Eerlijke handel spelversie 1.93

DeletedUser10593

Guest
L.S.

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien is er met de nieuwe spelversie een update geweest op de markt; de eerlijke handel (button op mobiele versie). Een zeer geode uitbreiding van het spel, maar helaas werkt deze niet zoals het hoort vanaf het koloniale tijdperk. Het word namelijk altijd berekend met de schaal 1:2 welke echter dus onjuist is.

Er zullen dus conflicten komen vooral bij nieuwere spelers over wat "eerlijke handel" is.
Beste optie is dit dus aan te passen naar de verhoudingen zoals die gebruikt worden in de eerlijke handel tool.


Bedankt voor het lezen en laat de feedback maar komen :)


Gr, JackoTheRipper
 

DeletedUser

Guest
Zo vermoeiend dit. Eerlijke handel bestaat niet. Het wordt gedicteerd door spelers. Die schaal is dus niet onjuist. Omdat de meeste landen en de beta 1:2 hanteren is het door Inno op die manier geïmplementeerd. Dat gaat niet veranderen.
 

DeletedUser10486

Guest
Sinds de invoering van het onlogische puntensysteem voor de goederen is alle handel die niet binnen hetzelfde tijdperk is min of meer scheef: ofwel win/verlies je waarde, ofwel win/verlies je punten.
Ik neem trouwens geen handel aan waar ik punten mee verlies. Tool of geen tool.
 

DeletedUser10725

Guest
L.S.

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien is er met de nieuwe spelversie een update geweest op de markt; de eerlijke handel (button op mobiele versie). Een zeer geode uitbreiding van het spel, maar helaas werkt deze niet zoals het hoort vanaf het koloniale tijdperk. Het word namelijk altijd berekend met de schaal 1:2 welke echter dus onjuist is.

Er zullen dus conflicten komen vooral bij nieuwere spelers over wat "eerlijke handel" is.
Beste optie is dit dus aan te passen naar de verhoudingen zoals die gebruikt worden in de eerlijke handel tool.


Bedankt voor het lezen en laat de feedback maar komen :)


Gr, JackoTheRipper

De geboden oplossing is een zeer domme en luie programmering. Inno laat hiermee wel zien, dat ze niet erg slim zijn. Het moet toch niet moeilijk zijn om het zo te programmeren als op de helpsite foe.dppro
 

DeletedUser

Guest
De geboden oplossing is een zeer domme en luie programmering. Inno laat hiermee wel zien, dat ze niet erg slim zijn. Het moet toch niet moeilijk zijn om het zo te programmeren als op de helpsite foe.dppro

Die helpsite is niet van FoE. Ze hebben daar niets mee te maken. Als ik mijn eigen handelsverhoudingen verzin en een website maak, moeten ze daar dan ook in meegaan? Moeten alle andere landen zich dan maar ook aanpassen aan die helpsite?
 

DeletedUser10593

Guest
Ik ben het niet met je eens sl8er, overal waar ik speel gebruiken we de eerlijk handel tool. Dit is niet zomaar bedacht, maar een nauwkeurige berekening. Ik zou ook wel 500 AT goederen tegen 1000 toekomst goederen willen ruilen, maar helaas zal niemand dit ooit accepteren...
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het niet met je eens sl8er, overal waar ik speel gebruiken we de eerlijk handel tool. Dit is niet zomaar bedacht, maar een nauwkeurige berekening. Ik zou ook wel 500 AT goederen tegen 1000 toekomst goederen willen ruilen, maar helaas zal niemand dit ooit accepteren...

Speel jij dan ook op duitse, franse en engelse werelden?

Laat mij maar eens 1 tool zien die voor een andere wereld dan de NL wereld gecreëerd is en dezelfde verhoudingen hanteert als de tool van dppro. Dus op een niet NL pagina.
 
Ik ben het niet met je eens sl8er, overal waar ik speel gebruiken we de eerlijk handel tool. Dit is niet zomaar bedacht, maar een nauwkeurige berekening. Ik zou ook wel 500 AT goederen tegen 1000 toekomst goederen willen ruilen, maar helaas zal niemand dit ooit accepteren...

Het is een "nauwkeurig" berekening die alleen naar muntjes en voorraden kijkt, niet naar de omvang van het gebouw, niet naar GG's, in latere tp's niet naar hoeveel bewoners, hoeveel smilies of juist negatieve tevredenheid. Of de hoeveelheid extra tijd die het kost voor geraffineerde goederen. Kortom, het is een vrij twijfelachtige berekening wat betreft de daadwerkelijke investeringen en het is niet zo heel vreemd dat ze op andere taalversies de voorkeur geven aan een simpeler systeem waar je geen tool voor nodig hebt.
 

DeletedUser10111

Guest
Als je volgens FOE-regels eerlijk speelt, is het wat vreemd dat ik niets goedkoper kan aanbieden dan 'eerlijk'. Bijvoorbeeld 3:1, als ik het hogere tijdperk goed heel hard nodig heb.
 

DeletedUser

Guest
Als je volgens FOE-regels eerlijk speelt, is het wat vreemd dat ik niets goedkoper kan aanbieden dan 'eerlijk'. Bijvoorbeeld 3:1, als ik het hogere tijdperk goed heel hard nodig heb.

Dat heegft nioets met eerlijk te maken. Daarvoor is gekozen zodat jij bijvoorbeeld niet 1:1000 kan handelen.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik begrijp ook wel dat je de ratio wat in de hand moet houden om excessen te voorkomen, maar daar heb ik het niet over. Daarom gebruik ik 3, niet 1000 zoals jij.

Als 3:1 teveel is, dan is 5:2 of 7:3 of 200:99 ook een goed voorbeeld. Geen van die aanbiedingen kunnen. Terwijl 200:101 wel kan. Ten opzichte van 'eerlijk' kun je maar 1 kant uit variatie aanbrengen.

In een normale markt kun je varieren rondom de 'echte' prijs, zowel naar beneden als naar boven.
 

DeletedUser5986

Guest
Ten eerste wou ik zeggen dat de opmerking "eerlijke handel" ook handel met winst of verlies omvat. want er wordt nml niets on eerlijks of stiekums gedaan. Daarom kan je het beter gelijkwaardige handel noemen.

Ten tweede betreft de handige dppro tool. die heeft verschillende taal variaties die ook in die landen gebruikt worden, maar ze hebben daar ook andere.
Wel bestaan de weergegeven waarden in al de verschillende sites met nogal verschillen, want de een baseert zijn formules op goederen van 4/8 uur, terwijl dppro dit doet op 24 uur. Ook de waarden tussen de verschillende era's varieert nogal.
Niet dat dit enige site onderuithaalt maar het geeft wel weer dat er anders overgedacht wordt.

Verder is nederland/belgie het enige land dat moeilijk doet over dat iemand winst wil maken bij handelen in goederen die hij/zij produceert in een spelletje. maar je hoort niemand klagen als je met winst kan inkopen. de meeste landen handelen met winst ratio's tussen 0 en 30%, en nemen in koop toe dat soms iets meer kost als ze het nodig hebben, maar ook dat hoe meeer winst hoe langer het kan duren voor iets verhandeld is. Verlies ratios zijn daarentegen soms extreem, helemaal met GGgoederen deals vs FP's. (daar zijn ook alleen hier statische afspraken gemaakt, ipv ik bied, jij neemt ---of niet.

En dat terwijl Nederland het handelsland van de wereld was...nou we zijn onze handels-spirit dus duidelijk kwijt.

Als je iets dringend nodig heb adviseer ik een verlies te nemen of vragen van 0 tot 20%, dat werkt vaak nog snel genoeg.
En als jij zo slim bent om veel van n schaars goed te hebben of te maken en daarna te handelen, dan kan je daar dus ook in dezelfde ratio goed winst op maken.
op deze manier(de echte wereld werkt ook zo) heb je ook wat aan je werk.
Je loopt natuurlijk altijd risico dat iemand net iets sneller of goedkoper is dan jij (net als in de echte wereld)
en daar helpen ook vastgestelde handels ratios niet(die soms ook in de echte wereld opgezet zijn; voorbeeld vaste boekenprijs, die overal ontdoken wordt via zogenaamde 2e hands of opkoop winkels zoals witte boekenmarkten, of het internet) .

Eerlijke handel is dus ook handel die een ruil aanbied die varieert in winst/verlies. Want je kan vooraf zien wat er geboden wordt, en je wordt NIET verplicht dit te nemen.

we zijn toch hollanders?
laten we dan ook weer zo handelen.!!
 

DeletedUser

Guest
Ik begrijp ook wel dat je de ratio wat in de hand moet houden om excessen te voorkomen

Dat doet Inno dus met een koers tussen 0,5 en 2. Dat is waar zij voor hebben gekozen. Kan je het niet mee eens zijn, maar het is al vaker aangegeven dat je het er maar mee moet doen. Ideeën om het te veranderen worden niet in behandeling genomen.


Ten eerste wou ik zeggen dat de opmerking "eerlijke handel" ook handel met winst of verlies omvat. want er wordt nml niets on eerlijks of stiekums gedaan. Daarom kan je het beter gelijkwaardige handel noemen.

Dat omvat het niet. Dat is de interpretatie die jij er graag aan geeft, omdat jij zelf niet eerlijk handelt volgens het gehanteerde begrip. Als spelers hier praten over eerlijke handel dan bedoelen ze handel volgens de dppro tool en niets anders.

Ten tweede betreft de handige dppro tool. die heeft verschillende taal variaties die ook in die landen gebruikt worden, maar ze hebben daar ook andere.

Dat die tool ook in die andere landen gebruikt wordt weet je niet. Daar gis je slechts naar. Dat ze ook andere tools hebben klopt wel en gek genoeg maken die gebruik van andere verhoudingen. Lijkt mij dan toch dat ze eerder de tool uit hun eigen land zullen gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
Als je iets dringend nodig heb adviseer ik een verlies te nemen of vragen van 0 tot 20%, dat werkt vaak nog snel genoeg.
Mijn punt is, dat kan niet altijd. Stel ik heb bronstijd goederen, en hebt snel ijzertijd goederen nodig. Hoe ga je met 20% verlies gelijkwaardig handelen, terwijl je niet buiten de 0.5-2 grens mag komen? Geijkwaardig is factor 2. Extra verlies betekent dat ik meer moet geven dan gelijkwaardig, de factor moet dus omhoog naar 2.2 oid, maar dat kan niet.
Daarentegen kan ik wel extra winst maken door de factor naar 1.9 of 1.8 te zetten.

Dat doet Inno dus met een koers tussen 0,5 en 2. Dat is waar zij voor hebben gekozen. Kan je het niet mee eens zijn, maar het is al vaker aangegeven dat je het er maar mee moet doen. Ideeën om het te veranderen worden niet in behandeling genomen.
Gelukkig zijn we hier niet in het ideeën forum.

Ik ben het met je eens dat het volkomen kansloos is om een suggestie ter verbetering te doen. Het enige wat ik hier dus kan doen, en ook doe, is uitspreken dat ik constateer dat er geen gelijkwaardige ruimte onder en boven de handels-verhoudingen zit, zoals die door Innogames zijn aangegeven. Ik laat verder aan jou over hoe je die uitspraak interpreteert.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het met je eens dat het volkomen kansloos is om een suggestie ter verbetering te doen. Het enige wat ik hier dus kan doen, en ook doe, is uitspreken dat ik constateer dat er geen gelijkwaardige ruimte onder en boven de handels-verhoudingen zit, zoals die door Innogames zijn aangegeven. Ik laat verder aan jou over hoe je die uitspraak interpreteert.

Ook ik constateer slechts en geef aan dat die suiggestie inderdaad kansloos is.
 
Bovenaan