Eerlijke handel spelversie 1.93

FantasyFan

Actief lid
Eerlijke handel heeft nooit bestaan? Jullie spreken jezelf tegen:


Gevolgd door een lijst die overeenkomt met de dppro handel tool en al sinds 2013 op dit forum staat. Dus wat is het nou?:confused:

De functie voegt automatisch een 1:2 verhouding toe, dat is boven LME naar mijn mening geen eerlijke handel.
'Toevallig' is het wel de verhouding die op de meeste niet-NL servers wordt gehanteerd.

Allemaal prima, maar doe niet alsof deze functie de handel ineens eerlijk maakt.

Allereerst kun je een bericht dat ik als speler heb geplaatst voor ik überhaupt lid werd van het Forge of Empires NL team, niet gebruiken alsof het officiële communicatie van het Forge of Empires NL team zou zijn of als bewijs dat het Forge of Empires NL team tegenstrijdige informatie zou geven. Dat bericht heb ik geplaatst als speler en hou ik nog steeds bij als speler.

Ten tweede spreekt het elkaar niet tegen. Mijn bericht gaat over de verhoudingen zoals die veel in het spel gehanteerd werden en worden. Zo benoem ik ze ook, nergens beweer ik dat dit de enige echte "eerlijke handel" zou zijn. Ik zeg dat het verhoudingen zijn die in het spel veel gebruikt worden, meer niet. Dat zijn dus precies die onderlinge afspraken waar Leones aan refereert. Dat er nu spelers een externe tool gemaakt hebben die ze eerlijke handel noemen, maakt de daar gebruikte verhoudingen nog niet officieel eerlijke handel, dat blijven nog steeds slechts afspraken binnen de spelersgemeenschap. Precies zoals ik ze benoemd heb en Leones aangaf.

Ik heb sinds het uitkomen van de nieuwe optie in het spel de tekst die je quote toegevoegd. Dit om aan te geven dat de door spelers veel gebruikte verhoudingen in mijn bericht niet hetzelfde zijn als de toegevoegde optie in het spel, om verwarring te voorkomen en aan te geven dat daar inderdaad een verschil tussen is. Daarbij refereer ik inderdaad aan "eerlijke handel" met betrekking tot de nieuwe optie, dit omdat de nieuwe optie zo heet. Op de app zet je een vinkje achter eerlijke handel om er gebruik van te maken.
Screenshot_2017-03-08-13-12-26.jpg
 

Mr.Quib

Actief lid
Allemaal goed en aardig, behalve dat er niks eerlijks aan is en Leones blijft beweren dat Inno zoiets niet hanteert.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We forceren spelers ook niet om het te gebruiken, het is een hulpmiddel om te voorkomen dat spelers handel op de markt zetten die toch niemand gaat accepteren, niet een verplichting.
 

Mr.Quib

Actief lid
het is een hulpmiddel om te voorkomen dat spelers handel op de markt zetten die toch niemand gaat accepteren
Hoe werkt dat dan? Met deze verhoudingen krijgen we binnen ons gilde juist handel die niemand gaat accepteren.

Door de term 'eerlijke handel' er aan te koppelen wekken jullie, net als met de max. 1:2 verhouding, de indruk dat dit gangbaar is en door Inno als juiste verhouding wordt gezien. Tegelijk wordt er gezegd dat eerlijke handel niet bestaat...
Dat er hier op het forum een verdere uitleg bij staat zal de meeste spelers ontgaan.
 

DeletedUser10111

Guest
Het is een mijns inziens onhandige vertaling, waarbij een bij de spelers al langer bestaand begrip wordt gekaapt (wellicht per ongeluk!) en omgelabeld naar een ander begrip. Vervolgens ontstaat er verwarring alom over het "eerlijke handel" begrip.

Deze verwarring blijft bestaan tot 1 van beide partijen zijn eigen begrip omlabelt naar een term die nog niet in gebruik is.
 

DeletedUser6877

Guest
Handel is jarenlang gegaan volgens de verhouding van dppro, waar volgens mij niets mis mee is. Het verbeteren van zaken die niet kapot zijn heeft weinig zin. Luisteren naar spelers die dit spel al jaren spelen wel. We willen deze verbetering niet. Zet er een poll op, ben je voor of tegen de nieuwe handelsverhoudingen, en hou je aan de uitkomst.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik ben voor! Er zijn genoeg spelers die nu handel plaatsen in mijn voordeel dankzij de nieuwe "eerlijke handel".
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Binnen bijvoorbeeld een gilde kunnen er belangen zijn om desnoods super scheef te handelen is dit dan fout volgens FoE?
 

DeletedUser10111

Guest
Zolang je binnen de 1:2 en 2:1 grenzen blijft, nee :p

Je kunt handelen tussen elk 2tal tijdperken met deze verhoudingen als je wil, de verhouding is met name lastig omdat je voldoende 'tegen' goederen moet hebben (in aantal, niet in tijdperk!!), maar blokkeert niet echt iets.
 

DeletedUser

Guest
Zolang je binnen de 1:2 en 2:1 grenzen blijft, nee :p

Je kunt handelen tussen elk 2tal tijdperken met deze verhoudingen als je wil, de verhouding is met name lastig omdat je voldoende 'tegen' goederen moet hebben (in aantal, niet in tijdperk!!), maar blokkeert niet echt iets.

Dank je voor mij was dit niet helemaal helder omdat ik het idee heb gekregen dat "oneerlijke" handel ook als zogenaamd pushen van een ander account kan worden gezien.
 

DeletedUser

Guest
Handel is jarenlang gegaan volgens de verhouding van dppro, waar volgens mij niets mis mee is. Het verbeteren van zaken die niet kapot zijn heeft weinig zin. Luisteren naar spelers die dit spel al jaren spelen wel. We willen deze verbetering niet. Zet er een poll op, ben je voor of tegen de nieuwe handelsverhoudingen, en hou je aan de uitkomst.

De NL handel. Andere landen hebben nog nooit van dppro gehoord.Een poll is ook totaal niet bindend. Jij speelt dit spel toch al jaren? Naar jou luisteren lijkt mij niet zo verstandig.
 

DeletedUser10593

Guest
Dit is een discussie inderdaad, maar een poll zou wel fijn zijn. Al is het alleen al de vraag ja of nee te stemmen om de eerlijke handel link in het spel te veranderen naar dppro standaard.
Mocht iemand de 1:2 van oceanische toekomst goederen naar bronstijd goederen (eerlijke handel volgens hulpmiddel) neerzetten ik pak het er graag af! Heb zat bronstijd goederen ;-)
 

DeletedUser10553

Guest
het is merkbaar dat "eerlijke" handel volgens de tool langer op de markt blijft staan. als je zelf op zoek gaat zal je ook merken dat de koersen 1.33 en 0.75 maar sporadisch voorkomen. de meeste spelers zien dit dan als scheve handel omdat ze er gewoon geen weet van hebben. het zou al helpen als dit ook af en toe op de "wist je dat" word vermeld. maar desondanks en desalniettemin, het is vooral wat je binnen uw gilde afspreekt , welke koersen je gebruikt, welke regels je daarin moet naleven.
alles daarbuiten is gewoon free enterprise
 

DeletedUser10593

Guest
"eerlijke" handel blijft waarschijnlijk langer staan omdat het eerlijk is. Als je handel in jouw nadeel neerzet zal het natuurlijk altijd sneller opgepakt worden. Vraag maar eens op straat of iemand 10 euro voor je kan wisselen in muntgeld. Kan best lang duren totdat je er 5 euro voor terug vraagt dan komt iedereen bedelen...
 

DeletedUser

Guest
als je zelf op zoek gaat zal je ook merken dat de koersen 1.33 en 0.75 maar sporadisch voorkomen. de meeste spelers zien dit dan als scheve handel omdat ze er gewoon geen weet van hebben. het zou al helpen als dit ook af en toe op de "wist je dat" word vermeld.

Dat kan niet, want FoE ziet dat niet als eerlijke handel.
 

DeletedUser10486

Guest
Is dit eigenlijk nog relevant? Hoeveel % van de goederen komt er nog van de goederengebouwen? Ik schat dat 80-90% van de goederen in het spel komt van GG's, evenementsgebouwen, missies en plunderen. Kan je dan nog de productiekost van een goed als maatstaf gaan nemen?
Ik heb al maanden geen enkel klassiek goederengebouw meer staan.
Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken welke handel hij wil aannemen.

En uiteraard zijn er mensen pissig omdat hun zogenaamd "eerlijke" handel niet wordt aangenomen: wat ze vragen kan ik niet missen, met wat ze aanbieden kan ik niets doen, en bovendien verlies ik er dan nog een pak punten op. Kan je dan nog spreken van "eerlijk", alleen maar omdat de productiekost in de goederengebouwen hetzelfde is?
 
Bovenaan