Discussietopic zomerevenement 2020

Felair

Actief lid
Ziet er leuk uit, word weer lekker plunderen straks gezien motiveren enkel effect heeft op muntjes en eenheden productie, helemaal top :p
Art is ook wel tof vind ik.
 
Villaatje is wel leuk, zullen ook nog zien hoeveel fp/vakje het oplevert, maar ik denk dat ik het sowieso zal zetten voor de vechtbonus.
 

MariMaria

Actief lid
Tot 2 keer toe werf eenheden (7 en 15) zonder alternatief maar een onderhandeling (18) krijgt dan wel een alternatief op vechtgebied. Ik hoef het gebouw niet en ga het event ook niet spelen.
 

Biervent

Actief lid
Ik ben bang dat ik het ook niet ga spelen. Heb nog niet alles gecheckt, maar ik ben er bijna zeker van dat er verschillende opdrachten zijn die vragen om een 4 uur of 8 uur durende productie en dat dan ongeveer 20 keer. Of zelfs een aantal langdurende producties uit je eigen tijdperk. Ik heb gewoon geen ruimte meer om productiegebouwen neer te zetten. Zelfs geen smidse meer.
 

Felair

Actief lid
Tot 2 keer toe werf eenheden (7 en 15) zonder alternatief maar een onderhandeling (18) krijgt dan wel een alternatief op vechtgebied. Ik hoef het gebouw niet en ga het event ook niet spelen.

Dat is toch geen probleem? combineer het met de GE waar je op een aantal ontmoetingen standaard eenheden krijgt als beloning, of ga lekker los in de strijdperken waar dat ook een kans is dat je eenheden krijgt dat telt beide ook.

Ik ben bang dat ik het ook niet ga spelen. Heb nog niet alles gecheckt, maar ik ben er bijna zeker van dat er verschillende opdrachten zijn die vragen om een 4 uur of 8 uur durende productie en dat dan ongeveer 20 keer. Of zelfs een aantal langdurende producties uit je eigen tijdperk. Ik heb gewoon geen ruimte meer om productiegebouwen neer te zetten. Zelfs geen smidse meer.

Garantie tot aan de deur, want het is info van beta maar goed.

Er zijn 9 productie missies waar je er niet aan ontkomt, andere hebben altijd een alternatief.

De productie die verplicht moet in een gebouw van jouw TP of jouw vorige TP is de duur van de productie niet bij gespecificeerd dus dat mag ook met 5min productie. Ik gebruik hier zelf gezonken schatten voor maar dat kan ook met een Magnum Opus bijvoorbeeld zolang je die maar upgrade naar je huidige tijdperk.

Andere productie waar geen TP genoemd word is wel van een specifieke duur maar mag dus ook met smidjes.

Sowieso is het altijd goed een stuk grond te hebben waar je op kan bouwen en afbreken, smidjes planten enzovoorts voor dit soort dingen. Dat is natuurlijk niet verplicht maar wel wat ik altijd zal adviseren.

En natuurlijk, events zijn optioneel dus als je niet mee wil doen laat het lekker links liggen maar ik wil dat gebouw wel scoren, zeker de moeite waard.
 

nietje52

Actief lid
Ik hou ook altijd een stuk grond vrij voor events.
Er zijn ook nogal eens bouwopdrachten en hoe hoger je tp, hoe meer ruimte dat over het algemeen kost.
Maar ik ben dan ook wel een event verslaafde.
Ik speel ze meestal op 6 werelden.
 

Markus

Actief lid
zelfs al wil je het nieuwe hoofdgebouw niet, dat kraaiennest (wat je gewoon op het rad kan vinden nu) is serieus zeker zeer de moeite waard hoor :p
 

MariMaria

Actief lid
Dat Kraaiennest is wel de moeite waard. Ik vrees dat je alleen met dia's dat ding compleet krijgt. Als je al een stukje hebt van vorig jaar zou ik het wel proberen.
 

DarthRonin

Actief lid
In de mail zat een afbeelding van dat gebouw, is die ook in een betere versie te vinden ergens om te gebruiken als bureaublad?
 

drrrr

Lid
hallo,
ik ben nieuw in dit spel.
Bij de start van het zomerevenement heb ik een paar dubloenen gekregen. In de aankondiging staat dat men er dagelijks eentje bijkrijgt. Pas vandaag (vrijdag) is dit voor de eerste keer gebeurd. Enig idee hoe dat komt ?
Waar kan ik de gouverneursvilla vinden ?
thx
 
In één van de tips op het laadscherm staat dat de villa eenheden uit het huidige tijdperk produceert.
Weet iemand of het echt uit jouw huidige tijdperk is, uit het tijdperk van de villa, of net zoals alca gebaseerd op de militaire gebouwen die je hebt staan?
 

Felair

Actief lid
De aankondiging zegt "Indien het gebouw is gemotiveerd zal het ook goederen uit jouw huidige tijdperk produceren en een aantal eenheden (hou er rekening mee dat het gebouw geplunderd kan worden wanneer het niet is gemotiveerd)."

Op de onofficiële wiki hebben ze het wel over het eenheden n.a.v. het tijdperk van het gebouw.

Laten we van de officiële aankondiging hier uitgaan maar misschien kan Leones het bevestigen wat het is.
 
Bovenaan