Feedbacktopic Herfstfestijn

DeletedUser3976

Guest
Ga maar eens appels zoeken als je kleurenblind bent...kan je vertellen, daar krijg je aardige koppijn van :confused:
En dan win je 8 overwinningstorens achter elkaar :(:(:(
 

DeletedUser

Guest
Als je een event mil. gebouw opslaat en daarin slotjes hebt vrij
gespeeld (bv. met diamanten) en deze later weer in je stad plaatst,
ben je alle slotjes verloren. Misschien willen ze niet dat mensen
hier tegen aanlopen en hebben het daarom beperkt. Immers, bij
de kampioenen kun je ''maar'' 1 slotje vrij spelen.

En dat ene slotje is geen slotje? :rolleyes:

Kan je trouwens bij een drummerschool en vaandeldragerskamp geen slotjes vrijkopen? Die kan je toch ook weer in je inventaris plaatsen? Waarom hebben ze dat dan niet beperkt? o_O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8097

Guest
Je wint altijd een prijs als je op de mand klikt. Maar heb je éénmaal uit de mand de prijs gewonnen die daaronder staat met een slotje, dan kun je daarna onbeperkt die specifieke prijs kopen. Dan hoef je dus niet de mand te openen en hopen dat de prijs die jij wilt valt, je krijgt zeker weten de prijs die je koopt.

Dus als ik nu bijvoorbeeld een KA uit het mandje haal en het is nog niet de dag prijs (vandaag is het een overwinningstoren)
Kan ik op het moment dat als de KA de dagprijs is hem dan gelijk al kopen of moet ik hem eerst diezelfde dag nog een keer vrijspelen?
 

DeletedUser10283

Guest
Ik ga toch weer een paar kanttekeningen maken bij deze "Herfst" missie.

Missies zijn een leuke aanvulling op het spel en zou de aantrekkelijkheid moeten verbeteren.
Zoals ik er tegenaan kijk is dit slechts ten dele het geval.

Om te beginnen heb ik al meerdere keren aangegeven het onderdeel "Verken een provincie" te schrappen en
te vervangen door een onderdeel wat iedereen kan spelen.
Op dit moment kan ik geen provincie verkennen, eenvoudig weg omdat die er niet meer zijn. Waarschijnlijk moet ik
eerst een complete provincie veroveren om er vervolgens weer één te kunnen verkennen.
En verkennen duurt ook bijna 2 dagen, dus in mijn optiek waardeloos onderdeel, wat het spel plezier beslist niet verhoogd.
Dus schrap dit onderdeel nu eens.

Ten tweede: Er zijn opdrachten bij die echt belachelijk zijn, zoals koop 3 versieringen uit je huidige tijdperk, om ze vervolgens gelijk weer te verkopen. Ook voltooi 30 producties van 1 uur is zoiets.
Is er nu echt niets beters te bedenken wat leuker is en waar je ook nog iets aan hebt.

Ik zal de appelbomen leegplukken, maar de missie speel ik NIET verder meer. Opdrachten wegen niet op tegen wat je er uiteindelijk voor krijgt.

Overtuig de spelmakers nu eens om er verandering in aan te brengen en echt goede en leuke opdrachten te maken.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik had die missie verwacht, dus mijn verkenner is iets na middernacht vertrokken, en zal morgenavond aankomen. Niet klagen, maar de missie voorzien, en een provincie laten wachten om te verkennen.

Tip voor de diamantspelers: 60 appels heb je voor (omgerekend) 210 diamanten. Normaal betaal je 500 diamanten voor 10 FP. FP's voor minder dan de helft van de prijs dus (maar je moet die wel eerst nog vrijspelen)
 

DeletedUser6877

Guest
Er is tijd genoeg, zelfs als je 2 dagen over verkennen doet, als je je maar goed voorbereid
 

DeletedUser

Guest
Op dit moment kan ik geen provincie verkennen, eenvoudig weg omdat die er niet meer zijn.

Als dat zo is dan is die missie direct voltooid.


Waarschijnlijk moet ik
eerst een complete provincie veroveren om er vervolgens weer één te kunnen verkennen.
En verkennen duurt ook bijna 2 dagen, dus in mijn optiek waardeloos onderdeel, wat het spel plezier beslist niet verhoogd.
Dus schrap dit onderdeel nu eens.

Best wel grappig dat je nu nog durft te klagen. Eerst beweer je dit

Om te beginnen heb ik al meerdere keren aangegeven het onderdeel "Verken een provincie" te schrappen

en dan laat je vervolgens zien dat je nog steeds niet slim genoeg bent om je voor te bereiden. Je weet dat het gebeurt en laat je er nog steeds door verrassen om vervolgens te klagen. Waar ligt het problem dan? o_O

Ten tweede: Er zijn opdrachten bij die echt belachelijk zijn, zoals koop 3 versieringen uit je huidige tijdperk, om ze vervolgens gelijk weer te verkopen. Ook voltooi 30 producties van 1 uur is zoiets.
Is er nu echt niets beters te bedenken wat leuker is en waar je ook nog iets aan hebt.

Dus je klaagt over "verken een provincie", maar als er makkelijke opdrachten tussen zitten is het ook weer niet goed? :rolleyes:

Ik zal de appelbomen leegplukken, maar de missie speel ik NIET verder meer.

Dat zal een verschriikelijke klap voor de ontwerpers zijn.

Overtuig de spelmakers nu eens om er verandering in aan te brengen en echt goede en leuke opdrachten te maken.

Overtuig jezelf er eens van dat als je weet dat iets gaat gebeuren je er op in kan spelen.
 

DeletedUser10283

Guest
Ik heb alleen geprobeerd iets aan de orde te stellen, waar ik eerder bijval over kreeg.
Nu ga ik één voorbeeld geven: Als ik zeg dat niets te verkennen heb, dan is dat zo. Ik zal eerst een hele provincie moeten
veroveren, voordat ik er weer één kan verkennen. Zo zit dat. En ik zal echt de enige niet zijn.
Ook mensen die geen provincies meer kunnen verkennen, zijn in het het voordeel, en dat is een ongelijkheid in het spel.
Vandaar mijn vraag om dit onderdeel niet meer op te nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nu ga ik één voorbeeld geven: Als ik zeg dat niets te verkennen heb, dan is dat zo. Ik zal eerst een hele provincie moeten
veroveren, voordat ik er weer één kan verkennen. Zo zit dat. En ik zal echt de enige niet zijn.

Dus heb je wel degelijk iets te veroveren. Je hebt pas niks meer te veroveren als je alles al veroverd hebt.

Ook mensen die geen provincies meer kunnen verkennen, zijn in het het voordeel, en dat is een ongelijkheid in het spel.
Vandaar mijn vraag om dit onderdeel niet meer op te nemen.

Waarom een ongelijkheid? Zij hebben het werk al gedaan en plukken daar dus terecht de vruchten van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5435

Guest
Ik gok dat er meer spelers hier tegenaan zijn gelopen:

Het overgrote deel van de (ervaren) spelers zal uitsluitend voor de kennisaltaren gaan. Dus vandaag, nu je het kennisaltaar kunt vrijspelen en vervolgens met appels kopen, zal iedereen zijn appels opmaken. Je hebt 5% kans op een kennisaltaar. Dat is 1/20.

Wat er nu gebeurt is dat spelers geluk hebben en meerdere kennisaltaren kunnen pakken, en andere spelers geen geluk, en dus helemaal niets winnen. Ik vind het verschil in beloningen vrij groot, met een kans van 5% is dit bijna een soort van loterij. Zo zijn er spelers in mijn gilde met 8 kennisaltaren erbij, waar ik en vele anderen er 0 hebben. Terwijl we evenveel appels hebben gebruikt..
 

DeletedUser10486

Guest
De diamantspelers hebben inderdaad een enorm voordeel met dit evenement. Zonder diamanten is de kans klein dat je iets kan vrijspelen en dan nog voldoende appels over houdt om een aantal kennisaltaren (of iets anders) te pakken.
Ik had geluk vandaag. Na een keer of 7 had ik het kennisaltaar, en dan heb ik er nog 8 bij genomen. En dat heeft niet te veel diamanten gekost.
En ik wist dat ik tot na de middag moest wachten om diamanten te kopen omdat de diamantenpromo's meestal 's middags beginnen. Goed gegokt! :)
 

frans1

Actief lid
zou graag wel eens willen weten wie bepaald ( oke inno ) hoeveel appel bomen je mag weg geven.
heb me eens de moeite genomen om ze te tellen hoeveel ik er weg geef speel 4 werelden

bij A 23 appelb aantal paginaas stadh 58
bij B 24 " " " 53
bij C 35 " " " 74
bij d 26 " " " 52

mijn echtgenote speelt ook wereld B 18 paginnaas stadh 50

oke de verschillen tussen a b d zijn klein maar c ????? mijn echtgenote dan 18 ?????

is er een limiet of doet inno gewoon wat is maar een vraag een mogelijk antwoord zou gepast zijn
 

DeletedUser10486

Guest
zou graag wel eens willen weten wie bepaald ( oke inno ) hoeveel appel bomen je mag weg geven.
heb me eens de moeite genomen om ze te tellen hoeveel ik er weg geef speel 4 werelden

bij A 23 appelb aantal paginaas stadh 58
bij B 24 " " " 53
bij C 35 " " " 74
bij d 26 " " " 52

mijn echtgenote speelt ook wereld B 18 paginnaas stadh 50

oke de verschillen tussen a b d zijn klein maar c ????? mijn echtgenote dan 18 ?????

is er een limiet of doet inno gewoon wat is maar een vraag een mogelijk antwoord zou gepast zijn

Met het aantal pagina's heeft dat niets te maken, wel met het aantal vrienden/buren/gildeleden die je helpt.
 

DeletedUser7156

Guest
@ Duke Acheron: Misschien kunnen ze de volgende keer zuurpruimbomen voor jou neerzetten...

Maar on topic:
De hoeveelheid appelbomen die ik bij anderen plant is veel groter dan wat er bij mij geplant wordt en dan kijk ik alleen naar de helpacties (dus de door mij geholpen spelers die mij niet helpen buiten beschouwing gelaten). Anders gezegd mag ik blij zijn als ik 1 boompje vind nadat ik er minstens 10 heb geplant... beetje vreemd.
Ook zijn de in geschiedenis nieuw geplante bomen niet altijd terug te vinden op het speelveld. (ook ingezoomd niet)
 

frans1

Actief lid
Met het aantal pagina's heeft dat niets te maken, wel met het aantal vrienden/buren/gildeleden die je helpt.

gilden leden zou ik me voor kunnen stellen vrienden bijna net zo veel maar buren die hebben we allemaal 80
dus die redenatie kan denkelijk niet geheel op gaan
 

DeletedUser10542

Guest
Ik was eens aan het zoeken hoe lang het appelzooitje gaat duren?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Als je op het vraagteken klikt in het evenementsscherm zie je precies wanneer het eindigt, dat is dus in de loop van 6 oktober.
 
Bovenaan