Discussietopic: Het Kasteelsysteem

Wildstorter

Actief lid
Nou, een half jaar bezig met dat systeem.

Tot nu toe 153.959 punten binnen gehaald (zonder aankopen) wat goed is voor level 9.
20 FP, 25 Goederen uit het huidige tijdperk, 15 Goederen uit het vorige tijdperk en 25% bonus op je aanval als voornaamste eigenschappen.

Voor iets wat geen ruimte inneemt is het uiteraard een geweldige bonus, als spelonderdeel neemt het wel een beetje af. Waar ik tot level 5 nog erg actief was met veilingen om zo snel mogelijk een respectabel niveau te halen is dat nu zo goed als helemaal weg. De 30 puntjes voor het kasteel leveren te weinig bijdrage om nog echt een verschil te maken op de vele benodigde punten. Je ziet ze er niet eens bijkomen als het ware. Wel doe ik nog nagenoeg iedere dag de 15 gevechten en onderhandelingen waarbij ik voor het kasteel eigenlijk geen enkele onderhandeling deed op een dag. Met het ruimtevrachtschip erbij en de onderhandelingen op de Mars kolonie levert het ook alleen maar op in plaats van dat het goederen kost dus dat is ook mooi meegenomen. En nu maar wachten totdat ik vanzelf een melding krijg dat ik het volgende niveau behaald heb, kijk er niet meer naar om.

Overigens heb ik nog geen enkele keer op het uiterlijk van een kasteel in een andere stad gelet (ook niet op die van mezelf) dus die tijd van de ontwerpers is voor mij in ieder geval aangemerkt als verloren tijd.

Conclusie: de bonus van het kasteel is mooi meegenomen maar verder wordt er eigenlijk geen aandacht aan geschonken door mij. En er wordt nergens gestimuleerd om dat wel te doen met die demotiverende hoeveelheid punten verschil tussen de aankomende niveaus.
 
ik vind het top, het kasteelsysteem, ik zit nog maar in een lage eeuw, voor mij maken alle kleine beetjes verschil, zeker, wat me wel een beetje tegenvlt is dt er zoveel dezefde beloningen zijn, veel kennisaltaren, veel wensputten, veel schurkenholen, maar ja daar kun je nooit genoeg an hebben)terwijl er nog zoveel leuke andere dingen zijn, ik bedoel, de prijzen motiveren mij niet genoeg, om heel hard een volgende level te gaan halen, weer een ennisaltaar, ik heb er al tien, nou is dat overdreven, ik vraag me af wat daar de reden voor is, is dat 'gemakkelijk' voor foe, of is dat op vraag van spelers
 
ik vind het top, het kasteelsysteem, ik zit nog maar in een lage eeuw, voor mij maken alle kleine beetjes verschil, zeker, wat me wel een beetje tegenvlt is dt er zoveel dezefde beloningen zijn, veel kennisaltaren, veel wensputten, veel schurkenholen, maar ja daar kun je nooit genoeg an hebben)terwijl er nog zoveel leuke andere dingen zijn, ik bedoel, de prijzen motiveren mij niet genoeg, om heel hard een volgende level te gaan halen, weer een ennisaltaar, ik heb er al tien, nou is dat overdreven, ik vraag me af wat daar de reden voor is, is dat 'gemakkelijk' voor foe, of is dat op vraag van spelers
Ik denk dat veel spelers in de begin stadia heel blij zijn met de kennisaltaren en wensputten. Het zijn beide heel krachtige gebouwen in het begin en midden van het spel. Later wordt het "handelaar voer" en levert het je in het eind spel veel handelsmunten en edelstenen op en daar kun je dan weer mee kopen wat echt nuttig is (gemiste event gebouwen bijvoorbeeld)
 

DarthRonin

Actief lid
Ik denk dat veel spelers in de begin stadia heel blij zijn met de kennisaltaren en wensputten. Het zijn beide heel krachtige gebouwen in het begin en midden van het spel. Later wordt het "handelaar voer" en levert het je in het eind spel veel handelsmunten en edelstenen op en daar kun je dan weer mee kopen wat echt nuttig is (gemiste event gebouwen bijvoorbeeld)
Wensputten zijn in het begin juist heel matig in mijn ogen.
Ze geven echt beroerd weinig als je bezig bent met de opbouw van een dorp.
Later zijn ze heel leuk als je een wensputtendorpje wilt bouwen, maar dan nog zou ik ze de eerste tijd in mijn inventaris houden.
Heb er een keer een stel gezet in een ijzertijddorpje omdat ik er toch een wensputdorp van wilde maken tzt, maar heb er spijt van omdat het gewoon te weinig op levert op dat moment.

De KA's vind ik in het begin wel heel bruikbaar, maar zodra je wat event gebouwen krijgt zakken ze snel weg in bruikbaarheid en kunnen ze ook een ramp worden omdat het M/O sponzen zijn.
Heb er geloof ik ooit ergens een stuk of 100 gehad en daar moest regelmatig bijgesprongen worden om alles gemotiveerd te krijgen.
Dat was in de tijd dat je nog niet zelf uit kon nodigen tot 140 vrienden, dus 10 inactieve vrienden wieberen wilde nog niet zeggen dat je 10 actieve terug kon krijgen :confused::rolleyes:
Ik verkocht ze op de laatste wereld waar ik gestart was ook graag om er vervolgens Donkere Doorgangen voor te kopen.
Al weet ik niet of je die tegenwoordig nog ooit langs ziet komen bij de handelaar :D
 
Bovenaan