Discussietopic FoE Voetbalbeker

DeletedUser5435

Guest
Ik ben blij dat de medaillebeloning wat minder is geworden, het is echter nog steeds VEEL te veel.
Zeker aangezien de andere beloningen zo duur zijn. De wensput is 6000 cups. Stel je zit in de LME:

Voor 6000 cups kun je 48 keer medailles halen, want medailles kosten 125.
Voor 125 krijg je (in lme) 300 cups, in hogere tijdperken dus nog meer!!
300x48 = 14,400 medailles.
Voordat het verlaagd was zat je voor dit aantal cups boven de 30k medailles, maar ik vind dit nog steeds veel te veel. Deze berekening is in LME, wat nog een laag tijdperk is.

De gouden kist is 600 cups, dit is niet zo veel maar er zit dan ook maar 20% aan interessante beloningen in. (Ik doel hiermee op de Hall of Fame, kennisaltaar, en renovatiekit). Is echt geluk hebben...
 

DeletedUser

Guest
De gouden kist is 600 cups, dit is niet zo veel maar er zit dan ook maar 20% aan interessante beloningen in. (Ik doel hiermee op de Hall of Fame, kennisaltaar, en renovatiekit). Is echt geluk hebben...

Je vergeet de schotenpakketten. Het zal al een hele opgave worden op tijd het einde te halen, dus die pakketten zijn ook nog wel interessant. En natuurlijk de overwinningstoren. Die is niet tijdperk gebonden, maar gaat omhoog als jij een tijdperk omhoog gaat, wat het ook wel interessant maakt. Verder zijn de prijzen die je met cups kan kopen niet bijster interessant. Zeker niet als je al een paar evenementen hebt meegemaakt.
 

DeletedUser6867

Guest
iemand al een kans bereking gemaakt wat het beste is om voor te gaan ? kwa schoten
 

DeletedUser5435

Guest
Je vergeet de schotenpakketten. Het zal al een hele opgave worden op tijd het einde te halen, dus die pakketten zijn ook nog wel interessant. En natuurlijk de overwinningstoren. Die is niet tijdperk gebonden, maar gaat omhoog als jij een tijdperk omhoog gaat, wat het ook wel interessant maakt. Verder zijn de prijzen die je met cups kan kopen niet bijster interessant. Zeker niet als je al een paar evenementen hebt meegemaakt.

De overwinningstoren is crap, een paar medailles per week... Misschien zijn die pakketten nog wel ok.. Als er aan het einde tenminste een beloning staat te wachten!
 

DeletedUser5435

Guest
iemand al een kans bereking gemaakt wat het beste is om voor te gaan ? kwa schoten

Pak de 10 cups met 100% kans, het potentieel aantal cups van de andere schoten is alleen beter als:
Power shot (20%) zodra de jackpot boven de 50 zit.
Corner shot (10%) zodra de jackpot boven de 100 zit.
Lob (5%) zodra de jackpot boven de 200 zit.

Als ik me niet vergis komt er per gemist schot bij Power shot 5 bij, bij Corner shot 10, en bij Lob 15.
Als buurt heb je dus in totaal de meeste cups als iedereen altijd voor de Lob gaat.
 

DeletedUser

Guest
iemand al een kans bereking gemaakt wat het beste is om voor te gaan ? kwa schoten

Die kansberekening staat er bij.

De overwinningstoren is crap, een paar medailles per week... Misschien zijn die pakketten nog wel ok.. Als er aan het einde tenminste een beloning staat te wachten!

Ja, maar die is crap :)

Met een oppervlakte van 1x1 heb je altijd wel een paar gaatjes waar je ze neer kan zetten en nogmaals ze gaan met het tijdperk mee. Als je nu aan het begin van het spel zit en er een paar neer zet profiteer je daar behoorlijk van.
 

DeletedUser5435

Guest
Met een oppervlakte van 1x1 heb je altijd wel een paar gaatjes waar je ze neer kan zetten en nogmaals ze gaan met het tijdperk mee. Als je nu aan het begin van het spel zit en er een paar neer zet profiteer je daar behoorlijk van.

Ik denk dat ze erg sterk zijn in kleine aantallen, een beetje zoals wachtvuren, omdat je ze inderdaad overal tussen kunt proppen. Zinloze ruimte wordt dan gebruikt.

Maar 600 cups voor zo'n ding, als je er ook een kennisaltaar voor kunt krijgen... Nee, dan lijkt de keuze me erg gemakkelijk gemaakt. Heb liever 1 kennisaltaar dan 4 overwinningstorens!
 

DeletedUser

Guest
ik vind het event al niks aan hehe,
enige goede wat je kunt winnen zijn de medailes, andere gebouwen heb je grotendeels al kunnen krijgen, of geven geen mooie winst,
 

DeletedUser

Guest
Maar 600 cups voor zo'n ding, als je er ook een kennisaltaar voor kunt krijgen... Nee, dan lijkt de keuze me erg gemakkelijk gemaakt. Heb liever 1 kennisaltaar dan 4 overwinningstorens!

Ja natuurlijk, maar er zit echt heel erg weinig bij de prijzen die je met cups kan kopen, dus dan wordt het al snel die gouden kist en dan maar hopen.
 

DeletedUser5435

Guest
Heeft iemand er diamant-productiegebouwen tussen zien zitten? Dan ga ik daarvoor..
Heb wel diamant-woongebouwen langs zien komen.
 

DeletedUser

Guest
Productie niet. Woon slechts 1x in het begin, maar volgens mij klopt die timer nog steeds niet.
 

DeletedUser4100

Guest
In mijn ogen zijn de enige WK beloningen waard:

- ere galerij (geeft gilde prestige)
- fan shop een klein beetje

Verder die renovatie kit mag er ook wel zijn.:)
Gewoon vlink gaan sparen die cups zodat je ze hebt
als je ze nodig hebt.
Event duurt maar 30 dagen. Als je alleen 100% ding doet
en gemiddeld 16 schoten per dag hebt heb je op hete einde
10 cups x 16 schoten x 30 dagen = 4.800 cups om te gebruiken.
Dus 8 gouden kist kansen waar je dan niks van overhoud.:)
 

DeletedUser5428

Guest
Pak de 10 cups met 100% kans, het potentieel aantal cups van de andere schoten is alleen beter als:
Power shot (20%) zodra de jackpot boven de 50 zit.
Corner shot (10%) zodra de jackpot boven de 100 zit.
Lob (5%) zodra de jackpot boven de 200 zit.

Als ik me niet vergis komt er per gemist schot bij Power shot 5 bij, bij Corner shot 10, en bij Lob 15.
Als buurt heb je dus in totaal de meeste cups als iedereen altijd voor de Lob gaat.

Indien dit klopt, kan je beter steeds voor de lob gaan. Gemiddeld is het dan om de 20 schoten raak, en levert je dan dan gemiddeld 100 + 15x20 = 400 cups op. Of te wel dubbel zo veel als wanneer je op veilig speelt. Als er behoorlijk veel in de pot zit kan je best schoten bij kopen tot wanneer je prijs hebt.
 

DeletedUser4100

Guest
Klopt moet je wel mazzel hebben.;) Had het senario uitgedacht
en nagerekend als je alleen safe zoude spelen. Safe zoude 4.800
cups opleveren en 8 gouden kist kansen.
Ik vraag me wel af hoe je kan berekenen hoeveel cups je max. zoude
krijgen bij dat positieve senario...
 

DeletedUser

Guest
Indien dit klopt, kan je beter steeds voor de lob gaan. Gemiddeld is het dan om de 20 schoten raak, en levert je dan dan gemiddeld 100 + 15x20 = 400 cups op. Of te wel dubbel zo veel als wanneer je op veilig speelt. Als er behoorlijk veel in de pot zit kan je best schoten bij kopen tot wanneer je prijs hebt.

Leuke redenatie. Alleen schiet jij niet alleen.

Ik vraag me wel af hoe je kan berekenen hoeveel cups je max. zoude
krijgen bij dat positieve senario...

Tussen 0 en 97800
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ja natuurlijk, maar er zit echt heel erg weinig bij de prijzen die je met cups kan kopen, dus dan wordt het al snel die gouden kist en dan maar hopen.

nee hoor,want er wordt om de paar uur leuke prijzen gegeven.alleen je moet er snel bij zijn,want om het paar uur veradert die,,,en ik vindt dat er leuke prijzen tussen zitten die iedereen graag wil hebben,sommige zijn de kampieoenen misgelopen,die zit er nu bij :)...en nog vele andere leuke prijzen,zeker voor diegene die ze hebben mis gelopen met andere events.
 

DeletedUser

Guest
nee hoor,want er wordt om de paar uur leuke prijzen gegeven.alleen je moet er snel bij zijn,want om het paar uur veradert die,,,en ik vindt dat er leuke prijzen tussen zitten die iedereen graag wil hebben,sommige zijn de kampieoenen misgelopen,die zit er nu bij :)...en nog vele andere leuke prijzen,zeker voor diegene die ze hebben mis gelopen met andere events.

Dat huis der kampioenen kost wel 3750 cups. Voor jou geen probleem, maar anderen zullen dat niet snel doen. Vandaag waren er wel voor de eerste keer voor zover ik het heb gezien wachtvuren en die waren wel lekker goedkoop.
 

DeletedUser1924

Guest
percentage van de schietkans op suc6 mag je gerust halveren, ik heb al honderden keren geschoten. 50% is nog aan de hoge kant

suc6
 

DeletedUser4100

Guest
lol wensputten of wensfluten zoals veel mensen ze liever noemen kosten 'slechts' 5.000 cups had ik
een tijd geleden gezien. XD Big Moees dan doe ik vast af en toe wat verkeerd want 20% kans met 40 cups
als beloning steeg al snel naar de 100 cups bij mij.;)
 
Bovenaan