Automatische gevechten feedback

DeletedUser

Guest
Is dat zo? Het standaard roepen van 'onzin' wanneer jij ergens het nut niet van inziet doet anders vermoeden. :rolleyes:

Dan vertel ik je nu dat dat niet zo is. Ik leer altijd graag bij en ben nooit te beroerd om toe te geven als ik er naast zit, dus leg eens uit.

Ik zal ook niet de enige zijn die er iets aan heeft als je het uitlegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Oude optie niet afschaffen ben ik het al lang mee eens. Had er niet aan gedacht dat het wel handig is om tijdens een gevecht op auto over te gaan, maar wat is er mis met de oude optie te handhaven en dan net als bij de nieuwe optie direct het resultaat te geven. Waarom zou je naar bewegende poppetjes moeten kijken, of nog eens een extra knop moeten gebruiken als je dat niet wilt. Ik zie daaar het nut niet van in, maar misschien kan Quib mij overtuigen.

Mijn argument is misschien een vreemde maar toen ik nieuw was keek ik naar automatische gevechten en leerde daar de basis van.
Dus ook de dingen die mis gingen waren leerzaam in dat geval.
Maar wat mij betreft mag direct resultaten best nog een optie zijn.
 

Mr.Quib

Actief lid
Dan vertel ik je nu dat dat niet zo is. Ik leer altijd graag bij en ben nooit te beroerd om toe te geven als ik er naast zit, dus leg eens uit.

Ik zal ook niet de enige zijn die er iets aan heeft als je het uitlegt.

Mijn argument is misschien een vreemde maar toen ik nieuw was keek ik naar automatische gevechten en leerde daar de basis van.
Dus ook de dingen die mis gingen waren leerzaam in dat geval.
Dit is geen vreemd argument, dit is precies wat ik bedoel.

Ik heb hier van geleerd waarom je op auto meer schade oploopt, waar de AI stomme beslissingen neemt, hoe bepaalde groepen units samen vechten (8 alen gedragen zich heel anders dan 6 alen + 2 schurken), dat je op de continentkaart (of bij bepaalde units) geen schurken moet gebruiken omdat de AI daar anders reageert.

Het zegt toch niks als je alleen maar 8 dooie units ziet en niet hoe dat zo gekomen is?
 

DeletedUser

Guest
Dat alles leer je ook en wat mij betreft beter als je op de hand vecht. Kijk je naar een automatisch gevecht wat in 50 seconden voorbij flitst dan zit je te kijken naar een gevecht waar van 2 kanten fouten en rare beslissingen gemaakt worden. Van het terreinvoordeel wordt amper gebruik gemaakt en het gaat zo snel dat je dat in veel gevallen ook niet echt meekrijgt.

Ik heb geleerd door handmatig en langzaam te vechten. Rustig het terrein bestuderen en kijken waar de mogelijkheden liggen. Gevechten vlak voor de winst afbreken en opnieuw doen om te kijken waar het nog beter kan. Leren dat buiten bereik blijven, wat bij automatische gevechten dus maar beperkt gebeurt, veel beter is. Je vecht zelf tegen de AI, waardoor de fouten die de AI maakt veel beter opvallen. Het is niet AI tegen AI, wat je in een automatisch gevecht dus wel hebt. Vecht handmatig tegen de AI en die maakt nog steeds dezelfde fouten. Die 8 dooie units die ik zie weet ik wel waar dat door gekomen is. Wat mij betreft leer je beter door iets te bestuderen, dan door het langs te zien flitsen. Het is als de lopende band. Komt die langzaam voorbij dan weet je later ook veel beter wat er op heeft gestaan.
 

DeletedUser

Guest
Dat alles leer je ook en wat mij betreft beter als je op de hand vecht. Kijk je naar een automatisch gevecht wat in 50 seconden voorbij flitst dan zit je te kijken naar een gevecht waar van 2 kanten fouten en rare beslissingen gemaakt worden. Van het terreinvoordeel wordt amper gebruik gemaakt en het gaat zo snel dat je dat in veel gevallen ook niet echt meekrijgt.

Ik heb geleerd door handmatig en langzaam te vechten. Rustig het terrein bestuderen en kijken waar de mogelijkheden liggen. Gevechten vlak voor de winst afbreken en opnieuw doen om te kijken waar het nog beter kan. Leren dat buiten bereik blijven, wat bij automatische gevechten dus maar beperkt gebeurt, veel beter is. Je vecht zelf tegen de AI, waardoor de fouten die de AI maakt veel beter opvallen.

Oké, hoe dom ook wil je toch weten als luie speler of de AI het aan zou kunnen een specifieke situatie.
Die terreinstudie is me trouwens wat op de app :-/
De snelheid waarmee je dat automatische gevecht bekijkt kun je instellen.
Normaal heb ik het op de snelste stand staan maar toen ik nieuw was, was die snelheid “per default” veel lager.
Al met al heb ik uiteraard ook handmatig inmiddels betere resultaten met name ook inderdaad d.m.v. eenheden buiten bereik houden.
 

DeletedUser

Guest
Oké, hoe dom ook wil je toch weten als luie speler of de AI het aan zou kunnen een specifieke situatie.

Dat zie je ook aan het eindresultaat, hoef je het gevecht niet voor te volgen.

Die terreinstudie is me trouwens wat op de app :-/

Ben ik volledig met je eens. Ik vecht ook niet op de app, want het is allemaal veels te onduidelijk.

De snelheid waarmee je dat automatische gevecht bekijkt kun je instellen.

Heb ik op de PC nog niet aangetroffen. Het gevecht kan ik op drie verschillende snelheden voeren, maar die auto gaat altijd even snel.

Al met al heb ik uiteraard ook handmatig inmiddels betere resultaten met name ook inderdaad d.m.v. eenheden buiten bereik houden.

Je leert meer van je eigen fouten dan door te kijken naar 2 anderen die per definitie fouten maken. Als je e kennis nog niet hebt, hoe weet je dan überhaupt wat de gemaakte fouten zijn, of dat ze fouten maken? Je leert door tegen de AI te vechten, niet door er mee te vechten.
 

DeletedUser

Guest
Ben ik volledig met je eens. Ik vecht ook niet op de app, want het is allemaal veels te onduidelijk.

Ik heb best pech ik heb op de app leren vechten en ik presteer op de PC dramatisch.

Heb ik op de PC nog niet aangetroffen. Het gevecht kan ik op drie verschillende snelheden voeren, maar die auto gaat altijd even snel.

Ook niet als je het voor je het automatische gevecht begint op de gewenste snelheid zet?
Ik kan dan ook nog wisselen tijdens het gevecht (een soort doorspoelen bij oninteressante delen).
 

DeletedUser

Guest
Ook niet als je het voor je het automatische gevecht begint op de gewenste snelheid zet?
Ik kan dan ook nog wisselen tijdens het gevecht (een soort doorspoelen bij oninteressante delen).

Ja, dat is het. Ik heb geprobeerd de snelheid eerst te bepalen, maar zag nu dat als je het automatische gevecht afspeelt hij automatisch naar de hoogste snelheid schakelt. Daarna kan je hem dus op langzaam zetten, waarna je het inderdaad beter ziet, maar het blijven twee kampen die een verkeerde strijd voeren. Ik hoef dat niet te volgen om te zien dat de AI bijvoorbeeld mijn alen naar voren laat rennen en verkeerd plaatst. Dat zie ik al als ik handmatig vecht.
 

DeletedUser

Guest
Ja, dat is het. Ik heb geprobeerd de snelheid eerst te bepalen, maar zag nu dat als je het automatische gevecht afspeelt hij automatisch naar de hoogste snelheid schakelt. Daarna kan je hem dus op langzaam zetten, waarna je het inderdaad beter ziet, maar het blijven twee kampen die een verkeerde strijd voeren. Ik hoef dat niet te volgen om te zien dat de AI bijvoorbeeld mijn alen naar voren laat rennen en verkeerd plaatst. Dat zie ik al als ik handmatig vecht.

Dus jouw stelling is dat mensen verkeerd leren vechten door de AI fouten te zien maken?
Wellicht is dat zo als er niet met de nodige skepsis naar gekeken wordt.
In de tijd dat ik nieuw was, de GE was er al, en ik nog geen schurken bezat had ik vaak moeite met een bepaald gevecht in ronde 3.
Ik had toen geen AV bonus en ik kwam er maar niet uit dat terwijl ik wel wist welke opstelling ik het beste kon gebruiken.
Omdat de AI het wel redde heeft het in ieder geval voor dat gevecht uitkomst geboden.
De extra AV heeft me eigenlijk alleen maar verwend omdat ik het daardoor met snelle eenheden kon oplossen.
En die schurken hebben me waarschijnlijk verpest lol
 

DeletedUser

Guest
Dus jouw stelling is dat mensen verkeerd leren vechten door de AI fouten te zien maken? Wellicht is dat zo als er niet met de nodige skepsis naar gekeken wordt.

Dat is iets te ver gezocht, maar er zit een kern van waarheid in. De meerderheid van de spelers komt niet op het forum en is in het spel ook niet sociaal actief. Hoe moeten die ooit weten dat de AI bagger is en ook nog eens per spelonderdeel totaal verschillend reageert?

In de tijd dat ik nieuw was, de GE was er al, en ik nog geen schurken bezat had ik vaak moeite met een bepaald gevecht in ronde 3.
Ik had toen geen AV bonus en ik kwam er maar niet uit dat terwijl ik wel wist welke opstelling ik het beste kon gebruiken.
Omdat de AI het wel redde heeft het in ieder geval voor dat gevecht uitkomst geboden.

De AI kan natuurlijk ook gevechten winnen, maar het is volkomen willekeurig. Het is daarbij ook altijd een gok of het terrein zo uitkomt dat jij er ondanks de AI van profiteert. Je krijgt hier echter voornamelijk een verkeerde indruk van de mogelijkheden van de AI van. Je wint in GE en denkt die AI werkt prima. Gebruik hem op de continentenkaart en je hebt ineens een heel andere ervaring. Gebruik hem tegen je buren en je denkt dat dat ding almachtig is.

De extra AV heeft me eigenlijk alleen maar verwend omdat ik het daardoor met snelle eenheden kon oplossen.
En die schurken hebben me waarschijnlijk verpest lol

Dat is ook een misconceptie. Iedereen denkt maar dat je schurken in moet zetten. Vaak ben je veel beter af zonder, zeker in de hogere tijdperken.
 

DeletedUser

Guest
Dat is iets te ver gezocht, maar er zit een kern van waarheid in. De meerderheid van de spelers komt niet op het forum en is in het spel ook niet sociaal actief. Hoe moeten die ooit weten dat de AI bagger is en ook nog eens per spelonderdeel totaal verschillend reageert?

Daar heb je wel een punt inderdaad ik leerde wel redelijk snel mede door gesprekken met andere spelers maar ook door gewoon mijn kop te stoten.

De AI kan natuurlijk ook gevechten winnen, maar het is volkomen willekeurig. Het is daarbij ook altijd een gok of het terrein zo uitkomt dat jij er ondanks de AI van profiteert. Je krijgt hier echter voornamelijk een verkeerde indruk van de mogelijkheden van de AI van. Je wint in GE en denkt die AI werkt prima. Gebruik hem op de continentenkaart en je hebt ineens een heel andere ervaring. Gebruik hem tegen je buren en je denkt dat dat ding almachtig is.

Die beperking zag ik vrij snel maar ik heb er wel van geleerd dat eenheden op een bepaalde manier opstellen ten opzichte van elkaar voordelen biedt.


Dat is ook een misconceptie. Iedereen denkt maar dat je schurken in moet zetten. Vaak ben je veel beter af zonder, zeker in de hogere tijdperken.

Daar kom ik ook achter.
Maar dat is pas vanaf ongeveer modern ik heb wel wat aan schurken maar dan meer in strategische zin.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik ga dit niet gebruiken. Blindelings op automaat vechten, zonder te weten wat er staat, is gekkenwerk. Dan zul je vaak je 8 eenheden kwijt zijn.
In de provincies moet je manueel vechten, want de automaat houdt de hovers niet steeds op vlakte...
 

generaal bishmark

Actief lid
Ik ga dit niet gebruiken. Blindelings op automaat vechten, zonder te weten wat er staat, is gekkenwerk. Dan zul je vaak je 8 eenheden kwijt zijn.
In de provincies moet je manueel vechten, want de automaat houdt de hovers niet steeds op vlakte...
Blindelings op automaat strijden , nee ik ook niet Stefan ,wel het gewone automatisch gevecht , maar mijn voorkeur is op manueel strijden , het mooiste onderdeel van Foe -)
 

DeletedUser

Guest
Ik ga dit niet gebruiken. Blindelings op automaat vechten, zonder te weten wat er staat, is gekkenwerk. Dan zul je vaak je 8 eenheden kwijt zijn.
In de provincies moet je manueel vechten, want de automaat houdt de hovers niet steeds op vlakte...

Je vecht niet zonder dat je weet wat er staat. Je ziet wat er staat. Het is niet anders dan het "oude" automatisch vechten, alleen een knopje eerder wat je ook nog wel eens per ongeluk kan raken.
 

DeletedUser9703

Guest
Nou, ik ben ook heel erg blij met deze nieuwe optie.

Ik ga dit niet gebruiken. Blindelings op automaat vechten, zonder te weten wat er staat, is gekkenwerk. Dan zul je vaak je 8 eenheden kwijt zijn
In GE weet je wel wat er staat. Vele gevechten in de eerste ronde kan met dit nieuwe knopje. Maar ook in GvG werkt deze nieuwe optie prima. Na 1 gevecht weet je wat er staat. Staan er 8 speermannen, 8 artillerie, of 8 schurken. Dan heb je echt geen schade hoor. Daar knal je er zo doorheen.
 

DeletedUser10486

Guest
Meestal vecht je toch met een kampioen en 7 schurken (in de GVG). Als je zomaar op automaat klikt, stormt de kampioen naar voor, en wordt afgeschoten.
Met de eerste beurt zet ik de kampioen bovenaan in de hoek, en dan pas klik ik op automaat.
 

Achnaton

Actief lid
Stefan je benoemt precies waarom ik deze knop dus niet ga gebruiken. Zolang de auto intelligentie niet wordt aangepast is de extra knop vooral een verspilling van eenheden. Ai zou hierop aangepast moeten worden, zodat een eenheid die zich kan voortbewegen blijft staan en de schurken eerst vooruit gaan.
 

DeletedUser9703

Guest
Meestal vecht je toch met een kampioen en 7 schurken (in de GVG). Als je zomaar op automaat klikt, stormt de kampioen naar voor, en wordt afgeschoten.
Met de eerste beurt zet ik de kampioen bovenaan in de hoek, en dan pas klik ik op automaat.
Grappig. Ik vecht nooit met kampioenen. Wel heel vaak met 7 schurken. Dat weer wel.
 
Bovenaan