Feedbacktopic nieuwe Ranking

ThaMartin

Actief lid
Beste allemaal,

Binnenkort zal er een vrij ingrijpende verandering plaatsvinden, namelijk in de ranking. Lees hier de complete aankondiging met alle details. Graag horen we hier jullie feedback! :)
 

ThaMartin

Actief lid
Klopt! De nieuwe ranking wordt puur gebaseerd op de onderdelen die in de aankondiging genoemd staan, omdat dat de onderdelen zijn waar het spel in essentie echt om gaat. Daarnaast is het bijhouden van munten en voorraden technisch vrij gecompliceerd en vraagt het veel resources, wat ten koste gaat van de prestaties van het spel zelf (doordat het ontzettend veel mutaties zijn). Al die dingen bij elkaar, hebben doen besluiten ze niet mee te laten tellen voor de ranglijst.
 

midas89

Actief lid
Wordt ook nog bekend hoeveel punten het goederengebruik precies oplevert?
Dan kan je weten wat meer punten oplevert - een provincie onderhandelen of vechten.
En goederen dumpen in de gildekas krijg je dus ook rangpunten voor?
Zo ja, het innen van een Arc/Sterrenwacht/Atomium geeft je automatisch rangpunten erbij?

En worden reeds uitgegeven goederen (voor de tech tree e.d.) met terugwerkende kracht nog meegeteld? Anders zijn spelers die de tech en provincies nog niet klaar hebben zwaar in het voordeel natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Klopt! De nieuwe ranking wordt puur gebaseerd op de onderdelen die in de aankondiging genoemd staan, omdat dat de onderdelen zijn waar het spel in essentie echt om gaat. Daarnaast is het bijhouden van munten en voorraden technisch vrij gecompliceerd en vraagt het veel resources, wat ten koste gaat van de prestaties van het spel zelf (doordat het ontzettend veel mutaties zijn). Al die dingen bij elkaar, hebben doen besluiten ze niet mee te laten tellen voor de ranglijst.

Zullen spelers die niet van meppen houden dan wel waarderen hahahaha
 

ThaMartin

Actief lid
Wordt ook nog bekend hoeveel punten het goederengebruik precies oplevert?

Exacte formules en puntenaantallen worden op dit moment nog niet gedeeld omdat ze nog gewijzigd kunnen worden. Er is een kans dat we ze zullen delen wanneer we dichter bij de implementatiedatum zijn.

En goederen dumpen in de gildekas krijg je dus ook rangpunten voor?
Zo ja, het innen van een Arc/Sterrenwacht/Atomium geeft je automatisch rangpunten erbij?

Klopt, deze punten tellen ook mee.

En worden reeds uitgegeven goederen (voor de tech tree e.d.) met terugwerkende kracht nog meegeteld? Anders zijn spelers die de tech en provincies nog niet klaar hebben zwaar in het voordeel natuurlijk.

Deze zullen inderdaad ook met terugwerkende kracht worden meegerekend. :)
 

midas89

Actief lid
Mooi bedankt :)
Ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Ik denk dat de sectormeppers weer de ranglijsten gaan domineren.
Maar we gaan het merken...
 

DeletedUser6140

Guest
"Grote veranderingen op dit gebied brengen uiteraard ook grote veranderingen in de ranglijst met zich mee: Veel spelers zullen een hogere positie krijgen in de ranglijst maar evenveel spelers zullen juist omlaag gaan."
Wiskundig klopt dit niet: stel speler 1 zakt 5 plaatsen dan zal speler 2, 3, 4, 5 een plek stijgen, dus 4 stijgers en 1 daler :confused:

Maar in het algemeen ben ik wel blij met deze veranderingen. ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken.
Die trofeeën die je kan winnen hebben die nog invloed op je stad bv extra smileys?
 

DeletedUser

Guest
Beetje jammer dat de GG's nu worden aangepakt, maar dat er niets gedaan wordt aan de spelers die met nepgevechten hun punten pakken. Die zullen nu dus weer dominant worden in die ranglijst. Het is lood om oud ijzer. Ranglijst wordt opnieuw een gemanipuleerde ranglijst.
 

DeletedUser7160

Guest
altijd achteraf GEL*L bij jullie
maar mij maakt het allemaal niet uit spel is al lang verpest zorg nou maar eens waar de echte problemen liggen op G vs G dat dat nou eindelijk na al die tijd eens soepel gaat verlopen.
op naar de nieuwe ranking :)

Beetje jammer dat de GG's nu worden aangepakt, maar dat er niets gedaan wordt aan de spelers die met nepgevechten hun punten pakken. Die zullen nu dus weer dominant worden in die ranglijst. Het is lood om oud ijzer. Ranglijst wordt opnieuw een gemanipuleerde ranglijst.
mee eens :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joey-the-king

Actief lid
Waarom komt die oude ranklijst gewoon niet terug.
Alleen punten voor gevechten, bouwen, je stad, innen en verder niks.
Vond ik wel prima :rolleyes:.

Maar ach, punten zijn slechts neppe cijfers die niks zeggen over het spel of wat dan ook :D.
 

DeletedUser8890

Guest
Ben t met joey eens bij t 1e deel.
En jawel joey het zegt wie meer voor foe zit :p
 

Joey-the-king

Actief lid
Ben t met joey eens bij t 1e deel.
En jawel joey het zegt wie meer voor foe zit :p

Thnx goos.
En nee, helemaal niet. Je kan ff duizen euro's uitgeven en je gg's tot level 100 + open spelen. En dan met alleen maar push acc's ben je zo nummer 1 en hoef je niet eens 24/7 online te zijn.
Dus het zegt helemaal noppes :).
 

DeletedUser7282

Guest
Ik denk dat een mindering van het aantal punten dat je krijgt van GG's opzich een goed idee is. Maar net zoals M.O.B zegt; ik zie liever de G v G kaart soepeler verlopen voordat er andere aanpassingen worden gedaan aan het spel. Op het moment zit die gvg kaart namelijk de hele tijd te buggen en merk ik van allerlei kanten dat mensen vaak een vastloper hebben.

Maar we zien het vanzelf ook verder wel :)
 

DeletedUser8890

Guest
Dat wordt toch veranderd joey dus GG geven echt relatief weinig
 
Kun je me die uitleggen? Wat bedoel je met nepgevechten?
Puntjesmeppen/puntjesfarmen, waarbij je vrijgeeft, belegert met een leger met flink wat kampioentjes maar wel zo dat je met 0 of nauwelijks schade altijd wint. Een speler kan 4x per dag vrijgeven en evt een "gratis" 2e leger plaatsen om zo per dag 80 nepgevechtjes te doen. En met behulpzame gildegenoten kan dat nog wat worden opgevoerd. En dankzij de nieuwe ranking, krijgen deze spelers nu ook nog eens puntjes voor de goederen die ze doneren om dat mee te financieren hahahaha
 

ThaMartin

Actief lid
Oké, we zullen die feedback in ieder geval doorgeven. Ik vraag me af of daar überhaupt iets aan te doen zal zijn, maar we kunnen het in ieder geval doorspelen :)
 

midas89

Actief lid
Er zijn al vaak suggesties voor gedaan. De kosten van de eerste belegering(en) flink opschroeven van 5x5 naar 5x100 bijvoorbeeld.
Dan wordt het al lastiger om de hele dag door te blijven puntenmeppen.
Ook een soort tijdslot op het vrijgeven zal helpen. Dat je een sector niet meer kan vrijgeven voor een x-aantal uur. Of zelfs dat je een sector niet meer kan vrijgeven als hij onder bescherming staat. Dan zit je er dus aan vast tot aan de volgende berekening.
Dit soort dingen staat 'normaal' GvG spel niet in de weg, maar dan is dat hersenloze sectormeppen wel verleden tijd.
 
Bovenaan