Discussietopic zomerevenement 2020

De enige tactiek is dat je er veel moet hebben
En hoe kun je er veel krijgen? Aangezien er geen oneindige reeks opdrachten is, kun je nooit meer krijgen dan dat die in totaal geeft, buiten door dia's te gebruiken. Als ik goed gerekend heb, krijg ik in totaal nog 43 dubloenen (11×2 uit opdrachten, 11 uit inloggen, 10 uit mijlpaal). Ik heb nog 93 zeilpunten nodig om alle upgrades te verzamelen, laatste mijlpaal meegerekend. Als ik gemiddeld 2 zeilpunten krijg per dubloen, geraak ik er niet. Als ik een beetje pech heb, geraak ik er zelfs in de verste verte niet! Vandaag 3×1 zeilpunt per dubloen vooruitgegaan, als ik dat de volgende dagen ook gebeurd...
 
Incidenten hebben soms ook dubloenen.
Heb al een 3-tal keren daar eentje uit gekregen, maar daarvoor moet je ook al geluk hebben. Nu ja, we zullen zien of ik er geraak of niet. Ben enkel een beetje geïrriteerd dat ik gewoon door zoiets als rng er niet geraak.
 

Felair

Actief lid
In de dev q&a werd al vermeld dat de droprate een stuk lager ligt maar dat je in theorie, mits geen extreme vaarpech, dat gebouw wel compleet moet krijgen. Daarom vind je er ook minder dus. Zelf pas een gevonden.
 

Avalee

Lid
Kan dat rad en schipje niet geautomatiseerd worden? Na 56 dubloenen wilde ik ze wel verzilveren maar 56 keer dat rad laten draaien en 56 keer laten stoppen is zeer tijdrovend. Vervolgens ook nog eens 56 keer dat kompasje aanklikken en die animatie van dat kompas en schip aankijken.... zucht.

En ik denk dat dat rad een soort van illusie moet geven dat je daadwerkelijk kunt kiezen waar het stopt maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. En dan al die waardeloze spullen die je krijgt... 99% gaat meteen de Antiquair in.
En dat kompas.... Het is gemiddeld een 2. Dus waarom die animatie? Verkort gewoon de route van het schip met de helft en geef een enkel beweegpunt voor elke dubloen die je gebruikt. Scheelt een hoop tijd.
 

Felair

Actief lid
Nou Avalee voor volgend jaar dan :p, het varen met dat schip is vele malen sneller op de app gewoon klikken als een bezetene op zeilen klikken en blijven klikken en je kunt meteen doorklikken dat gaat echt heel veel sneller dan op de pc waar je met dat stomme kompas zit.
In mindere mate geld dit ook voor het draaien, is iets sneller op de app maar niet veel denk ik (gevoelsmatig iig).
 

Remus

Nieuw lid
Hallo, ik heb tot nu toe één keer een dubloen via een 'íncident' gekregen in 1 van mijn 2 werelden. Verbeeld ik het me of krijg je in andere evenementen vaker zo'n 'verrassing'?
 

squirrel

Actief lid
Tot nu toe 1 incident met 1 dubloen gevonden, idd erg magertjes dit keer.

Ook erg frustrerend om te zien dat een paar spelers altijd in hun draai de gouden behalen zonder afwijking (zelfs terwijl rad praktisch vol zit), klopt het dus dat bij mobiele spelers de stand van het rad bij starten van het draaien de uitkomst bepaalt, dit wordt gesuggereerd en lijkt bij een aantal dus ook echt te kloppen, je kunt dit rad op de app ook verdraaien voor de start wat op pc niet kan ? (ik ben pc speler even voor de duidelijkheid) voor de PC is het absoluut duidelijk dat speler geen invloed heeft op uitkomst, gewoon kansen en de gebruikelijke pech ;) en soms eens geluk :)

Verder vooruit gerekend en villa was niet compleet te krijgen voor mij, dus dia's besteed, maar goed dat heb ik er dan wel voor over...

Op zich leuk event, eerste keer zomerevent voor me, maar af en toe toch even flink aan het vloeken :p
 
Nou Avalee voor volgend jaar dan :p, het varen met dat schip is vele malen sneller op de app gewoon klikken als een bezetene op zeilen klikken en blijven klikken en je kunt meteen doorklikken dat gaat echt heel veel sneller dan op de pc waar je met dat stomme kompas zit.
In mindere mate geld dit ook voor het draaien, is iets sneller op de app maar niet veel denk ik (gevoelsmatig iig).
als je op de pc een keer of 2 klikt moet je ook niet wachten op het kompas
maar zeilen gaat wel nog sneller via de app
 

squirrel

Actief lid
Okay, wilde niets meer zeggen, wordt toch niet serieus op gereageerd door inno of anderen, maar het trucje van klaarzetten voor de draai en volledig laten uitdraaien erna, is voor app spelers de manier om de hoofdprijs in 1x draaien elke keer te bemachtingen (soms zitten ze er net naast), dit is voor pc spelers absoluut onmogelijk, bedankt inno, daar gingen mijn dia's aan vele extra pogingen :(
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het startpunt van het rad heeft geen invloed op welke prijs er wordt gegeven.
 
Heeft er alle schijn van dat ik op geen van mijn 3 werelden een volledig gelevelde villa ga redden. Alle werelden actief gespeeld en denk ik 98% van alle incidenten meegepakt.
Vind toch op zijn minst dat dit mogelijk moet zijn voor de spelers die dagelijks inloggen, alle opdrachten doen en vrijwel alle incidenten ook nog eens gaan zoeken. Anders riekt het wel heel erg naar hengelen naar diamant-uitgaven... :(
 
Bovenaan