Discussietopic progressief tijdperk en spelversie 1.06

DeletedUser

Guest
1. je kan een culturele gebouw extra bouwen of ga je nu weer klagen dat je te weinig muntjes en voorraden verdient
2. je kunt zorgen dat je zo weinig mogelijk 2x2 wegen moet bouwen

1.Het is te gek voor woorden
2.dat je een extra culturele gebouw moet bouwen om te compenseren met de 2x2 wegen.

Als 2x2 wegen gewoon tevredenheid heb hoeven wij geen extra culturele gebouw te bouwen.

3.Kwestie van efficiënt werken
 

DeletedUser5199

Guest
1.Het is te gek voor woorden
2.dat je een extra culturele gebouw moet bouwen om te compenseren met de 2x2 wegen.

Als 2x2 wegen gewoon tevredenheid heb hoeven wij geen extra culturele gebouw te bouwen.

3.Kwestie van efficiënt werken

Werk dan efficiënt met tevredenheid met 2x2 wegen zonder tevredenheid
 

DeletedUser

Guest
Provincies aanvallen of dat je stad aangevallen wordt , het systeem is precies hetzelfde.
Verdediging maakt gebruik van hetzij provincie- , hetzij stadsbonus.
Waarom moet jij als aanvaller een verdedigende bonus hebben?
die heeft de verdediger ook niet, dat bedoelde ik met het afwaarderen van GG gebouwen die legerbonus hebben
dus NIET + 100 % aanval en +100 % verdediging, maar +100% aanval, 0 % verdediging

Borell jij snapt het niet.

ik ga het nog 1 keer uitleggen.

De provincies die je kan aanvallen.. Let op aanvallen
De provincies hebben geen/nauwelijks verdediging bonus.. Let op nauwelijks tot geen verdediging.

Als een speler 100+ % aanval heb.. let op 100+ % aanval heb.
En een provincie heeft geen verdediging bonus. let op geen verdediging bonus.

Dan is het vechten om de provincies niet in balans.

Ik heb het niet over aangevallen worden want dat is gewoon in balans.
Ik heb het over provincies ;)

Laten we s.v.p daarop houden.
Word altijd gek van mensen die woorden verdraaien!!!

Ik vind dat als je een provincie wilt veroveren.
Dat je wel iets meer tegenstand mag krijgen.
Dat is hier niet het geval.

Ik kan nu heel makkelijk met mijn industriële legers progressieve legers verslaan bij provincies.
Normaliter hoort dat niet zo te zijn normaliter moet een hogere tijdperk leger sterker zijn.
 

DeletedUser2348

Guest
Jouw mening is de enige juiste , let wel de enige juiste
Val maar een provincie aan met jouw leger 110 % aanval en 0 % verdediging, dan merk je het wel
D
Borell jij snapt het niet.

ik ga het nog 1 keer uitleggen.

De provincies die je kan aanvallen.. Let op aanvallen
De provincies hebben geen/nauwelijks verdediging bonus.. Let op nauwelijks tot geen verdediging.

Als een speler 100+ % aanval heb.. let op 100+ % aanval heb.
En een provincie heeft geen verdediging bonus. let op geen verdediging bonus.

Dan is het vechten om de provincies niet in balans.

Ik heb het niet over aangevallen worden want dat is gewoon in balans.
Ik heb het over provincies ;)

Laten we s.v.p daarop houden.
Word altijd gek van mensen die woorden verdraaien!!!

Ik vind dat als je een provincie wilt veroveren.
Dat je wel iets meer tegenstand mag krijgen.
Dat is hier niet het geval.

Ik kan nu heel makkelijk met mijn industriële legers progressieve legers verslaan bij provincies.
Normaliter hoort dat niet zo te zijn normaliter moet een hogere tijdperk leger sterker zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Jouw mening is de enige juiste , let wel de enige juiste
Val maar een provincie aan met jouw leger 110 % aanval en 0 % verdediging, dan merk je het wel
D

Jongeeee ben je echt zo lomp?
Ik klaag toch over de makkelijkheid.
Ik heb al 5 provincies veroverd.

Ik klaag juist omdat het TE MAKKELIJK IS!!!

Jij leest echt niet.

ik heb 110% aanval bonus.
Provincies hebben geen extra verdediging bonus.
Waardoor ik te makkelijk provincies kan veroveren zonder teveel verlies of schade. ( omdat ze maar 0 of 20% verdediging bonus hebben )

ik ga ondertussen in een hoekje huilen want hoe moeilijk kan het zijn om dit te snappen.
Jij leest zo verkeerd je verdraait alle woorden.
Vanaf het begin zeg ik dat provincies geen verdediging bonus hebben
en ik makkelijk met mijn aanval bonus hun kan verslaan.

En dan ga jij heel lomp roepen val dan een provincie aan. Serieus gast dit is echt lomp!!
ik herhaal lomp!!

Het hele onderwerp gaat over de makkelijkheid van de provincies die veroverd kunnen worden.
Moet ik het 5x uitleggen voor je het snapt of wat?

Als mensen dit niet snappen
zullen ze nooit de top halen van dit spel.

Beste oplossing is provincies die zich aanpassen aan jou aanval bonus.
Dat maakt dit spel uitdagender dan provincies met 0/20% verdediging bonus.
Dit is het enigste niet in balans.


Laatste bonus provincies met die 2 baronnen
daar hadden ze wel sectoren met 50/75/120% bonussen
dat was echte uitdagingen.. Zeker die 120% heb toen veeeeel meer moeite moeten doen om te winnen.

Borell please reageer s.v.p als je het echt ik herhaal ECHT snapt!!
En komt niet met dingen aan die onderwerp verdraaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat de aanvaller extra verdediging heeft is ook krom.

Dus uiteindelijk heeft de aanvaller meer voordeel ten opzichte van de verdediger.
Maar dat gaan ze niet terug draaien borrel,ben ik bang.

Maar van mij hadden ze nog wel een half jaar mogen wachten op dit tijdperk.
Ben er niet blij mee,en waneer komt er een optie dat je je hele gilde tegelijk aan kan klikken en dat ie dan automatisch iedereen motiveerd of opknapt.
Dat zou geniaal zijn ben je in 5 min klaar in plaats van 45min pff
 

DeletedUser

Guest
Dat de aanvaller extra verdediging heeft is ook krom.

Dus uiteindelijk heeft de aanvaller meer voordeel ten opzichte van de verdediger.
Maar dat gaan ze niet terug draaien borrel,ben ik bang.

Maar van mij hadden ze nog wel een half jaar mogen wachten op dit tijdperk.
Ben er niet blij mee,en waneer komt er een optie dat je je hele gilde tegelijk aan kan klikken en dat ie dan automatisch iedereen motiveerd of opknapt.
Dat zou geniaal zijn ben je in 5 min klaar in plaats van 45min pff

dat zal een mooie toevoeging zijn.
Maar denk niet haalbaar.

Automatische O/M zal niet aan je wensen voldoen.
 

DeletedUser2348

Guest
Goh, Marcus snapt het wel , lees 1e regel , maar ja zal wel helemaal tot je doordringen .
Rest me nog te zeggen het OOG ziet altijd van zich af .
dat zal een mooie toevoeging zijn.
Maar denk niet haalbaar.

Automatische O/M zal niet aan je wensen voldoen.
 

DeletedUser4100

Guest
Ten 1e als je meer uitdaging zoekt met aanvallen kun je zwakkere eenheden kiezen. Bovendien wist je van te voren dat je dan makkelijk wint met 3 aanval gg's.

Wat betreft tevredenheid uit wegen. Er zijn 2 soorten een 2x2 zonder tevredenheid en een 1x1 met 35 tevredenheid.;) Ik snap dan ook niet waarom er gezecht word dat er geen progressie wegen met tevredenheid zijn.
 

DeletedUser275

Guest
Laatste bonus provincies met die 2 baronnen
daar hadden ze wel sectoren met 50/75/120% bonussen
dat was echte uitdagingen.. Zeker die 120% heb toen veeeeel meer moeite moeten doen om te winnen.
Dat waren dan ook bonus provincies met de nieuwe AI.

ik heb 110% aanval bonus.
Provincies hebben geen extra verdediging bonus.
Waardoor ik te makkelijk provincies kan veroveren zonder teveel verlies of schade. ( omdat ze maar 0 of 20% verdediging bonus hebben )
Ik heb ook 110% aanvalsbonus.
Ik heb juist de eerste provincie gezien bij mij en die heeft al meteen een def bonus van 25%.
Dat mag geen probleem zijn voor mij, maar op automatisch moet ik toch niet vechten.
 

DeletedUser

Guest
He irritante is dat je industrie eenheden minder ver kunnen schieten,en de nieuwe eenheden meer berijk hebben.
Ik vind die snipers zwaar irritant,die hebben in de bosjes 130% verdediging,daar moet je lanciers tegen gebruiken
Ook de tank is taai,diensplichtige pantser wagen ,en die kanonen vallen wel mee.

Maar waarom ze het slagveld groter hebben gemaakt weet ik niet,het ziet er leuk uit,maar het is moeilijk vechten zonder er met kleerscheuren vanaf te komen ik heb 105% extra aanval bonus en die verekte snipers schieten in 2 x me jagers dood,echt bizar.
Dus ik ben blij dat ze niet teveel extra % verdediging.

Ik vind het nieuwe leger heel erg overdreven voral de snipers,die je eigenlijk pas in 1910 had net als de tank 1914 alles speelt zich af in wo1.
Dat is dus een tijdgap van ruim 300 jaar vergeleken met industrie tijdperk.
 

DeletedUser

Guest
Goh, Marcus snapt het wel , lees 1e regel , maar ja zal wel helemaal tot je doordringen .
Rest me nog te zeggen het OOG ziet altijd van zich af .

Onderwerp ging over verdedigende leger die aanval bonus krijg
en niet aanvallende leger die verdediging bonus ontvangt.

Je haalt 2 onderwerpen door elkaar ;)
Ik kwam met mijn onderwerp aan en jij geeft je totaal een andere draai aan terwijl niet het onderwerp was.

Onze onderwerpen verschillen gewoon zo erg dat het nu verwarrend is geworden.

Meest logische GG is een 2e san marco en een GG die je verdedigende leger aanval bonus geeft.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Maar waarom ze het slagveld groter hebben gemaakt weet ik niet,het ziet er leuk uit,maar het is moeilijk vechten zonder er met kleerscheuren vanaf te komen

Als dat niet is gedaan konden eenheden na een tijdje van uiterst links naar uiterst rechts schieten, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
 

DeletedUser

Guest
Dat waren dan ook bonus provincies met de nieuwe AI.

Ik heb ook 110% aanvalsbonus.
Ik heb juist de eerste provincie gezien bij mij en die heeft al meteen een def bonus van 25%.
Dat mag geen probleem zijn voor mij, maar op automatisch moet ik toch niet vechten.

Je kan gewoon op automatisch drukken hoor je krijgt wel schade
maar je krijgt toch ruim 12 a 14k punten :)

Jah die 2 bonus provincies waren ook veel leuker.
Hoop dat in volgende tijdperk provincies wel meer dat soort provincies komen.
 

DeletedUser4100

Guest
Als dat niet is gedaan konden eenheden na een tijdje van uiterst links naar uiterst rechts schieten, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ha ha dat zoude wel erg intressant worden. Maar is inderdaad niet erg praktisch. Goed plan van de makers.:) Ik vind wel dat er de laatste tijd provincies veel bonussen krijgen met verdedigen. Vreemd genoeg is hun bonus totaal anders dan spelers verdedigingsbonus. Beetje jammer dat spelers tot tegen stelling van de provincies geen meer schade en weerstand hebben met hun verdedigende legers.:(
 

DeletedUser2943

Guest
Ik vind het nieuwe leger heel erg overdreven voral de snipers,die je eigenlijk pas in 1910 had net als de tank 1914 alles speelt zich af in wo1. Dat is dus een tijdgap van ruim 300 jaar vergeleken met industrie tijdperk.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij was vooral het koloniale tijdperk op z'n hoogtepunt in de 17de eeuw en begin 18e eeuw. De industriele revolutie begon eind achtiende eeuw en liep door zeker door tot eind negentiende eeuw. Het is dus logisch dat je daarna in het begin van de 20ste eeuw uitkomt.
Oftweel geen tijdgap van 300 jaar, maar minder dan 100 jaar ....
 

DeletedUser

Guest
Toen we met z'n allen suggesties mochten doen voor welke grote gebouwen er voor de progressieve tijd zouden moeten komen, moesten de gesuggereerde gebouwen tussen 1880 en 1930 gebouwd zijn: het lijkt mij niet meer dan logisch dat de progressieve tijd deze periode behelst. De industriële revolutie begon dan wel in 1770 in Engeland met de uitvinding van de stoommachine, maar kwam in de negentiende eeuw pas echt goed op gang in de rest van Europa. Dus de industriële tijd beslaat voornamelijk de negentiende eeuw, en een klein stukje achttiende eeuw. De tijdsprongen worden naarmate we bij het heden komen steeds kleiner :).
 

DeletedUser1869

Guest
Nu er 3 verschillende "continenten" zijn met elk zijn eigen kaart, zou het handiger zijn als je direct als je op het kompas klikt het kaartje krijgt met alle continenten Ik kom nu standaard uit op de nieuwe kaart van het Progressief, terwijl ik op het vorige deel nog niet klaar ben met alle provincies veroveren. Hierdoor moet ik steeds op de stoomboot klikken om naar het vorige deel te gaan. En als ik terug wil naar het allereerste continent, krijg ik als ik op het zeilschip klik een kaartje met alle continenten (inclusief toekomstige die later nog komen bedekt met wolken). Het zou gemakkelijker zijn als je dit kaartje gelijk krijgt als je op het kompas klikt en daarvandaan naar het continent waar je heen wilt kunt gaan.

(Ps.: toen ik daarop keek zag ik pas dat alle continenten op de echte wereld lijken, ik zag al dat het tweede continent op de VS leek maar zag in de eerste kaart niet het Iberisch schiereiland met stukjes Frankrijk).
 

DeletedUser4695

Guest
Als we het toch over het veroveren van de provincies hebben, ik vindt het ronduit waardeloos. Ik vecht dan misschien niet met de meest handige units, met Houwitzers, maar ik heb 5 tot 6 beurten nodig om een beetje op de helft van het veld te komen, en dan is de helft al afgeschoten door die snelvuurkannonen, en ben ik dus al klaar...
 

DeletedUser1623

Guest
Als we het toch over het veroveren van de provincies hebben, ik vindt het ronduit waardeloos. Ik vecht dan misschien niet met de meest handige units, met Houwitzers, maar ik heb 5 tot 6 beurten nodig om een beetje op de helft van het veld te komen, en dan is de helft al afgeschoten door die snelvuurkannonen, en ben ik dus al klaar...

Je zegt het zelf eigenlijk al, je vecht niet met de meest handig units, heeft weinig met de provincies te maken maar meer met jouw tactiek. Ik zou lange afstand, snelle en korte afstand eenheden gebruiken tegen snelvuurkanonnen, en houwitzers gebruiken als de tegenstander snipers heeft staan.
 
Bovenaan