wensputten waardeloos!

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Esco, heb je het antwoord op jouw supportaanvraag gelezen? Het is sowieso niet mogelijk om de kans slechts voor 1 speler aan te passen, dan zou het voor elke speler gedaan moeten zijn, wat ook niet gebeurd is.

Over kansen gesproken, wanneer je 37 wensputten hebt en de kans op diamanten is 1%, dan is de kans dat je diamanten krijgt van die wensputten 31%. Zelfs wanneer je 200 wensputten ophaalt is de kans ongeveer 85%, nog steeds een 15% kans (redelijk hoog) dat je geen diamanten hebt gekregen na 200 keer.
 
Laatst bewerkt:
Wensputten gewoon leuk en de kans op diamanten miniem so what het is een leuke optie heb er totaal op 3 werelden 6
af en toe diamantjes ( yep lang geleden ) maar wel elke dag ergens progressief producten 10 stuks ) kortom ben er happy mee
Wensput kans extra diamandjes , medailles , fp , goud , voorraad en producten.
 

DeletedUser1924

Guest
leones mij maakt het op zich niet uit, ik koop mijn dias wel. Ik heb nu 2 wensputjes meer voor de lol op brisgard., em 2 op cirgard
Maar eerst kreeg je elke week wel 1 of enkele keren dias met loop questen. dat is echt wel degelijk veranderd. toevallig kreeg ik er gisteren of eergisteren wel nog geloof 50.

dan met 31 wensputten heb je elke 24 uur 31 % kans op 1 maal dias/ logische is dus dat je gemiddeld minimaal eens in de 4 dagen een keer dias zou krijgen. 4x 31 % kans is 124%. Uiteraard is er geen garantie dat je in een week ook dias krijgt, want het is een geluks factor. toch zou je over een maand toch 8x dias moeten krijgen gemiddeld genomen. De kans dat je maar 1x dias krijgt met 1% kans per put is enorm klein.

maar goed, ik laat het hierbij want zoals gezegd ik koop ze liever dan ze met zo een kleine kans te krijgen. maar wou het wel even kwijt omdat het me gewoon opvalt. ik heb per dag wel een keer of 6 a 7 dat ik een loop quest afrond. en dan 1x in een maand dias terwijl dat laten we zeggen 2 maanden geleden wel om de paar dagen was dat valt gewoon op. i rest my case

fijne avond verder.
 

DeletedUser

Guest
Waarom heb jij zo veel wensputten?
Zal niet allemaal van het fortuin rad zijn.

Je hebt een crazy accountje esco.
100 wachtvuren ofzo xD
en nu ook nog ruim 50 wensputten?
14 koningen/koninginnen.

Dat is crazy man.

Het is omdat jij laag staat.
Maar jij had big moess easy van zijn nr 1 positie kunnen stoten als je vanaf het begin pvp't.

Jij bent niet te kloppen met je defence.
Zelfs de nr 1 van Brisgard zal het af leggen tegen je.

Jij kan veel meer uit halen uit je stad.
Als je dingen aanpast kan je zo de top bereiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1317

Guest
Waarom heb jij zo veel wensputten?
Zal niet allemaal van het fortuin rad zijn.

Je hebt een crazy accountje esco.
100 wachtvuren ofzo xD
en nu ook nog ruim 50 wensputten?
14 koningen/koninginnen.

Dat is crazy man.

Het is omdat jij laag staat.
Maar jij had big moess easy van zijn nr 1 positie kunnen stoten als je vanaf het begin pvp't.

Jij bent niet te kloppen met je defence.
Zelfs de nr 1 van Brisgard zal het af leggen tegen je.

Jij kan veel meer uit halen uit je stad.
Als je dingen aanpast kan je zo de top bereiken.



jou naam valt ook overal op rohirrim

net zag ik je overal mensen afkraken met hoge def , en nu prijs je de gene met de hoogste def weer de hemel in , make up your mind dude !!

triest gewoon dit !!!!


nu on topic : esco suc6 met je wensputten het zijn er idd ziekelijk veel !!
dus je hebt wel wat recht op die mooie dia's.
je hebt er absoluut al genoeg uitgegeven ;)
dus eens iets trug krijgen zou erg leuk zijn voor jou ! :)

mvg lijpe sjaak
 

DeletedUser

Guest
kijk jij mag blijven lijpe sjaak,jij ben de enigste die mij begrijpt.thanks voor reactie gozer ;)
 

DeletedUser3120

Guest
jou naam valt ook overal op rohirrim

net zag ik je overal mensen afkraken met hoge def , en nu prijs je de gene met de hoogste def weer de hemel in , make up your mind dude !!

triest gewoon dit !!!!

Ik geloof niet dat je het betoog van rohirrim op de andere discussie echt hebt begrepen, anders had je niet zo gereageerd.


nu on topic : esco suc6 met je wensputten het zijn er idd ziekelijk veel !!
dus je hebt wel wat recht op die mooie dia's.
je hebt er absoluut al genoeg uitgegeven ;)
dus eens iets trug krijgen zou erg leuk zijn voor jou ! :)

mvg lijpe sjaak

Inderdaad even on-topic.
Als de kans dat je diamanten krijgt ongeveer 1% is, dan is de kans dat je per dag 200 diamanten kreeg met 37 wensputten is ongeveer 1% (als ik mijn statistiek berekeningen nog goed weet te hanteren). Dat betekent dus dat esco aan het begin heel veel geluk heeft gehad, of dat de 1% kans niet klopt, of dat de 200 diamenten per dag niet klopt.
De kans dat je met 37 wensputten een dag geen diamanten krijgt is trouwens bijna 69%, zoals leones ook al uitrekende.
Echter de kans dat je een week lang geen diamanten krijgt met de wensputten is iets meer dan 7%. Wat wel weer klein is, een maand lang geen diamanten (aannemend dat je het elke dag ophaalt) is trouwens 0.001%. Oftwel 1 keer in de 100.000 maanden zou je een maand lang geen diamanten krijgen uit je wensputten. Dat lijkt me ook wer verwaarloosbaar klein.

Zelf heb ik 2 wensputten en volgens mij 1 keer de 50 diamanten gehad. Als ik het me goed herinner kreeg ik die van het paas-event. Dat is nu bijna 200 dagen geleden. Dat zou betekenen dat de kans op diamanten geen 1% is, maar 0.25% of minder.
Als het inderdaad een kwart % is, dan is de kans dat je een maand lang geen diamanten krijgt trouwens al ruim 6%.
 

DeletedUser

Guest
jou naam valt ook overal op rohirrim

net zag ik je overal mensen afkraken met hoge def , en nu prijs je de gene met de hoogste def weer de hemel in , make up your mind dude !!

triest gewoon dit !!!!


nu on topic : esco suc6 met je wensputten het zijn er idd ziekelijk veel !!
dus je hebt wel wat recht op die mooie dia's.
je hebt er absoluut al genoeg uitgegeven ;)
dus eens iets trug krijgen zou erg leuk zijn voor jou ! :)

mvg lijpe sjaak

Sjakie ik prijs hem alleen dat hij meer had kunnen doen met zijn stad los of hij wel of geen hoge def heb.
Ik ben juist tegen hoge def.
Maar iemand met hoge DF als Esco en zo veel wensputten en koninginnen en koningen had meer kunnen halen uit hun stad ;)
Ook al ben ik tegen hoge def dan nog kan hij de beste zijn als hij vanaf het begin pvp't.

Je interpreteert het helemaal verkeerd Sjaakie.

dus je ziet me naam overal maar je leest me betoog dus blijkbaar niet goed.
Of je begrijpt het niet goed wat ik denk tenminste.

triest gewoon dit, gewoon triest je gedachte !!!! >,<
 

DeletedUser5428

Guest
Het lijkt mij dom om duizenden diamanten uit te geven voor een hoop wensputten. Het gaat JAREN duren vooraleer die diamanten terug verdiend zijn... Met de goederen en medailles kun je niets meer doen zodra je er genoeg hebt, en voor de munten en de voorraden ga je toch geen wensputten zetten?
-
En als je heel je stad vol zet met wensputten en wachtvuren, dan heb je zeker en vast plaats te kort voor andere dingen. Om die reden zal Esco nooit op de eerste plaats geraken. Huizen en voorradengebouwen leveren meer punten op dan wensputten, zeker als ze gemotiveerd zijn en een GG bonus hebben.
 

DeletedUser

Guest
Het lijkt mij dom om duizenden diamanten uit te geven voor een hoop wensputten. Het gaat JAREN duren vooraleer die diamanten terug verdiend zijn... Met de goederen en medailles kun je niets meer doen zodra je er genoeg hebt, en voor de munten en de voorraden ga je toch geen wensputten zetten?
-
En als je heel je stad vol zet met wensputten en wachtvuren, dan heb je zeker en vast plaats te kort voor andere dingen. Om die reden zal Esco nooit op de eerste plaats geraken. Huizen en voorradengebouwen leveren meer punten op dan wensputten, zeker als ze gemotiveerd zijn en een GG bonus hebben.

dat klopt ook.
Maar je kan wel wat huizen en voorraden neer zetten en heleboel legers.
Qua legers kan hij meer pvp'en.

Niemand word nr 1.
Strijd is allang gestreden net zoals de nr 1 gilde.
 

DeletedUser

Guest
dat klopt ook.
Maar je kan wel wat huizen en voorraden neer zetten en heleboel legers.
Qua legers kan hij meer pvp'en.

Niemand word nr 1.
Strijd is allang gestreden net zoals de nr 1 gilde.

hey rohirrim.
sorry weet ff echt niet waar je het over hebt...maar kan wel zeker zeggen dat ik de beste ontwikkelde stad heb,,,kwa punten verdienen zijn er dat 36k per dag,dat doe jij niet na met je grote mond hier,en helemaaal weet je niet waar je het over hebt,,,maar goed das jou pakkiean,mijn stad is uniek en daar vindt je geen tweede van hier op foe....dus bazel maar een end raak.

groetuuuuhhhhhh esco.
 

DeletedUser

Guest
Esco, heb je het antwoord op jouw supportaanvraag gelezen? Het is sowieso niet mogelijk om de kans slechts voor 1 speler aan te passen, dan zou het voor elke speler gedaan moeten zijn, wat ook niet gebeurd is.

Over kansen gesproken, wanneer je 37 wensputten hebt en de kans op diamanten is 1%, dan is de kans dat je diamanten krijgt van die wensputten 31%. Zelfs wanneer je 200 wensputten ophaalt is de kans ongeveer 85%, nog steeds een 15% kans (redelijk hoog) dat je geen diamanten hebt gekregen na 200 keer.

hey leones...heb support ticket hierover ingedient maar helaas geen antwoord....maar tot mijn verbazing heb ik nu na mijn post te plaatsen over wensputten,ik ineens in 3 dagen tijd 2x keer 45 diamanten gekregen...hoe zou dat nu komen,,,na maanden geen diamanten te hebben geregen,,,of is dit toeval?wil hier graag meer over weten,aangezien ik nu niet kan zien of het aantal % is gestegen om diamanten te krijgen,,,is dat nu ineens 2% geworden?

esco.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je hebt antwoord ontvangen op jouw supportaanvraag hoor ;)

Wat betreft het percentage, dat is niet gestegen. Het is gewoon toeval, evenals de 'daling' waardoor dit onderwerp is gestart, gewoon toeval.
 

DeletedUser5435

Guest
Eerlijk gezegd vind ik wensputten zoals ze nu zijn wel OK, ze zijn niet extreem usefull, maar wel een leuke toevoeging aan je stad waar je random prijzen van krijgt waar je niets voor betaalt.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt antwoord ontvangen op jouw supportaanvraag hoor ;)

Wat betreft het percentage, dat is niet gestegen. Het is gewoon toeval, evenals de 'daling' waardoor dit onderwerp is gestart, gewoon toeval.

nee leones heb helaas nog geen antwoord gehad van support...

ben mss wel koppig maar blijf bij mijn standpunt,,,,wensputten zijn aangepast....1 miljoen procent zeker...geen twist of twijfel mogelijk dat dat NIET zo is.snap natuurlijk ook wel dat je dat hier niet ga toegeven,want dat zullen de andere spelers ook wel niet leuk vinden.en ik helemaal niet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
hey rohirrim.
sorry weet ff echt niet waar je het over hebt...maar kan wel zeker zeggen dat ik de beste ontwikkelde stad heb,,,kwa punten verdienen zijn er dat 36k per dag,dat doe jij niet na met je grote mond hier,en helemaaal weet je niet waar je het over hebt,,,maar goed das jou pakkiean,mijn stad is uniek en daar vindt je geen tweede van hier op foe....dus bazel maar een end raak.

groetuuuuhhhhhh esco.

ik haalde per dag meer dan 36k.
Ik sta toch ook niet voor niets 700k meer dan jou?

Dus ik met mijn grote mond haalde dat makkelijk tjappie.

Of je de beste ontwikkelde stad heb weet ik niet.
Daar komt meer bij kijken dan alleen wachtvuren
 

DeletedUser

Guest
ik haalde per dag meer dan 36k.
Ik sta toch ook niet voor niets 700k meer dan jou?

Dus ik met mijn grote mond haalde dat makkelijk tjappie.

Of je de beste ontwikkelde stad heb weet ik niet.
Daar komt meer bij kijken dan alleen wachtvuren

grootste chappie zegt wat....ik heb het over arvahal en jij hebt het over brisgard want zag wel dat je op arvahal maar 22.000 punten hebt...maar om het lang verhaal kort te houden,,,zwijg aljeblieft want je weet totaal niet waar je het over hebt en maakt er overal maar een puinhoop van,stop daar a.u.b mee,want het begint zo niet leuk meer te zijn,je haalt nu ook het bloed onder mijn nagels...stop it please..

esco.
 

DeletedUser5742

Guest
Zover ik weet is er niks mis met de wensputten. Ik heb sinds Pasen sowieso nog maar 4x diamanten gekregen en degene die ik uit het zomerevent heb heeft nog niks aan diamanten geleverd. Ik kan daarover klagen maar het punt is, het blijft kans. En FoE gaat de kans op diamanten natuurlijk niet groot maken :p.

Het punt is, het gaat om kans. Elke dag dat jij je 37 wensputten afgaat heb je een kans om diamanten te vinden. Stel dat die kans 0,5% is (waarschijnlijk is die nog kleiner), dan heb je elke dag maar 17% kans om diamanten te vinden, ongeacht wat je gisteren, eergisteren of een maand eerder hebt gekregen. Het is te simpel om te zeggen, ik heb al een weken niks gehad, dus nu moet ik het krijge

Het is sowieso niet echt verstandig om wensputten als 'investering' neer te zetten. Als je met een kans van 0,5%, 99% zeker wil zijn dat je minstens 1x diamanten binnenhaalt met je wensput, heb je ongeveer 900 inzamelingen nodig. In andere woorden, dat ga je in de tijd dat je dit spel speelt nooit terugverdienen.
 

DeletedUser

Guest
Zover ik weet is er niks mis met de wensputten. Ik heb sinds Pasen sowieso nog maar 4x diamanten gekregen en degene die ik uit het zomerevent heb heeft nog niks aan diamanten geleverd. Ik kan daarover klagen maar het punt is, het blijft kans. En FoE gaat de kans op diamanten natuurlijk niet groot maken :p.

Het punt is, het gaat om kans. Elke dag dat jij je 37 wensputten afgaat heb je een kans om diamanten te vinden. Stel dat die kans 0,5% is (waarschijnlijk is die nog kleiner), dan heb je elke dag maar 17% kans om diamanten te vinden, ongeacht wat je gisteren, eergisteren of een maand eerder hebt gekregen. Het is te simpel om te zeggen, ik heb al een weken niks gehad, dus nu moet ik het krijge

Het is sowieso niet echt verstandig om wensputten als 'investering' neer te zetten. Als je met een kans van 0,5%, 99% zeker wil zijn dat je minstens 1x diamanten binnenhaalt met je wensput, heb je ongeveer 900 inzamelingen nodig. In andere woorden, dat ga je in de tijd dat je dit spel speelt nooit terugverdienen.

klopt je hebt gelijk daarom dat ik zeg dat ze waardeloos zijn...;)
 

DeletedUser3312

Guest
Ik ben het niet eens met de stelling dat de wensputten niets waard zijn.
Er is nooit gezegd dat een wensput alleen maar diamenten geeft.
Ik geloof dat een wensput een kans heeft van 1 op 20 om diamanten uit te keren.
Dus als je in het verleden 200 diamanten per dag kreeg, heb je toen gewoon heel veel geluk gehad.

Ik heb zelf 7 wensputten over 3 werelden verspreid staan en al met al krijg ik daar toch wel ongeveer 1x per 2 weken 50 diamanten van totaal, dus niet per wensput. De factor geluk speelt een belangrijke rol. Hetzelfde geldt voor de BD's die je ontvangt of ruilt. Het is een questie van geluk hebben.
En ja je kan niet altijd geluk hebben. Maar de wensputten zijn een goede inkomstenbron van FP's, goederen van het huidige tijdsperk en diamanten. En ja je krijgt ook regelmatig voorraden of muntjes. Ach het hoort erbij!!
 
Bovenaan