Discussietopic: Het Kasteelsysteem

nietje52

Actief lid
Ten eerste: Spannend en leuk!

Maar wel een vraagje.
Ik lees dat er punten getoond worden bij 15 gevechten en vraag me af of dat komt in de vorm van een popup?
Zeg maar, zoals de beloningen in Gildestrijdperk?
 
Ben benieuwd! Ziet er in ieder geval echt top uit dat kasteel. Zie hem graag in mijn stad verschijnen!

Eén vraagje: Als ik het goed begrijp krijg je dus een beloning voor het behalen van het level en daarnaast heb je nog een dagelijkse beloningskist die is afgestamd op het niveau waar je op bent. In de aankondiging stond bij geen van beide dat ze ook verbeter- of renovatiekitjes geven. Klopt dat? Zou jammer zijn namelijk, is echt de beloning waar ik hard voor zou willen werken.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ten eerste: Spannend en leuk!

Maar wel een vraagje.
Ik lees dat er punten getoond worden bij 15 gevechten en vraag me af of dat komt in de vorm van een popup?
Zeg maar, zoals de beloningen in Gildestrijdperk?
Het is geen popup, het staat in het gevechtsresultaat.
Schermafbeelding 2021-10-11 093944.png

Collect je dit gebouw ook wanneer je gebruik maakt van innen met 5 diamanten?
Nee.

Ben benieuwd! Ziet er in ieder geval echt top uit dat kasteel. Zie hem graag in mijn stad verschijnen!

Eén vraagje: Als ik het goed begrijp krijg je dus een beloning voor het behalen van het level en daarnaast heb je nog een dagelijkse beloningskist die is afgestamd op het niveau waar je op bent. In de aankondiging stond bij geen van beide dat ze ook verbeter- of renovatiekitjes geven. Klopt dat? Zou jammer zijn namelijk, is echt de beloning waar ik hard voor zou willen werken.
Verbeter- of renovatiekits worden inderdaad niet gegeven als beloning hiervan helaas.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We hebben nog niet echt een tijd daarvoor, ergens in de loop van de dag.
 

Raaf

Nieuw lid
Hoe kan het dat level 15 op de app alleen bonus voor aanval geeft en op de pc ook voor verdedigende eenheden. . . .
 

nietje52

Actief lid
Wat ik me wel afvraag is waarom het uiterlijk van de taveerne sterk versoberd moest worden en hier nu ineens weer 6 bijna gelijke uiterlijks voor zijn.
 

Joey-the-king

Actief lid
Je kunt tot 4 keer 15 kasteelpunten krijgen voor het voltooien van een grote ontmoeting. Na het voltooien van een grote ontmoeting, worden de punten momenteel niet weergegeven na het winnen van de ontmoeting, maar ze worden correct toegevoegd aan je kasteel zolang je nog geen 4 grote ontmoetingen op een dag hebt voltooid.

4 tot 15? zijn er geen 16 grote ontmoetingen?

Dit betekend dus dat je GE niet in 1 keer moet uitspelen als je kasteel punten wilt verdienen.. Dat is wel een beetje jammer dan.
 

nietje52

Actief lid
Op papier is het limiet gigantisch als je alle spullen in de antiquair koopt en het aanbod telkens ververst.
Gemiddeld denk ik zo'n 500 tot 800 per dag wel het maximum is.
240 voor gevechten
240 voor onderhandelingen
100 voor de dagopdracht
7e dagopdrachtis nog eens 700 dus ook 100 per dag.
punten uit het kasteelkistje
4 grote GE ontmoetingen per dag, niv 1 is 60 totaal, dat loopt per niveau op maar is maar 4 dagen dan.
Antiquair is vrij random idd.
690 kom ik sowieso op als je elke dag de dagopdracht doet.
GE en antiquair zitten daar nog niet bij.
En wat het kasteelkistje oplopend oplevert weet ik ook nog niet maar in ieder geval 10 dus.
 

nietje52

Actief lid
Een gildemaatje plaatste het volgende:

Het Kasteel Systeem in het kort

Dit wordt 13-10-21 actief gemaakt in het spel.
Het kasteel systeem is een nieuwe uitbreiding van het spel, waarbij actief spelen wordt beloond.
Het kasteel dat op een klif buiten je stad zal komen te staan heeft 15 levels.
Om je kasteel te upgraden naar een hoger level moet je voldoende kasteelpunten verdienen.
Op levels 1, 4,7,11 en 15 verandert het uiterlijk van je kasteel. Wil je niet dat andere spelers kunnen zien hoe ver je bent, dan kun je dat ook uitzetten in het game optie menu.

KasteelPunten kun je verdienen door:
- het winnen van gevechten/onderhandelingen: 1e levert 30 KP, vervolgens aflopend tot 2 KP, max per dag 240 voor gevechten + 240 voor onderhandelingen
- het afronden van levels binnen de Gilde Expeditie: level 1 levert 15 KP, level 2 levert 30 KP, level 3 levert 45 KP en level 4 levert 60 KP
- het winnen van een veiling bij de antiquair geeft 30 KP
- het kopen van items bij de antiquair levert wisselende KP op
- het voltooien van een dagelijkse uitdaging levert 100 KP op
- het voltooien van 7 dagelijkse uitdagingen voor de uitdagerskist levert 700 KP op
- aankoop van diamanten levert KP op

Elk behaalde level geeft je nieuwe en andere beloningen. Deze worden geactiveerd zodra je het eerste level hebt bereikt. Je kasteel begint namelijk op level 0, net als je GG.

Verzamel iedere dag wat extra punten uit de dagelijkse kasteelpuntenkist.
Het aantal punten neemt toe met iedere verzameling, maar als je een dag mist wordt je reeks onderbroken en begin je opnieuw. Na 7 dagen onafgebroken verzamelen krijg je de bonusbeloning en wordt de reeks weer gereset.

Beloningen lopen uiteen van schurkenschuilplaatsen, krimpkits en wensputten tot aanvalsbonus, korting op aankopen in de taveerne en nog veel meer leuke en interessante dingen die je goed zult kunnen gebruiken.

Ben je een dagelijks actieve speler, dan zul je dat echt gaan merken met dit nieuwe beloningssysteem.
 

Joey-the-king

Actief lid
Je kunt tot 4 keer 15 kasteelpunten krijgen voor het voltooien van een grote ontmoeting. Na het voltooien van een grote ontmoeting, worden de punten momenteel niet weergegeven na het winnen van de ontmoeting, maar ze worden correct toegevoegd aan je kasteel zolang je nog geen 4 grote ontmoetingen op een dag hebt voltooid.

Klopt dit wel?
Ik heb nu 8 grote ontmoetingen voltooid en voor alle 8 punten gekregen.
 
Bovenaan