Besloten spel RPG: De Levende Legende

DeletedUser

Guest
Beste mensen,

ons verhaal begint op een mysterieus continent, in een ver, ver verleden. De Mensheid had nog maar enkele honderden jaren geleerd hoe je akkers moest bewerken. Voornamelijk ten Zuiden van de ijzige vlaktes en rondom het Válorgebergte hadden zich al hechte gemeenschappen gevormt.

Ons verhaal voert ons naar het noorden. We reizen over lege landen en zeeën, komen langs verschillende kleine dorpjes en nomadenstammen, beklimmen gebergten en steken vele rivieren over.
Dan komen we op de grasvlaktes achter het Naamloze Gebergte. Als we ongeveer tussen het Naamloze Gebergte en de noordelijke ijsvlaktes zijn, komt er een dorp binnen ons gezichtsveld. Op het eerste gezicht lijkt het een onbetekend gehucht, en we willen liever verder, om te zien wat er achter de mysterieuze ijsvlaktes ligt. Iets trekt ons echter naar dat ene dorp toe. Steeds dichter en dichter komen we bij het dorp, totdat we uiteindelijk voor een hutje met een berenvel als deur zien. Een windvlaag doet het doek omhoogwapperen, en als vanzelf waaien we naar binnen.
Daar zien we een stokoude vrouw voor een schaal met stroperige vloeistof zitten. Ze lijkt als in trance. Naast haar zit haar maior confidente, haar vertrouweling en helper. Wij letten daar echter niet op. Steeds dichter worden we naar de stroperige, heerlijk ruikende vloeistof getrokken. Dan staat de vertrouweling moeizaam op, en loopt met een bezem in zijn hand langzaam op ons af...

'Wegwezen jullie.' Zei Lucrisan met krakende stem, terwijl hij de groep mieren met zijn bezem de hut uitveegde. Er kwam echt allemaal ongedierte op de zienershoning af.

Lya Músríça, de stokoude zieneres en dorpoudste van dit dorp, zat voor de kom met honing. Ze was zo diep in trans, dat ze niet eens had gemerkt dat Lucrisan was opgestaan.
Het zwart voor haar ogen werd lichtblauw, zoals gewoonlijk als ze diep in trans was. Ze bespeurde echter onmiddelijk dat er iets mis was. Een donkerpaarse vlek verspreidde zich vanuit haar ooghoeken steeds verder over het blauw. Eigenlijk zou ze nu de verbinding moeten verbreken. Het was al gevaarlijk genoeg om in de toekomst te kijken, maar om dan ook nog dieper erin te duiken terwijl een duidelijk gevoel haar zei het niet te doen...
Maar toch deed ze het. Ze keek recht in het paars. Ineens schoten allemaal beelden als in een flits voorbij. Het eerste duidelijke beeld was een zwaard. Maar niet een gewoon rood zwaard, zoals die van deze wereld, maar een gekromd zwaard van een grijszilver, glanzend materiaal. Vervolgens kwamen er weer heel wat vage beelden, en toen vuur. Ze zag een boom branden, en daarna een dorp. En nog een dorp. Plotseling was alles vuur. Overal om haar heen. Slechts een beeld brak nog door het vuur heen, en door dat beeld besefte ze pas wat de toekomst haar wilde vertellen. Wanhopig riep ze vanuit haar trans de naam van haar haar vertrouweling, om in haar laatste minuten de boodschap door te kunnen geven.

Lucrisan hoorde hoe Lya Músríça zijn naam riep. Hij draaide zich naar haar om. Onmiddelijk zag hij dat er iets mis was; Haar gezicht was paars aangelopen en in haar ogen was de refectatie van vuur te zien. Zo snel als hij kon liep hij naar haar toe. Maar nog voordat hij iets kon zeggen, Greep te hem bij zijn nekvel en trok hem naar haar toe. 'Vuur.' Haar stem was niet meer dan een fluistering. 'Dorp... zal branden. 'Vuur... zuiden... op weg...' Haar woorden werden steeds zwakker en moeilijker te verstaan. 'Uitverkorene... doden... anders gedood... Draak... macht van ijs en vuur...' Na deze laatste woorden verviel ze in gemompel, waarna ze levenloos in elkaar zakte.

Lucrisan wist dat hij kalm moest blijven. Dat lukte hem echter maar met moeite. Nadat hij zichzelf wat moed had ingesproken, liep hij de hut uit naar het centrum van het 16tal hutten. Vervolgens riep hij iedereen uit het dorp bij elkaar. Toen iedereen zich rondom hem bevond, begon hij te speken. 'Beste dorpsgenoten. Zojuist is er iets tragisch gebeurt. Onze dorpsoudste is overleden, nadat de goede geesten haar een visioen hadden gezonden. Het was een visioen over zonde en rampspoed. Wat de goede geesten ons via het visioen wilden vertellen is mij nog niet duidelijk, maar ik zal er goed over nadenken. Ik zou jullie willen vragen goed op jullie zelf te passen, en jullie voorraden op te graven. Het zal namelijk goed kunnen dat we binnenkort op weg zullen gaan op een verre reis. Een heel verre reis...'



OC:Kaart volgt nog.

Veel geluk iedereen met de Roleplayen!
 

DeletedUser

Guest
Grom was verbaasd over de dood van de ziener en vroeg zich af wat voor en ramp er naar hun kleine dorpje zou komen. 'Lucrisan zodra je iets meer weet zal ik dat graag willen horen. Voor nu zal ik mijn spullen vast pakken.' Zei Grom. Hierna loop hij naar zijn hut en stopt zijn laatste paar spullen die hij nog niet ingepakt had in zijn draagtas van wolvenbond. Hij pakt zijn boog en pijlen koker en wil de hut weer uitlopen maar bedenkt zich op het laatste moment en pakt nog een mes van vuursteen
 

DeletedUser

Guest
Dus gewoon dagelijks een verhaaltje schrijven? Of wat is de exacte bedoeling?
 

DeletedUser78

Guest
Loena zat in haar hut toen ze Lucrisan de vertrouweling van de dorpsoudste Lya Músríça iets hoorde roepen in het centrum van het dorp.
Ze liep er op af en hoorde tot haar verdriet dat de dorpsoudste was overleden. Toen ze hoorde dat de mensen misschien weg gingen, ging ze weer naar haar hut en pakte al haar kleren en wapens die ze had. Ze greep het wilde zwijn van haar spit die ze voor haar hut had gezet toen ze hem geschoten had, zette het zwijn aan een stok, en legde alles naast de deur opening van haar hut. Toen ging ze zitten en begon haar wapens maar te slijpen.
Hmmm dacht ze. Wat zou er dan aan de hand zijn dat we moeten vertrekken? Ik ben in ieder geval voorbereid. En ze ging tegen de houtemuur naast haar deur opening zitten.
 

DeletedUser

Guest
'Eva was geschrokken van het nieuws en wist niet wat ze moest doen
dus gin ze nar haar vriendin
 

DeletedUser665

Guest
Anony staarde afwezig vooruit toen ze het bericht hoorde sprinte ze terug om alles in te pakken, als er iets aan de hand was zou zij zich eraan deelnemen... Maar wat was er aan de hand?


@ kent iemand 10.000 bc? Doet me hieraandenken.
 

DeletedUser

Guest
Valk zat binnen in zijn gezelligde huisje toen hij iemand geweldig hard hoorde gillen. Hij liet de mooie rode steen en de touwtjes vallen en sprong recht om te kijken wat er gebeurde. Geweldig, hij was al heel de dag bezig geweest met de touwtjes door de fijne gaatjes in de steen te krijgen, en net wanneer het bijna was gelukt werd hij onderbroken. Met een boos gezicht ging hij naar buiten waar hij iedereen rond de dorpsoudste zag staan. Ze lag op de grond en de mensen stonden in een kring rond haar. Valk schuifelde door de mensenmassa heen. Lucrisan begon een heel verhaal te vertellen over een reis, een tocht en ook iets over een draak, maar dat kon Valk niet zoveel schelen. Hij boog diep voor de gestorven dorpsoudste en vertrok dan terug naar zijn huisje. Zo'n massa was niets voor hem. In zijn huisje begon hij opnieuw aan zijn mooie ketting. Uiteindelijk duwde hij het touwtje erin en bond hij de ketting rond zijn nek. De steen had hij gisteren gevonden, toen hij in het bos aan het wandelen was op zoek naar bessen. Hij lag daar zomaar in het midden van de weg alsof iemand hem daar expres had gelegd. Hij bekeek zichzelf in een plas voor zijn deur en knikte goedkeurend.
 

DeletedUser78

Guest
Loena was in gedachten verzonken over waarom ze nou misschien weg moesten, toen ze uit haar oog hoeken Eva zag aan komen lopen.
'Hè Eva, wat brengt jou hier?' Vroeg ze beetje afwezig
 

DeletedUser

Guest
OC:
Rabbid lees de regels die ik zojuist online heb gezet. Die zullen wel duidelijkheid bieden.
Die ken ik Timo. Dat gedoe van die tocht is er ook een klein beetje op gebasseerd, al gaan we zeker niet naar egypte;)
Ik maak nu een OC topic aan, waarin jullie de dingen die niet In-Game zijn kunnen neerzetten.
 

DeletedUser93

Guest
Woeste wolf kwam net terug van het jagen toen hij hoorde wat er gebeurt was. Iedereen vond het erg wat er gebeurt was, maar hij vond het maar een dom geedoe. Om de zoveel tijd gingen er nou mensen dood, om welke reden dan ook. Hij ging naar zijn hut met zijn boog en speer op zijn rug, denkend aan de mooie dieren die hij heeft gevangen.
 

DeletedUser665

Guest
Anony zag het hulPje liep dreigend met eeb mes en eiste uitleg hoe de oudste was gestorfen... Ze beheerste zich genieg om het mes weer in haar zak te doen.
 

DeletedUser

Guest
'Loena ik heb al mijn spullen al gepakt zin om te vissen in het meertje nu we toch niks te doen hebben
of moete. we nu al weg
 

DeletedUser

Guest
Henk werd wakker geschreeuwd door de stem van Lucrisan. Hij kon het niet goed verstaan. omdat hij niet zo okselfris uit bed kwam. Toen hij navraag deed bij de lokale burgers kreeg hij al snel te horen wat er aan de hand was. 'Als iedereen zijn spullen pakt moet ik ook maar mee gaan' zei Henk en ging naar zijn hut om z'n spullen te pakken. Tot hij tot de conclusie kwam dat hij teveel spullen had en hij z'n werkplaats ook nog leeg moest maken. Hij besloot daarop de minder belangrijke spullen achterwege te laten, maar het meest belangrijke zoals zijn gereedschap, wapens en natuurlijk voedsel wel mee te nemen.
 

DeletedUser78

Guest
'Ik heb wel zin hoor, en ik heb geen idee of we nu al weg moeten. Lucrisan was een beetje onduidelijk.' En Loena pakte haar visnet.
'Zullen we?' en ik liep alvast richting het meer.
 

DeletedUser665

Guest
Anony hoorde het gesprek en schreeuwde: wtf? Een vrouw van 100 is dood door een visioen en jullie gaan vissen? Er komt ieys erg machtigs onze kant op…
 

DeletedUser

Guest
'Vissen, Vissioen, ik zie het verschil niet' zei Henk' Ik ben in, als ik mee mag natuurlijk'.
 

DeletedUser78

Guest
Loena hoorde Anony roepen. maar negeerde der. En op antwoord van henk: 'Tuurlijk, als Eva het goed vind ;)'
 

DeletedUser93

Guest
Woeste wolf is erg boos om al die commotie en wschreeuwt:' Het is een dom visioen van ee nvrouw die anders toch wel dood was gegaan. Het enige gevaar wat er zal komen zijn dieren of wolven, als er iets gevaarlijkers zou zijn hadden we dat wel gemerkt! En nu ophouden met al die commotie, we hebben wel wat betes te doen dan de moord van een oud mens, zoals de opbrengsten van het jagen tellen.' zei WOeste wolf erg geirriteerd en liep oos terug naar zijn hut. Omdat de andere jachtkameraden te geschokt waren door de dood van de stamoudste, besloot woeste wolf om een nieuw wapen te ontdekken. De dieren werden steeds slimmer en de stammen die ze tegen zouden kunnen komen worden steeds sterker, dushebben ze een geadvanceerder wapen nodig.
 

DeletedUser665

Guest
Anony liet ze maar mey rust… onze leidster is dood... Iemand moet ons leiden naar het zuiden... Of blijfen we hier? Duuzenden vragen zweefde door haar hoofd... Ze vluchte de drukte en liep naar de rivier... Met loena en de rest mee
 
Bovenaan