Discussietopic: Het Kasteelsysteem

Geeft het kasteelsysteem vanaf lvl 13 twee keer een permanente aanvalsbonus voor aanvallende eenheden of is dat een foutje?


bonus1.png


bonus2.png
 

DarthRonin

Actief lid
Een dag na invoering heb ik het al wel gezien.
Het scoren van de punten gaat wat op de automatische piloot en er is niet veel wat je kunt doen om meer binnen te halen dan je met je normale bezigheden al binnen haalt.
Na 11 onderhandelingen in GSP ben ik dat onderhandelen ook wel zat voor de rest van het jaar en om nou zooi te kopen van de plank bij de antiquair schiet ook niet echt op.
30 punten voor een gewonnen veiling zorgt er alleen maar voor dat er meer mensen wat bieden en de kans om iets goedkoops op te pikken voorlopig flink afgenomen is.

Heb nu dus maar besloten er verder geen extra moeite voor te doen en het maar gewoon aan te zien.
Het leek me leuk, maar het valt toch wel wat tegen...
 

Felair

Actief lid
Meeste gaat automatisch inderdaad, extra onderhandelen voor maximale punten ga ik zelf ook niet voor.

m.b.t. kopen in de antiekwinkel zou het een hoop schelen als ze in plaats van alleen maar nieuwe dingen toevoegen ook eens oude meuk zouden schrappen
Een winkelaanbod zoals hieronder zit toch niemand op te wachten?

Een indicator boven het kasteel als je de kistjes kan innen zou trouwens wel een fijne toevoeging zijn dan vergeet je dat minder makkelijk denk ik :)
Verder is dit gewoon mensen actief houden in het spel, slim bedacht en alle gratis dingen zijn mooi meegenomen natuurlijk.


1634228375771.png
 

Achnaton

Actief lid
Graag de naam veranderen in het FOE tredmillsysteem. Of de dwangburcht zou ook nog kunnen.

Allemaal onderdelen van FOE die ik amper gebruik zoals, onderhandelen, dagelijkse uitdagingen en antiekwinkel zijn nu onderdelen waar punten mee zijn te halen. Vechten is juist gelimiteerd. Jammer....

Tot nu toe zie ik niet veel voordelen.
 

bonke35

Actief lid
in de eenmalige beloningen zie ik wel 6 keer een schurkenschuilplaats voorbij komen, is dat niet een beetje overdreven?
 

nietje52

Actief lid
Bij een onderhandeling kun je van te voren zien of je nog punten kunt verdienen.
Bij een gevecht zie je dat pas achteraf.
Zou mooi zijn als je die ook van te voren kunt zien.
 

Tigertjheu

Actief lid
Via in-game aankopen? Maar hoeveel dan en waar zie ik hoeveel dat er zijn?

Hoe kan ik punten verdienen voor mijn kasteel?Je kunt Kasteel-punten verdienen door:
  • Via in-game aankopen
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We werken er nog aan om dat zichtbaar te krijgen in de diamantenwinkel.
 

nietje52

Actief lid
Niet heel belangrijk maar wel jammer: 4.125 van de 7.500 punten verdiend: 20% van de voortgangsbalk groen.
 

Graecus 002

Actief lid
Je had nog 3000 punten van vorig level, dus je hebt 1125 v/d nodige 4500 punten voor dat level behaald. Dat is zelfs 25% en geen 20 ;-)
Ik snap wel dat je het raar vindt, maar is dat is omdat je punten uit het vorig level meeneemt.
 
vraagje:
wanneer de 15 levels van het kasteel zijn bereikt, en je begint weer opnieuw , worden de volgende behaalde punten dan kumulatief opgeteld bij de vorige 15 levels of is daar een ander beleid op bedacht ?
 
Persoonlijk ben ik niet erg blij met de korting op de taverne winkel. Als je een dagelijk taak zei, spendeer 2500 zilver dan nam ik gewoon een bonus van voorraden voor 24 uur. Maar dat gaat nu niet meer, want je verbruikt minder taverne zilver. Misschien veranderen naar een bonus op het oogsten van taverne zilver in de taverne? Het effect is hetzelfde namelijk.
 

Graecus 002

Actief lid
Persoonlijk ben ik niet erg blij met de korting op de taverne winkel. Als je een dagelijk taak zei, spendeer 2500 zilver dan nam ik gewoon een bonus van voorraden voor 24 uur. Maar dat gaat nu niet meer, want je verbruikt minder taverne zilver. Misschien veranderen naar een bonus op het oogsten van taverne zilver in de taverne? Het effect is hetzelfde namelijk.

Ik ben ook niet zo blij met die korting, nu krijg ik mijn 3,8M zilver nog moeilijker weg ;-)
Verder vragen de missies niet altijd dezelfde hoeveelheid zilver, dus soms zal het je eens duurder uitkomen maar soms ook niet. Extra zilver krijgen kan je al met het dienblad, al zijn er natuurlijk nog wel cumulatieve bonussen in dit spel...
 
Bovenaan