Discussietopic Culturele Nederzettingen

DeletedUser13299

Guest
Vind het op zich wel leuk en heeft een lange adem nodig, zoals veel in het spel, maar dat maakt het alleen maar leuk. De vraag om diamenten te gebruiken vind ik overal in het spel wel heel duidelijk aanwezig en dat is soms irritant. Ikzelf probeer er zo min mogelijk te gebruiken en dus moet je dingen laten lopen, Ik ben daarom wel blij dat je nu een fragment runesteen krijgt, ook als jet het niet op tijd afkrijgt
 

DarthRonin

Actief lid
Ik ben daarom wel blij dat je nu een fragment runesteen krijgt, ook als jet het niet op tijd afkrijgt

Waar haal je de info vandaan dat je een fragment krijgt als je het niet op tijd af krijgt?
Er zijn 3 deadlines die fragmenten geven, na die 3e krijg je niets meer.
Zo was het voorheen en ik heb nog geen update gezien dat je nu na die 3e deadline ook nog iets krijgt, of heb ik iets gemist?

ps.
Als je met 1 fragment per dorp een runesteen bij elkaar moet sparen ben je wel even bezig aangezien je er 75 nodig hebt in totaal voor maximum level.
 

DeletedUser12695

Guest
Waar haal je de info vandaan dat je een fragment krijgt als je het niet op tijd af krijgt?
Er zijn 3 deadlines die fragmenten geven, na die 3e krijg je niets meer.
Zo was het voorheen en ik heb nog geen update gezien dat je nu na die 3e deadline ook nog iets krijgt, of heb ik iets gemist?

Klopt, je hebt niks gemist :)
 

DeletedUser11641

Guest
Ik heb nu reeds alle beloningen uit het vikingdorpje gehaald. Wat wil zeggen dat het nu voor 50 fp'n spelen wordt.
Eerlijk moet ik wel toegeven dat de verhoging van de yggdrasil een erg goeie zaak was (30% aanval !) , maar sindsdien geraakte ik er vaak niet meer om de eerste deadline te halen..
Hoe speel ik het?: zo snel mogelijk enkele uitbreidingen en overschakelen naar hutten en dierenjager en dan de rest van uitbreidingen vrijspelen. Veelal gebruik ik voornamelijk altaren om kopermunten te verzamelen omdat ik deze gebouwen overal kan tussenpuzzelen. Vaak gebruik ik mij ambassade op bizarre efficiente manier, d.w.z. sparen van extra paden door het bvb in het midden te plaatsen.

Nu heb ik wel nog een vraag naar Forge Of Empires zelf, wanneer worden de andere culturele nederzettingen geopend ? Dit staat nu al een tijdje als binnenkort en vind er geen extra informatie over (kwestie om te weten of ik nog de vikingen kan/mag verder spelen)
 

DeletedUser13259

Guest
Jammer dat het niet tegelijk met vikingen kan, nu moet ik nog 4 nederzettingen wachten tot ik dit kan spelen.. en met mij vele anderen.
 

DarthRonin

Actief lid
Niemand dwingt je die vikingen eerst uit te spelen.
Zijn er overigens genoeg die hun 15e dorpje allang klaar hebben :D
 

Guillome

Actief lid
`t Is gewoon copy paste van vikings maar dan in een ander jasje?
Jammer, had gehoopt op iets spannends nieuws.
Ben vikings helemaal zat, elke keer 20 rune stenen plaatsen en dan weer allemaal verwijderen, wat een irritant rotwerk. Ik ga nog voor boom lvl max en dan stop ik, en japan ga ik waarschijnlijk niet eens doen. Zelfde irritatie neem ik aan. 1 level proberen
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Bouw het Japanse dorp op Beta en vind het juist een stuk leuker dan het Viking dorp. Ja natuurlijk moet je muntjes, tevredenheid en producten zien te oogsten maar deze variant heeft een handelaar als je de eerste paar opdrachten gedaan hebt.
Maak het spel toch behoorlijk verschillend van het Viking dorp ;)
 

DarthRonin

Actief lid
Het is allesbehalve copy/paste.
De gebouwen zijn ander formaat, andere kosten, andere opbrengsten, een handelaar in het dorp waar wat bij te verdienen is.

Ik kijk er wel naar uit, maar ik denk ook dat ik na de 15e keer een Japans dorpje te hebben gebouwd uit kijk naar de Egyptenaren...
 

DeletedUser6877

Guest
Wat wel jammer is, is dat ik dacht dat de culturele nederzettingen gingen om culturen die in de tijdperken binnen foe nog niet aan de orde waren gekomen. Met de Japanse krijgers in virtuele tijdperk, de pagodes en de Japanse tuinen, is dit wel aan de orde gekomen. Vikingen begon goed, die hadden we inderdaad niet gehad. Moet ik hieruit concluderen dat de inspiratie op is en we nu gewoon weer herhalingen krijgen? Terwijl er nog zoveel culturen mogelijk zijn om te behandelen?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hoewel de virtuele toekomst geïnspireerd was door Japan, is dat uiteraard niet het verhaal van het oude Japan dat de nederzetting behandelt.

De inspiratie is zeker niet op, er komen nog genoeg andere culturen aan :)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je hoeft niet te wachten tot je volledig klaar ben met alle Vikingnederzettingen, je kan direct met Japan aan de slag als je wil. Alle nederzettingen tegelijk kunnen doen wordt wat druk, zeker wanneer we er nog meer toevoegen.
 

DeletedUser13299

Guest
Waar haal je de info vandaan dat je een fragment krijgt als je het niet op tijd af krijgt?
Er zijn 3 deadlines die fragmenten geven, na die 3e krijg je niets meer.
Zo was het voorheen en ik heb nog geen update gezien dat je nu na die 3e deadline ook nog iets krijgt, of heb ik iets gemist?

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, ik denk in een update zoals die worden toegevoegd aan chat-berichten, maar er zijn een aantal zaken veranderd in het vikingendorp, De look is aangepast, de forgepunten en de goederen zijn omgedraaid en het aantal fragmenten dat je kunt verdienen is verhoogd. En als je het niet binnen een van de drie deadlines voltooid, kijg je nog steeds een fragment.

Misschien dat een moderator dit kan bevestigen
 

Ed4now

Lid
misschien ben ik kleurenblind, maar ik kan de rode cijfertjes (goederen die je te kort komt) bij de ambasadevoortgang niet ontcijferen. Dus gewoon op de gok maar produceren.
Zijn er meer die hier last van hebben bij de Japanse nederzetting?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser13299

Guest
Ik zie dat ik iets verkeerd gelezen heb en dat is dat je per al voltooide nederzetting 3 fragmenten krijgt ter compensatie van de veranderde regels, mijn fout

Ik heb ook last van het lezen van rode cijfertjes, vooral op een kleine iPhone

ik heb wel veel plezier met de niewe nederzettingen. Het ziet er echt heel goed uit en de onderhandelingen zijn een goede add-on. Shapoo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan