Discussietopic Culturele Nederzettingen

bonke35

Actief lid
je kan binnen een dag de eerste 5 opdrachten ff doen en 20 fp binnen harken
de boel weer weggooien en opnieuw beginnen :)
om weer die 20 fp te halen:)
 

DeletedUser10393

Guest
Op twee werelden mijn stinkende best gedaan, maar niet gehaald binnen de 1e, 2e of zelfs 3e tijd. Ik heb echt wel minstens 6 keer per dag ingelogd. De belemmeringen binnen je speelveld zijn er behoorlijk veel. Daarnaast valt het mij op dat er een enorm verschil is in je verschillende steden wat je aan hoeveelheid goederen nodig hebt om een volgend gebouw vrij te spelen. In mijn ene stad had ik nog honderden wolletjes nodig, terwijl je die vrij laat in het gebeuren bouwt, en in de ander heel weinig. En als je dan denkt: ik ben er bijna, laatste gebouw in het ontwikkelmenu, dan is de laatste opdracht onverwachts en in feite onhaalbaar. Als je dan bekijkt wat er voor beloning aan hangt om dit ongeveer een maand intensief te spelen, zie ik het nut niet meer.
 

bonke35

Actief lid
mooie tip voor de vikingen als je er toch weinig mee doet
start met 3 keten en pak bonus
bouw 10 runenstenen en pak bonus
bouw een bijlensmid en pak bonus
bezit 55 diplomatie ( runenstenen ) en pak bonus
voltooi productie bijlensmid, gooi hem weg en bouw twee altaren en pak bonus ( 25 fp )
kieper de hele boel weg en start opnieuw, je kan dan elke keer de 25 fp als extraatje pakken
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2073

Guest
En die afgezant is de enige reden dat ik hem een tweede keer doe. Hij is binnen de tijd bijna niet te doen zonder inzet van diamanten. En dat is sowieso zonde aangezien hij weer alles reset na voltooing
 

DeletedUser6877

Guest
Het is te doen binnen de tijd edoch als je een rots hebt in je beginopstelling wordt het erg lastig. Ik heb hem de tweede keer uitgespeeld en had 2 dagen over.
 

DeletedUser

Guest
Ach het is wel doenlijk echter niet echt de moeite zeker niet als er een event draait “too much” echt.
 
reeds 2 maal geprobeerd maar absoluut niet te doen binnen de tijd zelfs met een klein beetje hulp van diamanten,

mss moest je een beetje geluk hebben dat je niet zo veel goederen nodig hebt maar ik ga zowiso niet meer proberen binnen die tijd. nederzetting laat ik wel wat links liggen vanaf nu
 
Ik heb al een paar rondes gedaan, zonder dia, en zelfs de laatste ronde had ik ruim binnen de tijd af, terwijl ik toch anderhalf á 1 dag volledig heb verzaakt. En alleen de 1e ronde heb ik nog kortere producties gedraaid met altaartjes en markten, verder alleen maar 4 of 8 uur. Het is dus wel degelijk prima haalbaar, alleen moet je het wel even goed plannen. Maar als je eenmaal weet hoe is gewoon steeds hetzelfde kunstje.
 

DeletedUser12603

Guest
Het is zker binnen de tijd te doen. Ben al aan het vierde dorpje bezig. Gewoon veel puzelen, niet te veel veldjes vrij maken. Vaak wat verkopen afbreken en andere gebouwen zetten die je nodig hebt.
 

Achnaton

Actief lid
Om de stamtotem vrij te spelen heb ik 375 diplomatie nodig. Mijn hele stad staat vol met runestenen. Betere gebouwen/ versieringen heb ik niet. Nu heb ik 306 diplomatie. Kortom het zit muurvast. Een uitbreiding kost me 500 dia's. Voor de gratis uitbreiding heb ik wol nodig dat ik nog niet heb....
Iemand een oplossing?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Je hebt geen wol nodig voor uitbreidingen, je kan met alleen bijlen ook uitbreiden :)
 
Om de stamtotem vrij te spelen heb ik 375 diplomatie nodig. Mijn hele stad staat vol met runestenen. Betere gebouwen/ versieringen heb ik niet. Nu heb ik 306 diplomatie. Kortom het zit muurvast. Een uitbreiding kost me 500 dia's. Voor de gratis uitbreiding heb ik wol nodig dat ik nog niet heb....
Iemand een oplossing?

Wol? 1e uitbreiding kost je 1 bijl, 2e kost je 5 bijlen, 3e kost je 1 mede, 4e kost je 5 mede, als je dan niet genoeg ruimte hebt voor 306 diplomatie moet je wel heel veel pech hebben met je obstakels.
 

Joey-the-king

Actief lid
Om de stamtotem vrij te spelen heb ik 375 diplomatie nodig. Mijn hele stad staat vol met runestenen. Betere gebouwen/ versieringen heb ik niet. Nu heb ik 306 diplomatie. Kortom het zit muurvast. Een uitbreiding kost me 500 dia's. Voor de gratis uitbreiding heb ik wol nodig dat ik nog niet heb....
Iemand een oplossing?

Verwijder alles. Dan heb je ruimte zat.
 
Wij spelen met onze gilde WIllem van Oranje in alle werelden en ook op de beta server van FoE, In de testwereld ben ik al voor de derde keer het Viking stadje aan het bouwen en heb al een gezant in het stadhuis en je krijgt elke dag een fp extra en ook het bos (of zo) wat je plaatst in je stad genereerd allerlei cadeaus dus ik ben er harstikke blij mee en vind het fantastisch weer eens in de oude wereld te spelen. Van mij mogen ze de werelden hier in Nederland uit breiden. Ik heb gehoord dat je op de usa server in 26 verschillende landen kunt spelen.
DUS CHAPO GA ZO DOOR EN MAAK NOG MEER VAN DIE OUDE SPELLETJES OP DE KAART
 

MariMaria

Actief lid
Ik heb mijn derde nederzetting bijna klaar en heb nog ruim 2 dagen over. Als ik 's avonds een paar goederen tekort kom om het volgende stuk vrij te spelen gebruik ik diamanten. Tot nog toe tussen de 20 en 75 dia's per nederzetting. Qua rotsen heb ik ook niet veel mazzel. De eerste en de derde nederzetting hadden rotsen in de beginopstelling. Totaal heb ik om 3 tot 5 vakjes met rotsen heen moeten bouwen.

Het is een kwestie van goed plannen. Investeer in het begin in uitbreidingen, hutten en altaren anders heb je later te weinig munten om te produceren. Reken van tevoren uit hoeveel Bijlen, Mede, Hoorn en Wol je nodig hebt. Als je genoeg voorraad hebt van een goed haal dat produktiegebouw dan weg en bouw er een andere voor in de plaats. Met 4 en 8 uur produkties is het echt te doen. Het is veel puzzelen maar echt niet onmogelijk.
 

DeletedUser10931

Guest
Het is te doen binnen de tijd edoch als je een rots hebt in je beginopstelling wordt het erg lastig. Ik heb hem de tweede keer uitgespeeld en had 2 dagen over.
Verlies je iets als je gewoon je stad reset tot je een betere opstelling qua rotsjes en zo krijgt?
 

mcsp

Actief lid
je verliest niets voor zover ik weet ... je moet alleen 24u wachten vooraleer je opnieuw kan starten ...
 

DeletedUser12942

Guest
Pure oplichting indien je diamanten gebruikt. Zeker omdat de boel na voltooiing word gereset. Je koopt iets, en het wordt weggegooid. Waar is dan de resitutie? En ik begrijp het verdienmodel hoor, achter FOE, maar dit is wel heel erg geld bij elkaar proberen te schrapen.
En ben het volledig eens met de meeste mensen hier, het is praktisch onhaalbaar, tenzij je 24/7 online bent, en exact de juiste keuzes maakt om het geheel te voltooien. Het is ver vooruitzien om het exact te kunnen voltooien. Het is niet onmogelijk, maar dan moet je ECHT verschrikkelijk veel online zijn en de juiste keuzes maken.
 
Bovenaan