Bevestigd [TECH-7312] Vervelende grafische fout

Mr.Quib

Actief lid
Ja, en nog wel meer ook. Af en toe gaan de chat en infobalk rechts uit beeld.
Chat_buitenbeeld_2.png
 

Markus

Actief lid
Dit probleem treedt op als je de browser langere tijd draait, en vooral als je daarbij ook andere websites bezoekt die ook flash gebruiken. Dan gebeurt het dat ofwel je stad half verdwijnt, ofwel (en/of) dat de resolutie waarmee deze getoond wordt drastisch omlaag gaat.
 

DeletedUser5889

Guest
Mijn print screen kwam uit Chrome, dus ja.

1.71.ae80be6 (09.03.2016 9:58), MrBranch (284423), nl3, nl_NL, WIN 20,0,0,306, Windows 8.1, Chrome/48.0.2564.116, 1600x775, OpenGL (336 MB VRAM)
 

ThaMartin

Actief lid
Oké dank jullie wel. Is het bij jullie ook puur wanneer het spel lang draait en kunnen jullie nog andere bijzonderheden vinden? Is het bijvoorbeeld vlak nadat je het spelscherm hebt geminimaliseerd en weer terug maximaliseert o.i.d.?
 

Mr.Quib

Actief lid
Nope, het gebeurt op elk moment en willekeurig. Ene keer niks aan de hand, andere keer 6x refresh en dan nog problemen (en ik heb het nu niet over de situatie rond 20.00). Laadscherm blijft regelmatig hangen ergens tussen 50-60%, steden worden niet of maar half geladen, avatars laden niet (zowel interactiebalk als geschiedenis), schipper reageert erg traag etc.

Wat betreft het uit beeld lopen van de chat kan het kloppen wat Stormrider zegt over langer ingelogd zijn, maar ik heb zelden meerdere sites/tabs openstaan als ik FoE speel en al helemaal niks dat ook Flash gebruikt (dat is vragen om problemen;)).
 

DeletedUser6792

Guest
Ik heb het probleem ook.

En het gaat nog verder.. had er eerder vandaag een ticket voor geopend maar deze weer aangepast omdat ik dacht dat het aan mijn instellingen lag.

Probleem is als hier boven genoemd.. eerst verdwijnen er wat gebouwen uit de stad. Dit is pas als je het spel langer hebt staan.

Maar waar ik vervolgens last van krijg is dat ik het bericht krijg: "De animaties worden uitgeschakeld, omdat de capaciteit van je videogeheugen wordt overschreden. Je kan de animaties opnieuw inschakelen in de instellingen"

Vervolgens herlaadt het spel zich. Maar nu komt het: ik heb die animaties uberhaupt niet aanstaan! Toen ik het bericht eerder vandaag postte elders kwam ik erachter dat in de ene wereld (zeg A) ze nog wel aanstonden. Dus ik dacht dat als ik van wereld veranderde en ik kreeg bovenstaand bericht, het misschien daar (dat ze op A nog wel aan stonden) aan lag. Maar nu heb ik de animaties in alle werelden UIT staan en krijg ik het bovenstaande bericht nog steeds.

Bericht krijg ik overigens op verschillende locaties waar ik het spel speel. Vroegah had ik daar nooit last van.

Zeg maar wat: maar heeft het misschien te maken met het switchen vd ene naar andere wereld?
 

DeletedUser7153

Guest
nee denk het niet want heb zelfde probleem het is nu zelfs zo erg dat IE zegt dat ie problemen heeft met de website dat ie hem sluit en opnieuw start echter is het spel dan zo traag dat ik een 2e x browser opnieuw moet opstarten.
zo jammer dit als je midden in een gevecht zit of juist op dat moment moet innen.
 

ThaMartin

Actief lid
@papaluc : Dat klinkt meer als een automatisch bericht dat verschijnt wanneer het gebruikte geheugen van het spel te hoog oploopt (of wanneer je te weinig vrij geheugen op je computer overhoudt).

Zouden de mensen die hier last van hebben, dat eens kunnen checken? Op het moment dat de gebouwen verdwijnen, wat er dan met je RAM geheugen/videogeheugen gebeurt en of dat inderdaad puur voorkomt wanneer dat te hoog oploopt?
 

Mr.Quib

Actief lid
Hoe/waar kan ik kijken wat er met mijn videogeheugen gebeurt?

Ik kan je al wel vertellen dat Flash rond 1 GB van mijn geheugen vreeto_O
 

DeletedUser7153

Guest
@papaluc : Dat klinkt meer als een automatisch bericht dat verschijnt wanneer het gebruikte geheugen van het spel te hoog oploopt (of wanneer je te weinig vrij geheugen op je computer overhoudt).

Zouden de mensen die hier last van hebben, dat eens kunnen checken? Op het moment dat de gebouwen verdwijnen, wat er dan met je RAM geheugen/videogeheugen gebeurt en of dat inderdaad puur voorkomt wanneer dat te hoog oploopt?

dit is idd het geval
 

DeletedUser7756

Guest
Ik heb het probleem van onzichtbare gebouwen ook. Als ik een 20 - 30 seconden wacht komen de gebouwen vanzelf weer te voorschijn. Als je de browser afsluit en opnieuw opstart is het tijdelijk verholpen.

Hebben jullie deze problemen in de huidige spelversie nog steeds?
Met de huidige spelversie gebeurd het nog steeds.

Zouden de mensen die hier last van hebben, dat eens kunnen checken? Op het moment dat de gebouwen verdwijnen, wat er dan met je RAM geheugen/videogeheugen gebeurt en of dat inderdaad puur voorkomt wanneer dat te hoog oploopt?
Het RAM geheugen loopt te hoog op waardoor het OS niet voldoende capaciteit heeft om alles te kunnen verwerken.
 

ThaMartin

Actief lid
Oké zouden de mensen die hier last van hebben en die dat nog niet hebben gedaan, hier een ingevuld bugmeldsjabloon willen plaatsen en zouden jullie als je hier last van hebt, ook nog even kunnen laten weten hoeveel RAM geheugen je computer heeft en wat de specificaties van je grafische kaart zijn (met name ook de hoeveelheid geheugen)? Hoe gerichter we dat kunnen doorgeven, hoe beter onze ontwikkelaars weten met welke instellingen ze dit moeten testen om het probleem te kunnen reproduceren.
 

Mr.Quib

Actief lid
Gebruikersnaam: Mr.Quib (179084)
Wereld: Brisgard, nl2
Flash Player versie: WIN 21,0,0,197
Besturingssysteem: W7
Browser & versie: Firefox/45.0.1
Viewport grootte: 1920x1080 (Fullscreen)
Aanvulling:

RAM: 8 GB
Videokaart: nVida GeForce GT 640 / driver 364.72 / 901 MHz / 2048 MB DDR3 fysiek, 4098 MB totaal geheugen

Flash gebruikt op zijn ergst zo'n 2 GB geheugen.
 

DeletedUser7756

Guest
Gebruikersnaam: Godzilla de hun
Wereld: alle 4
Flash Player versie: 21.0.0.197
Besturingssysteem: Windows 7
Browser & versie: IE 11.0.9600.18230
Ram geheugen: 8 GB
Videokaart geheugen: 2 GB
 

ThaMartin

Actief lid
We hebben de melding nu doorgegeven, hopelijk kunnen de ontwikkelaars meer vinden. Van een hoop spelers hebben we helaas enkel de spelersnaam en spelwereld kunnen doorgeven. Zouden de mensen die hier last van hebben en dat nog niet hebben gedaan, in dit topic nog even een ingevuld sjabloon willen plaatsen zodat we onze devs iets meer handvaten kunnen geven om mee te werken?
 

DeletedUser4100

Guest
Ik heb even bugg sjabloon gemaakt.

Vervelende grafische bugg

Reproductiestappen:

1.) Bezoek een andere stad
2.) Keer terug...

Reproductiestappen 2:
1.) Start Elvenar
2.) Open FoE, terwijl Elvenar actief is
3.) Bugg treedt (soms) op
4.) Bezoek een andere stad en keer terug
of
4.) Bezoek de (GvG of wereld)kaart en keer terug naar je stad

Speler:
Drakenridder
Wereld: A
Operationeel Systeem: Windows 8
Browser Versie: Google Crhome 46
 

DeletedUser4100

Guest
Bedankt voor de tip. Ben er zelf ook achter gekomen dat als ik Elvenar ofline
heb dat het veel beter gaat. Elvenar zat met hetzelfde probleem op hun beta,
voor lange tijd. Vooral de verder gevorderde spelers. Is na +/- een maand
opgelost.
Nog een notitie over de reproductiestappen 2, deze stappen kunnen ook
zonder dat Elvenar actief is:
4.) Bezoek een andere stad en keer terug
of
4.) Bezoek de (GvG of wereld)kaart en keer terug naar je stad
Heel soms helpt herstarten van de game ook niet of maakt het erger.
 

DeletedUser5889

Guest
Dit probleem lijkt steeds erger te worden. Ik had het probleem nooit met mijn eigen stad, maar sinds een paar dagen ben ik constant mijn basiliek en een oase "kwijt": http://prntscr.com/aqdvqs
Elke keer dezelfde twee gebouwen en het probleem treedt meestal op nadat ik een flink tijdje op de GvG kaarten bezig ben geweest en terug ga naar mijn stad.
 
Bovenaan