Besloten spel RPG: De Levende Legende

DeletedUser

Guest
Editor had het hele gesprek gehoord en liep naar de vreemdeling die 3 dorpsgenoten overtuigd had om mee te gaan op jacht naar de overvallers van zijn dorp. hij sprak hem aan en zei " Ik vind het onverantwoord dat ze met je meegaan, maar ik kan je wel iets geven om jullie te helpen", je kan het komen halen in mijn hut als je wil natuurlijk.
 

DeletedUser

Guest
Jeffrey keek op van die man. Hij wist vast niet met wie hij te maken had. Nee, Jeffrey was niet zomaar een dorpeling die met een hakbijltje oorlog zoekt. Dus sprak hij zelf verzekerd:" We kijken heus wel uit hoor. We zullen de eerste dagen toch alleen maar moeten rijden aangezien die schurken al een flinke voorsprongen hebben. Maar wat wou je laten zien?"
 

DeletedUser

Guest
Ik zit al een tijdje te werken aan een nieuw wapen, een soort speer die je zeer ver kunt werpen en er voor zorgt dat de kostbare schacht niet breekt, je kunt er verschillende punten op steken, die zorgen voor brand, of een knal geven, of grote vleeswonden om de tegenstander te verzwakken
 

DeletedUser

Guest
"Ik weet niet hoe betrouwbaar het wapen is. En kan er niet mee overweg daar zal ik eerst op moeten trainen. Je mag van mij wel mee. We zullen je dan achterin zetten dat je veilig bent voor als er echt gevaar is" De man zag er aardig uit maar niet bijzonder sterk of getraind, daarom leek het hem het best om hem achterin te zetten en niet in een 1 tegen 1 gevecht
 

DeletedUser

Guest
Valk keerde terug naar zijn huisje nadat hij wat ei-vormige stenen had gevonden.Met de stenen, zijn slinger en zijn extra warme berenvellen ging Valk naar het plein waar hij vervolgens wachtte op Jeffrey.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet het niet, k ben niet meer zo jong als jullie. Zorg ervoor dat niemand iets overkomt, want nu Lucrisan weg is is er amper nog leiding in het dorp
 

DeletedUser

Guest
" Dat zal wel meevallen hoor. Het dorp heeft nog wel wat sterke mensen. En we zullen je zeker op de achterhoede brengen op een sterk paard. Ik verwacht ook niet dat we echt in een gevecht komen met de vijand."
 

DeletedUser

Guest
Ondertussen was Lucrisan al een zeer groot end gevorderd het gebergte op. Op zoek naar de oorzaak van het teken wat door de hemel schoot. Er was een forse wind opgestoken en deed zijn mantel hevig wapperen, zijn blauwe, ietwat verouderde cape liet zich gewillig meedrijven.
Als maar hoger klom Lucrisan, zonder enig vooraf uitgestippeld plan, ging hij vast overtuigd dat hij op het juiste pad geleid werd de rotsige helling op. Zijn voet slipte soms een beetje uit en liet daarbij een hoop gruis de helling af druisen. Door al het wegglijden en moeizaam omhoog werken werd Lucrisan enigszins vermoeid en besloot er eens even rustig bij te gaan zitten. Het was op deze hoogte erg gevaarlijk, ook met wilde dieren, maar deze wogen niet op tegen het doel waarvoor hij de helling besteeg.

Toen Lucrisan er enige tijd voor zich uit had zitten kijken, de situatie beneden opnemend (ook het grote ravijn opmerkend), hoorde hij iets, wat hem niet weinig verontrustte... Wolvengehuil.
 

DeletedUser

Guest
" Als je wil ben je welkom, op het plein."
Jeffrey wist best dat ze elke manschap meer dan gebruiken kunnen als er echt wat gebeurd. Jeffrey deed zich altijd voor als een zelf verzekerde jongen maar was eigenlijk ook bang en voelde zich helemaal niet veilig. Hij wist dat hij een van de betere krijgers was. Hij heeft geleerd pijl-boog schieten en zwaardvechten alsof het niks is. Hij heeft Hernia zelf al een keer geholpen in een veldslag. Maar toch twijfelde hij, dat kwam omdat hij dacht dat hij iedereen in dit dorp simpel aankon maar toen drong het pas tot hem door dat er genoeg andere krijgers waren. Het had zijn zelfvertrouwen ook erg gekrenkt dat hij bijna had verloren van Woeste Wolf.
 

DeletedUser

Guest
Eva fluit een bepaald toontje en er komen 3 paarden aangerend
'kom maar mee jongens

en ze liep het plein op

'ik ben klaar
 

DeletedUser

Guest
'Ik zal er eens over na denken, maar zeg me in welke richting jullie gaan zodat jullie als het moet niet op mij moeten wachten'
Editor mocht de vreemdeling wel, hij had zich niet laten imponeren door Woest Wolf en nu het dorp dreigde te vervallen in een groep wildemannen zonder leiding had hij niet veel zin om te blijven. Hij ging terug naar zijn hut en begon zijn spullen te pakken, hoewel hij nog steeds niet wist of hij zou mee gaan.
 

DeletedUser

Guest
Toen kwam Jeffrey ook het plein op gelopen met de teug van Albin in zijn hand.

"Mooi dat jullie er al zijn alleen Loena moet nog komen en misschien wou er nog iemand komen helpen. Zo meteen kunnen we overleggen welke tactiek we gaan handhaven"
 

DeletedUser

Guest
Elanc was de hele dag in haar hutje gebleven. Omdat ze daar in haar eentje zat, was ze rustiger en kalmer geworden en had ze de concentratie weer hervonden om haar hertenvel te voltooien.
Nu zat ze bedachtzaam in haar hut, zich bedenkend wat ze moest doen. Elanc kon het horen waaien in het dorp; takken ruisten en door de kiertjes van de hut woei een briesje langs haar heen. Ze had het klam gehad en vond het briesje aangenaam. Haar kledij en haar wapperden een beetje mee in de wind en ze sloot haar ogen. Maar was het wel alleen wind die ze hoorde? Het leek, alsof de wind een ander geluid ver meedroeg. Een geluid dat op de wind leek, maar minder aangenaam was.
De rust had Elanc verkwikt. Het hertenvel dat ze tot kledingstuk gemaakt had, was in opdracht gemaakt van een klant. Elanc vond dat ze wel weer kon gaan wandelen om het kledingstuk af te leveren. Kwiek stapte ze naar buiten, het centrum van het dorp tegemoet.

Het bleek dat daar een opgewonden stemming heerste. 'Hoe kon het ook anders?' dacht Elanc. 'Wat zou er nu zijn?' Valk, Jeffrey, Eva, Loena en Editor stonden bij elkaar. Elanc ving op dat ze een trektocht wilden maken om alsnog de eventuele rovers te vinden die bij Hernia aanwezig waren geweest. Als reflex flikkerde er een hoopvol licht in de ogen van Elanc - dit zou betekenen dat er actie ondernomen zou worden! Maar aan de andere kant bedacht ze dat het helemaal niet zo fijn zou zijn als het dorp leegliep. Zou ze iemand overhalen te blijven? Ach, eerst maar haar klant, Editor. Ze hoefde niet door te lopen naar zijn redelijk afgelegen huisje, want hij stond hier in levenden lijve.

Elanc liep op de groep af en overhandigde de norse Editor het kledingstuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Valk sprong in een van de paarden die Eva had meegeleidt en wachtte op de rest .
 

DeletedUser

Guest
Elanc had zich nooit echt voor Eva en Loena geïnteresseerd. Volgens haar konden zij aan weinig anders denken dan vechten, jagen en een elkaar, waardoor er geen ruimte overbleef voor andere kwesties. Althans, dat was de botte beoordeling van Elanc. Ze wendde zich nu rechtstreeks tot Valk en Jeffrey. 'Laten jullie me hier alleen achter met Wolf?' Ze glimlachte wrang, alsof ze wilde voorwenden dat voorgaande een grap was. 'Het spijt me dat ik niet mee zal gaan. Maar wees voorzichtig.'
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
"Oke iedereen is er. We gaan eerst richting Hernia om daar de sporen te zoeken. We zullen de eerste dagen geen dak boven ons hoofd hebben en alleen maar achtervolgen terwijl we ver achter hun staan. Ik verwacht dat ze nu al minimaal 2 dagen voorsprong hebben. Dus dat wordt moeilijk."
 

DeletedUser665

Guest
Anony hoorde van een dorpeling dat luricsan naar de bergeb was gegaan... Ze mOesr hem helpen net zijn taak... Dus ze ging erachteraan
 

DeletedUser

Guest
Elanc sliep die nacht slecht. Ze had een droom, waarin ze in een bergachtige omgeving liep. Ze liep over rotsen en keien en was blijkbaar erg gehaast. In de verte zag ze een vreemde gestalte zachtjes lopen. De gestalte had een wit gewaad met een blauwe cape om zich geen geslagen, en er overheen hing wit haar. Ze wilde naar de man toe lopen, maar er was iets wat haar ervan weerhield goed vooruit te komen. De stenen schoven haar telkens weer terug. Toen ze wanhopig probeerde te rennen, voelde ze zich lichter worden. Plots had ze geen grond meer onder de voeten. Dit was extreem beangstigend, maar Elanc kon niet schreeuwen. Toen ze zich naar het hemelgewelf draaide, zag ze pas de dikke opeenstapeling van wolken. Blauwe bliksemschichten sprongen naar beneden. Maar het was geen echte bliksem. De schichten vormden zich aan het uiteinde tot klauwen.

Elanc schrok wakker. Ze wist nu dat het Lucrisan was geweest die ze in haar droom had gezien. Slapen kon ze niet meer, dus ze sprong 's ochtends vroeg uit bed en spoedde zich naar Camhen om haar droom en de bijbehorende angsten te bespreken. Camhen luisterde zeer ernstig naar haar. Uiteindelijk zei ze: 'Elanc, ik kan dit niet voorzichtig zeggen. Lucrisan is naar de bergen gegaan en ik weet dat daar wolven zijn. Jij hebt hem gezien en ik vermoed dat hij in gevaar is.' Elanc en Camhen besloten zich te spoeden naar Lucrisan. Ze vonden het beter niemand anders mee te nemen, want het dorp moest bewaakt blijven en ze wilden niemand in de verleiding brengen met hen mee te gaan. 'Bovendien zijn de bergen zijn niet voor onbezonnen mensen,' mompelde Camhen. De zon was nog maar net op toen hun twee gedaantes door het dorp slopen en richting de bergen verdwenen.

Beide wisten ze niet dat ze niet als enige mensen onderweg waren naar Lucrisan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78

Guest
Loena ging snel terug naar haar hut, en pakte haal laatste spulletjes bij elkaar.
Daarna liep ze weer richting het plein, en nam de teugels van een paard van Eva aan.
'Zo.. We kunnen gaan, toch? of gaat er nog iemand mee?'
 
Bovenaan