[hulp] FAQ

DeletedUser

Guest
dus het gaat 4 keer trager? ik heb nu tijdens de examens vanaf 13u vrij, dus dat zal wel lukken

EDIT: Ik keek snel nog eens naar de FAQ die hier als 1e post staat, deze is niet up-to-date
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wat is er precies niet kompleet? graag even doorgeven dan pas ik het Z.S.M aan
 

DeletedUser

Guest
enkele dingen, sommige dingen gaan over de oude update en er is een hoop veranderd. Ik kan deze wel eens citeren en verbeteren. dan kan jij deze copy-pasten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
[Hulp] FAQ Dit is het Frequent-Asked-Questions topic voor nieuwe mensen die meer informatie van dit spel willen vergaren.

Dit topic zorgt er ook voor dat veel vragen niet opnieuw beantwoord hoeven te worden. Dit topic zal zo vaak mogelijk vernieuwd worden met nieuwe en betere informatie. Ik voeg ook links van andere topics hier toe voor meer informatie.

Mijn dankbetuigingen gaat uit naar: Leones, HowToPown, nickdebeste, Kingmike50, kip en nog veel meer mensen, die mij aan deze informatie geholpen hebben!
Speciale dank aan Arwenden die mij geholpen heeft met goede/betere zinsopbouw:)

Vanwege het feit dat er maximaal 10.000 tekens in 1 bericht kunnen heb ik het opgesplitst.
- Bericht 1 - algemene FAQ
- Bericht 2 - algemene FAQ
- Bericht 3 - afkortingen (aanvullingen graag per pm)

EDIT: Iedereen bedankt voor de complimenten!
***************************************************************************

80 spelers?
Zijn er maar 80 Nederlandse spelers?
Nee, dit klopt niet! Er zijn veel meer Nederlandse spelers, echter zie je er maar 80 in jouw server. Deze servers worden ingedeeld op registratie tijd.

Allianties/Stammen
Kun je allianties/stammen vormen?
Daarvoor moet je naar het tabje 'Globaal' gaan. Deze staat naast het gebouwenmenu. Hierin krijg je 2 knopjes. ervan is de globale ranglijst, de andere is voor de gilden. Bij de gilden kan je, als je nog niet in een gilde, een uitnodiging aanvaarden (deze staan in een lijst) of een nieuwe gilde oprichten.

Aanvallen/Verdedigen
Ben je maar beperkt om 8 militaire eenheden te plaatsen?
Ja, je bent beperkt tot 8 eenheden. Je kan wel 8 eenheden voor verdedigen én aanvallen plaatsen. Dit is zo beperkt omdat anders het slagveld groter gemaakt moet worden en dat is dan weer een nadeel voor nieuwere en kleinere spelers.

Browsers
Wat is de beste browser?
Dat ligt geheel aan jezelf. Wel is echter gebleken dat mensen die Internet Explorer gebruiken meer last hebben van technische storingen, dan de mensen met Google Chrome/Mozilla Firefox/Opera.
We raden je aan om dit topic te lezen als u problemen ervaart met jouw huidige browser m.b.t. Forge of Empires.

Diamanten
Hoe kom ik aan diamanten?
Diamanten kan je kopen met echt geld. Ook kan je er krijgen van je hofnar Rinbin. Het voordeel van diamanten kopen en te gebruiken is dat je sneller kan bouwen en sneller troepen kan trainen. Uiteraard zijn er nog meer voordelen voor diegene die met diamanten spelen, kijk maar gewoon rond in het spel en je komt het vanzelf tegen.

Je hoeft niet perse diamanten te kopen om dit spel te kunnen spelen, het spel vereist geen enkele manier van betalen hoe dan ook. Het kan alleen soms handiger zijn als je wel diamanten koopt.

Forgepunten
Wat zijn forgepunten?
Je hebt forgepunten nodig om nieuwe ontwikkelingen te kunnen onderzoeken, ook heb je ze nodig om te onderhandelen.

Waar vind ik deze?
Forgepunten vind je bovenaan in de gele balk. Dit kan variëren van 0-10, als hij al 10 punten heeft kan hij niet meer punten behalen. Je kan ook met munten of met diamanten forgepunten kopen. De allereerste die je koopt kost 50 munten, wat daarna oploopt met steeds 50 munten extra (50,100,150,200 etc.)

Gevechtssysteem
Hoe werkt het gevechtssysteem?
Voor een uitleg over het gevecht's systeem verwijs ik u door naar dit topic:
klik hier

Gilden
Wat zijn gilden en waar vind ik uitleg over gilden?
Uitleg over gilden vind u hier(klik)

Grondstoffen
Waarvoor heb ik grondstoffen nodig?
Grondstoffen, zoals hout/leem/marmer/verf/steen enzovoort, heb je nodig voor o.a. te onderhandelen en om nieuwe technologiën te ontwikkelen.
Een lijst met alle grondstoffen die u gedurende het spel nodig heeft:
klik hier
Een lijst met grondstoffen per tijd(bonstijd,ijzertijd etc)
klik hier
Produceren van grondstoffen in de bronstijd kost 100 munten en 100 gereedschap
(steen-marmer-verf-hout-wijn)
Voor de ijzertijd verdubbeld de kostprijs per eenheid dus 200 munten en 200 gereedschap
(doek-juweel-ijzer-ebbenhout-kalksteen)
Voor de vroege middeleeuwen verwacht ik dan ook weer een verdubbeling. Het aanmaken van grondstoffen zou dan 400 munten en 400 werktuigen kosten per aangemaakte eenheid.
(goud-koper-honing-graniet-albast)
Je hebt ook steeds 5 nieuwe grondstoffen per tijdperk.
Steen komt tweemaal voor. Een eerste keer in de bronstijd (steenhouwer)
Een tweede keer bij de ontwikkeling van verbeterd steenwerk (verbeterde steenhouwer).


Gouden sterren
Wat zijn die goude sterren boven mijn gebouwen?
Als je een goude ster ziet boven een van jouw gebouwen betekent dat dat het gebouw opgeknapt of gemotiveerd is. Mensen in jouw stad zullen dan beter werken en produceren. Voor meer uitleg kijk bij motiveren/opknappen.

Inventaris
Wat is de inventaris en waar vind ik het?
Je kan de inventaris bekijken door op het symbool met een doos en een pijl linksonderin te klikken. Deze inventaris is bedoelt voor latere ontwikkelingen, m.b.t. giften. Je kan hier geen gebouwen inzetten bij het re-organiseren van je stad.
Belangrijk: de inventaris is nog niet in gebruik!

Medailles
Hoe krijg ik medailles?
Je krijgt medailles door PvP-toernooien te winnen. Je krijgt ook medailles voor het bereiken van de 2e t.e.m. 5e plek, uiteraard ontvangen deze rangen dan wel minder medailles.
Voor meer informatie over medailles kijk naar de "pvp" uitleg.

Munten/Gereedschap
Hoe kom ik aan munten/gereedschap?
Munten kun je krijgen door huizen te bouwen, op een gegeven moment komt daarboven een symbool te staan. Dit betekent dat je in dit betreffende huis geld kan innen.

Om gereedschap te verkrijgen moet je zelf in producerende gebouwen aanklikken welke gereedschappen je wilt produceren. Verschillende gebouwen hebben deze functie. Het gebouw dat vaak in het begin wordt gebruikt is de ‘pottenbakker’, dit omdat het gebouw veel produceert. (Let op! De ‘pottenbakker’ kan worden aangeduid met ‘aardewerk’!)
Let op! Als uw producten klaar zijn heeft u 1 uur om ze naar binnen te halen. Anders bederven ze. In dit geval komt er een icoon van een dode vis boven te staan.

Motiveren/Opknappen/Plunderen
Wat zijn de verschillende functies in andermans stad?
Je kan andere spelers dorpen bezoeken door op hen te klikken onder in de ranglijst. Hierbij kan je kiezen tussen aanvallen (staat onder de naam), of bezoeken (klik op het plaatje).

Opknappen
Als je hier op klikt kun je gebouwen waar een sterretje boven staat motiveren. Gebruik dit recht goed, want de andere speler kan meer van je diensten gebruik maken wanneer je op een beter gebouw klikt. (Dus dat je in plaats van op een strohut op een fruitgaarde klikt). Als je dit doet wordt de productie van de fruitgaarde vergroot, de desbetreffende speler zal je heel dankbaar zijn en waarschijnlijk je daad beantwoorden.

Motiveren
Hierbij geldt hetzelfde als voor ‘Opknappen’. Een school is natuurlijk beter om aan te klikken dan een boom. Motivatie verhoogt de tevredenheid van de burgers.

Plunderen
Nadat je iemand hebt aangevallen, en gewonnen hebt, heb je het recht om te plunderen. In het begin zijn het nog huisjes die bijna niets opbrengen (strohutten), maar in een later stadium zal dit heel interessant worden. Je kan al tegen het einde van de bronstijd marmer/steen/verf roven. Hoe verder je komt, en hoe hoger in de ranglijst, des te meer het leuker wordt om iemand aan te vallen en te plunderen. Je kan maar één gebouw per keer plunderen.
Je kan het gebouw enkel nemen indien er iets is geproduceerd is en nog niet opgehaald is door de eigenaar.

Je kan zien aan het gebouw of er hout wordt geproduceerd, als de mensen werken moet je nog wachten en regelmatig terugkomen. Als er geen beweging meer is en je kan niets nemen ben je al te laat, dan heeft de eigenaar zijn hout verzameld en moet je hopen dat die opnieuw hout gaat produceren dat je kan stelen.

Onderhandelen
Hoe kan je onderhandelen?
Je hebt forgepunten en de desbetreffende materialen weergegeven nodig om te onderhandelen. Indien je geen forgepunten hebt moet je wachten totdat je het aantal hebt dat nodig is.
Degene die de goederenovergang aanklikt betaalt het forgepunt, niet degene die de goederen op de markt plaatst.

Ik heb hier wat aanpassingen gedaan bij gilden en wat futiliteiten als hoofdletter verbetered
 

DeletedUser

Guest
Nog een goede tip, vervang je fruitgaarden door slagers en vervang je geitenhouderij + 1 extra kolom ruimte door 2 slagers. Deze leveren meer voorraden, wat handig is later in het spel
 

DeletedUser

Guest
Gaarne nog toevoegen:
Account verwijderen is momenteel niet mogelijk. Je zal je account dus helaas inactief moeten laten worden.

Account laten herstarten is momenteel niet mogelijk. Je kan wel al je gebouwen verkopen en zo starten met een nieuwe lei. Je voortgang inzake queesten, technologieën, e.d. blijven niettemin wel bestaan.
 

DeletedUser

Guest
@nick, zou je de text dus inclusief links via pm kunnen sturen?

@3D, voeg ik toe!
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Graag toevoegen:

Hoe ziet de gehele kaart er uit?
Zo. Alles zit bij iedereen op dezelfde positie, maar de goederensoort kan per speler verschillen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Oh, ik heb mijn ververij verwijderd omdat ik dacht dat iedereen verf kon maken, nu ik zie dat ik veel sneller verf maak kan ik dat als handelmiddel gebruiken, al is de steen en doek ook wel handig
 

DeletedUser

Guest
Om jullie op de hoogte te houden (inclusief al jullie fantastische handleidingen):
Enkele zaken die in de komende taalupdate zullen worden aangepast:

ENGELS -> NIEUWE NL (OUDE NL)
Agriculture -> Landbouw (landbouw)
Cultivation -> Teelt (landbouw)
Growing -> Aanplanting (teelt)

--------

ENGELS -> NIEUWE NL (OUDE NL)
Manor -> Kasteel (landhuis - premiumgebouw)

--------

ENGELS -> NIEUWE NL (OUDE NL)
Town house -> Stadswoning (stadshuis)
Veranderd opdat het verschil tussen het stadhuis (town hall - hoofdgebouw) en stadswoningen (town houses - woongebouwen) duidelijk is.

--------

ENGELS -> NIEUWE NL (OUDE NL)
Cottage -> Arbeiderswoning (huisje)

--------

Blijde -> Ballista
Blijden -> Ballista's

--------

Oude verandering (inmiddels al doorgevoerd):
Jager -> Jachthut

Ik zal mijn best doen om jullie ook op de hoogte te houden van vergelijkbare veranderingen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
er staat dat bij elke pvp-uitbreiding meer medailles opgeeist worden. Wat is dan precies de regelmaat?
 

DeletedUser

Guest
Ik neem aan dat je bij 'uitbreiding' bedoelt dat je de toren van een nieuw tijdperk hebt vrijgespeeld. Een echte regelmaat zie ik er niet in, maar per tijdperk krijg je er meer.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Nee nick, met uitbreiding wordt het geval waarmee je je land uitbreidt bedoeld ;)

Het is nog niet geheel bekend, maar het is in ieder geval zo
1 --> 10
2 --> 50
3 --> 200
4 --> 500
5 --> 1000
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
interessant maar daar kan ik geen regelmaat in zien: eerst maal 5, dan maal 4, dan maal 2,5 en dan maal 2. hoe kan ik dat dan op voorhand weten?
 
Bovenaan