Feedbacktopic nieuwe Ranking

DeletedUser10283

Guest
Dank voor de reactie.

Deze post had ik wel gelezen, maar snap daar niet echt veel van.
Voorbeelden zoals onderstaande vind ik voor gemiddelde spelers onrealistisch.

Om een idee te schetsen van de GG waardes in het nieuwe systeem: Een bepaald Groots Gebouw dat je in het huidige systeem op level 70 voorziet van 403.625.386.158 spelpunten (zoals je kunt zien - en zoals jullie meermaals hebben aangekaart - brachten zulke aantallen echt onbalans in de ranglijst), zal nu een redelijke 1.104.660 punten waard zijn. De details kunnen nog veranderen (exacte waardes van forgepunten en goederen) dus de uiteindelijke waarde kan iets hoger of lager uitvallen, maar het algemene idee blijft hetzelfde.

Ik ben al blij als ik een GG op level 5 of 6 krijg. Ik vind zo'n voorbeeld van lvl 70 voor mij nietszeggend.

Kunnen er ook voor de gemiddelde speler goede voorbeelden komen, die begrijpbaar zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben al blij als ik een GG op level 5 of 6 krijg. Ik vind zo'n voorbeeld van lvl 70 voor mij nietszeggend.

Kunnen er ook voor de gemiddelde speler goede voorbeelden komen, die begrijpbaar zijn.

Wat valt daar niet aan te begrijpen? Voor spelers met een GG op een hoog level is de wijziging ingrijpend. Voor jou zal dat verschil amper iets uitmaken. Jouw verschil in punten zit hem in de andere factoren.
 

DeletedUser10283

Guest
Ik stel gewoon een vraag over hoe de waardering in elkaar steekt. Ik ben een kleine speler, maar merk wel de gevolgen.
Daarom wil ik graag weten voor de kleine speler hoe dit werkt en heb geen behoefte aan voorbeelden van GG op lvl 70.
Trouwens ik snap niet hoe iemand zover kan komen. Zullen er heus niet zoveel zijn.

Geef eens goed uitleg voor de kleine gemiddelde speler, maar wellicht is die minder belangrijk.
 

midas89

Actief lid
Voor 'kleinere' spelers (zonder extreem veel gevechten en zonder extreem hoge GGs) is de punten verandering het grootst geweest door de stadspunten.
De rangpunten die je krijgt voor de gebouwen in je dorp zijn veel zwaarder gaan tellen.
Spelers die jou voorbij zijn gegaan zullen dan waarschijnlijk:

-Meer uitbreidingen hebben gelegd (meer medailles verzameld, en/of gekocht met diamanten).
-Alles in het dorp met gebouwen uit een zo hoog mogelijk tijdperk hebben gevuld.

De nieuwe berekening geeft een gebouw een aantal punten-per-vakje, en voor elk tijdperk wordt dit meer.

Probeer dus eens je stad te verbouwen met alleen maar gebouwen uit je huidige tijdperk.
Je zal zien dat je er flink in punten op vooruit gaat.
Zeker als je achter die extra uitbreidingen aangaat.
 

DeletedUser

Guest
Ik stel gewoon een vraag over hoe de waardering in elkaar steekt. Ik ben een kleine speler, maar merk wel de gevolgen.
Daarom wil ik graag weten voor de kleine speler hoe dit werkt en heb geen behoefte aan voorbeelden van GG op lvl 70.
Trouwens ik snap niet hoe iemand zover kan komen. Zullen er heus niet zoveel zijn.

Waarom kijk je dat niet even na, voordat je met dit soort opmerkingen komt? Ga naar de globale ranglijst en kijk dan onder grootse gebouwen. Kom daarna nog maar eens terug.

Spelers die jou voorbij zijn gegaan zullen dan waarschijnlijk:

-Meer uitbreidingen hebben gelegd (meer medailles verzameld, en/of gekocht met diamanten).
-Alles in het dorp met gebouwen uit een zo hoog mogelijk tijdperk hebben gevuld.

Of meer gevechten hebben gevoerd en meer goederen hebben uitgegeven.

Als zijn binnengehaalde punten voornamelijk bestonden uit het verzamelen van munten en voorraden, dan maakt hij dus een duikeling.
 

DeletedUser

Guest
Wanneer de Arctische Toekomst komt, zullen we nog een factor toevoegen:
  • Medailles gedoneerd aan de Gildekas. Wanneer je je medailles doneert aan de Gildekas (dit zal mogelijk worden), krijg je op dezelfde manier punten hiervoor zoals je die nu krijgt met gedoneerde goederen.
Op de beta is het nu al mogelijk om medailles in de gildekas te storten. Dat is dus al ruim voor de Arctische Toekomst. Betekent dat dat die punten pas als de Arctische Toekomst er is met terugwerkende kracht worden bijgeteld?
 

DeletedUser10111

Guest
Onderschat de tijdperkfactor van gebouwen niet. Als je up-to-date blijft met gebouwen in je huidige tijdperk (dus oude zooi afbreken en wat nieuws neerzetten) dan levert je dat veel ranking
 

Mr.Quib

Actief lid
Multi Tijdperk (bijvoorbeeld het Kampioenenverblijf) - neemt de waarde over van het tijdperk waarin de speler zich op dat moment bevindt.
Kampioenverblijf neemt toch geen waarde over? Moet het zelf upgraden met een renokit.

Alle Tijdperken (bijvoorbeeld de Overwinningstoren of Wensput) - 20
Overwinningstoren en wensput lijken me nou een voorbeeld van Multi tijdperk. Schurkenschuilplaats is alle tijdperken, Drummer en Vaandeldrager ook.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Op de beta is het nu al mogelijk om medailles in de gildekas te storten. Dat is dus al ruim voor de Arctische Toekomst. Betekent dat dat die punten pas als de Arctische Toekomst er is met terugwerkende kracht worden bijgeteld?
Ik weet niet of op onze werelden ook de mogelijkheid om medailles te storten voor het nieuwe tijdperk komt, je zou daar echter nog steeds punten voor moeten krijgen, ook al doe je het voor de arctische toekomst.

Kampioenverblijf neemt toch geen waarde over? Moet het zelf upgraden met een renokit.


Overwinningstoren en wensput lijken me nou een voorbeeld van Multi tijdperk. Schurkenschuilplaats is alle tijdperken, Drummer en Vaandeldrager ook.

Ik heb de beschrijving iets aangepast van multi tijdperken, dat zijn dus gebouwen die niet automatisch meegaan met jouw tijdperk, zoals dat bij een overwinningstoren en wensput wel het geval is. Alle tijdperken is dus in principe 1 gebouw die je niet hoeft te vervangen of te upgraden.
 

DeletedUser5889

Guest
Lees ik nu zonet echt dat elke gedoneerde medaille 2 punten oplevert? Dus als Pugzor zijn 21 miljoen medailles in de gildekas gooit, dan krijgt hij 42 miljoen punten? Da's bijna net zoveel als het puntentotaal waarvoor ik 3 jaar heb moeten werken. Ik mag toch hopen dat hier snel wat aan gedaan wordt, anders kunnen we de ranking nu al gelijk gaan trekken aan de medailleranglijst en zijn we weer terug bij af. GG spelers voeren de ranking aan.

Zelfs met 1 punt per medaille is het nog zot veel. En dan na te gaan dat die idiote Arcs het alleen nog maar erger gaan maken.
Dus Inno: bezint eer ge begint!
 
Thamartin schreef dit:
rank11.png
Bekend Probleem

Graag willen we jullie laten weten dat we ervan op de hoogte zijn dat het momenteel mogelijk is om onredelijke puntenaantallen te krijgen door het gebruiken van bepaalde GVG strategieën. We hebben al ideeën om dit probleem op te lossen en ons plan is om het in een van de aankomende spelupdates af te handelen.

Wat mij interesseert word dit dan ook gecorrigeerd?
Nu heb je dus spelers die bv. in één dag met 100 gevechten 13.000.000 punten pakken, dat zijn 260.000 rankingpunten/dag, dit is toch net zo'n scheve verhouding, als de absurde aantallen punten die je kreeg voor GG op hoge levels.
Daarbij is hier voor gewaarschuwd, voordat de herberekening werd doorgevoerd.
 

Mr.Quib

Actief lid
Ik heb de beschrijving iets aangepast van multi tijdperken, dat zijn dus gebouwen die niet automatisch meegaan met jouw tijdperk, zoals dat bij een overwinningstoren en wensput wel het geval is. Alle tijdperken is dus in principe 1 gebouw die je niet hoeft te vervangen of te upgraden.
Waarom hebben Alle tijdperk-gebouwen dan een vaste factor van 20? Dat zou dan toch ook met het tijdperk mee moeten gaan?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Omdat het dezelfde gebouwen zijn, je hoeft ze niet steeds te upgraden, je zet ze een keer neer en ze blijven iets nuttigs geven.
 

midas89

Actief lid
dan krijgt hij 42 miljoen punten? Da's bijna net zoveel als het puntentotaal waarvoor ik 3 jaar heb moeten werken.

Als de nieuwe ranglijst een maatstaf moet zijn van "player activity" dan is dat toch prima? Je kan alleen zoveel medailles halen door de hele dag bezig te zijn met goederen en GG deals maken. Die man is er de afgelopen jaren minstens zoveel tijd mee kwijt geweest als anderen met vechten, misschien zelfs meer, dus ik zie niet waarom de ene spelactiviteit wel beloond mag worden met rangpunten en de andere niet.
 

DeletedUser5889

Guest
Als de nieuwe ranglijst een maatstaf moet zijn van "player activity" dan is dat toch prima? Je kan alleen zoveel medailles halen door de hele dag bezig te zijn met goederen en GG deals maken. Die man is er de afgelopen jaren minstens zoveel tijd mee kwijt geweest als anderen met vechten, misschien zelfs meer, dus ik zie niet waarom de ene spelactiviteit wel beloond mag worden met rangpunten en de andere niet.
Dat is de aloude discussie die al tig keer gevoerd is. Het antwoord is en blijft hetzelfde als waarom de ranglijst opnieuw is berekend. De ranglijst moet een weergave zijn van je activiteiten in betreffende wereld. Het moet geen weergave zijn van hoe goed je bent in het regelen van crosswereld deals, oftewel hoe goed je ook speelt in andere werelden. Daarnaast zijn er berekeningen die bewijzen dat die hoge GGs tot stand zijn gekomen d.m.v. crosswereld deals in een tijd waarin velen dachten dat dit niet mocht (ook vanwege de vage communicatie hierover door support).
We kunnen die hele discussie best weer helemaal van voor af aan gaan voeren, maar ik zou toch echt aan support willen aangeven dat dit wederom heel lang dezelfde eindeloze discussies gaat opleveren.

Ik wil hier echt geen pleidooi houden voor een ranglijst waarbij gevechten zo enorm de boventoon voeren als dat dit nu het geval is. Om dit beter in balans te krijgen heb ik een paar voorstellen gedaan waarmee niets gedaan is. Meer kan ik niet doen.
 

DeletedUser

Guest
Daarnaast zijn er berekeningen die bewijzen dat die hoge GGs tot stand zijn gekomen d.m.v. crosswereld deals in een tijd waarin velen dachten dat dit niet mocht (ook vanwege de vage communicatie hierover door support).

Waar vind ik die?
 
Bovenaan