Extreme GGs is mogelijk

DeletedUser5889

Guest
De afgelopen maanden heb ik me boos gemaakt over de GG-spelers, die in mijn ogen ons spelletje verzieken. Zo mogelijk heb ik me nog bozer gemaakt over een support-team dat hier te weinig aan doet.
Na een discussie gisteren met zo'n speler, heb ik besloten maar eens te gaan uitrekenen of mijn eigen statement klopt (namelijk dat het rekenkundig onmogelijk is om op eerlijke manier zo'n GG bij elkaar te krijgen).

En, ik moet ervan terugkomen. Rekenkundig is het mogelijk.
Bij deze wil ik graag mijn berekening met jullie delen.
------------------------------

Stel je speelt 3,5 jaar FoE, stel dat je over die periode gemiddeld het mooie aantal van 40 fp per dag hebt binnengehaald, en stel dat je fp balk nooit op 10 heeft gestaan...in dat geval heb je in een wereld 51.100 fp geïnd.
Stel nu, dat je op dezelfde fanatieke manier niet in slechts 1 wereld gespeeld hebt, maar in alle werelden en stel dat ik voor wereld A, B en C alle drie die 51.100 fp reken, en dat ik voor wereld D ook nog eens de helft daarvan neem, dan komt heb je dus in totaal zo'n 178.000 fp te besteden gehad.

Tel daar bij op de fp's die je hebt gekocht voor muntjes. Als dat je huidige prijs voor een fp in alle 4 de werelden 300k is, dan heb je nog eens extra: 4 X 5997 fp = 23988 fp te besteden gehad.
Daar moet nog bij opgeteld worden alle fp's die je hebt gekregen uit missies, evenementen en ontvangen uit GGs; wilde gok...nog eens 10.000 fp.

Dan kom ik op een max. aantal te besteden fp's van 212.000 fp's.


Voor dat totaal moet je het volgende betalen:
- tech tree. Als ik grofweg tel kom ik op 11.000 fp. Dat zou dan in 4 werelden moeten = 44.000 fp.
- een level 62 GG neerzetten (ik neem de hoogste GG in mijn eigen wereld C maar als voorbeeld): gem. 2000 fp per level = 124.000 fp.
- tien andere GGs elk level 10 a gem. 500 fp per level = 50.000 fp


Volgens mijn berekening heb je dan een tekort van 6000 fp.
Dit tekort zou te verklaren zijn door:
- dat mijn wilde mijn wilde gok over het aantal fp's uit missies, evenementen en GGs te laag is
- er goederen verkocht zijn voor extra fp's
- er onbaatzuchtige bijdrages waren van derden

-----------------------------------------------------------------

Samengevat, mijn statement klopt niet. Rekenkundig is het mogelijk om zo'n extreme GG te zetten.

Verandert dit mijn persoonlijke mening over de GG spelers of over de manier waarop support ermee omgaat? Nee, totaal niet.
- ik kan me niet voorstellen dat iemand 3,5 jaar lang dag in dag uit zo fanatiek speelt in alle 4 de werelden.
- een level 62 GG lijkt mij de absolute rekenkundige max., maar in andere werelden schijnen hogere GGs te staan. Ook zijn er spelers die meerdere extreme GGs hebben. Dit kan ik rekenkundig niet verklaren.
- ik ken geen enkel ander spel waarbij je het spel 4 keer in parallel moet doen om eerste te kunnen worden. Is complete spelverslaving nu werkelijk Inno's doel en vinden ze dit dan ook nog ethisch verantwoord? Schandalig dat support zich hier niet uit alle macht tegen verzet.
- het is helemaal van de zotte dat Inno in de Toekomst een GG toevoegt waarmee het storten in GGs beloond wordt...een ronduit smerige manier om iedereen te dwingen in alle werelden te gaan spelen of een grotere achterstand te accepteren.
- Vind ik het spelbederf van degenen die op die manier spelen: ja, het is misbruik maken van iets in het spel dat niet de bedoeling geweest kan zijn. En volgens mij staat daar ook iets over in de spelregels...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je vergeet nogal wat opties

- Je kan je in fp's laten betalen om belegeringen te zetten.
- Je kan goederen ruilen voor fp's.
- Je krijgt fp's uit GG's waar je doneert
- Loopmissies kunnen extra fp pakketten leveren
- Je kan fp's kopen met diamanten

Jij vind het spelbederf van diegenen die zo spelen. Ik kan me zo voorstellen dat er ook zat spelers zijn die jouw manier van spelen spelbederf vinden. Dat jij je nu druk gaat maken over spelverslaving vind ik een beetje hypocriet. Al vanaf het begin zijn er spelers die heel veel diamanten kopen om zoveel mogelijk speciale gebouwen neer te zetten. Ik kan me niet herinneren dat je je daar ooit druk om gemaakt hebt.

Waar wordt volgens jou dan misbruik van gemaakt in het spel wat niet de bedoeling geweest kan zijn? Wat staat er dan in de spelregels?
 

DeletedUser

Guest
Hoe kom jij op 40 fp per dag? Ik speel nu nog geen jaar en ik heb er al 43 per dag. Dit zal alleen maar meer worden. Het gemiddelde over 3,5 jaar zal dichter bij de 50 of zelfs 60 liggen. En voor diegenen die bijvoorbeeld diamanten kopen voor kennisaltaren nog tientallen meer.
 

midas89

Actief lid
In theorie kan dit wel. Alleen 3,5 jaar geleden was er nog geen Alcatraz, Frontenac of Cape.
En 3,5 jaar geleden was cross-world dealen ook nog verboden.
Volgens mij een paar maanden geleden pas toegestaan.
Dus ergens klopt er nog steeds iets niet...
 

DeletedUser1072

Guest
Hoe kom jij op 40 fp per dag? Ik speel nu nog geen jaar en ik heb er al 43 per dag. Dit zal alleen maar meer worden. Het gemiddelde over 3,5 jaar zal dichter bij de 50 of zelfs 60 liggen. En voor diegenen die bijvoorbeeld diamanten kopen voor kennisaltaren nog tientallen meer.

Ik haal nu per dag 72 fp op en heb nog nooit van men leven een diamant gekocht. 40 is dus een veel te klein gemiddelde voor een echte diamant speler. 60-70 zou veel beter op zen plaats kunnen zijn. Misschien zelf nog wel te weinig als je kijkt na hoeveel kennisaltaren sommige wel niet hebben (gehad)
 

DeletedUser5889

Guest
Zeker van een senior forum moderator zou ik verwachten eerst na te denken, voordat er gereageerd wordt.

- Midas geeft het eigenlijk al aan; die fp GGs bestaan nog niet zolang, net zoals het kennisaltaar
- Je moet je eigen hoofdwereld qua fp's niet vergelijken met de andere werelden. Als je in de andere werelden ook een hoge CC of Innotower hebt staan, dan gaat de berekening helemaal mank, omdat je dan in meerdere werelden GGs moet volstorten en je dus fp's had die je niet kon gebruiken voor cross-werelddeals. Effectief win je dus niets met een Inno of CC in je 2e/3e/4e wereld.
- Je bent geen dia speler in 4 werelden, maar alleen in je hoofdwereld
- Wat jullie natuurlijk ook hadden kunnen doen ipv meteen reageren: kijk eens in de steden van de GG-spelers in alle 4 hun werelden. Als je die alle 4 optelt, kom je lang niet bij alle GG-spelers aan 160 fp per dag. En dan heb ik ook nog eens een gemiddelde gegokt sinds dag 1 dat ze spelen; ik kan me niet voorstellen dat ik er ver naast zit.

En Slayer....zoals gebruikelijk: eerst goed lezen:
- Je kan goederen ruilen voor fp's --> genoemd
- Je kan je in fp's laten betalen om belegeringen te zetten --> denk er maar eens goed over na, dat is dus ook fp's voor goederen.
- Je krijgt fp's uit GG's waar je doneert --> genoemd
- Loopmissies kunnen extra fp pakketten leveren --> genoemd

En dan de grote hamvraag:
Waarom zou ik klagen over dia-spelers, die een terechte kleine voorsprong hebben t.o.v. van de mensen die geen dia's besteden. Door de diaspelers kunnen we allemaal ons spel spelen. Ik klaag over mensen die de spelregels in mijn ogen wel erg vrij interpreteren (en dan heb ik het nog niet eens over de mensen waarvan ik weet dat ze meerdere accounts hebben). Ik zal de laatste zijn die klaagt over de mensen die hun geld besteden aan het spelplezier van ons allen.
Om mijn manier van spelen (en dan doel je op 'slopen' neem ik aan) te vergelijken met datgeen ik hier aankaart, trek je wel een hele rare vergelijking. Ik stel voor dat je zelf een ander forumitem begint om over die manier van spelen te discussieren. Leef je uit als je daar zo'n zin in hebt, maar svp hier graag on-topic blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
En Slayer....zoals gebruikelijk: eerst goed lezen:
- Je kan goederen ruilen voor fp's --> genoemd
- Je kan je in fp's laten betalen om belegeringen te zetten --> denk er maar eens goed over na, dat is dus ook fp's voor goederen
- Je krijgt fp's uit GG's waar je doneert --> genoemd
- Loopmissies kunnen extra fp pakketten leveren --> genoemd

Waar dan? Die GG's noem je inderdaad, maar de rest? Citeer het eens.

En dan de grote hamvraag:
Waarom zou ik klagen over dia-spelers, die een terechte kleine voorsprong hebben t.o.v. van de mensen die geen dia's besteden. Door de diaspelers kunnen we allemaal ons spel spelen. Ik klaag over mensen die de spelregels in mijn ogen wel erg vrij interpreteren (en dan heb ik het nog niet eens over de mensen waarvan ik weet dat ze meerdere accounts hebben). Ik zal de laatste zijn die klaagt over de mensen die hun geld besteden aan het spelplezier van ons allen.

Misschien omdat je je je ineens druk maakt over spelverslaving :wacko: Als die spelers spelverslaafd zijn en veel geld uitgeven dan vind je het wel best want je profiteert er van. Als spelers het spel spelen op een manier waar jij het niet mee eens bent zijn die ook spelverslaafd en moet support ingrijpen. Jij houdt er nogal een dubbele moraal op na.

Om mijn manier van spelen (en dan doel je op 'slopen' neem ik aan) te vergelijken met datgeen ik hier aankaart, trek je wel een hele rare vergelijking. Ik stel voor dat je zelf een ander forumitem begint om over die manier van spelen te discussieren. Leef je uit als je daar zo'n zin in hebt, maar svp hier graag on-topic blijven.

Slopen kwam nog niet eens bij me op. Ik dacht meer aan het verkopen van je diensten zodat anderen jou in kunnen huren. Eigenlijk verziek je met beide acties het spelplezier van anderen, dus past het prima in dit topic.
 

DeletedUser5889

Guest
Lezen is blijkbaar lastig:

Daar moet nog bij opgeteld worden alle fp's die je hebt gekregen uit missies, evenementen en ontvangen uit GGs; wilde gok...nog eens 10.000 fp.

Volgens mijn berekening heb je dan een tekort van 6000 fp.
Dit tekort zou te verklaren zijn door:
- dat mijn wilde mijn wilde gok over het aantal fp's uit missies, evenementen en GGs te laag is
- er goederen verkocht zijn voor extra fp's

Wat betreft mijn manier van spelen, daarover wil ik best discussieren met je via een ander forumitem.
Dan open ik ook een forumitem over forumterroristen, kunnen we daar gelijk ook over praten ;)


Datgeen wel ontopic was, nl:
Misschien omdat je je je ineens druk maakt over spelverslaving :wacko: Als die spelers spelverslaafd zijn en veel geld uitgeven dan vind je het wel best want je profiteert er van. Als spelers het spel spelen op een manier waar jij het niet mee eens bent zijn die ook spelverslaafd en moet support ingrijpen. Jij houdt er nogal een dubbele moraal op na.
Ik wil hier best op reageren, maar ik kan je niet volgen. Ik maak me boos over Inno, dat spelregels aanpast (cross-wereld deals mochten nooit, en met terugwerkende kracht is het ineens niet meer verboden; de valsspelers zijn beloond). Ik maak me boos omdat Inno de spelregels aanpast doordat ze ontdekt hebben dat ze zo meer dia's vangen (als je het dan toch graag over dubbele moraal hebt). Ik maak me boos, omdat ik het onethisch vind dat je een spelletje alleen kunt "winnen" (voor zover dat bestaat bij FoE) doordat ze je dwingen hetzelfde spel 4X te spelen. Je kunt als spelmaker de dia's ook binnenhalen door het spelen in 1 wereld uitdagender en leuker te maken (sinds de introductie van GvG is er geen enkel spelelement toegevoegd dat de moeite waard is).
Wat er in mijn ogen gebeurd, is dat het spel stelselmatig zodanig aangepast wordt dat er een lock-in ontstaat voor spelers om extreem verslaafd te gaan spelen in 4 werelden, en dat vind ik ethisch niet kunnen als spelmaker. Straks zijn er 10 spelwerelden, waar houdt het op? Als je echt verslaafd bent, dan gaan diezelfde spelers al hun geld erin gooien om in 10 werelden op te kunnen tegen de rijkste.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik wil hier best op reageren, maar ik kan je niet volgen. Ik maak me boos over Inno, dat spelregels aanpast (cross-wereld deals mochten nooit, en met terugwerkende kracht is het ineens niet meer verboden; de valsspelers zijn beloond).

Het is niet met terugwerkende kracht niet meer verboden. Het is niet meer verboden. Er is helemaal niemand beloond, maar er zijn er een aantal mee weggekomen.

Ik maak me boos omdat Inno de spelregels aanpast doordat ze ontdekt hebben dat ze zo meer dia's vangen (als je het dan toch graag over dubbele moraal hebt).

Welke spelregel zou dat dan moeten zijn? Welke spelregel heeft er voor gezorgd dat jij meer dia's koopt?

Ik maak me boos, omdat ik het onethisch vind dat je een spelletje alleen kunt "winnen" (voor zover dat bestaat bij FoE) doordat ze je dwingen hetzelfde spel 4X te spelen. Je kunt als spelmaker de dia's ook binnenhalen door het spelen in 1 wereld uitdagender en leuker te maken (sinds de introductie van GvG is er geen enkel spelelement toegevoegd dat de moeite waard is).

Ze dwingen je niet. Het is een keuze die je zelf maakt. Je kan het spel inderdaad niet winnen, dus een beetje dom dan om je daar druk over te maken. Welke spelelementen zijn er trouwens voor GvG toegevoegd?


Wat er in mijn ogen gebeurd, is dat het spel stelselmatig zodanig aangepast wordt dat er een lock-in ontstaat voor spelers om extreem verslaafd te gaan spelen in 4 werelden, en dat vind ik ethisch niet kunnen als spelmaker.

Hoeveel van die extreem verslaafde spelers ken jij dan?

Straks zijn er 10 spelwerelden, waar houdt het op? Als je echt verslaafd bent, dan gaan diezelfde spelers al hun geld erin gooien om in 10 werelden op te kunnen tegen de rijkste.

In het tempo waarin hier werelden geopend worden dan genieten die verslaafden al lang van hun AOW en is dit hun enige "uitje". Beetje kromme redenatie trouwens. Op kunnen tegen de "rijkste". Dat die rijkste hun geld er in pompen is niet erg omdat ze rijk zijn? :wacko: Die zijn dan toch ook spelverslaafd. Daar heb je geen moreel bezwaar tegen? :wacko:
 

DeletedUser8918

Guest
Het is ook wat je kunt missen - een zeer extreem voorbeeld van een speler in een ander spel - waarbij de hoofduitgever in de chat vertelde dat iemand een ton (!) in het spel had gestopt. Deze speler heeft een vermogen van vele miljoenen, zo niet miljarden, maar één ding staat vast - hij geeft een ton uit zoals wij een tientje uitgeven. Je gaat je wel afvragen wie het is, want ik zou niet raar opkijken als het een bekende naam is - immers hebben niet veel mensen zo veel geld.

Een paar andere spelers waren piloot en diskjockey respectievelijk, en die hadden er ook niet echt veel moeite mee om een paar duizend euro in het spel te gooien, maar hun beroep impliceert ook dat ze dat wel kunnen missen.

Veel geld uitgeven aan een spel is pas een (verslavings)probleem wanneer je het je eigenlijk niet kunt veroorloven dat te doen. Trouwens, in een offtopic vraag, ik vind het persoonlijk een grotere verspilling om m'n geld in een kroeg uit te geven en me daar ladderzat te zuipen oid... ik geef het dan toch liever uit aan een computerspel.
 

DeletedUser

Guest
Het spijt me dat ik jouw gegokte berekeningen niet meteen goed heb weerlegd. Hierbij in stapjes de delen die ik al wel kan weerleggen:

- Van alle GG's (tot en met Dynamic tower) is het gemiddeld benodigde FP's voor level 10 maar 360 per level. Zelfs Dynamic tower komt niet aan de 500 per level. Jouw 50.000 in je berekening is dus daadwerkelijk maar 36.000.

- Bij investeren in GG's is de gemiddelde opbrengst tot en met lvl 10 maar liefst 19%. Boven lvl 10 gaat dit zeker niet omlaag. Tussen lvl 10 en 20 is het 27%, tussen 20 en 30 is het 38%. Op lvl 50 is het 47%. Op lvl 79 is dit 58%. Dus met 40.000 per wereld te investeren in andermans GG's zul je ongeveer 7600 terugkrijgen uit GG's alleen. Dit is 3x zoveel als jij 'berekent' voor missies/GG's/evenementen. Daar komen dan dus nog de missies en evenementen bij. Ik houd hier buiten beschouwing dat echt actieve spelers regelmatig winst kunnen behalen in GG's van buren/vrienden die hun eigen GG volstorten.
- De alcatraz / chateau Frontenac, de GG's die in alle werelden bovenaan staan komen op precies 1500 FP per level bij level 62. Dit bespaart dus nog eens 62x500 = 31.000 FP vergeleken met jouw berekening.
De Innovation Tower, jouw hoogste GG dus diegene waar jij je 'berekening' mee hebt gedaan kost tot level 10 ongeveer 6% meer. Dan zou je op nog geen 1600 per lvl uitkomen, wat nog steeds ruim 25.000 minder is dan jouw berekening. Echter, Innovation tower komt in Nederland nergens in de buurt van level 62, dus berekening op basis van Alcatraz/Chateau Frontenac is veel realistischer voor jouw verhaal.

Even snel heb ik nu al 45.000 FP op je hoofdwereld minder uitgegeven en 5.000-7.500 op alle werelden extra uit te geven dan in jouw 'berekeningen'.
Daarnaast komt dat hogere GG's zoveel teruggeven dat mensen vanzelf gaan storten om de beloningen binnen te halen. Als ik met pietje een deal sluit, zal hij halverwege een level wellicht besluiten bij te storten om die grote hoeveelheid FP's binnen te harken. Dit gaat dan met 100en tegelijk.

Nogmaals excuses dat ik er nu pas goed over nadenk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

OlifaNT

Actief lid
Plus gratis fp's van BD-jagers.
Plus het % winst dat je op je eigen fp's maakt.
Plus de fp's voor goederen.
Plus de fp pakjes van de schattenzoektocht.
Plus de fp pakjes van de Frontenac.
Plus de fp pakjes van opdrachten uit de tech.
Enzovoort enzovoort.
Oh en daar komt de Arc nu nog overheen.

Het hele spel is een fp-vliegwiel als je het slim aanpakt.
Slimmer (anders) aanpakken dan een ander is geen reden om die ander valselijk te beschuldigen, me dunkt.

Als het speelt als een noob, waggelt als een noob en redeneert als een noob; is het hoogstwaarschijnlijk een noob.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5889

Guest
Ik geef het op. Blijkbaar wil de meerderheid van de spelers incl. support en incl. Inno dat dit spel anders wordt.
Er wordt met berekeningen geprobeerd aan te tonen dat extreme GGs kunnen, zonder door te hebben dat mijn berekening zeerrrrrrr cynisch bedoeld was.

Tot aan een paar maanden geleden waren cross-wereld deals niet toegestaan. Dit betekent dat die extreme GGs niet kunnen zonder dat er jarenlang is valsgespeeld. Dit betekent ook dat de mensen die jarenlang vals hebben gespeeld, nu zo'n voordeel hebben, dat je daar niet meer tegenop kunt als je besluit alsnog cross-wereld deals te maken.
Hoe kun je nu op met je eerlijke level 12 Alca tegen een level 60 Alca?

Het spel is compleet scheefgetrokken.
Voor mij is de lol er in elk geval voor een groot deel ervan af. Ooit was knokken een substantieel onderdeel van het spel; tegenwoordig maakt het niet meer uit of je wel of niet knokt...in elk geval niet voor de ranglijst. Ook voor GvG boeit het niet, want iemand met zo'n valsspeel-Alca sloopt in zijn eentje met 2 vingers in de neus alle gildes. Heeft ie geen hulp bij nodig verder. Eindelijk, na al die tijd beginnen de grote gildes dit ook in te zien...het heeft lang geduurd.
Steeds meer grote gildes geven alles vrij in GvG, en het gaat niet lang duren voordat niemand nog iets geeft om het bezitten van sectoren. Waarom zou je ook, als level 50 de max. is?
Maar ja, met z'n allen een potje gaan knokken heeft ook geen zin, want een GG leveltje erbij is meer waard dan 100k gevechten. Dan knok je puur alleen nog voor de lol ervan, maar ja....spellen zat die veel leukere combat hebben.

Zelf is bij mij FoE al een tijdje lang gedegradeerd tot af en toe inloggen om dingen op te pakken en fp's weg te sluizen. Veel meer doe ik niet meer. Als dat het idee is en blijft van het spel, dan wordt het tijd om er een eind aan te maken en definitief een ander spel te gaan zoeken. Hoe saai is het om alleen maar bezig te zijn met fp's ritselen en dit noodgedwongen in 4 werelden te moeten gaan doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
Mensen die het spel spelen voor Pixel punten :confused:
De ene vecht de andere leveled zijn zijn GG's.

Als je hoge GG's hebt heb je het gewoon slim aangepakt in de samenleving zijn er ook zat mensen die tussen de regels door leven of te wel die slim gebruiken maken van de mazen in de wet.
En zoals ik al zei niemand gaat je op straat herkennen dat je zoveel punten in een online game hebt het boeit simpel weg niemand.
Het is en blijft een spelletje.
 
Als je hoge GG's hebt heb je het gewoon slim aangepakt in de samenleving zijn er ook zat mensen die tussen de regels door leven of te wel die slim gebruiken maken van de mazen in de wet.
En zoals ik al zei niemand gaat je op straat herkennen dat je zoveel punten in een online game hebt het boeit simpel weg niemand.
Het is en blijft een spelletje.

Het is een spelletje maar d'r is ook flink vals gespeeld natuurlijk. Mr.Branch heeft daar gewoon gelijk in, crossserverdeals draaien al een stuk langer dan volgens de spelregels is toegestaan en het gros is er gewoon al die tijd mee weggekomen. En nu worden ze daarvoor beloond, tja, is ook vreemd. Gelukkig dat ik me niet druk maak om de ranking.

Hoe kun je nu op met je eerlijke level 12 Alca tegen een level 60 Alca?

Dat is alleen een probleem als je in een klein gilde zit. 1 persoon met een alca lvl 60 maakt echt geen schijn van kans tegen 5 man met een lage alca hoor, zo snel kan je ook weer niet op auto rammen :)
 

DeletedUser6867

Guest
Dat is alleen een probleem als je in een klein gilde zit. 1 persoon met een alca lvl 60 maakt echt geen schijn van kans tegen 5 man met een lage alca hoor, zo snel kan je ook weer niet op auto rammen :)

Zo ie zo is het gehele GvG geen kunde elke kuddedier kan op de auto knop drukken. GvG is nu meer wie heeft de meeste schurken of diamanten om te genezen.
Handmatig spelers zoals ik heb weinig tot geen kans om iets te kunnen op de GvG kaart tenzij we 's nachts alleen vechten.
GvG is voor mij persoonlijk dan ook niet aantrekkelijk.
Er zijn meer mensen die net als mijn denken en gaan dan zoeken naar andere manieren om punten te verzamelen wat je kan doen door puur buur te vechten , sector te hersiegen massaal munten voorraden verzamelen of GG's te levelen.
Mijn hoogste GG is level 10 en heb 0 intresse om alles na 60 te brengen en zoals ik zeg ik speel het spel voor de lol die punten zullen mijn een worst wezen.
Hoofd doel van een spelletje spelen is om er van te genieten doe je dat niet meer dan is het tijd om wat anders te zoeken waar je meer plezier in hebt.
 

DeletedUser6867

Guest
Ook maar gedeeltelijk waar, ik vecht regelmatig handmatig in GvG, of deels handmatig. Maar als je belegering door +3man op auto wordt weggeknalt gaat dat hem inderdaad niet worden.

En dat bedoel ik dat we dan zeer weinig kansen maken als handmatige spelers :)
 

DeletedUser8918

Guest
En waarom zou je een belegering niet op auto wegknallen? Als je genoeg aanvalsbonus hebt, en de juiste mannetjes, is dat een fluitje van een cent.
 
Bovenaan