrijp niet wat ik met de gewonnen buit kan doen. Er staat dat je daar culturele goederen voor kunt kopen, maar ik heb geen idee waar ik dat kan doen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je gebruikt dat om de culturele goederen te produceren in goederengebouwen.
 

DeletedUser13271

Guest
Ik kan ineens innen van het stadhuis in de japanse nederzetting, is dat de bedoeling?
 

DeletedUser10619

Guest
Vind Egypte een slecht uitbreiding. Zal het waarschijnlijk één keer spelen, maar daarna niet meer aankomen.

Troepen trainen duurt veel te lang => vier uur om één eenheid van een bepaalde type te trainen.
Je doet één gevecht en ze zijn bijna allemaal dood of zwaar gewond. en dat is dan nog op het gemakkelijkste niveau.

Spijtig dat Alcatraz geen extra troepen geeft als de nederzetting actief is en uw gebouw er staat.
 

DeletedUser8483

Guest
Wat ik niet zo goed begrijp is dat er (in mijn omgeving in het spel) veel kritiek was over te lange en ingewikkelde evenementen en over te lange en moeilijke nederzettingen.
Waar komt Inno mee? Een NOG langer durende nederzetting. Wat is de motivatie hierachter?
 

Wildstorter

Actief lid
Het zou zomaar kunnen dat we in Nederland meer klagen dan in andere landen. Moet eerlijk zeggen dat ik deze trend op de EN en US forums niet zo erg zie.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik geef gewoon aan wat ik constateer. En het hele punt is dat heel veel zaken aangehaald worden die op de Nederlandse server (of slechts 1 of meerdere spelwerelden daarvan) worden aangehaald alsof dat de realiteit is. Het spel wordt gespeeld op meerder server over meerdere landen, maak daar eens een account aan kijk eens op de EN en US server hoe daar gereageerd wordt.

Het leven is breder dan wereld E (als voorbeeld) en daarop conclusies trekken die het spel wereldwijd betreffen vind ik persoonlijk nogal een bekrompen redenatie. En ja, ik loop tegen dezelfde punten aan als de andere spelers, et is gewoon hoe je er mee om gaat. En soms moet je dan dingen laten als ze je niet aan staan.

Blijven zeggen dat dingen veel tijd kosten: dan heb je de optie om iets niet te spelen, je gaat er echt niet op achteruit hoor. En dan kunnen spelers welke het wel leuk vinden het onderdeel wel spelen. Blijkbaar is er voldoende animo ondanks de meldingen hier om het nog uitgebreider te maken. Dan zal het over alle servers gezien toch wel aardig opleveren.

Dus neem het spel zoals het is en probeer creatief te zijn binnen de gestelde kaders. Er zijn veel meer mogelijkheden als je jezelf daarvoor openstelt in plaats van blind staren op iets wat niet lukt.

Dus geen haar beter? Geen idee waardoor je tot die conclusie bent gekomen maar ik hoor het graag van je. Hou je niet in, ik kan het hebben hoor.
 

DeletedUser8483

Guest
Het is toch ook het forum voor de Nederlandse server? Ik heb het over wat ik hoor in mijn omgeving, niet over wat ik zelf vind. En al helemaal niet over wat ze op de Engelse server hier van vinden.
 

Wildstorter

Actief lid
Wat ik niet zo goed begrijp is dat er (in mijn omgeving in het spel) veel kritiek was over te lange en ingewikkelde evenementen en over te lange en moeilijke nederzettingen.
Waar komt Inno mee? Een NOG langer durende nederzetting. Wat is de motivatie hierachter?

Het is toch ook het forum voor de Nederlandse server? Ik heb het over wat ik hoor in mijn omgeving, niet over wat ik zelf vind. En al helemaal niet over wat ze op de Engelse server hier van vinden.

Daar is je antwoord. Als er positief gereageerd wordt door veel spelers en slecht een klein gedeelte (jouw omgeving) klaagt dan is de keuze makkelijk te maken.
 

DeletedUser9452

Guest
Het enige irritante van deze nieuwe nederzettingen vind ik dat wegen nu geplaatst worden met 'deben' uit de nederzetting. Ik ben gewend voor de diplomatie opdrachten aan het begin even snel wat wegen te verkopen, diplomatie te plaatsen en na de opdracht weer de wegen terug te plaatsen. Voorheen ging dat met munten die je toch voldoende hebt. Als je dat bij deze doet ben je echter gelijk 2 dagen zoet om genoeg deben te verdienen om je wegen terug te plaatsen. Maar ja, dat doe je 1 keer en dan heb je je lesje wel weer geleerd ;)
En het vechten moet je handmatig doen en goed opletten. Zeker aan het begin kun je de gevechten wel halen zonder al teveel verliezen.
 

53 K-Aman

Actief lid
ik vind het een mooie uitbreiding, de mogelijkheid om hindernissen op te ruimen is een verbetering, maar ik vind het voornamelijk ook duur. een beetje vaart kost al snel 1000 dia's en als ik de diplomatie opkrik heb ik weer geen ruimte voor andere gebouwen.In één wereld heb ik de nederzetting al moeten sluiten.
 
Bovenaan