Discussieonderwerp spelversie 0.22!

DeletedUser

Guest
1e vraag : ja

2e vraag: kan niet. op moment dat je een groots gebouw neerzet zullen alle blauwdrukken die je nog over had (je kunt namelijk meer dan 1 dezelfde blauwdruk verkrijgen) verdwijnen voor het zicht en kun je dus geen 2de meer bouwen. De blauwdrukken die voor het zicht verdwijnen staan in het systeem nog wel in je inventaris alleen je kunt ze dus niet zien of gebruiken. Later zal met deze extra blauwdrukken ook weer wat gedaan kunnen worden, onbekend is nog wat dit zal zijn.
 

DeletedUser

Guest
valt een groots gebouw ook op te knappen zodat je eventueel dubbele tevredenheid krijgt?
 

DeletedUser

Guest
Tot nog toe is mij dat niet gelukt op de engelse betaserver, maar daar staan ook nog geen gebouwen met tevredenheid, alleen coins bonus en militaire bonus (in mijn buurt althans). Zal dus voor de gebouwen met tevredenheid ook niet gaan werken lijkt me. Gek genoeg wordt er wel aangegeven in info schermpje met mouse-over dat het gebouw gemotiveerd/opgeknapt kan worden.
 

DeletedUser3195

Guest
Ik heb ook een vraag: Wat zijn de bonussen, is dat zoals het stadhuis? 500 munten per 24u?
 

DeletedUser

Guest
Na vandaag de 1e blauwdruk even te hebben gezien met het kerst event ben ik even verder gaan zoeken.

Er zijn dus 12 gebouwen deze zijn onderverdeeld in de 6 tijdperken.

Ik zit momenteel in de kolonialetijd kan ik dan ook de blauwdruk die onder de steentijd valt vrijspelen?
Kan een speler verschillende grootse gebouwen in zijn stad plaatsen?
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook een vraag: Wat zijn de bonussen, is dat zoals het stadhuis? 500 munten per 24u?

Ja er is een opbrengst per 24 uur voor 11 gebouwen van de 12 (1 van de bronstijd heeft dat niet = de kleinste)

Na vandaag de 1e blauwdruk even te hebben gezien met het kerst event ben ik even verder gaan zoeken.

Er zijn dus 12 gebouwen deze zijn onderverdeeld in de 6 tijdperken.

Ik zit momenteel in de kolonialetijd kan ik dan ook de blauwdruk die onder de steentijd valt vrijspelen?
Kan een speler verschillende grootse gebouwen in zijn stad plaatsen?

Ja, plaatsen van een Groots gebouw is niet afhankelijk van het tijdperk waar je inzit.
Ja, je kunt verschillende GB's in je stad plaatsen, alleen niet 2 keer dezelfde.
 

DeletedUser

Guest
Gisteravond expres geen guildies/buren gemotiveerd/opgeknapt zodat ik vandaag met de update gelijk op blauwdruk-jacht kon gaan!
Update komt helaas later vandaag, rustig afwachten. Ben erg benieuwd! :cool:
 

DeletedUser2073

Guest
Oke, ik begrijp dat de update o.22 al is geïnstalleerd. Mara dat de activatie van de graatse gebouwem later vandaag komt. Mijn vraag is kan ik al wel blauwdrukken vinden?? Ik zit namelijk nu ff niet te motiveren en op te knappen. Wacht totdat ik de blauwdrukken kan vinden.
 

DeletedUser2348

Guest
Nu is in geschiedenis zichtbaar welk gebouw gemotiveerd is cq. opgeknapt
De tekst van het gebouw moet echter nog even weer op correctheid gecontroleerd worden
Dit ter info (Boerderijs) met name
mvg borell
 

DeletedUser

Guest
Ik kan het verhaal van borell iig bevestigen. Elk gebouw krijgt een -s erbij in je geschiedenis.

Overigens wel jammer dat het vanochtend tijdens het uitvoeren van de update pas gecommuniceerd werd dat de 'grootse gebouwen' nog niet geactiveerd zijn. Eerst kondig je het aan en op het laatste moment toch niet. Dat had echt eerder gecommuniceerd moeten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2296

Guest
hoeveel punten leverd het op als je zo'n gebouw plaatst?
 

DeletedUser3195

Guest
Kan je maar 1 keer per dag een blauwdruk vinden of kan dat even goed direct achter elkaar, want ik heb al m'n eerste blauwdruk en ik vind geen 2de meer (of is dat pech).
 

DeletedUser

Guest
Kan je maar 1 keer per dag een blauwdruk vinden of kan dat even goed direct achter elkaar, want ik heb al m'n eerste blauwdruk en ik vind geen 2de meer (of is dat pech).

Ik heb op het Engelse forum gelezen dat je in de marge van 100 motivaties/opknapbeurten moet zitten voor 1 blauwdruk. Dit wordt door een aantal spelers bevestigd, maar door sommige ook weer tegengesproken.

Ik zit eerder te denken in de richting: 1 voor motivatie, 1 voor opknapbeurt en eventueel 1 voor het plunderen per dag. Dus 3 in totaal per dag.
 

DeletedUser

Guest
Hmm, net een dikke 140 spelers op W1 (73 gildeleden en 75 buren) liggen motiveren en opknappen: 1 blauwdruk. Pech of kan je er toch maar eentje per dag vinden met het opknappen/motiveren van spelers :eek:
 

FantasyFan

Actief lid
Nu is in geschiedenis zichtbaar welk gebouw gemotiveerd is cq. opgeknapt
De tekst van het gebouw moet echter nog even weer op correctheid gecontroleerd worden
Dit ter info (Boerderijs) met name
mvg borell

(Marktplaatss) is nog erger. Is in het engels meestal wel kloppend voor meervoud, maar toch vraag ik me af waarom uberhaupt die s erachter? Hoeft toch geen meervoud te zijn? Zelfs al heb je meer marktplaatsen, er is er toch maar een opgeknapt. Dus ik zou gewoon voor het enkelvoudige woord gaan, zit je in het nederlands ook niet met de verschillende meervoudsspellingen.
 

DeletedUser

Guest
9 delen per blauwdruk, 12 blauwdrukken maakt 108 lucky finds... a 1 op de 100 geeft 10800 motivatie/plunderacties op 160 potentiele spelers (max buren en gildeleden) = 68 dagen maximaal klikken :p

dan heb je alle stukjes op de kortst mogelijke termijn
dan gelet op de benodigde fp die je pas kan gaan inzetten als het gebouw kan worden gebouwd en ik zie een bijzonder ontmoedigend beeld eerlijk gezegd...

Daar komt dan nog een andere ontmoedigende factor bij: je krijgt namelijk een deel vd blauwdruk behorende bij de era van het gebouw dat je hebt gemotiveerd of geplunderd. Dit betekent dus dat deze 'drang naar stukjes blauwdruk' gaat leiden tot het fenomeen dat gildeleden niet meer worden gemotiveerd naar hun wensen maar op basis van het era van hun gebouwen :) daarnaast is het vreemde hieraan ook dat spelers in een vroeg era een grotere kans hebben op stukjes blauwdruk van een hogere era dan degenen die in die era zitten en eraan toe zijn een dergelijk gebouw te kunnen bouwen (dus om eenzelfde stukje uit hun eigen era te vergaren).... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3704

Guest
ik heb net 10 fp's aan een buurman gedoneert voor zijn GB... beloning 4 medailles en 5 forgepunten maar die kreeg ik beide dus niet.
Hoe zit dat?
 
Bovenaan