Feedbacktopic nieuwe Ranking

DeletedUser5796

Guest
Er zijn al vaak suggesties voor gedaan. De kosten van de eerste belegering(en) flink opschroeven van 5x5 naar 5x100 bijvoorbeeld.
Dan wordt het al lastiger om de hele dag door te blijven puntenmeppen.
Ook een soort tijdslot op het vrijgeven zal helpen. Dat je een sector niet meer kan vrijgeven voor een x-aantal uur. Of zelfs dat je een sector niet meer kan vrijgeven als hij onder bescherming staat. Dan zit je er dus aan vast tot aan de volgende berekening.
Dit soort dingen staat 'normaal' GvG spel niet in de weg, maar dan is dat hersenloze sectormeppen wel verleden tijd.

Zooo mee eens! en verder, prima idee om die ranking op de schop te gooien zeg ik zelf als huidige #2 speler. Ranking slaat echt nergens meer op, en moet meer op inzet / activiteit dan op het hersenloos vullen van een GG gebaseerd worden.
 

DeletedUser4527

Guest
midas, maar als dat 100 goods kost is dat wel wer goed voor de ranking :p
en als sectormeppen niet meer kan dan wordt het slopen voor veel gildes , net of ze dat zo leuk gaan vinden (die die grond hebben)
 

midas89

Actief lid
Haha ja alleen als die goedjes door iemand gedoneerd moeten worden natuurlijk :)
Maar we moeten eerst zien hoe zwaar het goederen gebruiken gaat wegen in verhouding met het vechten. Voordat dat bekend is, hoeveel punten je daar precies voor krijgt, kunnen we er niet echt iets zinnigs over zeggen.
Wel raar/jammer dat er geen punten meer gegeven worden voor het oogsten van munten/voorraden.
 

DeletedUser7282

Guest
Puntjesmeppen/puntjesfarmen, waarbij je vrijgeeft, belegert met een leger met flink wat kampioentjes maar wel zo dat je met 0 of nauwelijks schade altijd wint. Een speler kan 4x per dag vrijgeven en evt een "gratis" 2e leger plaatsen om zo per dag 80 nepgevechtjes te doen. En met behulpzame gildegenoten kan dat nog wat worden opgevoerd. En dankzij de nieuwe ranking, krijgen deze spelers nu ook nog eens puntjes voor de goederen die ze doneren om dat mee te financieren hahahaha

En later weer lopen te zeuren dat de buren elkaar zoveel aanvallen en plunderen zeker?
Als iemand op deze manier toch even lekker bezig kan zijn op de GvG kaart, zonder anderen lastig te willen vallen, zie ik het probleem niet?
Maar hoe krijgen die mensen die goederen dan? Moeten ze die zelf niet produceren?

productie goederen + legers --> goederen droppen --> punten verkrijgen dmv sectormeppen. Iedereen heeft andere doelen in het spel, dus als iemand zich hier goed bij voelt, laat die persoon lekker?

Ik zie werkelijk het probleem niet.
 
En later weer lopen te zeuren dat de buren elkaar zoveel aanvallen en plunderen zeker?
Als iemand op deze manier toch even lekker bezig kan zijn op de GvG kaart, zonder anderen lastig te willen vallen, zie ik het probleem niet?
Maar hoe krijgen die mensen die goederen dan? Moeten ze die zelf niet produceren?

productie goederen + legers --> goederen droppen --> punten verkrijgen dmv sectormeppen. Iedereen heeft andere doelen in het spel, dus als iemand zich hier goed bij voelt, laat die persoon lekker?

Ik zie werkelijk het probleem niet.

Het "probleem" is dat de ranking erdoor om zeep geholpen wordt. En laten we eerlijk zijn, je kan een laboratoriumaapje nog leren succesvol puntjes te meppen dus echt een prestatie lever je er niet mee. Maar van mij mag je er vrolijk mee doorgaan hoor, het gaat mij er echt alleen om dat je daarmee de rankingproblemen dus alleen maar verlegt van dom GG's vullen naar dom auto klikken.

En mij heb je nooit horen zeuren over buurtjesmeppen en plunderen, kan zijn dat m'n buren een ander geluid geven ;)
 

DeletedUser5435

Guest
Ben blij met het ingrijpen in de ranglijst. Erg benieuwd hoe het gaat uitpakken. Een paar dingen die direct bij me opkomen:

1 miljoen punten voor een lvl 70 GG vind ik erg weinig, zou wat mij betreft wel wat meer mogen zijn. (toch blij dat het niet meer 400 miljard is)

Er vindt hiermee ook een verschuiving plaats mbt GG's:
- Pharos, RAH, en San Marco worden minder sterk door hun productie en muntenbonus, maar voor goederen worden dan wel weer punten gegeven.
- Innovation Tower, Habitat, en Babel worden sterker, huizen worden namelijk minder sterk. (munten geven geen punten, zijn dus op een gegeven moment alleen nog voor FP)
- De SW, ato, en arc geven vanaf nu vrij degelijke punten per keer innen. Met een level 2 sterrenwacht krijg je per dag al punten voor 20 toekomst goederen (als je daarin zit) met maar 3x3=9 vakjes. Dat is vrij sterk, afhankelijk van hoeveel punten goederen gaan geven.
 

Mr.Quib

Actief lid
Ook een soort tijdslot op het vrijgeven zal helpen. Dat je een sector niet meer kan vrijgeven voor een x-aantal uur. Of zelfs dat je een sector niet meer kan vrijgeven als hij onder bescherming staat. Dan zit je er dus aan vast tot aan de volgende berekening.
Dit soort dingen staat 'normaal' GvG spel niet in de weg, maar dan is dat hersenloze sectormeppen wel verleden tijd.
Mee eens, zet maar een slot op vrijgeven van min. 24 uur en blokkeer het vrijgeven van beschermde sectoren. Ook leuk: een vrijgegeven sector kan voor bv. 24 uur niet aangevallen worden door het gilde dat het heeft vrijgegeven.
Een verplicht aantal defens legers voordat je kunt vrijgeven kan ook helpen, nu wordt er 1, hooguit 2 defens geplaatst, waardoor het voor andere gildes lastig is om zo'n siege te breken of over te nemen, zeker met een GvG dat de hele tijd blijft hangen. Tegen de tijd dat mijn eerste gevecht is geladen is de sector al overgenomen.

Ben verder niet gelukkig dat munten en voorraden niet meer meetellen. Zoals gezegd hebben RAH, Pharos en San Marco geen enkele waarde meer. Ben iemand die niet zo heel veel vecht, dus veel van mijn punten komen hier vandaan. Kan me niet voorstellen dat de verschuiving naar goederen uitgeven zoveel ruimte scheelt op de server.
 

DeletedUser10123

Guest
Het zou al helpen als een belegering weer gewoon 8 eenheden kost. Zo kan niet iedere willekeurige ijzertijd speler maar random belegeringen zetten op een tijdperk naar keuze. Tevens is het dan minder aantrekkelijk om zomaar te belegeren voor punten, daar dit dan standaard per belegering 8 eenheden kost.
 

DeletedUser4527

Guest
Ben verder niet gelukkig dat munten en voorraden niet meer meetellen. Zoals gezegd hebben RAH, Pharos en San Marco geen enkele waarde meer. Ben iemand die niet zo heel veel vecht, dus veel van mijn punten komen hier vandaan. Kan me niet voorstellen dat de verschuiving naar goederen uitgeven zoveel ruimte scheelt op de server.

dat is onzin natuurlijk, zeker als je nog niet aan het einde van je tech bent , extra munten zijn altijd fijn , vooraden in het begin van het spel ook , daarbij geven al deze gebouwen goederen , die wel punten opleveren , dus eerst denken dan reageren ;)
 

Mr.Quib

Actief lid
Die goederen leveren pas punten als je ze uitgeeft, iedereen praat er nu over alsof je dagelijks binnen loopt met het oogsten van je GG.

Geldt het gebruiken van goederen voor het produceren van andere goederen ook als uitgeven?
 
Laatst bewerkt:

ThaMartin

Actief lid
Geldt het gebruiken van goederen voor het produceren van andere goederen ook als uitgeven?

Ja en nee. Het uitgeven van de geraffineerde goederen voor die productie, levert niet direct punten op maar bij het uitgeven van de hogere-tijdperk-goederen, is de kostprijs van die basisgoederen wel meegerekend dus de goederen van hogere tijdperken geven in verhouding een stuk meer punten.
 

DeletedUser7203

Guest
Ik hoorde pas mensen klagen toen alle hoge GG zo absurd veel punten begonnen te geven.
Volgens mij werkte het oude systeem prima als je gewoon die GG punten omlaag schroeft.
Beetje moeilijk doen dit !
 

DeletedUser4527

Guest
Ik hoorde pas mensen klagen toen alle hoge GG zo absurd veel punten begonnen te geven.
Volgens mij werkte het oude systeem prima als je gewoon die GG punten omlaag schroeft.
Beetje moeilijk doen dit !

waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :p
 

DeletedUser6867

Guest
Oh nee de pixel punten gaan schuiven tijd voor hooivorken en massa paniek want sommige mensen gaan dalen en hun denkbeeldige pixel punten status gaat omlaag , Kunnen deze mensen nog wel de straat op wetende dat ze niet meer in de top 50 staan.
Hele bevolking groepen durven niet meer na buiten straks .


Ranking is altijd onzin geweest en zal nu net zo goed onzin blijven.
Je speelt voor de fun van de game.
 

DeletedUser

Guest
Kun je me die uitleggen? Wat bedoel je met nepgevechten?

Miepie heeft het al voor een groot deel verwoord, maar ook nog eens de afspraken met butren om op een vast tijdstip aan te vallen met helikopters en te verdedigen met artillerie. Ze blijven die lijst toch wel manipuleren.
 

DeletedUser

Guest
Ja en nee. Het uitgeven van de geraffineerde goederen voor die productie, levert niet direct punten op maar bij het uitgeven van de hogere-tijdperk-goederen, is de kostprijs van die basisgoederen wel meegerekend dus de goederen van hogere tijdperken geven in verhouding een stuk meer punten.

Dat wordt dan dus alle goederen in de gildekas droppen voor de punten en belegeringen plaatsen die weggemept mogen worden.
 
Bovenaan