Plunderen een plaag voor spelers

Jupz, er zijn talloze spelers die het niet fijn vinden om hun productie met een buurtje te delen. Gelukkig trekt inno zich daar niks van aan. Sterker nog, met dat plundericoontje in je burenbalk is het nu nog makkelijker retourbezoekjes te brengen aan die buren die de 1e keer niks boeiends klaar hadden staan. En met een voyager en atlantis museum kan het zomaar gebeuren dat je plunderaar een stuk meer aan je gebouwen verdient dan je zelf zou doen.

Dus als je niet genoeg vriendjes hebt om regelmatig een stadsschildje op te trekken, zal je op tijd moeten innen, wat je zelf binnen hebt kan niemand anders wegsnaaien.
 

DeletedUser10797

Guest
Wat is een stadsschildje en hoe moet het gedaan worden?
 
Een stadsschild kan je kopen in je taveerne, voor 1, 2 of 3 dagen. Zolang het schild op is kan niemand je aanvallen. Maar let op! Als iemand je vlak voor het opwerpen van een schild heeft aangevallen, kan die persoon nog wel 24u plunderen.
 

Markus

Actief lid
ehm je kan altijd terugplunderen bij andere buren hoor... of ga bij een gilde, die kunnen je ook helpen.
 

generaal bishmark

Actief lid
Ontzettend irritant het gepluder. Ik overweeg te stoppen met spelen wegens het onophoudelijk gepluder. Zijn er nog mensen die mee eens zijn?
plunderen hoort nu eenmaal bij het spel , er zijn voorstanders en tegenstanders , zorg dat je defence met 8 eenheden staat en dat deze goed in balance is .maak de aanvallers het moeilijk en je bent al een eind verder .maar met plunderaars zal je mee moeten leven ,als het steeds dezelfde is zoek uit wanneer hij of zij je plunderd elke dag , je kan ze ook pesten door bijvoorbeeld je terrasboederijen op 5 minuten te zetten en andere produkties
 

Markus

Actief lid
als je overigens bang bent om te vaak goedjes te verliezen, vervang dan je goederen gebouwen door stammenpleinen. kan je meteen ook wat huizen slopen (want inwoners leveren ze ook). en deze leveren goedjes als ze gemotiveerd worden, en dan kan het niet meer geplunderd worden :)
 
Tja, TB's op 5 minuten zetten doe je meestal jezelf meer pijn mee dan je plunderaars. Zeker als je maar 1 plunderaar hebt en 2 of meer aantrekkelijke plundergebouwen. Als je altijd op hetzelfde moment geplunderd wordt, kan je er beter voor zorgen dat je productie een paar uur verschuift (en dus op tijd innen, zeg 30 sec. tot 2 min. nadat je productie klaar is).
 

DeletedUser10797

Guest
Een stadsschild kan je kopen in je taveerne, voor 1, 2 of 3 dagen. Zolang het schild op is kan niemand je aanvallen. Maar let op! Als iemand je vlak voor het opwerpen van een schild heeft aangevallen, kan die persoon nog wel 24u plunderen.
Mijn stad staat altijd onder <stadsschild> maar het wordt doch geplunderd!
 

DeletedUser10797

Guest
als je overigens bang bent om te vaak goedjes te verliezen, vervang dan je goederen gebouwen door stammenpleinen. kan je meteen ook wat huizen slopen (want inwoners leveren ze ook). en deze leveren goedjes als ze gemotiveerd worden, en dan kan het niet meer geplunderd worden :)
Een stammenplein ben ik nog niet tegen gekomen. Hoe zijn ze dan te vinden?
 

DeletedUser10797

Guest
Omdat ik geen plunderaar ben maar ook geen slachtoffer wil zijn, begon ik met mijn steden (4) af te breken en vertrekken. Genoeg is genoeg...
 

DeletedUser

Guest
Plunderen, tsja op een gegeven moment zal je denk ik toch voor jezelf moeten afwegen hoe je met dit spelaspect omgaat.
Wel is duidelijk dat de mogelijkheid tot plunderen blijft bestaan daar zijn al veel vragen over gesteld.
 

generaal bishmark

Actief lid
Omdat ik geen plunderaar ben maar ook geen slachtoffer wil zijn, begon ik met mijn steden (4) af te breken en vertrekken. Genoeg is genoeg...
je moet niet zo snel opgeven .... zelf plunder ik ook regelmatig :D, sommmige vragen erom en zetten maar 2 speermannen op hun stadsmuren .

maar als een verdediger mij netjes vraagt om eens niet te plunderen , respecteer ik dat en zal ik hem niet elke dag plunderen ...zit je toevallig in dinegu ? en in welk tijdperk zit je ? kan ik misschien wat tips geven voor je defence
 

DeletedUser11123

Guest
Ontzettend irritant het gepluder. Ik overweeg te stoppen met spelen wegens het onophoudelijk gepluder. Zijn er nog mensen die mee eens zijn?
Mee eens!
Ook ik overweeg ermee te stoppen.
Sorry voor de makers van dit in principe mooie spel, maar dan moeten die makers ook maar accepteren dat ze op die manier serieuze spelers verliezen.
De pesters winnen dan, succes ermee!
 

Wildstorter

Actief lid
Uhm, geen idee hoe lang je het spel al speelt maar dat dit kan gebeuren is vanaf het eerste moment al duidelijk. Dit onderscheid FOE ook van andere spelen met een boerderij of stad bouwen.
 
Bovenaan