Discussietopic progressief tijdperk en spelversie 1.06

DeletedUser

Guest
Ik weet het niet.. Het stadshuis lijkt net op een winkelcentrum en ik heb het al helemaal niet op het vooruitzicht op het jaar 2050.. Pff het is echt een mooi spel waar ik veel tijd aan besteed , maar zo gaat het echt de verkeerde kant op.. Denk dat veel mensen het hier mee eens zijn..
 

DeletedUser

Guest
Ik weet het niet.. Het stadshuis lijkt net op een winkelcentrum en ik heb het al helemaal niet op het vooruitzicht op het jaar 2050.. Pff het is echt een mooi spel waar ik veel tijd aan besteed , maar zo gaat het echt de verkeerde kant op.. Denk dat veel mensen het hier mee eens zijn..

Dat is het ook het gaat de verkeerde kant op.
vind belachelijk dat elke wegen op zandpad na wel tevredenheid oplevert
en de 2x2 wegen niet nu sporen ze je aan voor boulevards wegen.

Dit heet misleiding en dat mag niet
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat InnoGames juist de goede kant op gaat.

Wat ik leuk aan FoE vind, is de combinatie van het stedenbouwen en het onderzoeken van verschillende technologieën door de loop van de millennia heen. Het doet me denken aan een combinatie van Simcity en Civilization, twee spellen die ik zelf best wel veel heb gespeeld. De gevechten zijn grappig, maar voor mij niet noodzakelijk: ik speel dit spel niet voor de gevechten, maar voor de stedenbouw. Hoewel de gevechten me wel doen denken aan die uit Heroes of Might and Magic, wat een leuke aanvulling is.

De nieuwe tijdperken (eerst industrieel en nu progressief) bieden een stedenbouwtechnische uitdaging. Doordat de muntengebouwen een andere grootte kregen en er nu ook wegen van een ander formaat zijn, moet ik weer goed nadenken over hoe ik mijn stad ga indelen. Dat geeft juist een leuke uitdaging.

Dat de 2x2-wegen geen tevredenheidsbonus geven is jammer, maar aan een kant snap ik het wel: de zandpaden waren de eerste 1x1-wegen en gaven ook geen bonus. Nu waren die wel gratis en kosten deze nieuwe wegen een aardige duit, maar je verdient tegen het progressieve tijdperk ook flink, dus dat kan er tegen die tijd best wel af. Ik verwacht dat in het volgende tijdperk de 2x2-wegen tevredenheid op gaan leveren: de diamantversie doet dat tenslotte nu ook al.

Net zoals in Civilization moet je in FoE technologisch voorwaarts gaan: de tijd kruipt voort en je ontwikkelt mee. Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat we steeds modernere gebouwen, goederen en militaire eenheden krijgen. Sterker nog, dat is juist leuk. Als je liever in een bepaald tijdperk blijft hangen kan dat, hoewel je dan uiteraard niet qua puntenaantal zal stijgen. Waar eerst dit geen aantrekkelijke optie was omdat er een aantal spelers je helemaal plat zouden plunderen, wordt dit wel interessant met de nieuwe buurtindelingen die nu volgen. Als je bijvoorbeeld in de ijzertijd wil blijven hangen, dan moet je gewoon op een heel laag puntenaantal blijven. Verwacht alleen niet dat je dan veel verder komt, want het spel gaat door en ontwikkelt zich steeds verder.

Waarom vind ik dat ze de goede kant op gaan? Omdat ze met de voortgang van het spel nieuwe uitdagingen erin blijven stoppen. Met elk nieuw tijdperk moet je je gevechttactieken heroverwegen en moet je weer goed nadenken over de indeling van je stad. En nu de buurten op een betere manier ingedeeld gaan worden, ben ik helemaal tevreden.
 

DeletedUser

Guest
Tuurlijk king ,koop anders nog een compleet tijdperk op,via diamant,dan ben je binnen 1 week weer klaar, en kun je weer met smacht wachten op het volgende tijdperk.

Hoeveel geld koste dat,1000 euro, kun je en hoop andere leuke dingen voor doen.
Maarja sommige mensen weten niet wat echt geld voor waarde heeft,en dat je er soms hard voor moet werken,vooral in deze crisis tijd.

Doe normaal ......

Ik had bijna 1300 forgepunten gespaard, bovendien het enige wat ik met dia's had gedaan waren 5 zeppelin , een paar 2x2 wegen, en voor ontwikkeling wat onderdelen.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Niet liegen king,hoe kom jij dan aan al die producten die je nodig hebt,om die onderzoeken vrij te spelen.
En 1300 fp gespaard,hoe krijg je dat voor elkaar in zo,n korte tijd.

En dat prive bericht heb ik ook beantwoord.
Ik doe vrij normaal,en ben nog vrij rustig.
 

DeletedUser2943

Guest
Niet liegen king,hoe kom jij dan aan al die producten die je nodig hebt,om die onderzoeken vrij te spelen.
En 1300 fp gespaard,hoe krijg je dat voor elkaar in zo,n korte tijd.

En dat prive bericht heb ik ook beantwoord.
Ik doe vrij normaal,en ben nog vrij rustig.

Nu ga je wel iets te ver Marcus. 1300fp sparen kan prima. Ik had er bijna 600 en ik heb er niet echt op gelet. Als ik niet zoveel FP in mijn eigen GG had gestopt had ik ook wel de 1300 kunnen halen. Voor de goederen heeft King wel diamanten gebruikt, maar dat is zijn goed recht. Sterker nog, ik ben er blij om! Omdat hij wat geld wil betalen voor dit spel, blijft het voor veel mensen gratis! Dus King, bedankt he! :)
 

DeletedUser

Guest
Niet liegen king,hoe kom jij dan aan al die producten die je nodig hebt,om die onderzoeken vrij te spelen.
En 1300 fp gespaard,hoe krijg je dat voor elkaar in zo,n korte tijd.

En dat prive bericht heb ik ook beantwoord.
Ik doe vrij normaal,en ben nog vrij rustig.

Zzzzz lol om precies te zijn had ik 1288 forge punten.... en aangezien ik nog 28m geld had op foe kon ik qua forge punten makkelijk alles vrijspelen.....
 

DeletedUser

Guest
Monnikje, natuurlijk moeten we voorruit maar gaan we juist niet te snel door de jaren heen? Er is zoveel meer gebeurd in de geschiedenis die Innogames allemaal laat liggen. Ze hebben het al over het jaar 2050, dan gaat het dus voorbij 2013-2014-2015 als het dan ergens is uitgekomen. Dat slaat natuurlijk nergens op wat komt daarna? Gaan we dan op vakantie naar mars? Pff en daar kan ik dus niet tegen.. Vooruit gaan prima maar te hard nee bah.

Gr
 

DeletedUser2898

Guest
Dit spel is en blijft een spel waar keuzes maken belangrijk is. natuurlijk kan je gelijk er een flinke smak geld tegenaan gooien om jezelf door het spel heen te kopen maar het is geen verplichting. dat is het ook nooit geweest. Je kan het spel prima spelen zonder het gebruik van diamanten. Speel het spel zoals je het leuk vind en wees daar ook vrij in. als een speler er een smak geld tegenaan wil gooien dan is het ook zijn vrijheid om dat te doen. Ook ik vind het raar dat de 2x2 snelwegen geen blijheid opleverd maargoed, het is wat het is en hier hebben we het mee te doen. dus trek uw plan en bouw uw stad met de middelen die u hebt maar hou op met afgeven op de mensen die nu eenmaal meer middelen hebben dan u.
 

DeletedUser

Guest
Dit spel is en blijft een spel waar keuzes maken belangrijk is. natuurlijk kan je gelijk er een flinke smak geld tegenaan gooien om jezelf door het spel heen te kopen maar het is geen verplichting. dat is het ook nooit geweest. Je kan het spel prima spelen zonder het gebruik van diamanten. Speel het spel zoals je het leuk vind en wees daar ook vrij in. als een speler er een smak geld tegenaan wil gooien dan is het ook zijn vrijheid om dat te doen. Ook ik vind het raar dat de 2x2 snelwegen geen blijheid opleverd maargoed, het is wat het is en hier hebben we het mee te doen. dus trek uw plan en bouw uw stad met de middelen die u hebt maar hou op met afgeven op de mensen die nu eenmaal meer middelen hebben dan u.

Als spelers saamhorigheid tonen door kritiek te uitte op de 2x2 snelwegen die geen tevredenheid oplevert.
Dan moeten ze wel hierna luisteren.

Het is gewoon raar dat elke wegen behalve zandpad geen tevredenheid oplevert.
Nu misleiden ze mensen en sporen ze aan om boulevard wegen te bouwen.
Dat vind ik niet netjes.

Zo werkt het eenmaal als mensen saamhorigheid tonen.
Ik heb het zelf ook ondervonden.

Ik ben een Feyenoord fan en voorstander van een nieuwe stadion.
Mensen die achter RDK stonden toonde saamhorigheid en hebben tot op heden de nieuwe stadion van Feyenoord tijdelijk op de achtergrond gezet.

is een bijvoorbeeld.
 

Seconddream

Actief lid
Iedereen heeft gelijk namelijk is het jammer dat de nieuwe 2 baans weg geen tevredenheid oplevert, de andere kant is ook waar namelijk dat het een spelelement is.
Een elektriciteitscentrale geeft 2620 tevredenheid wat ook wel een compensatie is.
Om nou te voorkomen dat niks anders meer aan bod gaat komen in dit onderwerp heb ikzelf maar een idee geopperd, klik hier om deze te lezen.
Het is dan aan ontwikkeling om te beslissen of het al dan niet wordt aangepast.
Persoonlijk vind ik het een mooie update verder. :)
 

DeletedUser2898

Guest
Jongens, het moet nu eens afgelopen zijn om af te blijven geven op mensen die wel of geen dia's in kunnen of willen zetten. Hou je rug recht en speel het spel zoals je het leuk vind. Stop met afgeven op de diamant spelers. Diamant spelers hebben nu eenmaal het doel in het spel om dit spel te laten draaien zonder reclame inkomsten zodat de mensen die het geld niet hebben er gewoon wat harder voor moeten werken om het zelfde te bereiken. Das trouwens niets raars hoor. Een directie lid hoeft toch ook niet zo hard te werken als een fabrieksarbeider ? Das hier niet anders. Maar het is wel fijn toch dat dit spel reclameloos is ? Stoppen met zeuren dus en lekker je eigen spel spelen. ;)
 
Is het niet de bedoeling van de techtree dat je nieuwe dingen ontdekt die beter zijn dan de vorige???

In het Progressieve Tijdperk lijkt dit omgedraaid te zijn. En ik bedoel hiermee de gebouwen die voorraden produceren. Als je de productie van de gebouwen uit het PT omrekent naar opbrengst per uur/per vakje kom je tot de volgende waarden:

Garage: 90.63
Lampenfabriek: 83.89
Veehouderij: 73.81

Ligt het aan mij, of klopt hier iets niet???
 

DeletedUser2943

Guest
Garage: 90.63
Lampenfabriek: 83.89
Veehouderij: 73.81
Ligt het aan mij, of klopt hier iets niet???

Het klopt helemaal hoor. Maar je vergeet wel te vermelden dat de garage een twee-baansweg nodig heeft en de veehouderij en de lampenfabriek niet. Daarom is het gemiddelde van de garage hoger. Ik vind het ook eerlijker nu dat er verschil is tussen de lampenfabriek en de veehouderij. Immers, de veehouderij heeft bij motivatie een voordeel, en daarnaast zijn er minder wegen nodig voor een veehouderij.
 

DeletedUser2348

Guest
Ja door de 3 GG 's die legerbonus verschaffen gaan AFwaarderen !
Balans tussen aanvaller en verdediger is heel erg zoek

Haha dus je kan heel makkelijk progressieve tijdperk provincies veroveren met industriële legers.
Misschien moeten ze ons meer uitdaging geven voor spelers met flinke aantal aanval bonus.

Ik hoef niet perse legers te bouwen om progressieve tijdperk legers te verslaan.
2 barakken is ook goed voor pvp toernooi
 

DeletedUser

Guest
Ja door de 3 GG 's die legerbonus verschaffen gaan AFwaarderen !
Balans tussen aanvaller en verdediger is heel erg zoek

Waar jij over hebt gaat over spelers.
Daar heb ik geen kritiek punten op.

Onderwerp gaat over provincies dus laten we daar over hebben.
over de provincies ze hebben nauwelijks verdediging waardoor je heel easy overheen kan walsen.
Ze mogen de provincies verdediging wel verhogen ten aanzien de 100+ aanval.
Anders is het niks aan!

Is het totaal niet mogelijk om verdedigende provincies aan te passen aan jou aanval bonus?
 

DeletedUser5199

Guest
ikzelf ben nog niet progressief maar wil even dit kwijt diamanten is nog steeds niet verplicht hoor ok die grote wegen kosten veel geld en geven geen tevredeneheid so what in het begin met zandpad gaf het toch ook geen tevredenheid en in het volgend tijdperk wel dus misschien is dit hetzelfde en heeft innogames dit zo gepland

en over de provincies wil ik ook iets zeggen je bent toch niet verplicht ze aan te vallen ? heb je gewoon geen schatkisten,bonus op goederen en uitbereidingen tenzij je onderhandelt
en als je toch wilt aanvallen val dan aan met bronstijd-eenheden en dan lig je te janken op je bed " nu ben ik te slap :''''( "
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ikzelf ben nog niet progressief maar wil even dit kwijt diamanten in nog steeds niet verplicht hoor ok die grote wegen kosten veel geld en geven geen tevredeneheid so what in het begin met zandpad gaf het toch ook geen tevredenheid en in het volgend tijdperk wel dus misschien is dit hetzelfde en heeft innogames dit zo gepland

Omdat zandpad steentijd is?
Steentijd is niet zo belangrijk.
Anders hadden ze wel een GG gebouwd van de steentijd.

Op steentijd na heeft elke tijdperk wel een tevredenheid weg.
Dus is het raar dat er nu geen tevredenheid is voor progressieve tijdperk.
 

DeletedUser5199

Guest
Omdat zandpad steentijd is?
Steentijd is niet zo belangrijk.
Anders hadden ze wel een GG gebouwd van de steentijd.

Op steentijd na heeft elke tijdperk wel een tevredenheid weg.
Dus is het raar dat er nu geen tevredenheid is voor progressieve tijdperk.

1. je kan een culturele gebouw extra bouwen of ga je nu weer klagen dat je te weinig muntjes en voorraden verdient
2. je kunt zorgen dat je zo weinig mogelijk 2x2 wegen moet bouwen
 

DeletedUser2348

Guest
Provincies aanvallen of dat je stad aangevallen wordt , het systeem is precies hetzelfde.
Verdediging maakt gebruik van hetzij provincie- , hetzij stadsbonus.
Waarom moet jij als aanvaller een verdedigende bonus hebben?
die heeft de verdediger ook niet, dat bedoelde ik met het afwaarderen van GG gebouwen die legerbonus hebben
dus NIET + 100 % aanval en +100 % verdediging, maar +100% aanval, 0 % verdediging
 
Bovenaan