Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

RopsteR

Nieuw lid
Ik ben zeer benieuwd naar wat ervoor in de plaats gaat komen, en eerlijk gezegd blij dat GvG gaat verdwijnen. De manier waarop veel gildes momenteel GvG spelen is gewoon smerig. Hopelijk gaat wat ervoor in de plaats komt minder gevoelig zijn voor smerige/oneerlijke tactieken!
 

Venzi

Lid
Zeer jammerlijk dit! Heel veel anciens van FoE zullen verdwijnen. De nieuwe GS en GE 5 heeft hier ook al geen goeds aan gedaan. Dat nieuwe klassement is zeer snel bepalend, met het oude systeem was er nog echte strijd om #1 te worden en te behouden. In plaats van al jaren geleden er werk van te maken GvG te verbeteren/vernieuwen, door Bv. tijdperken toe te voegen. Of beter te beveiligen tegen scripters die GvG geheel verziekt hebben en nu uitendelijk opgedoekt gaat worden. Ik ben geen techneut die dit zelf zou kunnen, maar met de kennis en technologie die er vandaag beschikbaar is was dit volgens mij toch iets waar ze mee konden gewerkt hebben! Het had eigenlijk al lang mobiel kunnen beschikbaar zijn. Heel wat spelers die mobiel spelen hadden er echt wel interesse in om het te spelen!
Dat nieuwe onderdeel heb ik toch echt mijn bedenkingen over.
Innovatief kan het mischien wel zijn, maar aan de spelers die al aktief zijn van het begin der tijden, de anciens dus, wordt niet meer gedacht. Deze zien ze liever de benen nemen volgens mij :(
 

Joey-the-king

Actief lid
Ik moet zeggen, het is werkelijk een onbegrijpelijke zet om GVG te verwijderen. Het staat absoluut haaks op de wensen van de vele spelers die nog steeds van GVG genieten. Na al die jaren van meldingen over scripts en andere problemen is het ontmoedigend om te zien dat dit als oplossing wordt gepresenteerd.

GVG-spelers hebben nooit echt om aanpassingen gevraagd, en eerlijk gezegd was dat ook niet echt nodig. De enige aanpassing, is het toestaan van nieuwe eenheden in AT. GVG was toch al niet zo'n ingewikkelde modus, dus waarom deze rigoureuze beslissing nemen?

En laten we de ranglijst niet vergeten; die liet ook zien wie het hardste knokte in GVG, dat kun je niet vergelijken met ranglijst van GSP.

Bovendien, misschien wel de belangrijkste reden: GVG leverde geen diamanten op. Het was een gratis onderdeel. Als Inno niets kan verdienen, verwijderen of vervangen ze het blijkbaar voor iets dat als "beter" wordt beschouwd, oftewel iets dat geld oplevert.

Ik ben er zeker van dat iedereen die positief reageert, GSP-spelers zijn die voorheen duizenden gevechten per dag uitvoerden en zo veel FP's verdienden. Ze hebben vast ook geklaagd toen GSP werd aangepast. Het is gewoon frustrerend om te zien hoe een trouw deel van de spelers in de steek wordt gelaten.
 
Laatst bewerkt:

PrivateHead

Actief lid
Het sluiten van GvG is een mooi moment om mijn inzet elders te gaan leveren. Precies wat Joey zegt, omdat er voor Innogames niets aan GvG te verdienen is moet het verdwijnen. Dit voorspelde ik al vrij snel na de invoering van de gildestrijdperken, daar hoef je niet helderziend voor te zijn.
In de loop der jaren (ik speel bijna 11 jaar) heb ik Innogames het spel steeds slechter zien maken eigenlijk vanaf de introductie van het mobiele platform. De stompzinnigheden worden ondanks de aantoonbaar falende eigenschappen na heel veel commentaar op Beta toch met alle fouten gewoon doorgevoerd naar de live servers, waardoor het uiteindelijk een lelijk gedrocht is geworden waar niet meer met plezier naar gekeken kan worden. Met het verwijderen van 1 van de pijlers van het spel is voor mij de fundering om vol te houden weg. Na de verwijdering ga ik de puntjes op de i zetten en kijk ik terug op een spel dat ooit een topspel was.
Verder maakt het geen drol uit wat we er van vinden, onze mening wordt sowieso nooit wat mee gedaan en voor dit besluit is duidelijk ook niet om de mening van de spelers gevraagd. Gaat u maar achterover zitten wij weten wat goed voor u is.
 

GinRin

Nieuw lid
Ja ik ben ook bang dat vele spelers van het eerste uur zullen gaan verdwijnen. De gvg is idd een spel element dat niets oplevert voor Inno, dus dan moet het maar wijken voor iets beters (lees iets dat meer $ oplevert). Jammer is dit.
En er veel inspanning voor nodig is om het te onderhouden betwijfel ik, er is per slot van rekening al jaren niets meer aan gewijzigd. Ik zal de leuke avonden om 8 uur gaan missen.
 

generaal bishmark

Actief lid
GEEN TIJD DUS ? ALS DAT HET PROBLEEM IS WIL IK IN MIJN EENTJE WEL EEN TEAM SAMEN STELLEN VAN OUDSPELERS OM FOE GVG TE LATEN BESTAAN ALS MEDEWERKERS VAN FOE , als DAT NIET KAN IS DAT HET PROBLEEM NIET MAAR HEEFT HET MAKEN MET WINST GELDEN , iK BEN EEN STRIJDER OOK IN ALLES WATVIK ADEM IN DAGELIJKS LEVEN ? I NEVER GIVE UP. KOMAAN FOE, geef tenminste een kans om dit onderdeel te laten beheren door een nieuw team van oud gvg spelers om het te laten leven
 

Joey-the-king

Actief lid
Veel spelers hebben gevraagd om GvG ook toegankelijk te maken op mobiel, zo konden alleen app-spelers ook GvG spelers. Maar, dat kost tijd en geld en levert geen geld op. Dus wat is INNO's oplossing?
Verwijderen. Lekker simpel.

Zo'n belachelijk dom idee, echt het domste wat ze tot nu gedaan hebben.

GvG leverde hen indd niks op, maar wie speelde er vooral veel GvG?
> De top-spelers én die geven wel geld uit.. en ga er van uit dat veel stoppen op alle servers.

GvG was het leukste onderdeel van FoE voor de oude garde, nu word dat ons ontnomen.
 
Ik ben benieuwd hoe lang FOE nog gespeeld kan worden op de pc. Immers in de mobiele versie kunnen ze vele geld verdienen met die reclames. Dus nu GvG stoppen en dan de webversie?
In GvG zelf kan niets verdiend worden aan diamanten, maar bij een nieuw tijdperk willen die spelers wel zsm goede legers inzetten op GvG en daar gebruiken ze wel vaak diamanten voor.
Maar met elke nieuwe verandering in FOE sinds GE5 merk ik dat dit niet meer dat leuke spel is wat het ooit was. Ik twijfel dan ook heel sterk of ik nog blijf spelen
 

Achnaton

Actief lid
Bizar zeg!
Wat gebeurd er met de goederen die nog in de sectoren zitten? Komen die automatisch terug? Of moet een gilde alles vrijgeven?

Ik hoop dat hier nog antwoord op komt. Lijkt me ook een goeie voor de Q&A.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet anders dan deze beslissing NIET te begrijpen.
Zoals veel spelers voor mij al aangaven, iets wat voor degene die al jaren spelen het onderdeel van FOE was.
Alles draait duidelijk om geld bij INNO en helaas niet om wart de spelers willen.

Meer onderdelen prima, maar GvG afschaffen, een groot gemis. I.p.v. iets doen aan cheating en scripts sluit FOE GvG. Ja dat is de weg van de minste weerstand. Foe is groot geworden door GvG om dat de nek om te draaien is bizar. Maar logisch o.b.v. het verdien model dat is ingezet.

Toen de ranglijsten gesplitst werden was ik hier al bang voor! FOE , Foei!

Ik heb niet de illusie dat jullie naar ons luisteren, dus ik hou het verder nogmaals bij FOEI!
 
Bovenaan