Plunderen een plaag voor spelers

DeletedUser11123

Guest
Ik speel sinds oktober 2017 en ben uiteraard al zo nu en dan geplunderd.
Hoort bij het spel, en zit zelfs in een aantal opdrachten. Geen probleem mee dus.
Wat er nu gebeurt is dat ik elke dag door dezelfde speler aangevallen/geplunderd wordt.
Dat is geen plunderen, dat is pesten.
Ik heb geen zin om daar m’n spelplezier mee te laten verpesten, vandaar m’n verhaal.
 

Wildstorter

Actief lid
Om de 2 weken buurtwissel, is vervelend maar denk dat 2 weekjes niet echt een onoverkomelijk probleem zouden moeten vormen...
 

DeletedUser

Guest
Mensen vallen buren mede aan om puntjes te verdienen in dat licht is het niet echt pesten te noemen want het kost hen eventueel eenheden en jou niet.
Plunderen doen sommige sowieso anderen alleen als er een onvolledig leger staat of eenheden staan die “outdated” zijn.
Dit vanuit de redenatie dat de puntjes voor het aanvallen niet gegund worden.
Dit is misschien de moeite waard eens te bekijken: het kan schelen.
 

DeletedUser11123

Guest
Mensen vallen buren mede aan om puntjes te verdienen in dat licht is het niet echt pesten te noemen want het kost hen eventueel eenheden en jou niet.
Plunderen doen sommige sowieso anderen alleen als er een onvolledig leger staat of eenheden staan die “outdated” zijn.
Dit vanuit de redenatie dat de puntjes voor het aanvallen niet gegund worden.
Dit is misschien de moeite waard eens te bekijken: het kan schelen.
Dat met die legers had ik al begrepen, de mijne zijn meestal up-to-date, maar consequent en steeds weer door dezelfde geplunderd worden vind ik minder.
 

Wildstorter

Actief lid
Buurtwissel, je bedoelt aanloggen in een andere wereld?

Nee op dezelfde wereld, je buren worden om de 2 weken geschud in de nacht van zondag op maandag. Aanstaande maandag heb je dus weer andere buren dan dat je nu hebt. Met een beetje mazzel ben je dan “de pester” kwijt.

Uiteraard is er een kans dat er een paar van je huidige buren weer in je nieuwe buurt komen maar die is over het algemeen niet heel groot.
 

DeletedUser11123

Guest
Nee op dezelfde wereld, je buren worden om de 2 weken geschud in de nacht van zondag op maandag. Aanstaande maandag heb je dus weer andere buren dan dat je nu hebt. Met een beetje mazzel ben je dan “de pester” kwijt.

Uiteraard is er een kans dat er een paar van je huidige buren weer in je nieuwe buurt komen maar die is over het algemeen niet heel groot.
Kijk! Nou heb ik wat geleerd. Bedankt daarvoor.
Ik wacht voorlopig maandag af.
 

Mr.Quib

Actief lid
Helaas, ivm het Carnaval evenement aanstaande maandag geen buurtwissel, je zult nog even geduld moeten hebben. ;)

Wat betreft die ene plunderaar: al eens geprobeerd om een (vriendelijk) berichtje te sturen of een vriendschapsverzoek? Sommige spelers plunderen niet wanneer je dagelijks M/O doet of in een GG stort. Er zijn dus genoeg mogelijkheden om er wat aan te doen. De makkelijkste: haal op tijd je oogst binnen en wissel productietijden of de tijd waarop je ze aanzet, zodat je buren geen kans krijgen.

Gemotiveerde gebouwen kunnen niet geplunderd worden, zorg dus ook voor veel vrienden en gildeleden die langskomen.

En als het maar om 1 plunderaar gaat vraag ik me eigenlijk af wat het probleem nou is.

Sorry voor de makers van dit in principe mooie spel, maar dan moeten die makers ook maar accepteren dat ze op die manier serieuze spelers verliezen.
Daar hebben ze al heel lang vrede mee, gezien al de opties die er de afgelopen jaren voor plunderaars zijn bijgekomen, zoals speciale plunder GG.
 

generaal bishmark

Actief lid
Mee eens!
Ook ik overweeg ermee te stoppen.
Sorry voor de makers van dit in principe mooie spel, maar dan moeten die makers ook maar accepteren dat ze op die manier serieuze spelers verliezen.
De pesters winnen dan, succes ermee!
Wat is dan pesten ? als je aangevallen word door een plunderaar ? het is dan juist de uitdaging en de kunst om een speler die op handel speelt ook de moeite doet om even 8 goede defence te zetten en je defence van je stad wat hoger te krijgen , als ik een speler zou zijn die op handel speelt en weinig leger zou hebben , zou ik zeker niet opgeven , doe je dat dan toch is het een teken van zwakte , en daar mag je niet aan toegeven , je moet net zeggen LET THEM COME laat ze maar komen , vind de mix van op handel spelen en toch wat defensief leger te hebben ....en als je het op een goede wijze vraagt om niet elke dag te plunderen , weet zeker dat de meeste je wel eens niet aanvallen . het is nu eenmaal een spel met vele variaties en mogelijkheden en waar je genoodzaakt bent om oplossingen te vinden , dat is wat net FOE onderscheid van de overgrote massa van pc games
 

DeletedUser10486

Guest
Je plundert en je wordt geplunderd. Zolang je zelf meer kan plunderen dan je kwijt raakt ben je goed bezig.
Hoort gewoon bij het spel. Maakt het echt wat uit dat het een dagje langer duurt om de nodige spullen bij elkaar te krijgen?
 

Joey-the-king

Actief lid
Je moet gewoon beter je productie-tijd plannen als je het zo erg vind dat je geplunderd word. Plunderen hoort er gewoon bij en persoonlijk vind ik dat gewoon fantastish! Maar plunder niet elke dag, heb er de eenheden niet voor anders deed ik het wel, hehe. Maar goed ik word zelf ook wel is eens in de paar maanden geplunderd maar dat geeft mij dat weer een kick dat ik nog betere defence moet neer zetten.. vind het zelf niet erg als dat gebeurd. Maar waarom zou je iemand pesten omdat je iemand elke dag plunderd.. het hoort er eenmaal bij als je er niet tegen kunt dan ga je maar een potje kaarten ofzo..
 

DeletedUser11123

Guest
Wat is dan pesten ? als je aangevallen word door een plunderaar ? het is dan juist de uitdaging en de kunst om een speler die op handel speelt ook de moeite doet om even 8 goede defence te zetten en je defence van je stad wat hoger te krijgen , als ik een speler zou zijn die op handel speelt en weinig leger zou hebben , zou ik zeker niet opgeven , doe je dat dan toch is het een teken van zwakte , en daar mag je niet aan toegeven , je moet net zeggen LET THEM COME laat ze maar komen , vind de mix van op handel spelen en toch wat defensief leger te hebben ....en als je het op een goede wijze vraagt om niet elke dag te plunderen , weet zeker dat de meeste je wel eens niet aanvallen . het is nu eenmaal een spel met vele variaties en mogelijkheden en waar je genoodzaakt bent om oplossingen te vinden , dat is wat net FOE onderscheid van de overgrote massa van pc games
Fair enough!
De meeste dingen, leger up-to date bijvoorbeeld, heb ik al doorgevoerd, inderdaad meer een uitdaging dan een probleem. Ben in ieder geval blij met deze discussie die gevoerd wordt op een respectvol en leerzaam, ja zelfs dat, niveau. Ook dat is een mooi onderdeel van dit spel.
 

Mr.Quib

Actief lid
Maar goed ik word zelf ook wel is eens in de paar maanden geplunderd maar dat geeft mij dat weer een kick dat ik nog betere defence moet neer zetten.. vind het zelf niet erg als dat gebeurd.
Precies :D
Altijd leuk om na een aanval de defense aan te passen, de meeste geven het na een paar keer wel op als het aantal doden toeneemt :)
 

DeletedUser

Guest
Sorry voor de makers van dit in principe mooie spel, maar dan moeten die makers ook maar accepteren dat ze op die manier serieuze spelers verliezen.

Sorry, maar als jij er daarom mee stopt dan mag je jezelf absoluut geen serieuze speler noemen. Het hoort bij het spel. Echt serieuze spelers weten er mee om te gaan. Het zijn de af en toe spelers die altijd klagen en stoppen. Dat is geen verlies.
 

DeletedUser11123

Guest
Sorry, maar als jij er daarom mee stopt dan mag je jezelf absoluut geen serieuze speler noemen. Het hoort bij het spel. Echt serieuze spelers weten er mee om te gaan. Het zijn de af en toe spelers die altijd klagen en stoppen. Dat is geen verlies.
Hoho!
Ik zei slechts dat ik overwoog met dit spel te stoppen, maar deze leerzame discussie heeft me geleerd dat ik dat misschien juist niet moet doen. Zo on-serieus ben ik nou ook weer niet.
 

DeletedUser

Guest
Hoho!
Ik zei slechts dat ik overwoog met dit spel te stoppen, maar deze leerzame discussie heeft me geleerd dat ik dat misschien juist niet moet doen. Zo on-serieus ben ik nou ook weer niet.

Ik ben wel blij dat je het door deze discussie anders kan zien.
Dit soort dingen als persoonlijke aanval zien of pesten is niet erg bevorderlijk voor je eigen spelplezier.
Vaak heeft het met pesten vrij weinig te maken.
 

bonke35

Actief lid
je kan bv ook je lab van de krankzinnige wetenschapper op een 5 minuten productie zetten en hopen dat de plunderaar die pakt :)
 

DeletedUser10267

Guest
Als je een defensie hebt met alleen 2 speermannen, dan vraag je erom dat spelers binnen 24 uur een paar keer langskomen om te kijken of er wat te halen is.
Heb je leger uit vorige tijdperken staan in de hoop dat de aanvaller weinig punten krijgt. Dan loop je ook de kans om geplunderd te worden.
Het hoort nu eenmaal bij het spel.

Zelf val ik ook aan. Maar staat er een fatsoenlijk leger en ik kan de punten pakken voor de PvP... waar het bij mij om draait dan vind ik het prima. Ga dan ook absoluut niet in de stad kijken of er wat te halen valt.

Maar zet je niets neer.. tja. ook ik kom dan wel eens shoppen. :D

Wat ik minder vind.. en dat hoor ik vaak zijn de spelers die slim zijn om net na een buurt wissel over gaan naar een nieuw tijdperk en in de GE nieuw leger winnen om zo de buurt er mee lastig te vallen.;) Dat vind ik gewoon onsportief gedrag.:cool:
 
Tja, ik plunder gewoon als ik de kans krijg, of er nou 2 speer in de verdediging staan, of 8 kampioenen. Een heel enkele keer accepteer ik een vvtje, als die begeleid komt met een leuk berichtje maar ook daar hoef je niet op te rekenen. Met de mogelijkheid op tijd te innen en de optie om een stadsschild op te trekken, kan je alle plunderingen voorkomen en regelmatig je verdediging aanpassen kan ervoor zorgen dat ik er soms niet doorheen kom. Maar die 2 plundergg's staan er nu eenmaal niet voor hun decoratieve waarde.
 
Bovenaan