Discussie spelversie 0.26!

DeletedUser

Guest
Aangezien enkelen onder jullie ontevreden zullen zijn met de re-balancing van (hoofdzakelijk) Deal Castle, tonen we jullie hieronder graag aan waarom deze re-balancing nodig was. Lees alsjeblieft eerst het onderstaande door alvorens je een oordeel velt. Bedankt!

(!) We maken hieronder even abstractie van andere bonussen die deze grootse gebouwen geven.

Oorspronkelijke situatie - voor re-balancing

Laat ons eerst de medailleproductie van Deal Castle (Koloniale tijdperk) vergelijken met het Colosseum (IJzertijd):
Deal Castle (Koloniale tijdperk)
Level 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Medailles
34353656588789135139196

<tbody>
</tbody>

Colosseum (IJzertijd)
Level 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Medailles
33444669915

<tbody>
</tbody>

=> Een vermeerderingsfactor van meer dan 10 wordt gebruikt voor de medailleproductie.


Laat ons nu even de tevredenheidsbonus van het Colosseum (IJzertijd) vergelijken met de Dresden Frauenkirche (Koloniale tijdperk):
Dresden Frauenkirche (Koloniale tijdperk)
Level 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tevredenheid
1500180020002500280034003700430047005200

<tbody>
</tbody>

Colosseum (IJzertijd)
Level 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tevredenheid
1000110013001600180022002400290031004000

<tbody>
</tbody>

=> Een vermeerderingsfactor van +- 1,5 wordt gebruikt voor de diverse niveau's.


Als we tenslotte de oppervlakte van de gebouwen vergelijken:
- Colosseum (IJzertijd) heeft een oppervlakte van 42 (6*7) vierkantjes
- Deal Castle (Koloniale tijdperk) heeft een oppervlakte van 49 (7*7) vierkantjes
- Dresden Frauenkirche (Koloniale tijdperk) heeft een oppervlakte van 25 (5*5) vierkantjes

=> De 7 (49-42) vierkantjes die Deal Castle extra heeft t.o.v. Dresden Frauenkirche, zouden een vermeerderingsfactor van meer dan 10 voor de medailleproductie moeten rechtvaardigen.
=> Zowel Deal Castle als Dresden Frauenkirche vereisen beide 1250 goederen uit het koloniale tijdperk om te bouwen
=> Ofwel is Deal Castle te sterk, ofwel is het Colosseum te zwak.




Nieuwe situatie - na re-balancing

Deal Castle (Koloniale tijdperk)
Level 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Medailles
22263035414754627094

<tbody>
</tbody>

Colosseum (IJzertijd)
Level 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Medailles9101112141517192132

<tbody>
</tbody>
 

DeletedUser

Guest
Vind het langs de ene kant jammer als Deal Castle bezitter dat de medailles fors verminderd worden. Als je niveau 10 bekijkt...

Verder ga ik er van uit dat we dus vooral minder gevechtspunten gaan krijgen. Goede update om alles terug in balans te brengen maar naar mijn mening moesten ze de bonussen op voorhand voor de GG's vastliggen ipv nu met de helft te verminderen als je DC op niveau 10 bekijkt.

Nu de post hierboven gelezen. Het Colloseum kreeg inderdaad te weinig. Maar het voelt wel een beetje "bedrogen" aan snap je...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2562

Guest
Als je iets 'koopt' zoals ik, of er heel erg je best voor hebt gedaan door superactief te gaan hoppen of je FP's in een Deal Castle te stoppen,dan voel je je bedrogen. Maja... het zal wel in de algemene voorwaarden staan....... weinig tegen te doen vrees ik.
Het is een beta, maar wellicht toch iets meer testen in het vervolg, anders gaat iedereen wachten alvorens aankopen te doen, als achteraf toch ineens de waardes kunnen/gaan veranderen?
 

DeletedUser2339

Guest
Op het engelse forum stond, dat de re-balancingen van GG's niet met terugwerkende kracht ingevoerd worden, die van de militaire eenheden wel.
Is dat ook hier in NL van toepassing?
MvG, Marion
 

DeletedUser

Guest
Op het engelse forum stond, dat de re-balancingen van GG's niet met terugwerkende kracht ingevoerd worden, die van de militaire eenheden wel.
Is dat ook hier in NL van toepassing?
MvG, Marion

Zowel de re-balancing van de grootse gebouwen als die van de eenheden zijn niet retroactief, maar gelden enkel voor gebeurtenissen na de update. Een plotse puntendaling zou bijvoorbeeld niet mogen voorkomen. Dit zou evenzeer moeten gelden voor de Engelse taalversie. Ik sta echter enkel in voor deze taalversie, dus in theorie kan ik enkel spreken voor wat er hier gebeurt. We draaien echter wel allebei exacte dezelfde spelversie. :)
 

DeletedUser2339

Guest
Hartelijke dank voor het snelle en zeer tevredenstellende antwoord :)
Thnx, Marion
 

DarthRonin

Actief lid
(!!) Hoewel we de chatfunctie reeds hebben geactiveerd op onze beta-server (beta.forgeofempires.com) zullen we deze nieuwe functie nog NIET introduceren op onze werelden.

Huh, we spelen toch allemaal op een Beta ??

Of stopt FoE nu eindelijk met dat onzinnige "het is een Beta"-argument wat eerder werd misbruikt om klagers de mond te snoeren?
Nu nog even dat woordje "Beta" wieberen van de home page, het is nu namelijk officieel toegegeven dat dit geen Beta server is.
 

DeletedUser

Guest
Bah de medailles verminderen?? Ik heb nu een paar gebouwen gekocht en nu blijkt ook nog dat het minder waard word. Ik zit nu op 5000 medailles voor een stukje land! En het eindigt op 6000 medailles.. vind het echt nergens op slaan.
 

DeletedUser

Guest
Krijg ik nu ook een vergoeding voor mijn gekochte diamanten ?
Ik heb deze uiteindelijk gekocht om medailles te verdienen met Deal castle .
Het lijkt er nu op dat ik een Corvette gekocht en betaald heb , maar na de eerste service beurt een Corsa terug krijg .
Als je me zo iets flikt in real life als verkoper dan kom ik je zaak verbouwen en als ik daarmee klaar ben , krijg je een leger advokaten over de vloer .
Ik vind het gods geklaagd wat jullie doen . ik heb hier euros voor betaald en nu pak je me die gewoon af . werkelijk onvoorstelbaar
 

DeletedUser

Guest
Deze laatste reactie verwacht ik dat er veel zal komen. Veel mensen hebben 1 of meerdere blauwdrukken gekocht met diamanten. Om dan achteraf de waarde van het gekochte goed te verminderen is iets wat in rl met alle gemak aan te vechten zou zijn. Nou verwacht ik niet dat er veel mensen zullen gaan procederen om een spelletje, maar deze move is - zelfs voor Innogames - toch echt op het randje of eigenlijk eroverheen.

Ik denk dat Innogames goed zal moeten nadenken over een compensatie voor de mensen met een Deal Castle, anders zou het wel eens tot gevolg kunnen hebben dat spelers minder diamanten gaan gebruiken en zoals het bekende spreekwoord zegt: "Diamonds are Innogames best friend".

Ik ben blij om te horen dat de nieuwe puntentelling niet met terugwerkende kracht is. Hier wordt namelijk op het Engelse forum WEL over gesproken. Quote van Blacksmith (Co Community Manager) "Ask and you shall receive The point change on troops will be retro active not the great buildings though. "
Bron: http://forum.en.forgeofempires.com/showthread.php?12726-Changelog-0-26-discussion-thread/page2
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maar als de Deal Castles die er nu al staan ongewijzigd blijven en alleen nieuw neergezette Deal Castles volgens de nieuwe waardes werken, dan verminderen die oude Deal Castles toch niet in waarde?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik ben blij om te horen dat de nieuwe puntentelling niet met terugwerkende kracht is. Hier wordt namelijk op het Engelse forum WEL over gesproken. Quote van Blacksmith (Co Community Manager) "Ask and you shall receive The point change on troops will be retro active not the great buildings though. "
Bron: http://forum.en.forgeofempires.com/showthread.php?12726-Changelog-0-26-discussion-thread/page2

Een paar pagina's verder staat echter points for troop drops and increase will not be retroactive apparently. (bron)
 

DarthRonin

Actief lid
Deze laatste reactie verwacht ik dat er veel zal komen. Veel mensen hebben 1 of meerdere blauwdrukken gekocht met diamanten. Om dan achteraf de waarde van het gekochte goed te verminderen is iets wat in rl met alle gemak aan te vechten zou zijn. Nou verwacht ik niet dat er veel mensen zullen gaan procederen om een spelletje, maar deze move is - zelfs voor Innogames - toch echt op het randje of eigenlijk eroverheen.

Vergeet niet, dit is een Beta server....
Alhoewel, als ik dat berichtje lees is het dat niet....
Lastig, lastig lastig.

Heb trouwens wel vreemdere dingen gezien van inno, dus dat randje valt wel mee.


Ik denk dat Innogames goed zal moeten nadenken over een compensatie voor de mensen met een Deal Castle, anders zou het wel eens tot gevolg kunnen hebben dat spelers minder diamanten gaan gebruiken en zoals het bekende spreekwoord zegt: "Diamonds are Innogames best friend".

Geloof je werkelijk dat mensen minder diamanten gaan kopen voor zoiets??
Dat "nu gaat niemand meer diamanten kopen" argument hoor ik al jaren in diverse spellen, de werkelijkheid is normaal anders.
We spreken hier over een spel waar men nu al bijna een jaar van beweert dat het een Beta is, maar waar ingame duidelijk zichtbaar is dat er mensen zijn die serieuze bedragen overmaken aan het spel om het zichzelf makkelijker te maken.
 

DeletedUser

Guest
belachelijke update!
uiteraard krijgen degenen die de keuze gemaakt hebben op basis van een bonus, ook de helft van hun diamanten terug natuurlijk?
als je een pc koopt met 16gb werkgeheugen, en daar blijkt de helft van te werken, ga je er ook gewoon mee terug...
 

DeletedUser

Guest
denk dat t beter was geweest als je de gebouwen die achterblijven qua bonus meer bonus zou geven, dat zou een hoop onvrede schelen onder de diamanten gebruikers...
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ook de reeds bestaande GG gaan in opbrengst terug. Wat FOE wil zeggen is dat zij geen herberekening gaan doen waardoor je medailles en/of punten kwijt raakt. Ook bestaande deal Castle's gaan dadelijk maar 94 medailles per 24 uur opleveren. Kunnen ze ook niet maken want anders zouden de kleine spelers die nu pas een deal castle kunnen neerzetten nog meer benadelen.

Echter is de manier waarop FOE het doet niet de juiste weg.
 

DeletedUser

Guest
Beta server of niet doet niet ter zake.
als mensen betalen voor de voordelen van een GG kan je diegenen niet achteraf het voordeel weer afpakken.
 

FantasyFan

Actief lid
Even iets anders;

Het maan icoontje in de statusbalk (rechtsbovenaan) verschijnt nu ook als goederengebouwen niet aan het produceren zijn.

Hier ben ik niet zo blij mee. Het is nu een handige manier om te zien of je alle productiegebouwen weer aangezet hebt, in een grote stad zie je er makkelijk wel eens een over het hoofd. Worden de goederen gebouwen ook toegevoegd, kun je het daarvoor niet goed meer gebruiken. Die staan nu eenmaal wel eens tijdelijk niet te produceren, mede door de tijdsduur voor productie, kortst durende optie is 4 uur, dus dat past gewoon niet altijd. Daarnaast kan het voorkomen dat je even niet genoeg munten of voorraden had om ze allemaal aan te zetten. Zeker in de latere tijdperken kost het nogal wat, en kan het voorkomen dat je even net niet genoeg hebt, omdat je net een nieuw gebouw neergezet hebt of zo.

Ik zou dit dus liever niet onder hetzelfde icoontje als de productiegebouwen hebben vallen. Een apart icoontje voor de goederengebouwen is dan een veel betere optie. En dan ook een voor de militaire gebouwen.
 
Bovenaan