Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

Joey-the-king

Actief lid
Lijkt me dat jij dat ook wilt weten, gezien je eerder reacties. Of heb je het opgegeven?
Natuurlijk wil ik het ook weten, maar ik denk niet dat support meer, oh leones is ook community moderator op Beta, die weet vast veel meer.. hehe.

Ik heb gelezen dat de verwijdering van GvG op Beta is uitgesteld. Als raids in januari worden geïmplementeerd, denk ik dat het nog een maand langer zal duren voordat ze op de live servers verschijnen.
 
Waar haal je uit dat het hier op 11 januari sluit? Wanneer er meer informatie is zal dat worden gedeei

Waar haal je uit dat het hier op 11 januari sluit? Wanneer er meer informatie is zal dat worden gedeeld, op dit moment hebben we nog geen antwoord op jouw vragen.
Vreemd eigenlijk dat je besluit GvG te stoppen en te vervangen door iets nieuws en totaal niet nadenkt over deze vragen. Zou een van de eerste zaken moeten zijn waar je aan denkt. Hoe krijg je wat er nu in zit in het nieuwe systeem en wat neem je niet mee. Lijkt steeds meer op ene groepje amateurs die maar iets ontwikkelen zonder na te denken.
 

L Cypherus90

Actief lid
Vreemd eigenlijk dat je besluit GvG te stoppen en te vervangen door iets nieuws en totaal niet nadenkt over deze vragen. Zou een van de eerste zaken moeten zijn waar je aan denkt. Hoe krijg je wat er nu in zit in het nieuwe systeem en wat neem je niet mee. Lijkt steeds meer op ene groepje amateurs die maar iets ontwikkelen zonder na te denken.
Denk je nu echt dat Leones er IETS mee te maken heeft?
Hij moet ook wachten op de info die hem gegeven wordt.

Wacht nu gewoon af tot er meer informatie komt. Zo moeilijk is dat niet.
 

Achnaton

Actief lid
Vreemd eigenlijk dat je besluit GvG te stoppen en te vervangen door iets nieuws en totaal niet nadenkt over deze vragen. Zou een van de eerste zaken moeten zijn waar je aan denkt. Hoe krijg je wat er nu in zit in het nieuwe systeem en wat neem je niet mee. Lijkt steeds meer op ene groepje amateurs die maar iets ontwikkelen zonder na te denken.
Helemaal mee eens. Van een grote organisatie met meer dan 100 miljoen euro omzet per jaar mogen we professionele communicatie verwachten.

De beslissing is al gevallen. De aankondiging is gedaan. Het is dan goed om te zorgen voor een nette landing.
 
Denk je nu echt dat Leones er IETS mee te maken heeft?
Hij moet ook wachten op de info die hem gegeven wordt.

Wacht nu gewoon af tot er meer informatie komt. Zo moeilijk is dat niet.
In een goede organisatie wel. Zorg je dat zeker de supportmedewerkers zoveel mogelijk weten om vragen te beantwoorden. Maar de laatste tijd gaan ook steeds uitrollen van updates fout, dus lijkt het de laatste tijd wel of de linkerhand niet weet wat de rechter doet bij Inno.
En ja, ik heb zelf grote systemen beheerd en geupgrade, getest en dergelijke
 

sengir

Nieuw lid
Dat is er wel een beetje een karikatuur van maken.

Ik kan begrijpen dat je met een nieuwe gilde en op je eentje als GVG speler weinig indruk gaat maken tegen ervaren GVG gildes die daar met een tiental spelers klaarzitten. Dan kan je ofwel extra GVG spelers gaan zoeken voor bij je gilde, ofwel overstappen naar een andere GVG gilde ofwel gaan samenwerken met die gilden. De GVG kaarten worden constant hertekend gezien er onder die tiental gildes er altijd zijn die met elkaar in oorlog zijn, gilden die samenwerken tegen andere, ...

Dubbele rijen vrijgeven om landingszones te sluiten kan inderdaad worden toegepast maar daar duiken andere gilden dan toch wel door en het blijft eens een lokaal klein fenomeen. Je bent beter beschermd door je te laten omringen door gilden met wie je samenwerkt (tot het punt dat ze jou verraden en je plots aanvallen dan) en is diplomatie dus een betere verdediging. Nu met de sluiting van GVG wordt het sluiten van kustzones inderdaad frequenter toegepast omdat we aan het opschuiven zijn naar de 'endgame' en er wordt gestreden voor kaardominantie. Maar dat is louter te wijten aan de beslissing van Inno. Wat wel wordt toegepast is het vrijgeven van kustsectoren om deze te hersiegen, op die manier komt er een slotje op en kan daar ook niemand landen. Maar nadat die zijn vrijgegeven hebben andere gilden wel de kans daar eveneens te gaan landen natuurlijk, dat maakt het spel net spannend.

Sectoren ruilen met elkaar wordt zowel offensief toegepast om op de kaart te kunnen blijven wanneer men samenwerkt met verschillende gilden tegen een sterkere gilde. Zeker als dan het HQ wordt doorgetikt kunnen kleinere gilden veel schade aanrichten aan de grote. Ook defensief kan dat worden gedaan om op die manier een schild te bemachtigen op de sectoren zodat de grens dicht is en er geen vijandige buur je gebied kan binnendringen. Op het moment dat de sector wordt gewisseld heeft die buur trouwens ook een kans om daar tussen te kruipen en beide sectoren zelf te veroveren. Wat de GVG opnieuw spannend maakt.
Er is wel wat info te vinden over GVG maar daarin heb je een punt. Je krijgt wel uitleg hoe dat de kaart werkt en hoe je een belegering zet en moet vechten ed. maar eigenlijk over heel de tactiek en wat er achter zit heb je het raden naar. Maar dat is hetzelfde met de GS al ben je daar natuurlijk snel over uitgepraat qua tactiek. Nieuwe GVG spelers zijn altijd welkom geweest en we deden er alles aan om de interesse in GVG aan te wakkeren. Die anciens gaven met veel plezier uitleg en stap voor stap kunnen ze ervaring op doen. De verschillende tactieken die worden gebruikt zijn helaas echt ervaring opdoen net als de diplomatie. Je moet inderdaad meteen rekening houden met niet-aanvalsverdragen, bondgenoten, .... Een HQ doortikken op een foute plek of foute sectoren vrijgeven kan grote gevolgen hebben. Hier is het echt al doende leert men. Maar om die kennisoverdracht nu te gaan aanschouwen als persoonlijke inkomstenbron snap ik toch niet. Uit GVG haal je overigens geen prijzen, het kost je veel eenheden, goederen en medailles en het enige dat je persoonlijk ontvangt zijn de punten van de gevechten, maar iemand die heel actief op de GS is haalt meer gevechten en meer punten.

Het is jammer dat spelers zoals jij nooit de GVG hebben gespeeld op het niveau dat de anciens hier spelen of hebben gespeeld. Dan zou je er de fun ook meer van hebben ingezien i.p.v. de frustratie.
op je 1tje kan je perfect je gilde in de top 10 houden op GVG. dat was ook het leuke eraan. je moest zelf niet om 20u aanwezig te zijn om het te halen.
p1 is jammergenoeg net niet gelukt door omstandigheden.
 
GE is de gilde-expeditie (die kan je bereiken door op het schip in je stad te drukken)
GS of GSP is het gildestrijdperk (die kan je bereiken door het standbeeldachtige ding naast je GE schip)
GvG is de Gildecontinentkaart (die kan je alleen op PC bereiken door het het icoontje in de hoek of via de continentkaart)
 
Helemaal mee eens. Van een grote organisatie met meer dan 100 miljoen euro omzet per jaar mogen we professionele communicatie verwachten.

De beslissing is al gevallen. De aankondiging is gedaan. Het is dan goed om te zorgen voor een nette landing.
Ik blijf het vreemd en jammer vinden , GvG was het meest pure onderdeel. Zeker nu GS zwaar corrupt is gemaakt (10K+ a/d bonus en 5 a 6 extra uitputting extra ) de illusie dat het uppen of bijkopen van (event) gebouwtjes wat uitmaakt. Nee GS met de event gebouwtjes die massa FP en bonus geven, zoals garden of eternal dreams, heeft het spel verziekt. FOE is geen strategisch vechtspel meer , het is pay-to-win geworden
 

generaal bishmark

Actief lid
Ik blijf het vreemd en jammer vinden , GvG was het meest pure onderdeel. Zeker nu GS zwaar corrupt is gemaakt (10K+ a/d bonus en 5 a 6 extra uitputting extra ) de illusie dat het uppen of bijkopen van (event) gebouwtjes wat uitmaakt. Nee GS met de event gebouwtjes die massa FP en bonus geven, zoals garden of eternal dreams, heeft het spel verziekt. FOE is geen strategisch vechtspel meer , het is pay-to-win geworden
100% kon het niet beter verwoorden
 
Innogames maakt in mijn ogen zowel commercieel als strategisch een blunder door spelers die hun tijd en energie in het spel hebben gestoken als de harde kern, te vervangen door dia-cash-cows, die zich laten verleiden met events en GS tot het trekken van hun credit cards.
De bodem, de strategie valt weg en er blijven alleen maar een kudde koopbare spelers. Spelers die hun tijd en energie in het opkrikken van hun FP en aanvalskracht hebben gestoken, worden nu via de dia-spelers ingehaald , een mes in hun rug en demotiverend, of wel lang leven candy crush 2.0, want een uitdaging is klikkerdeklik GS niet, zeker met gebrekkige Titan units en een merkwaardige uitputtings curve, gaat het alleen nog maar om dure barakken plaatsen en vrijspelen, pay-to-win !!!

Ik wacht tot GvG is verwijderd, want als Inno haar koers niet aanpast, ga ik geen tijd en energie meer in FOE stoppen , het spel van de koopbare uitdagingen , meer is het niet geworden en spel waar uiteindelijk veel dia spenderende spelers overblijven. Vergelijk het met de F1, zonder talent en training koop je geen kampioenstitel, bij Inno kun je dat echter wel afkopen ondertussen.

Het spel is nog wel te redden en een uitstroom is te voorkomen, mocht Inno dat echt willen
 
Laatst bewerkt:
Innogames maakt in mijn ogen zowel commercieel als strategisch een blunder door spelers die hun tijd en energie in het spel hebben gestoken als de harde kern, te vervangen door dia-cash-cows, die zich laten verleiden met events en GS tot het trekken van hun credit cards.
De bodem, de strategie valt weg en er blijven alleen maar een kudde koopbare spelers. Spelers die hun tijd en energie in het opkrikken van hun FP en aanvalskracht hebben gestoken, worden nu via de dia-spelers ingehaald , een mes in hun rug en demotiverend, of wel lang leven candy crush 2.0, want een uitdaging is klikkerdeklik GS niet, zeker met gebrekkige Titan units en een merkwaardige uitputtings curve, gaat het alleen nog maar om dure barakken plaatsen en vrijspelen, pay-to-win !!!

Ik wacht tot GvG is verwijderd, want als Inno haar koers niet aanpast, ga ik geen tijd en energie meer in FOE stoppen , het spel van de koopbare uitdagingen , meer is het niet geworden en spel waar uiteindelijk veel dia spenderende spelers overblijven. Vergelijk het met de F1, zonder talent en training koop je geen kampioenstitel, bij Inno kun je dat echter wel afkopen ondertussen.

Het spel is nog wel te redden en een uitstroom is te voorkomen, mocht Inno dat echt willen
Inno heeft liever spelers die een paar duizend euro uitgeven aan event gebouwen , tja 60 van de golden winter wonder pyramides , 60 x 12 units ( dag alca) 60 x 29 % aanval ( dag cdm) 60 x 32% stadsverdediging ( dag terra) , 60 x 23 fp ( dag cape) 60 keer 48 goedjes
of wel, hoe steek je een mes in de rug bij de spelers die jaren hun stad hebben opgebouwd
Het stadjes krijgt voor circa 2500 euro dagelijks 5k goedjes, 2k FP, 660 units en als klapper op de vuurpijl ruim 300 fragmenten uit die event gebouwen, hoezo zijn GGs nog nodig ???

Geen wonder dat GvG spelers, de strategen, dan een blok aan het been zijn
 

Bijlagen

  • imagefoe.png
    imagefoe.png
    417,2 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Mja eerder moest je als nieuwe speler minimaal een jaar 'geduld' hebben, voordat je wat kon. Vind het juist wel een goeie dat je nu makkelijker aan att/def kan komen, zeker qua instroom van nieuwe spelers, kan dat wel volgen.

Paar events en je kan 'meedoen' aan het spel, ook zonder er duizenden of zelfs geen euro's in te steken.

Vind het ook wel geinig om te lezen hoe nobel er gedaan wordt over gvg. Weinig gilden en spelers die het spelen of überhaupt weten wat het is.

Laat staan de vergelijking met GS.. gvg kan je domineren met een handjevol spelers, GS heb je er heel wat meer nodig om in dia te kunnen knallen (en ja dan pak je beloningen mee, schande foei enzo)

Maar hé blijkbaar moet een dood spelonderdeel blijven bestaan voor de 'strategen'.

Ik kijk in elk geval alvast uit naar de rooftochten waar elke speler aan kan deelnemen ;)
 
Laatst bewerkt:
een dood spelonderdeel is het zeker niet, wordt nog steeds (ook door kleinere) gildes gebruikt. Het argument dat de spelservers het niet goed aankunnen betekend alleen maar dat ze de rekenkracht onderschatten, daar is structureel zeker wel een mouw aan te passen. De eisen aan de speelservers zijn tegenwoordig bijzonder hoog, maar techniek gaat ook verder, alleen dan moet je weer investeren.
 
een dood spelonderdeel is het zeker niet, wordt nog steeds (ook door kleinere) gildes gebruikt. Het argument dat de spelservers het niet goed aankunnen betekend alleen maar dat ze de rekenkracht onderschatten, daar is structureel zeker wel een mouw aan te passen. De eisen aan de speelservers zijn tegenwoordig bijzonder hoog, maar techniek gaat ook verder, alleen dan moet je weer investeren.

Voor een handjevol spelers gaan ze echt niet investeren in een spelonderdeel. En als je de kaart bekijkt het ziet er vrij dood en eentonig uit.
 
Dag Avitus, wellicht ziet het er voor jou eentonig uit, maar ik kan uit ervaring zeggen dat er evengoed nog wisselingen zijn (afgezien van de alle tijdperken kaart) binnen de verschillende tijdperken. Niet zoveel als bij gs, maar evengoed wel gevechten onderling.
 
Ik zie echt weinig actie. Het enige wat ik zie is strandje vrijgeven en weer dichtzetten.

En nog wel wat dingen, maar strijden zie ik vrij weinig.
 

PartyPoison

Actief lid
Inno heeft liever spelers die een paar duizend euro uitgeven aan event gebouwen , tja 60 van de golden winter wonder pyramides , 60 x 12 units ( dag alca) 60 x 29 % aanval ( dag cdm) 60 x 32% stadsverdediging ( dag terra) , 60 x 23 fp ( dag cape) 60 keer 48 goedjes
of wel, hoe steek je een mes in de rug bij de spelers die jaren hun stad hebben opgebouwd
Het stadjes krijgt voor circa 2500 euro dagelijks 5k goedjes, 2k FP, 660 units en als klapper op de vuurpijl ruim 300 fragmenten uit die event gebouwen, hoezo zijn GGs nog nodig ???

Geen wonder dat GvG spelers, de strategen, dan een blok aan het been zijn
misschien omdat je geklaag de server hosting niet gaat betalen, maar spelers als firefighter wel.
 
Bovenaan