Discussieonderwerp Arctische Toekomst - deel 1

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De aankondiging vind je hier. Wat vinden jullie van het nieuwe tijdperk en de manier waarop ze zullen worden uitgebracht?
 

DeletedUser4100

Guest
Wow dit gaat echt snel. Geweldig dat door het verdelen van het tp in kleinere delen dat
het sneller op de live server kon komen.:) Leuk dat er een stijlbreuk komt, van tijdreizen
naar reizen door thema's. Eerste thema is zo te zien Solarpunk zoals de Toekomst, maar
dan een paar decennia na het begin van het tp toekomst. Veelbelovend dat nieuwe
mysterieuze materiaal, ben heel benieuwd wat het is. Goederen zien er gaaf uit en
die nieuwe troepen zijn prima. Die haven zal vast iets te maken hebben met het
eindspel, maar ben benieuwd wat het wordt.
 

DeletedUser

Guest
"We willen benadrukken dat jullie mening veel voor ons betekent. " Nieuwe tijdperk wordt met de grond gelijkgemaakt op betaforum en nu gaan jullie week na beta al op live uitbrengen terwijl dit normaal maand duurt. Zonder dat er ook maar iets gedaan wordt aan de talloze opmerkingen op beta gegeven door de spelers.

Om er maar een paar op te sommen :

* De nieuwe GG is waardeloos. Echt waardeloos.
* De nieuwe goederen uit nieuw tijdperk hebben geen enkel nut. Je kan ze buiten de tech voor niks gebruiken dus waarom nieuwe goederen of goederengebouwen uitbrengen zelf?
* Atomium / Sterrewacht / Arc geven allemaal goederen aan gildekas . Dit onderdeel van de GG's is dus volledig nutteloos geworden vermits Gvg nu via medailles verloopt. Atomium is dus totaal waardeloos geworden. Dit is echt een klap in het gezicht van veel mensen die hem tot een hoog level hebben gebracht.
* Waarom nu geen nieuwe Gvg map uitbrengen voor arctisch tijdperk?


Na paasevent hebben jullie blijkbaar nog steeds niet geleerd van jullie fouten : Een concept dat goed is moet afgebleven worden. Houd het zo en ga geen belachelijke veranderingen aanbrengen. Jullie kunnen misschien van het EK event ook nog een gewone questevent maken ipv de interactieve van het WK. Ben er zeker van dat jullie het nog overwogen hebben ook.

Een enorm teleurgestelde speler.
 

DeletedUser1072

Guest
* Waarom nu geen nieuwe Gvg map uitbrengen voor arctisch tijdperk?

Technisch gezien is dat 'Alle' gedeelte gewoon voor arctisch, word door inno zelf al gezegd: "Hoewel je er dus met eenheden van elk tijdperk zal kunnen spelen is het onwaarschijnlijk dat je veel succes zal hebben wanneer ze niet uit het laatste tijdperk komen". Dus ik snap niet waarom het 'alle' moet heten
 

OlifaNT

Actief lid
"We willen benadrukken dat jullie mening veel voor ons betekent. " Nieuwe tijdperk wordt met de grond gelijkgemaakt op betaforum en nu gaan jullie week na beta al op live uitbrengen terwijl dit normaal maand duurt. Zonder dat er ook maar iets gedaan wordt aan de talloze opmerkingen op beta gegeven door de spelers.

Om er maar een paar op te sommen :

* De nieuwe GG is waardeloos. Echt waardeloos.
* De nieuwe goederen uit nieuw tijdperk hebben geen enkel nut. Je kan ze buiten de tech voor niks gebruiken dus waarom nieuwe goederen of goederengebouwen uitbrengen zelf?
* Atomium / Sterrewacht / Arc geven allemaal goederen aan gildekas . Dit onderdeel van de GG's is dus volledig nutteloos geworden vermits Gvg nu via medailles verloopt. Atomium is dus totaal waardeloos geworden. Dit is echt een klap in het gezicht van veel mensen die hem tot een hoog level hebben gebracht.
* Waarom nu geen nieuwe Gvg map uitbrengen voor arctisch tijdperk?


Na paasevent hebben jullie blijkbaar nog steeds niet geleerd van jullie fouten : Een concept dat goed is moet afgebleven worden. Houd het zo en ga geen belachelijke veranderingen aanbrengen. Jullie kunnen misschien van het EK event ook nog een gewone questevent maken ipv de interactieve van het WK. Ben er zeker van dat jullie het nog overwogen hebben ook.

Een enorm teleurgestelde speler.

Je hebt gelijk.
En tevens.. die alle tijdperken kaart werkt niet. Op de beta is die kaart al stuk. Staan alleen maar 8 speermannen in overal. Niemand knokt er meer op. In feite betekent deze move einde GvG, Einde Atomium en einde Sterrenwacht.
 

DeletedUser

Guest
kennethd heeft volkomen gelijk. Er is slecht over nagedacht en zoals gewoonlijk heeft het leveren van feedback op de beta totaal geen zin. Met slechts twee nieuwe legereenheden worden de verhoudingen op dat gebied scheefgetrokken. De bonus van de verdediger in de expedities gaat omhoog naar 105% en zelf kan je daar niets tegenover zetten want die nieuwe legergebouwen hebben geen bonus. De missieopdrachten slaan helemaal nergens op, want al in het begin krijg je opdrachten die je alleen kan voldoen door even die hele techtree te doorlopen. Je techtree bestaat uit 5 goederengebouwen, 2 legergebouwen en een huis. Dat is alles. Met die goederen en die legereenheden kan je bitter weinig zonder een compleet plaatje. Nieuw productiegebouw is er niet. Zelfs niet een diamanten versie. Op de beta is helemaal niemand er blij mee, dus wat doe je dan? Kritiek negeren en op naar de liveservers. Ik vraag me echt af welke onbenul hier voor verantwoordelijk is.
 

Wildstorter

Actief lid
Inderdaad weer een GG welke waardeloos gaat zijn.. Ik blijf me lekker op de Arc en Cape richten.

Betreffende feedback: https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/gg-idee.15021/
Daar staan alvast een paar ideeën voor GG die wel toegevoegde waarde zouden hebben.

Ook een paar andere dingen waar je medailles voor kan gebruiken. Sinds de Gilde-Expedities was er al een idee om de 'nutteloze medailles' (mits je er meer dan 300k hebt) te gebruiken. Alleen blijkt dat ook nutteloos omdat je die niet nodig hebt om binnen 4 dagen al alle missies te halen. Donaties van goederen tellen nog mee voor de ranking echter help je jouw gilde weer niet echt. Volgens mij heeft de Arc meer invloed gekregen dan vooraf bedacht en willen ze dat nu recht trekken.

Daarnaast is de toekomst kaart al naar de gvd doordat macht ook anders vergaard kan worden, wij hebben als gilde ervoor gekozen om de HoF neer te zetten omdat dit veel effectiever is dan sectoren bezetten. Ikzelf lever nu bijvoorbeeld 370 gildemacht per dag, hier heb je gemiddeld: 3 toekomst OF 6 moderne OF 12 industriële sectoren voor nodig, om over de lagere tijdperken maar te zwijgen. Dan zijn 10 spelers met een HoF dus beter dan 30 sectoren op de morgen sector. En dan nu via de Gilde-Expedities ook nog eens groeien <> GvG al bijna klaar. Medailles zijn er ook heel veel via het levelen van GG (en met slimme deals gaat dat snel) waardoor zelfs de PvP zijn waarde verliest... En de mogelijkheid om 8 drummers/vaandeldragers/schurk neer te zetten in een provincie zorgt voor nog minder actie. Daar zou een restrictie van max 3 van die op kunnen komen?

Nee, ik heb geen alternatief voor de Gilde-Expedities en snap het idee, GvG was daarvoor ook al minder dus dat is niet de radicale verandering geweest. Die mogen van mij dan ook blijven. Wel zou ik de waarde van de SW en Ato laten zoals deze is, gaat nu toch ook goed?
Daarnaast een oplosing zoeken voor de medailles en voorraden (heb op 70M alle voorraad gebouwen weg gedaan, was het begin van de toekomst, en sta nu op 106M uit alleen maar herhalende missies) zodat er nog een waarde aan productiegebouwen van voorraden gekoppeld kan worden.

Neem 1 van de GG uit de link hiervoor, lijkt mij een vrij slimme oplossing voor.

Tot zover mijn feedback VOORDAT ik in het nieuwe tijdperk heb gespeeld ;)
 
Goh, blijkbaar ga ik een van de weinige mensen hier zijn die wel enthousiast is.

Dat GvG minder belangrijk wordt vergroot alleen de kansen voor spelers die niet dagelijks willen vechten. Ook een niet-vecht-gilde kan nu fatsoenlijk groeien. Dat de nieuwe kaart voor "alle tijdperken" is, zal waarschijnlijk tot gevolg hebben dat er, zodra er iets komt ná Arctic, er effectief geen Arctic GvG-kaart meer is.

Ook ben ik het niet eens met het statement dat het nieuwe GG nutteloos is. Tevredenheid kan best nuttig zijn, mits het in grote happen per level komt. En medailles gaan kennelijk in het vervolg een grotere rol spelen.

Het zou denk ik wel een goeie toevoeging zijn als er een manier komt waarop en ook met goederen in de gildekas gehandeld kan worden. Dit heeft 3 voordelen:
- Een gilde kan zelf kiezen waar op geconcentreerd wordt, bijv. bij GvG.
- Het gilde kan als een soort bank/handelaar fungeren voor de leden.
- De Arc, het Atomium en de Sterrenwacht blijven nuttig voor het gilde.

Ik heb de bèta niet gespeeld (is vast te merken), maar ik hoop dat als alles live gaat de bugs er uit zijn en dat alles naar behoren werkt.

Groetjes,

Schout Rutger
 

Mr.Quib

Actief lid
Leones zei:
We hebben voor deze oplossing gekozen omdat de meeste activiteit van GvG doorgaans naar het nieuwste tijdperk verschuift (wat een natuurlijk proces is). Dit zal ook gebeuren op dit nieuwste onderdeel van de kaart en dat is ook het doel ervan
De meeste activiteit verschuift doorgaans naar het nieuwe tijdperk, dit zal ook gebeuren op de nieuwe kaart: oftewel, er is eigenlijk helemaal geen reden om iets te veranderen. Hoezo een oplossing? Was er een probleem dan? Wat wordt hiermee nu dan opgelost?

Sterrenwacht, Atomium en Arc gaan goederen leveren waar we niks mee kunnen, zoals het er nu voor staat zullen er niet veel mensen bij ons voor kiezen om over te gaan naar Arctisch.
 

DeletedUser

Guest
Goh, blijkbaar ga ik een van de weinige mensen hier zijn die wel enthousiast is.

Dat GvG minder belangrijk wordt vergroot alleen de kansen voor spelers die niet dagelijks willen vechten. Ook een niet-vecht-gilde kan nu fatsoenlijk groeien. Dat de nieuwe kaart voor "alle tijdperken" is, zal waarschijnlijk tot gevolg hebben dat er, zodra er iets komt ná Arctic, er effectief geen Arctic GvG-kaart meer is.

GvG wordt niet minder belangrijk. Alleen de betaalwijze voor GvG veranderd. Niet-vecht-gildes zullen nog steeds niet in de ranglijst voorkomen. Gildes die die ranglijsten domineren kunnen daar rustig mee doorgaan. Die hebben medailles zat. De redenatie dat de actie in GvG naar het nieuwste tijdperk verschuift klopt ook helemaal niet. De actie verschuift naar een open tijdperk. Als de kaart voor bijvoorbeeld Morgen helemaal leeg gehaald wordt zal de actie daar zijn.

Ook ben ik het niet eens met het statement dat het nieuwe GG nutteloos is. Tevredenheid kan best nuttig zijn, mits het in grote happen per level komt. En medailles gaan kennelijk in het vervolg een grotere rol spelen.

Hoeveel tevredenheid wil je hebben? Er zijn 27 GG's waarvan er 8 tevredenheid leveren. Het Colosseum levert ook tevredenheid en medailles. Hoeveel spelers laten die staan als ze verder in het spel komen?

Het zou denk ik wel een goeie toevoeging zijn als er een manier komt waarop en ook met goederen in de gildekas gehandeld kan worden. Dit heeft 3 voordelen:
- Een gilde kan zelf kiezen waar op geconcentreerd wordt, bijv. bij GvG.
- Het gilde kan als een soort bank/handelaar fungeren voor de leden.
- De Arc, het Atomium en de Sterrenwacht blijven nuttig voor het gilde.

Hier heb je niet goed over nagedacht. Zelfs als een gilde zou kunnen handelen wil geen enkel gilde goederen uit de arctische toekomst hebben, want je kan ze nergens aan uitgeven. De Arc, het Atomium en de Sterrenwacht verliezen dus een deel van hun nut.
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij heeft er binnen Innogames niemand hoegenaaamd maar een idee wat ze aan het doen zijn nu. Als jullie toch zo luisteren naar de spelers dan DRINGEND - met nadruk op DRINGEND - graag een antwoord op de vraag wat het nut gaan zijn van gildekas goederen? Kunnen we tenminste een beslissing nemen ivm een aantal GG's die waarschijnlijk volledig nutteloos gaan worden. Ik denk maar aan Atomium. Ik heb echt wel een betere besteding voor een 6X7 oppervlakte dan een GG die iets geeft waar we niks mee zijn. En het tevredenheidsdeel kan vervangen worden door een veel kleiner gebouw dat dan minstens een aantal veelvouden geeft van tevredenheid dat Atomium levert.

Echt een hele hoop geklungel is dit nieuwe tijdperk. Niks anders.
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij heeft er binnen Innogames niemand hoegenaaamd maar een idee wat ze aan het doen zijn nu. Als jullie toch zo luisteren naar de spelers dan DRINGEND - met nadruk op DRINGEND - graag een antwoord op de vraag wat het nut gaan zijn van gildekas goederen? Kunnen we tenminste een beslissing nemen ivm een aantal GG's die waarschijnlijk volledig nutteloos gaan worden. Ik denk maar aan Atomium. Ik heb echt wel een betere besteding voor een 6X7 oppervlakte dan een GG die iets geeft waar we niks mee zijn. En het tevredenheidsdeel kan vervangen worden door een veel kleiner gebouw dat dan minstens een aantal veelvouden geeft van tevredenheid dat Atomium levert.

Theoretisch gezien worden die GG's niet nutteloos. Goederen in de gildekas leveren je nog steeds ranglijstpunten op. Voor medailles krijg je helemaal niets ( * mede door NL). Je kan alleen (voorlopig) helemaal niets met die goederen, totdat ze besluiten dat er een doel voor komt, waarna de hele gemeente over elkaar heen valt, want het ene gilde is wel door blijven sparen en het andere gilde niet met als gevolg weer een nieuwe aanpassing ( * mede door NL).
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
* De nieuwe GG is waardeloos. Echt waardeloos.
Op welke manier is het nieuwe grootse gebouw waardeloos? Is de bonus niet hoog genoeg, zijn de bonussen niet de bonussen die je graag ziet?
* De nieuwe goederen uit nieuw tijdperk hebben geen enkel nut. Je kan ze buiten de tech voor niks gebruiken dus waarom nieuwe goederen of goederengebouwen uitbrengen zelf?
Je zal ze bijvoorbeeld nodig gaan hebben voor gilde-expedities wanneer er weer een nieuw tijdperk bij komt, misschien komt er wel nog een functie waarvoor je goedere nodig zal hebben, compleet nutteloos zal het dus niet worden.
* Atomium / Sterrewacht / Arc geven allemaal goederen aan gildekas . Dit onderdeel van de GG's is dus volledig nutteloos geworden vermits Gvg nu via medailles verloopt. Atomium is dus totaal waardeloos geworden. Dit is echt een klap in het gezicht van veel mensen die hem tot een hoog level hebben gebracht.
Hangt een beetje samen met het verhaal bij de vorige opmerking, hoewel ze momenteel buiten de punten die ze zullen opbrengen weinig nut zullen hebben is het handig om vast te beginnen met sparen voor het volgende tijdperk of mogelijke nieuwe functionaliteit.
* Waarom nu geen nieuwe Gvg map uitbrengen voor arctisch tijdperk?
De nieuwe GvG kaart zal ervoor zorgen dat er een natuurlijk verloop is in de eenheden die daar gebruikt worden, daarnaast hoef je minder rekening te houden met wanneer je naar een nieuw tijdperk overgaat en het vervangen van jouw eenheden door eenheden uit dat nieuwe tijdperk, je kan ze immers direct weer voor dezelfde sectoren gebruiken.
 
Op welke manier is het nieuwe grootse gebouw waardeloos? Is de bonus niet hoog genoeg, zijn de bonussen niet de bonussen die je graag ziet?
Met een hoge arc en de 1e of 2e plek in een hoge gg win je een veelvoud van de hoeveelheid medailles die deze gg op gaat brengen. Herhaalmissies met een Chateau Frontenac leveren dagelijks ook leuke hoeveelheden medailles op. Komt nog bij dat je met een paar overwinningstorens met minder ruimte ook meer medailles binnen kan harken, en die zijn 1x1, hoeven niet aan een weg en zijn daarmee ook nog eens geschikt om lastige hoekjes mee te vullen. En gg's die blijheid leveren zijn alleen populair als ze daarnaast nog iets zinnigs doen ook, zoals onafhankelijke legers geven, of fp of (voor de komst van de arc, en voor dit nieuwe tijdperk) goederen voor de gildekas. Kortom de bonussen zijn waardeloos.

Je zal ze bijvoorbeeld nodig gaan hebben voor gilde-expedities wanneer er weer een nieuw tijdperk bij komt, misschien komt er wel nog een functie waarvoor je goedere nodig zal hebben, compleet nutteloos zal het dus niet worden.
Dus misschien over maanden en maanden heb je er misschien wat aan. Nou, dat is enthousiasmerend hoor.

Hangt een beetje samen met het verhaal bij de vorige opmerking, hoewel ze momenteel buiten de punten die ze zullen opbrengen weinig nut zullen hebben is het handig om vast te beginnen met sparen voor het volgende tijdperk of mogelijke nieuwe functionaliteit.
Met andere woorden, je hebt er nu helemaal niets aan buiten wat puntjes maar het kan nog goed komen. Of dat ook echt zo is weten we niet of willen we niet zeggen maar toegeven dat we het hier op dit gebied, in ieder geval voor dit moment volledig verprutst hebben, doen we sowieso niet.

De nieuwe GvG kaart zal ervoor zorgen dat er een natuurlijk verloop is in de eenheden die daar gebruikt worden, daarnaast hoef je minder rekening te houden met wanneer je naar een nieuw tijdperk overgaat en het vervangen van jouw eenheden door eenheden uit dat nieuwe tijdperk, je kan ze immers direct weer voor dezelfde sectoren gebruiken.
Die nieuwe GvG kaart is een failure op beta en dat gaat het hier ook zijn. Het is juist leuk om in verschillende tijdperken te kunnen klooien op de kaart maar blijkbaar ziet innogames dat anders, want zodra er een nieuw tijdperk komt, is het dus gewoon klaar met de artic gvg actie. Kortom, echt doodzonde die nieuwe GvG aanpak.
 

DeletedUser4100

Guest
kennethd heeft volkomen gelijk. Er is slecht over nagedacht en zoals gewoonlijk heeft het leveren van feedback op de beta totaal geen zin. Met slechts twee nieuwe legereenheden worden de verhoudingen op dat gebied scheefgetrokken. De bonus van de verdediger in de expedities gaat omhoog naar 105% en zelf kan je daar niets tegenover zetten want die nieuwe legergebouwen hebben geen bonus. De missieopdrachten slaan helemaal nergens op, want al in het begin krijg je opdrachten die je alleen kan voldoen door even die hele techtree te doorlopen. Je techtree bestaat uit 5 goederengebouwen, 2 legergebouwen en een huis. Dat is alles. Met die goederen en die legereenheden kan je bitter weinig zonder een compleet plaatje. Nieuw productiegebouw is er niet. Zelfs niet een diamanten versie. Op de beta is helemaal niemand er blij mee, dus wat doe je dan? Kritiek negeren en op naar de liveservers. Ik vraag me echt af welke onbenul hier voor verantwoordelijk is.
De missies die onmogelijk op te lossen zijn, zijn uit deze update gehaald, voordat deze
op de liveservers zoude komen. Deze citaat geeft inhoudelijke veranderingen van
het nieuwe tijdperk dat doorgevoerd is door de feedback van beta:
  • A number of quests from the Arctic Future have been modified to include an alternative completion with buildings/productions from the previous era.
  • Based on Beta feedback some modifications have been done to the Arctic Future (tech tree costs have been modified, Recon Raider attack and range have been enhanced, the GB's medal output was increased, and the residential balancing was improved).
Vertaald (kan vertalingsfouten bevatten):
  • Een aantal missies van de Arctische toekomst is aangepast, inclusief een alternatieve aanvulling met gebouwen/producties van het
    vorige tijdperk.
  • Gebaseerd op Beta feedback zijn sommige aanpassingen gedaan aan de Arctische Toekomst (tech tree kosten zijn aangepast, Recon Raider aanval en bereik is verbeterd, de GG's medaille productie is toegenomen, en de woongebouwen balans is verbeterd).
bron;
https://forum.beta.forgeofempires.c...going-changelog-w-c-16th-may.5961/#post-32700
Notitie: de bron bevat enkele spoilers.

Dus feedback heeft wel degelijk gewerkt.:cool: Wat die GE betreft hebben ze inderdaad niet aangepast,
de TT is inderdaad niet zo uitgebreid als we gewend zijn, maar ja dit is nu eenmaal het 1e deel. Dus
kritiek volledig negeren denk ik niet, gezien de veranderingen aangegeven in de citaat.
Je zal ze bijvoorbeeld nodig gaan hebben voor gilde-expedities wanneer er weer een nieuw tijdperk bij komt, misschien komt er wel nog een functie waarvoor je goedere nodig zal hebben, compleet nutteloos zal het dus niet worden.
Gilde expedities worden toch gefinancierd met goederen van het vorige tijdperk? Er zal vast wel een nieuwe mogelijkheid
komen voor die gildegoederen en we weten ook (nog) niet wat die haven voor functie(s) heeft. Al is het waarschijnlijk dat die samenhangt met de TT. Gezien de aankondiging...
(...) die in de toekomst een grote rol zal gaan spelen in de ontwikkeling van jouw stad
 

Mr.Quib

Actief lid
Je zal ze bijvoorbeeld nodig gaan hebben voor gilde-expedities wanneer er weer een nieuw tijdperk bij komt
Hoe dan? Voor Toekomst spelers betalen we in Morgen goederen, mag verwachten dat we in Arctisch met Toekomst goederen moeten betalen?
 

DeletedUser4100

Guest
Maar alle nieuwe ''tijdperken'' vallen onder de naam Arctische Toekomst, of heb ik iets gemist
en wordt dat tijdperk een giga tijdperk met meerdere sets van 5 goederengebouwen, 5 type
eenheden etc.? Nevermind, bedoelen je dus dat de plannen als volgt zijn:

Arctische toekomst (futeristisch arctisch thema)
- uitbrengen in delen

??? toekomst (futeristisch onbekend thema)
- tp na arctische tp

Want op die manier begrijp ik jullie beter. Met de verandering van reis door de tijd, naar
reis door futuristische thema's... in dat geval begrijp ik je.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is inderdaad niet zo dat alles hierna de Arctische toekomst blijft, op een gegeven moment gaan we een ander gebied verkennen en krijg je weer een volledig nieuw tijdperk met nieuwe goederen e.d.
 

DeletedUser4100

Guest
Ooohw op die manier. Sorry dan is er sprake van een grote misvatting van mijn kant en wellicht ook
van veel andere spelers. Enorm bedankt voor je snelle reactie en uitleg. Is wel heel interessante
ontwikkeling, waar ik jullie erg dankbaar voor ben.:) Ben benieuwd hoeveel thema's ons dan nog
staan te wachten.
 
Bovenaan