Plunderen een plaag voor spelers

DeletedUser

Guest
Ik weet niet wat meer een plaag is geplunderd worden of plunderen..
Dit dus en dat na elk gevecht !
De pacifisten zullen dit waarschijnlijk prachtig vinden: eindelijk gerechtigheid :(

933B2DDB-9CDC-4A17-BB90-5654A16E1062.jpeg
 

DeletedUser11411

Guest
Waarschijnlijk delen velen mijn mening niet maar ik denk dat het plunderen juist een goed iets is binnen dit spel. Hiervoor een aantal redenen.

1) Verdediging van je stad

Als er niet geplunderd kan worden hebben verdedigingsgebouwen totaal geen nut meer. Hoewel dit enorm veel ruimte op zou leveren (wat ik de enige plus zou vinden haha) heb je ook niets meer om naar toe te werken binnen het spel. Het spelplezier voor mensen die vaak slachtoffer zijn van plunderingen zal misschien omhoog gaan maar uiteindelijk is het toch wel een leuk onderdeel van het spel als jij zelf de boeman kunt spelen.

Zelf werd ik bij de start van mijn dorp ook erg veel geplunderd. Ik was vrij actief, had altijd verdediging staan maar puur omdat ik totaal geen verdedigingsbonus had liep iedereen daar waarschijnlijk met weinig verliezen overheen. Omdat ik redelijk stipt was met het oogsten van mijn productie maakte ik weinig verliezen maar toch was dit zonde. Hoe verder ik kwam, hoe meer defences ik bouwde zag je dat deze plunderingen afnamen.

Momenteel sta ik al een aantal maanden stil in het koloniaal tijdperk om mijn GG's (Arc, Cape, IT en alle overige FP GG's) te lvlen. Plunderaars? Zelden... Mochten ze slagen en dan nog weten te presteren een goede loot weg te pakken mis ik dat 10tal papier of ijzerdraad echt niet.

2) Milde gevolgen

Veel mensen klagen over "het geplunderd worden" maar als je FOE vergelijkt met andere innogames games (om even reclame voor andere games die niet van Innogames zijn te voorkomen) zoals bijvoorbeeld Tribal Wars is dit plunderen echt een muggenbeet. Word je aangevallen bij tribal wars nemen ze (bij een groot genoeg leger) al je voorraden mee op een héél klein beetje na. Sturen ze een edelman mee heb je helemaal pech onder het motto: "das pech, dorp weg". En je kunt opnieuw beginnen... like... from the start.

Als je bovenstaande leest zijn die 10 goederen of misschien 1FP uit kerst evenements gebouwen een lachertje right?

3) Wie de bal kaatst...

Ook zie ik vaak dat mensen mij proberen te plunderen of aan te vallen. Even voor the record, ik ben geen plunderaar en vind het persoonlijk niet nodig om andere mensen doelloos aan te vallen (mits ik een missie hiervoor heb of ik een slechte bui heb omdat ik met het verkeerde been uit bed ben gestapt) maar als ik in mijn geschiedenis zie dat iemand dit wel bij mij probeert dan val ik terug aan. (vaak zijn dit de kleinere spelers uit de buurt die graag een extraatje willen) Vervolgens zorg ik er minimaal een week voor dat ik elke dag een gezellig bezoekje breng aan je stad vroeg in de morgen zodat ik een graantje mee kan pikken uit je productie, na een week vind ik het vaak wel genoeg geweest en stop ik hier weer mee.

Het leuke is vaak dat je soms zelfs van deze spelers een vriendschapsverzoek of berichtje krijgt of je dit niet meer zou willen doen. Laten we eerlijk zijn, wie begon er? En dan maar klagen.

Conclusie

De meeste mensen die geplunderd worden hebben hier vaak zelf voor gezorgd. De echt onschuldigen onder ons zijn vaak nog niet zo ver en voor hen is de tip: "geduld" je bent vanzelf op het punt dat jij het voor het zeggen kan hebben. En... bedenk... het kan altijd erger.

Groet,
Kevin :)
 
Plunderen blijft een aspect wat geen positive uitstraling heeft en voor velen het spel bij het inloggen al weer even doet veranderen in een vorm van " mens erger je niet". Ik denk dat dit fenomeen al tienduizenden heeft doen besluiten om te stoppen met het spel, omdat er altijd van die aso's zijn die denken dat de hele wereld van hen is. Het is geen kunst aan om met 1 druk op de knop al je buren in 5 minuten te verslaan als al je GG's op level 80 staan en je kan er ook weinig tegen doen. Het stadsschild is wat dat betreft relatief duur en voor kleinere spelers onhaalbaar. En dat terwijl er genoeg mogelijkheden zijn om je gevechten te doen: GE, GVG.
Veel gehoorde one-liner is natuurlijk "ik maak gebruik van de mogelijkheden van het spel". Ja, dank je de koekoek. Ik kan in het echte dagelijks leven ook al mijn buren (en verder) beroven van hun spulletjes, maar als je in enig bezit ben van fatsoensnorm laat je dat uit je hoofd (althans de meesten van ons). Alleen omdat we ongrijpbaar verscholen achter een account zitten waar men niet aangepakt kan worden is kennelijk genoeg voedingsbodem voor sommigen om zich ook als een ploert te gedragen: iemand doelbewust benadelen en belemmeren in zijn spel (vergelijk het hufter gedrag met autorijden op de weg: veilig in je eigen auto en de pakkans is klein, dus wie doet me wat?)
Ik plunder dan ook bewust niet. Vechten om de punten is uiteraard geen probleem. Dat levert geen nadeel op.
Het plunderen zou ook aardig verminderen als elke mislukte aanval op je stad zou leiden tot 20 van de duurste goederen of 5 fp's van de afgeslagen aanvaller.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp dat dus niet he, die types die denken dat de regels van RL ook binnen een spelletje moeten gelden. Als ik mijn RL buren beroof, kunnen ze aangifte doen, kom ik in de problemen omdat het tegen de spelregels van onze samenleving is. De spelregels in FoE zijn NIET HETZELFDE.
Bedenk even wat de consequenties zijn van plunderen afschaffen: Het is niet meer nodig regelmatig in te loggen aaangezien het toch geen consequenties heeft je oogst een paar dagen te laten staan -> spelers die minder vaak inloggen zijn minder betrokken bij het spelletje -> meer dooie en halfdooie accounts -> slecht voor gilden / slecht voor de buurt -> slecht voor het spel.
 

frans1

Actief lid
nou miepie vaak geef je mooie en leuke antwoorde cq verwijzigingen maar de bewering

Bedenk even wat de consequenties zijn van plunderen afschaffen: Het is niet meer nodig regelmatig in te loggen aangezien het toch geen consequenties heeft je oogst een paar dagen te laten staan -> spelers die minder vaak inloggen zijn minder betrokken bij het spelletje -> meer dooie en half dooie accounts -> slecht voor gilden / slecht voor de buurt -> slecht voor het spel.

vindt is zeer slecht geplaats dooie accounts zijn er nu al heel veel , slecht voor gilden , denk dat die er in vele gildes er dan uitvliegen ivm minder inloggen etc . en je oogst een paar dagen laten staan , wil je vooruit moet je wel dagelijks oogste , maar ook hier weer een lid wat weinig inlogt denk dat die vlug verwijderd wordt uit een gilden

dus schaf dat plunderen maar heel snel af
 

DeletedUser9703

Guest
Ik kan in het echte dagelijks leven ook al mijn buren (en verder) beroven van hun spulletjes, maar als je in enig bezit ben van fatsoensnorm laat je dat uit je hoofd (althans de meesten van ons).
Daarom ben ik gestopt met het spelen van schaken. Begon in RL namelijk ook paarden te slaan.
 
Dat gaat gelukkig niet gebeuren, inno heeft totyaal geen begrip voor dergelijk gezeur, zie de introductie van 2! GG's die bonus geven op plunderen. Maar mocht het oop een kwade dag alsnog wel gebeuren, dan zal waarschijnlijk ook het verlopen van je oogst weer opnieuw ingevoerd worden, dan ben je dus als je een dag te laat inlogt niet de opbrengst van 1 of 2 gebouwen kwijt, maar gewoon van al je productie. Je kan denken dat het een loos argument is maar het is een stok achter de deur om actief te blijven. Zelfs de meest suffe farmspelletjes hebben een dergelijke aanpak.

Maar goed, ik neem aan dat al die klagers hier ook boze brieven schrijven naar bijvoorbeeld de uitgever van monopolie, dat het wel heel gemeen is dat je een hotel kan zetten op de kalverstraat, pure diefstal hahaha
 
Ik denk dat als mensen niet dagelijks inloggen, dat al helemaal niet opgedreven gaat worden door het geplunder. Dit drijft juist mensen weg waardoor je dus nog meer loze accounts hebt. Daar werk je als plunderaar dus actief aan mee. Mensen zijn hier om een spel te spelen en niet om jouw onverzadigbare ikke-hebbuh graailust te bevredigen. ;)
Overigens zou ik prima kunnen leven met het vergaan van je opbrengst na 24 uur van de oplevering
 
Ik denk dat als mensen niet dagelijks inloggen, dat al helemaal niet opgedreven gaat worden door het geplunder. Dit drijft juist mensen weg waardoor je dus nog meer loze accounts hebt. Daar werk je als plunderaar dus actief aan mee. Mensen zijn hier om een spel te spelen en niet om jouw onverzadigbare ikke-hebbuh graailust te bevredigen. ;)
Overigens zou ik prima kunnen leven met het vergaan van je opbrengst na 24 uur van de oplevering

lol, het probleem is dus niet dat je er niet tegenkan dat je iets verliest maar dat je het een ander niet gunt, blij dat dat helder is :rolleyes:
 

Felair

Actief lid
Ik denk dat de mening van Inno wel duidelijk is anders waren er geen plunder GG's en zat de optie niet in het spel.
Voor mij is op dit moment mijn buren plunderen de enige fatsoenlijke manier om VME goederen te verzamelen omdat de ruimte in mijn stad liever voor andere dingen gebruik.

Dus ja ik plunder alles wat kan, nee ik steel in het echte leven niets. Maar plaats in het echte leven ook geen bommen, schiet geen mensen overhoop en steek niemand neer (wat ik in counter-strike wel doe). Ook breek ik geen huizen af, delete ik geen mensen welke in het leger zitten zoals ik in FOE wel doe. Als ik dan bedenk wat in andere games wel gedaan heb wat ik in het echte leven niet doe kan ik nog wel even doorgaan met mijn game verleden.. kom op zeg..

Zie het als een soort van filter want mensen welke het echt niet bevalt stoppen gewoon en die accounts zijn vanzelf een keer weg. Dan blijven de mensen over die er wel mee om leren gaan of het gewoon accepteren dat het kan gebeuren als je niet op tijd je dingen binnenhaalt, lekker belangrijk als je een keer geplunderd word zeg dat hoort gewoon hij het spel.
 
Plunderen hoort nou eenmaal bij het spel. Ik val zelf ook best vaak aan als ik gevechten moet winnen of eenheden moet verslaan voor een missie en dan kan ik het niet laten om ook te plunderen. Ik help zelf ook vaak via mijn stadhuis de mensen die mij helpen, Dus probeer ze gewoon te helpen, dan doen zij dat misschien ook.
 

Wildstorter

Actief lid
Ja daaaag honderden euro’s uitgegeven om die wachtvuren te bemachtigen en 2 defence GG neer te zetten en nu wil jij dat ik daar niets meer aan heb??? En dat alleen maar omdat jij niet op tijd je productie kan innen en iemand anders je daar dan mee helpt omdat die het schijnbaar belangrijker vindt dan jijzelf...

Wat een kul argument, ben blij dat ik pas 5 jaar speel want ik ben begonnen toen plunderen al in het spel aanwezig was, gelukkig ben jij in de tijd begonnen dat dit nog niet kon en hebben ze dit l, jammer voor jou, pas op een later moment ingevoerd. Je kon het dan inderdaad niet vooraf weten.
 

Tbull

Nieuw lid
voor alle duidelijkheid ik heb geen problemen met plunderen. Het zit in het spel dus hoort het erbij. Wel vind ik dat er bepaalde regels zouden moeten worden gemaakt om spelers beter te beschermen door bevoordeeld een ratio in te voeren voor het verschil in punten. Nu kan iemand met 50.000.000 iemand aanvallen met 5.000.000. Dus gewoon kleine kinderen van de pot rukken en heeft niets met een spel element of strategie te maken.
 
voor alle duidelijkheid ik heb geen problemen met plunderen. Het zit in het spel dus hoort het erbij. Wel vind ik dat er bepaalde regels zouden moeten worden gemaakt om spelers beter te beschermen door bevoordeeld een ratio in te voeren voor het verschil in punten. Nu kan iemand met 50.000.000 iemand aanvallen met 5.000.000. Dus gewoon kleine kinderen van de pot rukken en heeft niets met een spel element of strategie te maken.


Puntjes zeggen niet zoveel over aanvals/verdedigingsbonussen dus daar moet je je niet blind op staren. Zolang aanvaller en verdediger in hetzelfde tijdperk zitten, hebben ze precies dezelfde kansen/mogelijkheden in het spel (gehad) om hun aanvals en verdedigingsbonussen te boosten en is het eerlijk. Als je in een buurt terecht komt met spelers die meerdere tijdperken hoger zitten, kan je altijd een supportje aanmaken en vragen om een overplaatsing naar een passender buurt.

Helaas zijn er teveel spelers die roepen dat het oneerlijk is, gebaseerd op punten, die er zelf voor gekozen hebben veel te snel door hun techtree te rennen zonder daarbij aandacht te besteden aan het boosten van hun GG's, waardoor ze in een zwaar benadeelde positie zitten. Maar ja, dat is dus het gevolg van eerder genomen beslissingen van de speler zelf. Het is nu eenmaal een strategisch spelletje en beslissingen hebben gevolgen.
 

DeletedUser12111

Guest
Ik ben het wel met Miepe eens dat de verschillen in sterkte en tijdperken te groot zijn en je bijna geen kans hebt om je zelfs met 30% bonus te verdedigen
Bij een ander spel Goodgame empire wordt een max 10 lvl verschil doos de spelers gehanteerd is FF wat sportiever en zijn de kleintjes niet de dupe!
 
Eh dan ben je het dus juist niet met me eens , ik vind niet dat de verschillen te groot zijn. De verschillen binnen een tijdperk zijn het gevolg van strategische beslissingen die je tot dat moment genomen hebt, dus als je zwaar in het nadeel bent tov je buren is het vooral tijd om een andere strategie te gaan hanteren.
 

Markus

Actief lid
tja ik vind het geplunderd worden wel meevallen.... als je het echt erg wil hebben moet inno eens overwegen een permadeath optie in te bouwen (oftewel, als je verliest, ben je ALLES kwijt :p en kan je helemaal overnieuw beginnen steeds)
 
Bovenaan