Feedbacktopic nieuwe Ranking

DeletedUser10255

Guest
lees je wel wat er staat ODonovan?

ga jij voetbal kijken als je niet weet of de buitenspelregel halverwege de wedstrijd opgeheven wordt en misschien wel alleen voor 1 club?
 

DeletedUser7056

Guest
"Hoe krijg ik meer punten in de globale ranking?"
"Je krijgt punten voor het bouwen van nieuwe gebouwen, vechten met andere spelers en het produceren van munten & voorraden."

Bron;
https://nl.forgeofempires.com/page/help/faq/

Die kan ook meteen de prullebak in. :D

Nog een FoE blooper
Ik moet terugdenken aan de 5% per aanvals gebouw...die toen terug is gedraaid naar 3%, als compensatie kreeg je vouchers! :rolleyes:

En voor nu? Daar zit je dan...80 tot 100 kennisaltaren aangeschaft tijdens een of ander event á 2000 diamantjes áboelboelveel ! ! !

Goed bezig......
 

DeletedUser14

Guest
Daarnaast is het bijhouden van munten en voorraden technisch vrij gecompliceerd en vraagt het veel resources, wat ten koste gaat van de prestaties van het spel zelf (doordat het ontzettend veel mutaties zijn).
Dit zal wel de belangrijkste reden zijn voor deze belachelijke ranking, het is makkelijker voor Innogames, dat de speler erdoor genaaid wordt maakt ze uiteraard niks uit. Het is erg demotiverend om de hele dag netjes je munten, voorraden etc. te innen zonder dat je er ook maar 1 punt voor krijgt.
 

frans1

Actief lid
beste mensen veel gelezen maar een ding vraag ik me af waarom speel je dit spel denk toch voor je plezier lol en om wat te knokken en te kletsen met mede gilden leden of foe spelers

of wil je voor de ranking belangrijk vindt spelen als je dat wilt moet je het anders gaan doen en je info gaan vragen aan de cq top spelers misschien dat je dan wat je belangrijk vind in de ranking stijgt.

man wat boeit die ranking plezier lol fun stom kletsen samen trachten in de gilden elkaar te helpen is toch meer belangrijker maar is mijn mening

ga weer gezellig met elkaar om knok maak lol plezier en fun

o ja en die munten ja wel hoor zeer belangrijk kun je fp mee kopen
 

DeletedUser8053

Guest
Zelf maak ik me niet zo druk over de ranking, speel momenteel ook minder actief.
Ben er 200 plaatsen op vooruit gegaan, meegenomen.
Zelf ben ik actief sporter en vind dat veel belangrijker dan FOE, MAAR heb ook verhalen
gehoord van mensen met ernstige ziektes voor wie FOE een serieus spel is.
Je kan het gewoon niet maken dergelijke spelers in ranking te laten zakken.

Ik vind dus dat je niet zo maar de ranking zo drastisch kan veranderen, whatever the problem in de huidige ranking.
Er zijn mensen die hier serieus veel tijd en ook Euro's aan uitgeven, voor welke reden dan ook.
Die hebben geld uitgegeven en tijd geïnvesteerd op de bestaande set regels, nu wordt opnieuw berekend en ook nog
met terugwerkende kracht.

Regels kunnen veranderen, maar ranking op dat moment had moeten blijven zo als die was en
dan vanaf daar verder.

In de voorwaarden van de game zullen ze dat juridisch wel afgedekt hebben.
Vraag me af of ze het trouwen juridisch zouden winnen: in nederland geldt nog altijd redelijkheid en billijkheid


Greetz FOERJD


p.s, de die-hard gamers vinden altijd wel weer nieuwe "creatieve" manieren om de regels te gebruiken in hun voordeel, zie alle lopende discussie. Dus wat je ook doet aan de regels "eerlijk" wordt het nooit. De nieuwe top 10 is nu veranderd, maar dat is slechts tijdelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10256

Guest
@FOERJD, ik ben het helemaal met je eens.

Ik ben nu al meer dan twee jaar van FOE mijn hobby aan het maken, omdat ik door omstandigheden niet meer aan andere dingen toekom, zoals sport en andere. Ik beleef er nog altijd heel veel plezier aan en ben zelfs heel actief op 4 werelden. Ik vindt het heel leuk dat er voortdurend wat aanpassingen gebeuren en die zijn ook heel bevorderlijk voor dit spel.

Echter soms gaat het toch eventjes te ver, mijn idee. Ben hier sedert 2 maanden serieus aan het werken aan mijn punten, door te scoren via GVG en PVP, om zo mijn ranking te verbeteren. Op A wereld kom ik van 2 414 460 punten naar 1 736 561. Verlies van 677 899 = bijna 30%. Compensatie van 153 600 is in percentage ca 7%. Ik kwam van 1 738 867 en ben in één klap terug gevallen op 1 736 561 mits compensatie, nu op 1 890 161. Conclusie is dus uiteindelijk dat je na 2 maanden eigenlijk niets meer bent opgeschoven en nog erger is dat dit ook nog eens op alle andere werelden gebeurde.

Waarom FOE punten moet afnemen is mij eigenlijk nog altijd totaal niet duidelijk? Wanneer komt er een volgende herberekening van de ranglijst, om dan nog eens de punten af te nemen of de rangorde opnieuw te veranderen??

Ik weet, dit is een spel, maar toch is dit heel frustrerend en zeer demotiverend als er zoiets gebeurd.
Ben bijgevolg ook aan het overwegen of ik al dan niet met dit spel nog wil verder doen...

Ik heb de uitleg, van de herberekening van het puntensysteem, nauwkeurig gelezen en deze is volgens mij wel redelijk voor het vervolg van het spel, omdat dit vooral de samenwerking binnen de gildes bevordert.

Grt Malaja
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dus dat je niet zo maar de ranking zo drastisch kan veranderen, whatever the problem in de huidige ranking.
Er zijn mensen die hier serieus veel tijd en ook Euro's aan uitgeven, voor welke reden dan ook.
Die hebben geld uitgegeven en tijd geïnvesteerd op de bestaande set regels, nu wordt opnieuw berekend en ook nog
met terugwerkende kracht.

  1. 7.2 Alle door ons aangeboden spellen, diensten, premium-diensten, items of valuta werden door ons naar goeddunken aangepast en geactualiseerd om deze voor een zo groot mogelijke groep gebruikers attractief te maken. Voor een deelneming van alle gebruikers aan het spel is het noodzakelijk dat alle gebruikers dezelfde versie van een spel, dienst, premium-dienst, item of een valuta gebruiken. Daarom bestaat voor u uitsluitend de mogelijkheid om in de actuele versie aan het spel, de dienst, premium-dienst, het item of de valuta deel te nemen.
  2. 7.3 Wij behouden ons het recht voor om het aanbod spellen of delen ervan zonder opgaaf van redenen stop te zetten.

In de voorwaarden van de game zullen ze dat juridisch wel afgedekt hebben.
Vraag me af of ze het trouwen juridisch zouden winnen: in nederland geldt nog altijd redelijkheid en billijkheid

§ 17 Toepasselijk recht/bevoegde rechter

  1. 17.1 Het recht van de Bondsrepubliek Duitsland is van toepassing met uitsluiting van het VN-Kooprecht (CISG) en van de conflictregels.
  2. 17.2 Voor geschillen met u geldt de wettelijk bevoegde rechtbank voor zover u een algemeen bevoegde rechtbank in de Bondsrepubliek Duitsland heeft. Bij geschillen op grond van overeenkomsten met handelaars, een publiekrechtelijke rechtspersoon of een publiekrechtelijk speciaal fonds, wordt voor alle gevallen overeengekomen dat uitsluitend de rechtbank van Hamburg bevoegd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
@FOERJDben zelfs heel actief op 4 werelden
Waarom FOE punten moet afnemen is mij eigenlijk nog altijd totaal niet duidelijk?
Wellicht omdat het idee is dat je score moet gelden voor datgeen wat je in 1 wereld doet, en niet op basis van dat je heel goed bent in op 4 werelden spelen? Dat je score niet langer afhangt van cross-wereldgedag lijkt me een goed ding; kan nooit de bedoeling zijn geweest. Crosswereld deals mochten origineel niet eens.

@FOERJDBen hier sedert 2 maanden serieus aan het werken aan mijn punten, door te scoren via GVG en PVP, om zo mijn ranking te verbeteren.
Sedert 2 maanden ben je dus serieus bezig met het spel op die wereld. Dat betekent dus dat je score voor een groot gedeelte is opgebouwd uit punten die ontstaan zijn door minder serieus spel (lees: crosswereld punten via GGs). Lijkt mij heel terecht dan dat je zakt op de ranking; er zullen er zat zijn die al langer dan 2 maanden serieus spelen op A.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4527

Guest
als je een evenwichtig spel speelt maakt die nieuwe ranking niet veel uit voor je stand in de ranking, sta op alle werelden ongeveer gelijk met hoe het voor de verandering was , en ik speel al 3 jaar ....
 

DeletedUser8053

Guest
Aan een ieder die reageerde NA Malaja.

De technische argumenten die jullie noemen daar gaat het toch echt niet om.

Lees nou eens goed
Ik ben nu al meer dan twee jaar van FOE mijn hobby aan het maken, omdat ik door omstandigheden niet meer aan andere dingen toekom,

Het is gewoon asociaal dergelijke spelers te benadelen.

Nieuwe regels: prima
Ranking: had gewoon moeten blijven zoals die was
 

DeletedUser

Guest
Lees nou eens goed
Ik ben nu al meer dan twee jaar van FOE mijn hobby aan het maken, omdat ik door omstandigheden niet meer aan andere dingen toekom,

Het is gewoon asociaal dergelijke spelers te benadelen.

Waarom? Dit is een internet spel met anonieme spelers. Het spel gaat uit van de gemiddelde speler. De zo groot mogelijke groep, zoals ook in de voorwaarden staat zoals ik je hebt laten zien. In een spel wordt geen rekening gehouden met omstandigheden.
 

DeletedUser8416

Guest
Volgens mij was het een behoorlijke klus om alles te herberekenen. Nicely done! Keep the good thing going and enjoy!
In ieder geval bedankt voor de moeite. ;)
 

DeletedUser5889

Guest
als vrije speler, zonder gilde, alles gedaan volgens het boekje van de oude regels is me niet in dank afgenomen!!
Zonder gilde betekent dat je geen GvG speelt. Je doet dus niet mee aan een groot deel van het spel. Vindt je het dan raar dat je zakt?

bouw een stad met een sw, atomium en arc op giga hoge lvl's, sluit je aan bij een gilde die blijft bestaan produceer zo veel mogelijk goederen tot en met progressief en je ranking zal net zo scheef gaan als voorheen met een alca en andere gg's op hoge lvl's.
Kijk eens goed naar de rankings. Die worden gedomineerd door spelers die veel gevechten gedaan hebben. Ik kan moeilijk oordelen of de vechters ook ecomomisch beter zijn dan andere spelers, maar over het algemeen moet je je stad erg efficient indelen om er veel barakken in te krijgen. En de vechters doneren vaak ook nog veel goederen in kas om te kunnen vechten.
We zullen zien wat er gebeurt als de GG spelers hun Ato en Arc ook scheef groot hebben geritseld, maar tot nu toe heb ik het idee dat vechten meer oplevert dan scheve GGs die vee goederen doneren. Ik ben banger voor raar hoge Alca's, want daar valt niet tegenop te knokken.

aan mensen die een spelletje willen doen en geen verplichtingen willen wordt niet gedacht, wel aan de klagers die vinden dat een ander niet boven de massa uit mag stijgen, waar ze veel tijd en energie in steken!
Het is een spel met een belangrijk gilde-element. Er is niemand die je dwingt om zo'n type spel te spelen. Het lijkt mij alleen maar logisch dat er dus een gilde-element in de score zit.
Ik heb dus het idee dat jij hier de onredelijke klager bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9469

Guest
Ik denk dat met de nieuwe ranking er geen GvG maar GGvsGG gespeeld gaat worden.
Arc op level 80 en geen lagere speler zal nog bonus in een GG kunnen scoren
Dit gaat een heel raar effect hebben op de competitie
van het Alcamania tijperk gaan we naar het (h)Arc tijperk
 

DeletedUser9237

Guest
Het is misschien een domme vraag, maar wat brengt die ranking precies op?
De Bronzen Trofee die ik heb gekregen, is de eerste 'prijs' tot nu toe op basis van mijn globale rang.
 

DeletedUser

Guest
Ranking brengt niets op. Die prijs is een afsluiting van de oude manier van tellen.
 

DeletedUser10283

Guest
Ik speel dit spel nu ruim een jaar en ben er eigenlijk best tevreden over. In dat jaar heb ik mij met veel spelen redelijk opgewerkt en het was
een uitdaging om steeds verder te komen. Het ging niet snel, maar elke dag kwam er wel iets bij.
Nu met het nieuwe waarderingssysteem, zijn spelers die ver achter mij stonden, mij ver voorbij gegaan. Zelf ben ik in punten achteruit gegaan.
Ik snap nog steeds niet hoe dit waarderingssysteem werkt en waar je punten mee krijgt. Ik zie spelers enorme stappen maken terwijl ikzelf nauwelijks meer vooruitkom.
Voor mij had dit allemaal niet gehoeven, was tevreden met het oude waarderingssysteem. Er zijn altijd wel mensen die veranderingen willen, maar is niet altijd goed.
Ik ben er in ieder geval NIET blij mee en voor mij had het zo kunnen blijven.

Wellicht kan iemand mij nog vertellen of aangeven hoe het nieuwe waarderingssysteem werkt en hoe de opbouw is, of waar ik dit kan nalezen.
 
Bovenaan