Feedbacktopic nieuwe Ranking

midas89

Actief lid
Branch, jij vindt dat hersenloos sectormeppen meer punten moet opleveren dan hersenloos herhaalmissies klikken, of hersenloos GGs vullen met een hoge Arc. Het zijn allen zeer tijdrovende bezigheden in het spel, dus ik zie geen verschil. Cross-world geneuzel heeft er in ieder geval niks mee te maken, hoe iemand aan miljoenen medailles komt.
 

DeletedUser5889

Guest
Branch, jij vindt dat hersenloos sectormeppen meer punten moet opleveren dan hersenloos herhaalmissies klikken, of hersenloos GGs vullen met een hoge Arc. Het zijn allen zeer tijdrovende bezigheden in het spel, dus ik zie geen verschil. Cross-world geneuzel heeft er in ieder geval niks mee te maken, hoe iemand aan miljoenen medailles komt.

Je trekt wel rare conclusies. Over eindeloos herhaalmissies heb ik me niet uitgelaten. Als je dat voor elkaar krijgt prima, mag van mij goed beloond worden. Ik vind het alleen minder te waarderen als je dat doet met een GG die verdiend is met crosswerelddeals in een tijd waarin dit (volgens mij en vele anderen) niet toegestaan was. En tot op heden heb ik nog geen enkele berekening gezien die aantoont dat het kan zonder crosswerelddeals, dus ik ga ervan uit dat het niet kan zonder.
Wat betreft hersenloos sectormeppen; dan moet je toch echt beter naar GvG kijken. Het overgrote gedeelte van de gevechten van Public Enemy komt niet van hersenloos sectormeppen, maar van aanvallen op andere gildes. En als je dat doet met een normale Alcatraz dan komt daar een hele hoop bij kijken. Overigens heb ik een x-aantal voorstellen gedaan om het hersenloos sectormeppen aan banden te leggen, dus ook daarvoor moet je niet bij mij zijn. Het is wel een erg rare bewering dat ik dus degene ben die vind dat dit veel punten moet opleveren.

Waar vind ik die?
Jij bent toch altijd degene die van iedereen vindt dat ze moeten zoeken voordat ze vragen? Wel, leef je uit. Ze staan echt op dit forum.
 

midas89

Actief lid
t Gaat niet om jou in mijn reactie, maar jij weet ook dat het leeuwendeel van de speler hun vechtpunten op GvG haalt door sector- of siegemeppen, in plaats van 'normaal' vechten. Ik hoop dat ze een manier kunnen vinden om dit met minder punten te waarderen dan het 'echte' vechten, maar ik heb er een hard hoofd in.
 

DeletedUser

Guest
Jij bent toch altijd degene die van iedereen vindt dat ze moeten zoeken voordat ze vragen? Wel, leef je uit. Ze staan echt op dit forum.

Ik heb gezocht. Nergens op dit forum kan ik berekeningen vinden die bewijzen dat die hoge GGs tot stand zijn gekomen d.m.v. crosswereld deals, dus doe eens lief en laat eens zien waar die dan staan.
 

DeletedUser5889

Guest
Ik heb gezocht. Nergens op dit forum kan ik berekeningen vinden die bewijzen dat die hoge GGs tot stand zijn gekomen d.m.v. crosswereld deals, dus doe eens lief en laat eens zien waar die dan staan.
Aangezien ik zo'n lieve jongen ben geef ik je 1 voorbeeld, nl. mijn eigen berekening: https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/extreme-ggs-is-mogelijk.14379/
Lees vooral even mijn opmerking op 13 november.

Zoals je ziet een ellenlange discussie (waar je zelf aan meegedaan hebt). Voor forumfanatiekelingen wellicht leuk om die discussies gewoon opnieuw te doen, maar mijn gevoel zegt me toch dat het handiger is om even na te denken of 2 punten per medaille wel een goed idee is. De rankingberekening is niet voor niets aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mr.Quib

Actief lid
Discussie over medailles is klaar:
ThaMartin zei:
Beste spelers,

In tegenstelling tot voorgaand bericht hebben we op basis van de feedback die we van jullie hebben ontvangen (zowel hier op Live als op Beta), besloten de gedoneerde medailles niet mee te laten tellen voor de ranglijstpunten. Jullie hebben ons met jullie berekeningen en praktijkvoorbeelden tijdig doen inzien dat het meetellen van deze medailles, de balans in de ranglijstpunten zou verstoren. Dank jullie wel hiervoor. :)
 

DeletedUser

Guest
Slechte beslissing en volkomen willekeurig. Medailles meetellen zou de ranglijst verstoren, maar die nepgevechten niet? :rolleyes:
 

DeletedUser5889

Guest
Slechte beslissing en volkomen willekeurig. Medailles meetellen zou de ranglijst verstoren, maar die nepgevechten niet? :rolleyes:
Het staat Inno vrij om daar ook wat aan te doen. Maar dat staat helemaal los ervan of de medailles meetellen een goede of slechte keuze is.
Ik vind het een prima beslissing en ben blij dat Inno voor de afwisseling eens luistert naar feedback en iets doet voordat het mis gaat.
 

DeletedUser

Guest
Het staat Inno vrij om daar ook wat aan te doen. Maar dat staat helemaal los ervan of de medailles meetellen een goede of slechte keuze is.
Ik vind het een prima beslissing en ben blij dat Inno voor de afwisseling eens luistert naar feedback en iets doet voordat het mis gaat.

Spelers krijgen punten voor gevechten en nepgevechten. Nepgevechten er af en dan krijg je nog steeds punten voor gevechten. Spelers krijgen helemaal gfeen punten voor medailles. Alsof geen enkele medaille eerlijk behaald is. Natuurlijk hebben we allemaal hartklachten.
 

DeletedUser10486

Guest
We hebben nu een tijdje de nieuwe puntentelling. En wat zijn de gevolgen?
- spelers proberen hun goederen naar beneden te ruilen, omdat het meer punten oplevert. Bv 100 VME goederen leveren 350 punten op. Als je die kan ruilen voor 200 ijzertijd goederen, dan levert het 600 punten op om die in de gildekas te stoppen. Het lijkt mij niet logisch dat je op deze manier punten kan winnen.
- de topspelers zijn nu hun Frontenacs aan het levelen om meer goederen te hebben uit de terugkerende missies. Een uurtje cyclen geeft snel 1000 goederen zo. En als de Frontenac hoog genoeg is, dan krijg je bijna genoeg munten en voorraden om de koopmissie te kunnen blijven doen.
Conclusie: haal de koopmissie weg om dat misbruik te stoppen!
 

ThaMartin

Actief lid
- de topspelers zijn nu hun Frontenacs aan het levelen om meer goederen te hebben uit de terugkerende missies. Een uurtje cyclen geeft snel 1000 goederen zo. En als de Frontenac hoog genoeg is, dan krijg je bijna genoeg munten en voorraden om de koopmissie te kunnen blijven doen.
Conclusie: haal de koopmissie weg om dat misbruik te stoppen!

Dat is een interessante, dank je wel voor je feedback. Wat is de titel van de opdracht waarnaar je refereert als "de koopmissie"?
 

DeletedUser

Guest
Dat is een interessante, dank je wel voor je feedback. Wat is de titel van de opdracht waarnaar je refereert als "de koopmissie"?

Ik denk de herhalende missie betaal x munten en x goederen. Die kan je zo vaak doen op een dag als je wil.
 

DeletedUser5889

Guest
Ik denk de herhalende missie betaal x munten en x goederen. Die kan je zo vaak doen op een dag als je wil.
Dan is dat 'misbruik' toch niet veranderd t.o.v. de herhalingenmissie in Toekomst. Of wat is er nieuw aan de herhalingenmissie in Arctisch dat Frontenac nog beter is geworden?
 

DeletedUser

Guest
Dan is dat 'misbruik' toch niet veranderd t.o.v. de herhalingenmissie in Toekomst. Of wat is er nieuw aan de herhalingenmissie in Arctisch dat Frontenac nog beter is geworden?

Niet nog beter, maar goederen leveren nu punten en met die missies haal je heel makkelijk een hoop goederen binnen. De kans op goederen is het grootst.
 

DeletedUser5889

Guest
Niet nog beter, maar goederen leveren nu punten en met die missies haal je heel makkelijk een hoop goederen binnen. De kans op goederen is het grootst.
Die punten zijn er verwaarloosbaar vergeleken bij de gevechten. Ik zie weinig spelers die de goederen in kas gooien. Wat ik zie is dat die goederen weer verkocht worden voor fp's, waardoor de GGs nog harder levelen, etc. Bijv. in Alcatraz en dan maar meppen met ontzaglijk veel eenheden; dat levert veel meer punten op. Maar dat is al tijden aan de gang en zal alleen nog maar meer en meer worden. Inno heeft besloten er niets aan te doen toen we hiervoor waarschuwden, en het is nu te laat om er nog iets aan te doen.
 

ThaMartin

Actief lid
Oké dus als ik jullie goed begrijp, heeft deze missie op verschillende elementen van het spel een verstorende werking in de balans (levelen GG's, storten in Gildekas etc.)? Is het effect van puur deze herhaalmissie daarop verwaarloosbaar of zijn jullie ook van mening dat het voor de balans van het spel beter zou zijn die te verwijderen (of te wijzigen)?
 

DeletedUser5889

Guest
Oké dus als ik jullie goed begrijp, heeft deze missie op verschillende elementen van het spel een verstorende werking in de balans (levelen GG's, storten in Gildekas etc.)?

Jullie moeten toch al tijden zien dat de markt overstroomd wordt door goederen? Wil je nu echt zeggen dat je niet wist hoe dit kwam? Dat kan ik eigenlijk niet geloven, maar dan snap ik niet hoe je nog kunt vragen of dit een verstorende werking heeft. Dan weet je het antwoord namelijk.

Is het effect van puur deze herhaalmissie daarop verwaarloosbaar of zijn jullie ook van mening dat het voor de balans van het spel beter zou zijn die te verwijderen (of te wijzigen)?
Ik zou dit oneerlijk vinden tegenover de mensen die hun Frontenac hard aan het levelen zijn, juist om hiervan gebruik te kunnen maken. Jullie zouden het kunnen zien als misbruik maken van iets dat niet de bedoeling is, maar dan zou je die mensen ook een straf moeten geven hiervoor volgens de spelregels. En als je die grens over gaat, ga je dan ook alsnog straffen uitdelen voor sectortje meppen en crosswereld deals, want die waren ook nooit de bedoeling?
Er had een grens getrokken moeten worden toen duidelijk werd dat GGs geleveld werden op een manier die niet bedoeld was....nu is het aantal mogelijkheden om 'misbruik' te maken van iets zo groot....waar wil je beginnen? Deze ene opdracht weghalen doet even wat zeer bij de hoge Frontenac eigenaars, maar ondertussen zijn hun Alcatrazzen ook groot genoeg om door te gaan met GvG acties die nooit de bedoeling waren. Frontenac boeit wat dat betreft nauwelijks meer; nu wordt het gedaan via Arc (nog zoiets waar niet op tijd over nagedacht is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Mijn mening hierover is dat vechten altijd meer moet opleveren dan bouwen, of ggs laten vullen met het sanctioneren van crossdeals die voorheen verboden waren. Het proberen te verhinderen van de groei van spelers door sectortje meppen van hen af te pakken is tamelijk triest en komt voort uit rancune van hen die het niet wilden doen. Dan krijg je weer het argument dat het tijd kost en dat dit de werkenden benadeelt, en dan zeg ik weer alles van waarde kost moeite. Het was een onderdeel van het spel, het was niet illegaal of oneerlijk, want iedereen kon het doen. wat mij betreft wordt die update dan ook zsm terug gedraaid.
 
Bovenaan