Discussieonderwerp spelversie 0.22!

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraagje over Militaire Bonus.

Ik heb al elders op het forum gelezen dat dit geld voor zowel als je aanvalt en als je verdedigd, en ik heb ook gemerkt dat dat zo is toen ik iemand aanviel die militaire bonus had.

Maar als ik dan de text lees over de Militaire bonus (ingame) dan staat er:
Militaire bonus - Eenheden krijgen +# aanval en verdediging tijdens het aanvallen.
Als ik dat zo lees, denk ik dat je die bonus alleen zou moeten krijgen als je aan het aanvallen bent, en niet tijdens het verdedigen.

is dit een foute vertaling vanuit het engels of hoor je die bonus niet te krijgen als je verdedigd?

Ben benieuwd hoe andere hier tegen aan kijken.

Mvg, F3DD3

hey maatje, je krijgt die bonus ook als je legers in je verdedigende team hebt staan, 100% cker. ik heb nu bv 25% aanval in mn aanvallende leger en 25% verdediging in mn verdedigende leger!

dus 150% bonus voor beide uiteindelijk met 3 great buildings op level 10.
 

DeletedUser1623

Guest
hey maatje, je krijgt die bonus ook als je legers in je verdedigende team hebt staan, 100% cker. ik heb nu bv 25% aanval in mn aanvallende leger en 25% verdediging in mn verdedigende leger!

dus 150% bonus voor beide uiteindelijk met 3 great buildings op level 10.

ik wist dat je die bonus ook krijgt in de verdediging, maar dan vraag ik me toch af waarom er bij de beschrijving tijdens het aanvallen staat. Lijkt me dat de text niet helemaal klopt, tijdens het aanvallen lijkt mij dat daarmee bedoeld wordt wanneer jij een aanval doet, en niet tijdens het verdedigen.
Ook het woord tijdens klopt dan niet, want als het voor zowel aanvallen als verdediging is, is er weinig tijdelijks aan, gezien je troepen dan altijd die extra bonus hebben.

Maar goed, ik kan dat fout hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik wist dat je die bonus ook krijgt in de verdediging, maar dan vraag ik me toch af waarom er bij de beschrijving tijdens het aanvallen staat. Lijkt me dat de text niet helemaal klopt, tijdens het aanvallen lijkt mij dat daarmee bedoeld wordt wanneer jij een aanval doet, en niet tijdens het verdedigen.
Ook het woord tijdens klopt dan niet, want als het voor zowel aanvallen als verdediging is, is er weinig tijdelijks aan, gezien je troepen dan altijd die extra bonus hebben.

Maar goed, ik kan dat fout hebben

Ik zal eens navragen hoe dit precies zit en of we de tekst hier misschien moeten aanpassen :)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraagje over Militaire Bonus.

Ik heb al elders op het forum gelezen dat dit geld voor zowel als je aanvalt en als je verdedigd, en ik heb ook gemerkt dat dat zo is toen ik iemand aanviel die militaire bonus had.

Maar als ik dan de text lees over de Militaire bonus (ingame) dan staat er:
Militaire bonus - Eenheden krijgen +# aanval en verdediging tijdens het aanvallen.
Als ik dat zo lees, denk ik dat je die bonus alleen zou moeten krijgen als je aan het aanvallen bent, en niet tijdens het verdedigen.

is dit een foute vertaling vanuit het engels of hoor je die bonus niet te krijgen als je verdedigd?

Ben benieuwd hoe andere hier tegen aan kijken.

Mvg, F3DD3

Er zijn 2 bonussen die eenheden beïnvloeden:
- Militaire bonussen = bonussen die extra aanval & verdediging geven aan eenheden in het aanvallend leger (Standbeeld van Zeus, Dom van Aken, Castel del Monte)
- Verdedigingsbonussen = bonussen die extra verdediging geven aan eenheden in het verdedigend leger (Basiliuskathedraal, Deal Castle)

De militaire bonussen zijn momenteel fout geïmplementeerd, aangezien de extra verdediging aan eenheden in het verdedigend leger wordt gegeven. Dit wordt opgelost met spelversie 0.23. Met diezelfde spelupdate zullen ook de vertalingen in-game duidelijker vermelden dat het over het aanvallend versus verdedigend leger gaat. Bijvoorbeeld:
Militaire bonus - Eenheden krijgen +# aanval en verdediging tijdens het aanvallen.
... wordt veranderd naar ...
Militaire bonus - Eenheden in het aanvallend leger krijgen +x% aanval en verdediging.
De getallen die de bonussen opleveren zijn percentages. De '%' tekentjes worden er bijgevoegd met spelversie 0.23.

Als je nog inconsistenties opmerkt, laat het gerust weten. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1623

Guest
De militaire bonussen zijn momenteel fout geïmplementeerd, aangezien de extra verdediging aan eenheden in het verdedigend leger wordt gegeven. Dit wordt opgelost met spelversie 0.23. Met diezelfde spelupdate zullen ook de vertalingen in-game duidelijker vermelden dat het over het aanvallend versus verdedigend leger gaat. Bijvoorbeeld:

... wordt veranderd naar ...

De getallen die de bonussen opleveren zijn percentages. De '%' tekentjes worden er bijgevoegd met spelversie 0.23.

Als je nog inconsistenties opmerkt, laat het gerust weten. :)

Nee dat was het wel ^^ bedankt voor de reactie. Ik dacht al dat de verdedigende eenheden niet de militaire bonus moesten krijgen en dat blijkt te kloppen ;)

De text van de bonus klopt dus, alleen implementatie van de bonus klopte niet, maar de nieuwe vertaling is inderdaad nog wat duidelijker
 

DeletedUser

Guest
Als ik aanval krijg ik alleen bonus op mn aanval en niet opde verdediging met castel del monte, aken dom én Zeus :)
 

DeletedUser

Guest
Er moet snel een optie komen wat je met dubbele blauwdrukken kan doen.
Ik ben voorstander van ruilen ;)
 

DeletedUser2026

Guest
We houden de moed erin ,maar vier dagen op rij iedereen helpen en iedereen aanvallen en plunderen en dan geen èèn blauwdruk vinden is toch wel erg jammer .Zo word het een vijfjarenplan ;)
 

DeletedUser275

Guest
Carla, ik heb op Brisgard hetzelfde gehad, maar dan 6 dagen op een rij.
 

DeletedUser2026

Guest
Ik zit ook op Brisgard ;) Maar vandaag dan eindelijk een blauwdruk bij het plunderen
 

DeletedUser

Guest
ik had in de eerste 3 dagen 4 blauwdrukken en sindsdien niks meer :(
nou ja, ik doe gewoon mijn ding en merk het wel als ik er weer s eentje vind
 
Bovenaan