Automatische gevechten feedback

DeletedUser

Guest
Je hebt nu twee opties om automatisch te vechten. Die tweede is nu overbodig geworden en zou dus weg kunnen.
 

DeletedUser

Guest
Niet verkeerd :)
De eerste paar levels op GE kunnen makkelijk autonatisch gespeeld worden.
Verder wat Sl8yer ook zegt: de twee opties voor automatisch vechten is wat verwarrend.
 

Mr.Quib

Actief lid
Verder wat Sl8yer ook zegt: de twee opties voor automatisch vechten is wat verwarrend.
Waarom? De nieuwe optie is om meteen voor auto te gaan, handig in GvG. Met de andere optie kun je wanneer je in het gevecht bent alsnog beslissen om de rest op auto te doen, handig voor PvP waar je niet van tevoren weet waar je tegen vecht.
 

DeletedUser

Guest
Waarom? De nieuwe optie is om meteen voor auto te gaan, handig in GvG. Met de andere optie kun je wanneer je in het gevecht bent alsnog beslissen om de rest op auto te doen, handig voor PvP waar je niet van tevoren weet waar je tegen vecht.

Goed punt. Ik heb er eerlijk gezegd slechts een vlugge blik op kunnen werpen op beta.
 

DeletedUser

Guest
Waarom? De nieuwe optie is om meteen voor auto te gaan, handig in GvG. Met de andere optie kun je wanneer je in het gevecht bent alsnog beslissen om de rest op auto te doen, handig voor PvP waar je niet van tevoren weet waar je tegen vecht.

In GvG weet je ook niet van tevoren waar je tegen vecht, alleen kan het je daar niks schelen. Handig wil ik het nu ook niet noemen. Voor de aanvaller wel, maar als je als verdediger al op tijd weet te verdedigen wordt dat nu nog lastger. Wat betreft het tijdens een gevecht alsnog beslissen om op auto over te gaan heb je wel een punt. Eigenlijk was het dan dus handiger geweest om bij de oude auto knop de gevechtsanimaties weg te halen en direct het resultaat te geven, zonder dat je die alsnog hoeft te selecteren.
 

Mr.Quib

Actief lid
In GvG weet je ook niet van tevoren waar je tegen vecht, alleen kan het je daar niks schelen.
In GvG kan ik aardig inschatten waar ik tegen moet vechten, over het algemeen zal ik daar continu met dezelfde units aanvallen.
Er zijn tijdperken waar het juist handiger is om pas op auto te gaan na de eerste ronde, beide opties hebben hier dus zo zijn voor- en nadelen.

Eigenlijk was het dan dus handiger geweest om bij de oude auto knop de gevechtsanimaties weg te halen en direct het resultaat te geven, zonder dat je die alsnog hoeft te selecteren.
Ook dat heeft zo zijn nut, ik kan dan kijken hoe mijn leger het doet op auto en of ik het beter op de hand kan doen.
 

DeletedUser

Guest
In GvG kan ik aardig inschatten waar ik tegen moet vechten, over het algemeen zal ik daar continu met dezelfde units aanvallen.

Wat nu inschatten? Je vecht met de sterkste eenheid uit het tijdperk en 7 schurken. Die methode kan je opverigens nu met het "nieuwe auto" wel vergeten, want je kan daarmee je eenheid niet wegzetten.

Er zijn tijdperken waar het juist handiger is om pas op auto te gaan na de eerste ronde, beide opties hebben hier dus zo zijn voor- en nadelen.

Ook met het nieuwe auto kan je na de eerste ronde op auto gaan.

Ook dat heeft zo zijn nut, ik kan dan kijken hoe mijn leger het doet op auto en of ik het beter op de hand kan doen.

Onzin, want je kan het altijd beter op de hand doet. De AI maakt onlogische keuzes, waardoor je het gevecht wel wint, maar altijd meer schade oploopt. Het enige wat je doet is een inschatting maken van het aantal slachtoffers en daarvoor hoef je niet naar bewegende poppetjes te kijken.
 

Mr.Quib

Actief lid
Ook met het nieuwe auto kan je na de eerste ronde op auto gaan.
Ik bedoel de eerste beurt in een gevecht, niet de eerste golf van twee. Moet je mij eens uitleggen hoe je dat doet met die nieuwe knop, zeker als je zelf dit aangeeft:

Die methode kan je opverigens nu met het "nieuwe auto" wel vergeten, want je kan daarmee je eenheid niet wegzetten.



Onzin, want je kan het altijd beter op de hand doet. De AI maakt onlogische keuzes, waardoor je het gevecht wel wint, maar altijd meer schade oploopt. Het enige wat je doet is een inschatting maken van het aantal slachtoffers en daarvoor hoef je niet naar bewegende poppetjes te kijken.
Tuurlijk, alles wat voor jou geen waarde heeft is onzin :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Die nieuwe auto knop gebruik je voordat het gevecht begint. Gebruik je hem in GvG dan zal je eenheid direct naar voren stormen met een grote kans dat die dan als eerste geraakt gaat worden en je niets meer aan je schurken hebt. Voor GvG zal je het dus nog steeds op de oude manier moeten doen.

Waarom heeft kijken naar dat gevecht dan waarde voor jou? Je weet op voorhand al dat de AI vreemde keuzes maakt en dat je het op de hand altijd beter doet. Wat jij doet is kijken naar de Titanic en dan verbaasd zijn dat hij zinkt.
 

Mr.Quib

Actief lid
Die nieuwe auto knop gebruik je voordat het gevecht begint. Gebruik je hem in GvG dan zal je eenheid direct naar voren stormen met een grote kans dat die dan als eerste geraakt gaat worden en je niets meer aan je schurken hebt. Voor GvG zal je het dus nog steeds op de oude manier moeten doen.
Hangt heel erg af van het tijdperk en de soort unit. Hiermee bevestig je wel mijn punt: de oude manier heeft nog steeds waarde, dus waarom zou je het afschaffen.

Waarom heeft kijken naar dat gevecht dan waarde voor jou? Je weet op voorhand al dat de AI vreemde keuzes maakt en dat je het op de hand altijd beter doet. Wat jij doet is kijken naar de Titanic en dan verbaasd zijn dat hij zinkt.
Wat ik doe is kijken naar de Titanic en analyseren waarom hij zinkt. Kun je o.a. mee bepalen op welk moment het handig is (of juist niet) om op auto te klikken.
 

Guillome

Actief lid
Het werkt echt fantastisch! Heerlijke toevoeging. En de oude manier gewoon laten staan, precies wat Mr Quib zegt. Soms begin je handmatig als je niet weet wat de def wordt, en denk je, moa dit lukt wel automatisch.
 

DeletedUser

Guest
Hangt heel erg af van het tijdperk en de soort unit. Hiermee bevestig je wel mijn punt: de oude manier heeft nog steeds waarde, dus waarom zou je het afschaffen.

Nietr afschaffen, maar samenbrengen onder 1 knop. Alleen jij zal daar last van hebben :p

Wat ik doe is kijken naar de Titanic en analyseren waarom hij zinkt.

Hij zinkt omdat hij een ijsberg raakt. Iedere keer weer.

Kun je o.a. mee bepalen op welk moment het handig is (of juist niet) om op auto te klikken.

Leg mij dan eens uit hoe. Hoe kan ik meer leren door naar bewegende figuurtjes te kijken, dan dat ik kan leren van het eindresultaat. Wat heeft het voor nut om te kijken naar een automatisch gevecht als dat toch nooit hetzelfde is als het gevecht dat ik ga voeren? Mijn eerste zet is al anders, dus wat doet het er daarna nog toe? Ik ga over op auto als ik zie dat ik geen eenheden verlies. Dat is een inschatting die je toch zelf kan maken?
 
1. in de oceanische toekomst is 1 eenheid + 7 schurk vaker niet dan wel een goed idee als je weinig schade wilt hebben (of wilt winnen :p)
2. ik heb regelmatig gevechten waarin ik de 1e ronde handmatig doe en dan op auto knal, aangezien sommige eenheden anders reageren als je bijvoorbeeld de schildpadjes laat leven (bijv. aaltjes verstoppen zich dan minder vaak)
dus de oude optie afschaffen, geen goed idee. Nieuwe optie is ook best aardig, vooral voor gevechten waarbij je van tevoren weet wat je tegenover je hebt. Dus liever ook niet afschaffen. En neem aan dat niemand heel veel last heeft van 2 opties dus gewoon lekker zo laten.
 

DeletedUser

Guest
1. in de oceanische toekomst is 1 eenheid + 7 schurk vaker niet dan wel een goed idee als je weinig schade wilt hebben (of wilt winnen :p)
2. ik heb regelmatig gevechten waarin ik de 1e ronde handmatig doe en dan op auto knal, aangezien sommige eenheden anders reageren als je bijvoorbeeld de schildpadjes laat leven (bijv. aaltjes verstoppen zich dan minder vaak)
dus de oude optie afschaffen, geen goed idee. Nieuwe optie is ook best aardig, vooral voor gevechten waarbij je van tevoren weet wat je tegenover je hebt. Dus liever ook niet afschaffen. En neem aan dat niemand heel veel last heeft van 2 opties dus gewoon lekker zo laten.

Oude optie niet afschaffen ben ik het al lang mee eens. Had er niet aan gedacht dat het wel handig is om tijdens een gevecht op auto over te gaan, maar wat is er mis met de oude optie te handhaven en dan net als bij de nieuwe optie direct het resultaat te geven. Waarom zou je naar bewegende poppetjes moeten kijken, of nog eens een extra knop moeten gebruiken als je dat niet wilt. Ik zie daaar het nut niet van in, maar misschien kan Quib mij overtuigen.
 
Bovenaan