Feedbacktopic nieuwe Ranking

DeletedUser

Guest
Dus als ik de releasenotes lees van update wordt er helemaal niks gedaan aan de fake aanvallen op GvG map? Elke dag erger en erger nu en de update is nog niet eens live. Gisteren nog 3-4 sectoren naast elkaar die 'leeggeplunderd' waren op 1 legertje na. En dan nog een aantal verspreid verder op de map. Gewoon omdat het zo gemakkelijk is om aan punten te geraken met die fakeaanvallen . Het aantal punten toegekend aan rangschikking door GG's was inderdaad niet slim en belachelijk hoog maar daar had op zich niemand last van. Nu met het nieuwe systeem gaan heel veel GvG gildes het slachtoffer worden van die update. Maw van een slecht systeem waar niemand last van had naar een nog slechter systeem waar heel veel mensen last van gaan hebben.
 

DeletedUser4527

Guest
psychologische oorlogsvoering is ook een spelonderdeel ;) werkt goed bij jou schijnbaar :p
 

DeletedUser9730

Guest
Dus als je bv. je ARC int, krijg je dan ook punten? Dan krijg je dagelijks 1575 punten van een ARC op level 5... Dat zullen wat puntjes zijn als dat met terugwerkende kracht wordt berekend.
 

DeletedUser2379

Guest
Heb een tijd in de zogenaamde "Top" gespeeld en vanaf het moment dat de "GG-strategie" werd ontdekt heb ik er het mijne van gedacht. De top was sowieso een illusie aangezien je met diamanten een heel ander spel speelt dan zonder (ik speelde MET), het duurde daarna lang voor ik zakte naar de inmiddels top 100....

En dan lees ik een berichtje dat de top 25 nog ergens gecompenseerd wordt.... pfffff waarom überhaupt een compensatie ? Dat zijn dus de spelers die nog altijd betalen... tuurlijk compenseer je die want die wil je niet kwijt..... kortom de top wordt WEER beschermd..........

EEN erg grote farce van Foe natuurlijk aangezien de onaantastbare miljarden punten toch eens "bereikbaar" moeten worden gemaakt, eerlijk spel bestaat in de "top" al lang niet meer omdat sommigen ooit de simpele mogelijkheid kregen om bepaalde schaarse vuurtorentjes voor weinig (paaseieren) massaal in te kopen.

Ben blij dat ik meer aandacht aan andere zaken besteed maar hier kan ik zo nu en dan nog wel een een vrolijke wenkbrauw fronsen en glimlachen tegelijkertijd.

Ik zet er ff een ander eindtekstje bij:

Er wordt hier een SPEL gespeeld geen spellingscompetitie, waarbij ik graag bepaalde spelers een knipoog wil geven om naar inhoud te kijken en ervaringen uit heden en verleden.

Blijkbaar is er een moderator welke eea te serieus neemt en daardoor is dit voor dit jaar wel weer het laatste bericht wat ik plaats.

bah Foe mag alles spelers niks..... hahahahahahaha forum gaat dood



Edit ThaMartin: Laatste stuk tekst weggehaald. Blijf het op de bal spelen alsjeblieft, niet op de man :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Ja daar krijg je rangpunten voor, omdat die goederen in de gildekas verdwijnen.
Nee das niet waar. Ik heb het getest op de testerver. Het is een denkfout. Toen ik mijn sterrenwacht, die ook
gildegoederen levert, inde steeg ik met 0 punten. Dus nee je krijgt er geen punt voor. Alleen van je andere GG's
die goederen levert en je die goederen handmatig in de gildekas stort krijg je punten.

@AAPJ, niet alleen de top 25 wordt ''gecompenseerd'' tot dusver je het al compensatie kan noemen. De top 1%,
top 25% en top 50% krijgt een unieke deco van 1x1 die verschrikkelijk veel punten levert. De rest met 1.000
punten krijgt ook een deco van 1x1 die heel veel punten levert.
 

DeletedUser

Guest
En dan lees ik een berichtje dat de top 25 nog ergens gecompenseerd wordt.... pfffff waarom überhaupt een compensatie ? Dat zijn dus de spelers die nog altijd betalen... tuurlijk compenseer je die want die wil je niet kwijt..... kortom de top wordt WEER beschermd..........

Ik dacht in eerste instantie, waar maak je je druk om. Ze krijgen een standbeeldje. Big deal. Kijk ik even op de beta, ik heb daar zo'n ding in mijn inventaris zitten, om hoeveel tevredenheid het zou gaan. Zie ik tot mijn verbijstering daar dit staan. "It provides a massive amount of ranking points!". Kijk ik hier in de aankondiging dan noemen ze het slechts een symbolische compensatie en herinnering. Sinds wanneer is dat hetzelfde?

Nee das niet waar. Ik heb het getest op de testerver. Het is een denkfout. Toen ik mijn sterrenwacht, die ook
gildegoederen levert, inde steeg ik met 0 punten. Dus nee je krijgt er geen punt voor. Alleen van je andere GG's
die goederen levert en je die goederen handmatig in de gildekas stort krijg je punten.

Lees even

https://forum.nl.forgeofempires.com...edbacktopic-nieuwe-ranking.14571/#post-188604
 
Laatst bewerkt door een moderator:

midas89

Actief lid
Geen zorgen drakenridder, op beta forum is gezegd dat ze dat laatste stukje nog moeten inbouwen - de rangpunten voor de geoogste SW/Atomium/Arc goederen. Het werkt nu nog niet, maar voor de live release is het gefixed (zo is beloofd).
Denkfouten heb ik gelukkig weinig last van.
 

DeletedUser4100

Guest
Test even.

Geen zorgen drakenridder, op beta forum is gezegd dat ze dat laatste stukje nog moeten inbouwen - de rangpunten voor de geoogste SW/Atomium/Arc goederen. Het werkt nu nog niet, maar voor de live release is het gefixed (zo is beloofd).
Denkfouten heb ik gelukkig weinig last van.
Bedankt voor de duidelijkheid. Das tenminste nuttige info die helderheid brengt.:) Ligt dus aan een ''bugg'' al hadden
ze dat erin mogen houden.:p Worden die dingen straks punten generators. Straks bedenken ze zeker GG's die direct
je ranking punten geeft, elke dag weer.:rolleyes:
Die gevechten worden steeds belangrijker. Al kan ik sec. meppen & nep-sieges niet echt vechten noemen, maar
knopjes drukken. Leuke bezigheid om in 10-20 min. paar honderd duizend punten binnen te klikken. Ben benieuwd of
ze gaan inzien dat knopjes klikkers snel zullen stijgen. Straks gaat het net als bij die GG's.:p Als ze goederen producenten
die de gildekas spekken ineens geen punten meer gunnen door ''misbruik'' van het punten systeem, door uitgeven goederen
mogen ze ook de knopjes klikkers op GvG aanpakken. Is toch allebei GvG. Hoewel de gildekas spekken om echt het op te
nemen tegen een gilde geen knopjes klikken is, maar na denken hoe je dat handig aanpakt en sneller bent dan die lui.
Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld...
 

OlifaNT

Actief lid
Geen zorgen drakenridder, op beta forum is gezegd dat ze dat laatste stukje nog moeten inbouwen - de rangpunten voor de geoogste SW/Atomium/Arc goederen. Het werkt nu nog niet, maar voor de live release is het gefixed (zo is beloofd).
Denkfouten heb ik gelukkig weinig last van.

Dit werkt inmiddels al op de Beta.
 

DeletedUser

Guest
Prima probleem met die fout in de nieuwe berekening. Zo hebben alle slopertjes lekker voor niks gewerkt. Kan ik wel mee leven :p:D:)
 

DeletedUser5607

Guest
je krijgt dus punten voor gedoneerde goederen aan de gilde kas met terug werkende kracht
gildekas word gebruikt om slotjes vrij te kopen en sieges te kunnen zetten
maar er was een tijd dat gvg net bestond toen was er nog geen gildekas
krijg je de punten van gedoneerde goederen van die tijd ook met terug werkende kracht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5607

Guest
die betaalde je voor sieges en om slotjes vrij te kopen
waar later de gilde kas voor gekomen is
 

DeletedUser8756

Guest
Aloha FOE

Beetje jammer indien de punten die men voorheen heeft behaald met het innen van munten en voorraad gewoon worden weggepoetst? Is dit het geval? Dit heb ik persoonlijk toch wel meegewogen bij het plaatsen van diamanten gebouwen. Die hoef ik in de toekomst om die reden in elk geval niet meer aan te schaffen.. Misschien kunnen de spelmakers voortaan nieuw beleid doorvoeren vanaf het punt dat beleid daadwerkelijk wordt geïntroduceerd aan de spelers en niet op basis van terugwerkende kracht. Wij spelers baseren namelijk deels onze (groei)strategie op het huidige beleid. Het staat dus niet zo netjes als jullie dit jaarlijks compleet omgooien, zeker gezien het geld wat er in om kan gaan. Hiernaast adviseren wij ook spelers op basis van jullie huidige beleid. Feitelijk leer je deze verkeerde principes aan. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik mijn geld en inzet beter had kunnen investeren. Bijvoorbeeld door alleen geld te investeren in GvG i.p.v. in dia gebouwen. Maarja, misschien veranderen jullie volgend jaar wel weer het beleid, ditmaal rondom gevechtspunten..

Mijn vraag is dus om serieus beter rekening te houden met de geschiedenis van de spelers, en niet alleen te kijken naar hoe jullie het spel voor de toekomst kunnen verbeteren.

Verder vind ik het top dat het doneren van goederen in de g.kas punten op gaat leveren en dat het spel steeds soepeler gaat draaien :)!

Groeten Guarnere
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6385

Guest
Aloha FOE
Dit heb ik persoonlijk toch wel meegewogen bij het plaatsen van diamanten gebouwen. Die hoef ik in de toekomst om die reden in elk geval niet meer aan te schaffen..
Volgens mij is het precies andersom..
De punten die je overhield aan de extra munten/voorraden die een diamanten gebouw levert t.o.v. een gewoon gebouw zijn werkelijk nihil. Zeker als je het vergelijkt met punten die je kreeg voor gevechten. De werkelijke meerwaarde van diamanten gebouwen is dat je er ruimte mee bespaart omdat ze meer voorraden/munten en vooral inwoners leveren per vakje. Die ruimte heb je waarschijnlijk gebruikt voor barakken en/of goederengebouwen. Vooral die laatste categorie gaat je nu met terugwerkende kracht punten opleveren. Je hebt dus alleen maar méér aan je diamanten gebouwen.

Jammer van die onvolkomenheid met betrekking tot opgeheven gildes. Treft niet alleen slopers natuurlijk, maar ook spelers van gildes die ontbonden zijn om andere redenen. Ik noem de mensen van Wolverines bijvoorbeeld. Maar deze hele onvolkomenheid roept andere vragen bij me op: begrijp ik het nou goed dat de info wie welke goederen heeft gedoneerd op gildeniveau wordt opgeslagen? Betekent dit dat de info niet verloren is gegaan voor spelers die tussentijds hun gilde hebben verlaten (ik noem bijvoorbeeld handelaren, of spelers die van gilde zijn geswitched)?
 

DeletedUser8756

Guest
@babibi dank voor je reactie, dat is inderdaad ook zo :). Mijn optimisme heeft weer de overhand. Hooah
 
Bovenaan