Discussie spelversie 0.26!

DeletedUser

Guest
Huh, we spelen toch allemaal op een Beta ??

Of stopt FoE nu eindelijk met dat onzinnige "het is een Beta"-argument wat eerder werd misbruikt om klagers de mond te snoeren?
Nu nog even dat woordje "Beta" wieberen van de home page, het is nu namelijk officieel toegegeven dat dit geen Beta server is.
Het kan inderdaad even verwarrend zijn wat wat nu exact wat is. Eigenlijk moet je een onderscheid maken tussen enerzijds markten en anderzijds het spel.

Inzake markten geldt:
We werken met een systeem van verschillende markten die onderling onafhankelijk van elkaar functioneren, maar die wel gebonden worden door hetzelfde spel dat ze draaien. Door dit systeem geldt dat nieuwe spelversies (of andere veranderingen) steeds worden getest voor een beperkte looptijd op een zogenaamde 'beta markt/server' (zie http://beta.forgeofempires.com). De reden waarom we zo'n beta markt hebben is vrij eenvoudig: dit laat ons toe om op de volwaardige markten (Nederlandstalige - nl, Franstalige - fr, Italiaanse - it, Spaanse - es, etc.) slechts veranderingen door te voeren waarvan we denken dat ze voldoende stabiel zijn. Het zou immers nefast zijn dat we een nieuwe spelversie installeren die plots allerlei ernstige fouten veroorzaakt waardoor we bijvoorbeeld een roll-back moeten uitvoeren. Bemerk wel, ik zeg 'denken' ... Er kunnen altijd onverwachte problemen opduiken wanneer we zaken veranderen, ook al zijn ze eerder getest en daar goed bevonden. Je kan dat nu ook doortrekken naar de chatfunctie. Ondanks dat we achter de schermen wel degelijk testen, moeten we het gedrag hiervan ook kunnen observeren op een echte live markt. Op die manier kunnen we fouten oplossen nog voordat we de functie op andere markten uitrollen. Om het een beetje scheef te zeggen: de beta markt is de markt die alle stront over zich heen krijgt wanneer een spelversie of andere wijzigingen backfiren.

Kort samengevat: Inzake markten zijn we geen beta markt, maar een volwaardige markt. Een beta markt zullen wij ook nooit worden.

Inzake spel geldt:
Het spel zelf, datgene wat de verschillende markten bindt, is echter nog steeds in beta fase. Eenvoudig gezegd betekent dit dat wij (InnoGames) nog niet tevreden zijn met het product. We denken (of beter: we zijn ervan overtuigd) dat er naast bugfixes ook nog een aantal nieuwe ideeën & concepten moeten worden ingevoerd om dit als een volwaardig product te bestempelen. We denken echter wel dat het spel zich reeds in een stadium bevindt dat het speelbaar & leuk is voor spelers. Er is dan ook beslist om het spel reeds te lanceren, maar dan wel te labelen als nog niet afgewerkt (of m.a.w. 'beta'). Op die manier ziet iedereen voor te registeren (en bv. ook elke keer wanneer hij/zij inlogt) dat FoE nog een work in progress is. Dit is dus de reden waarom er op de hoofdpagina & elders het labeltje beta te zien is. Kleine sidenote wel: het is niet omdat het spel uit beta fase gaat dat we stoppen met nieuwe dingen te ontwikkelen. Net zoals andere InnoGames spellen (bv Tribal Wars) zal het spel daarna nog steeds nieuwe spelversies krijgen.

Kort samengevat: Inzake het spel zijn we nog steeds een beta spel. Het spel dat draait op onze Nederlandstalige markt zal echter wel de beta fase verlaten.

--------

Wij draaien dus wel degelijk een beta spel op onze markt, maar we zijn geen markt waarop we compleet nieuwe dingen zullen uittesten. Die (bedenkelijke) eer gaat naar http://beta.forgeofempires.com. Eens de chatfunctie daar stabiel genoeg draait, installeren we het op onze markt én dan zijn we een stapje dichter bij een volwaardig (niet beta) spel. Dat stukje in de aankondiging van spelversie 0.26 staat daar ook niet om jullie te pesten, maar vooral om jullie te tonen dat de chatfunctie al ver gevorderd is. Als je een kijkje wilt nemen, dan kan je dat altijd doen op onze betaserver.

En neen, het 'beta argument' (we zijn in beta, dus we kunnen doen wat we willen) wordt niet gebruikt door ons. Als jij een fout meldt, dan geven wij die door aan de ontwikkelaars. Als er eventuele schade is geleden (bv. missievoortgang die niet in rekening wordt gebracht), dan wordt dat vergoed. Je krijgt van ons geen antwoord ala: "jamaar, dit is een betaspel, dus dikke pech". Ik denk niet dat jij of iemand anders kan zeggen dat hij/zij zoiets al van ons hebben gehoord.

Even iets anders;



Hier ben ik niet zo blij mee. Het is nu een handige manier om te zien of je alle productiegebouwen weer aangezet hebt, in een grote stad zie je er makkelijk wel eens een over het hoofd. Worden de goederen gebouwen ook toegevoegd, kun je het daarvoor niet goed meer gebruiken. Die staan nu eenmaal wel eens tijdelijk niet te produceren, mede door de tijdsduur voor productie, kortst durende optie is 4 uur, dus dat past gewoon niet altijd. Daarnaast kan het voorkomen dat je even niet genoeg munten of voorraden had om ze allemaal aan te zetten. Zeker in de latere tijdperken kost het nogal wat, en kan het voorkomen dat je even net niet genoeg hebt, omdat je net een nieuw gebouw neergezet hebt of zo.

Ik zou dit dus liever niet onder hetzelfde icoontje als de productiegebouwen hebben vallen. Een apart icoontje voor de goederengebouwen is dan een veel betere optie. En dan ook een voor de militaire gebouwen.
Ik denk dat je hier een zeer terecht puntje aanhaalt, wat ik zeker zal doorgeven aan ons ontwikkelingsteam. Het 'probleem' met aparte icoontjes is echter dat de statusbalk te uitgebreid wordt, waardoor het zijn overzichtelijkheid verliest. Een tussenoplossing lijkt me hier het beste: de huidige implementatie behouden, maar in de hover-over van het slaapicoontje bijplaatsen welk type gebouw inactief is.

Sowieso kan je eigenlijk klikken op het icoontje om snel te zien welke gebouwen inactief zijn. Als je echter veel goederengebouwen hebt, neemt dat ook even in beslag.

Waarom rebalacen jullie niet zodat alleen de slechte Grootse Gebouwen beter worden, en daarmee toch de balans wordt gevonden... Je kunt na de verkoop wel het product verbeteren, het verslechteren nadat het geld binnen is kan echter niet.
Een zeer terecht vraag, bedankt daarvoor! Grootse gebouwen leveren grondstoffen op zoals tevredenheid, munten, voorraden, medailles, etc. Die grondstoffen heb je nodig om verder te geraken in het spel op alle vlakken. Hoe meer grondstoffen je krijgt, hoe sneller je iets kan afwerken. Als we de 'slechtere' grootse gebouwen zouden verbeteren, dan zouden we een nieuw balanceringsprobleem creëren. Het spel zou dan immers te snel vooruit gaan en niet meer in verhouding liggen met de tijd die wij nodig hebben om nieuwe tijdperken/functies te ontwikkelen.

Bijvoorbeeld een nieuw tijdperk wordt niet zomaar uit onze mouw geschud door de oude tijdperken te recycleren en er wat andere namen op te plakken. Integendeel, dat is een werk van lange adem waar heel wat tijd insteekt. Als jij de oude tijdperken te snel kan afwerken omdat je een overschot aan grondstoffen hebt (omdat de grootse gebouwen te krachtig zijn), dan stellen we het probleem enkel maar uit. Uiteindelijk bereik je dan het einde van het spel ... en verveel je je. Het probleem met de oude bonussen van de grootse gebouwen was dus niet enkel een scheve situatie ten opzichte van andere grootse gebouwen, maar eveneens een scheve situatie ten opzichte van het algemene verloop van het spel.

Wacht maar rustig af... Dit was al bij Beta gedaan, en ik zag wat vandaags geplande "update" daar heeft aangericht. Het zal hier niet anders zijn. Vooral als je punten van oorlogen afkomstig zijn, dan ben je (zwaar) de klos...tot 60% van je punten kan verdampen.
Zoals ook gemeld, zijn je punten op FOE NL niet gedaald. Als je toch punten verloren bent, gelieve dan een supportaanvraag in te sturen aangezien dat een fout is.

Tot mijn grote teleurstelling heb ik moeten constateren, dat juist wel een plotse puntendaling heeft plaatsgevonden, de rebalancing was dus WEL retroactief.
Dit is een heel bittere pil - men kan dus niet op de belofte van InnoGames vertrouwen, daar kunnen ook ludieke acties als voor kerst of valantijn niets aan afdoen.
Foei, InnoGames - shame on you!!!
Ik vrees helaas dat er hier sprake is van een misverstand. Toen ik zei dat de re-balancing van de grootse gebouwen niet retroactief zou zijn, dan betekende dat blijkbaar niet wat jij verwachtte. Ik bedoelde hiermee dat we de oude bonussen - die je reeds hebt gekregen - niet retroactief ongedaan gingen maken. Plots 100 medailles verliezen omdat de bonus van Deal Castle is aangepast, zou dus niet gebeuren. Als je reeds 300 medailles had geïnd via Deal Castle, dan behoud je de volle 300. Enkel voor toekomstige bonussen & inningen telt de re-balancing. Het is dus NIET zo dat grootse gebouwen die reeds gebouwd zijn gespaard blijven van deze re-balancing.

Mijn excuses als dat niet voldoende duidelijk was! Ik dacht persoonlijk dat dit duidelijk was en dat er meer onduidelijkheid bestond over de gevechtspunten. Het zou daarnaast ook niet logisch zijn om de bonussen voor grootse gebouwen die gebouwd zijn voor de update te behouden. Dat zou immers de scheve situatie maar gedeeltelijk oplossen, aangezien die spelers nog steeds overpowered bonussen krijgen. Daarenboven zou dit nog een nieuwe scheve situatie creëren ten opzichte van nieuwe grootse gebouwen van hetzelfde type.

Nog even voor de duidelijkheid:
- Medailles, munten, voorraden en andere bonussen die je reeds hebt geïnd voor de update naar spelversie 0.26 blijven behouden. Deze worden NIET retroactief afgetrokken van je totalen.
- Grootse gebouwen, ook al zijn ze gebouwd voor de update, hebben sinds de update de nieuwe bonussen.
- Gevechtspunten verzameld voor de update blijven behouden. Een plotselinge puntendaling komt dus NIET voor (i.e. geen retroactieve berekening).
- Gevechtspunten verzameld na de update worden berekend met de nieuwe totalen. Een speerman verslaan in een gevecht levert niet langer 100 gevechtspunten op, maar 'slechts' 90. Het is deze 90 die wordt gedeeld door 50 en dan bijgeteld bij je totaal aantal punten.

Hopelijk is het voor iedereen een beetje duidelijker? :)

-------

Heeft het verlagen van de waarde van gevechtspunten van eenheden ook tot gevolg dat je minder punten voor je totaal krijgt? In dat geval zijn we dus genaaid door FoE. Dan wordt het dus nog moeilijker om iemand in te halen.
Voorheen krijg je voor het doden van 1 speerman 100 gevechtspunten. Die 100 moet je delen door 50 en dat getal wordt bijgeteld bij je totaal aantal punten. Nu krijg je 90 gevechtspunten voor 1 speerman, waar wederom 1/50ste van wordt bijgeteld bij je totaal aantal punten.

Neen, dat is niet "genaaid worden door FOE", maar dat is een aanpassing die ervoor zorgt dat het spel gebalanceerd blijft én dat er geen gebouwen/eenheden bestaan die te sterk zijn. Ook andere spelers hebben te maken met deze daling in gevechtspunten. Het argument dat het nu nog moeilijker wordt om iemand in te halen is gedeeltelijk waar. Hij/zij heeft kunnen groeien met hogere getallen, maar zal nu eveneens met lagere getallen te maken hebben. Daarenboven kan je evengoed argumenten dat een grote speler moeilijk in te halen is omdat hij/zij meer grondstoffen kan innen vanwege zijn grootte.

Ik vind het eigenlijk spijtig dat weinigen beseffen dat dit veranderingen zijn die ervoor zorgen dat het algemene spelplezier behouden blijft. Het algemene spelplezier van jullie, maar evengoed van toekomstige spelers. Dit spel moet immers ook aantrekkelijk zijn & blijven voor hen. We voeren zo'n re-balancing heus niet uit voor ons plezier of om jullie te jennen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2339

Guest
Oorspronkelijk geplaatst door Hannoveranerin

Op het engelse forum stond, dat de re-balancingen van GG's niet met terugwerkende kracht ingevoerd worden, die van de militaire eenheden wel.
Is dat ook hier in NL van toepassing?
MvG, Marion
Zowel de re-balancing van de grootse gebouwen als die van de eenheden zijn niet retroactief, maar gelden enkel voor gebeurtenissen na de update. Een plotse puntendaling zou bijvoorbeeld niet mogen voorkomen. Dit zou evenzeer moeten gelden voor de Engelse taalversie. Ik sta echter enkel in voor deze taalversie, dus in theorie kan ik enkel spreken voor wat er hier gebeurt. We draaien echter wel allebei exacte dezelfde spelversie.
Ik vrees helaas dat er hier sprake is van een misverstand. Toen ik zei dat de re-balancing van de grootse gebouwen niet retroactief zou zijn, dan betekende dat blijkbaar niet wat jij verwachtte. Ik bedoelde hiermee dat we de oude bonussen - die je reeds hebt gekregen - niet retroactief ongedaan gingen maken. Plots 100 medailles verliezen omdat de bonus van Deal Castle is aangepast, zou dus niet gebeuren. Als je reeds 300 medailles had geïnd via Deal Castle, dan behoud je de volle 300. Enkel voor toekomstige bonussen & inningen telt de re-balancing. Het is dus NIET zo dat grootse gebouwen die reeds gebouwd zijn gespaard blijven van deze re-balancing.

Mijn excuses als dat niet voldoende duidelijk was! Ik dacht persoonlijk dat dit duidelijk was en dat er meer onduidelijkheid bestond over de gevechtspunten. Het zou daarnaast ook niet logisch zijn om de bonussen voor grootse gebouwen die gebouwd zijn voor de update te behouden. Dat zou immers de scheve situatie maar gedeeltelijk oplossen, aangezien die spelers nog steeds overpowered bonussen krijgen. Daarenboven zou dit nog een nieuwe scheve situatie creëren ten opzichte van nieuwe grootse gebouwen van hetzelfde type.

Nee dat was idd absoluut niet duidelijk, anders had ik nooit extra diamanten aangeschaft om het laatste puzzelstukje te kopen.
Mocht ik ooit nog een vraag hebben, zal ik hem zo gedetailleerd formuleren, alsof ik de IQ van een hamster had... :mad:
 

DeletedUser2073

Guest
En het is flink gelogen als je zegt dat het niet met terugwerkende kracht gebeurt. Ik heb met diamanten de toren van Babel en de basiliuskathedraal gekocht en beide zijn flink teruggedraaid in de opbrengst. Ik had juist die genomen omdat ze in verhouding veel opbrachten. Dat argument is nu ineens foetsie net zoals mijn dure diamanten. Schaamteloos zijn hier mijn dure diamanten minder in waarde geworden. Een digitale honkbalknuppel heb ik al naar jullie hoofd geslingerd. Dat dit zomaar kan.....is het uitzoeken waard. Ik heb immers iets gekocht en dat is nu veel minder waard. Nu had ik andere keuzes gemaakt.
 

DeletedUser

Guest
Het kan inderdaad even verwarrend zijn wat wat nu exact wat is. Eigenlijk moet je een onderscheid maken tussen enerzijds markten en anderzijds het spel.


Kort samengevat: Inzake markten zijn we geen beta markt, maar een volwaardige markt. Een beta markt zullen wij ook nooit worden.

.

Als dit jou antwoord is waar ik al dagen op wacht , dan snij je je nu flink in de vingers :
Als dit een volwaardige markt is , heb je mij en andere "kopers " dus nu NA aankoop van een product NIET gegeven waarvoor betaald is .
Namelijk 189 medailles van Deal Castle per dag . DAT was de reden dat ik diamanten kocht om dat gebouw te voltooien .
Niet geven waarvoor betaald is , daar staat in het woordenboek iets voor en advokaten lusten daar wel pap van .
En tot overmaat van ramp laat je mij , en waarschijnlijk anderen ook , doodleuk wachten op niks .
 

DeletedUser

Guest
Waar zijn de andere spelers , je moet juist veel tegensteun maken! Dus reageer met ze allen dan kan er misschien wat aangedaan worden want ik vind het ook maar niks. :s
 

DeletedUser3200

Guest
Ik ben maar een gratis speler, maar ik ben ook niet erg tevreden met de nieuwe spelversie. Ik focus me op het militaire en gisteren geconstateerd dat de pvp punten drastisch verminderd zijn. Niet leuk! Scheelt enorm. Om toch nog iets over te houden aan mijn aanvallen ben ik van plan om wat meer te plunderen, voor de update was dat slechts bijzaak.
 

DeletedUser275

Guest
Ik heb ook gemerkt dat bij de aanvallen die ik gisteren deed de punten meestal minder waren dan wat ik voorheen kreeg.
MAAR er waren wel een paar aanvallen bij waar ik pak punten meer kreeg dan voorheen.
Vroeger had ik maximum 2 aanvallen waar ik 6000 punten of iets meer kreeg. Nu had ik dat bij verschillende aanvallen.
Ik had zelf een aanval waar ik 7400 en een beetje punten kreeg en iets later zelf een aanval waar ik 7800 en een beetje punten kreeg.
Ik verschoot ervan dat ik zoveel punten kreeg.
Dus in totaal is er bij mij niet echt een verschil in gevechtspunten.
 

DeletedUser3200

Guest
Ik ongeveer 13% minder pvp punten als ik het vergelijk met maandag.
 

DeletedUser

Guest
Nou, even wat aanmerkingen:

Grote Gebouwen: Jammer dat de GG zo laat pas zijn aangepast. Je zou toch verwachten dat iets dat zo een groot impact heeft op het spel van tevoren getest was? En ja, als je hiervoor diamanten had gekocht vind ik dat het gewoon niet mag. Of geef wat diamanten retour. Gewoon iets om te laten zien dat je niet zomaar het spel verandert zonder natekenden wat de spelers ervan vinden.

PvP punten. Ik ben pas in de LME dus ik weet niet wat er in KOL de punten zijn, maar was dit echt nodig? Ja, de balance was soms een beetje slecht, maar ik heb na mijn ronde vanochtend 80,000 punten binnengehaald. Voor de update waren dit nog 100,000. Dus min 20%. Dat zijn er toch 400 punten per dag die gewoon weg zijn. Maar wie weet, misschien word het in de KOL beter? Ik hoop van wel, want 400x7 zijn toch 2800punten per week die ik nu niet meer beschikbaar heb om oudere spelers in te halen.

Lijst: Dit is wel een fantastische toevoeging. Je moet eindelijk niet meer je vingers kapot klikken na elk gevecht. Tenminste dacht ik dat. Want nu blijft de lijst wel op de oude plek staan als je iemand aanvalt, maar als je ook plundert springt ie net als vroeger weer na je eigen avatar. Kan dit aub gefixed worden?

Scrollen: Wat is precies de bedoeling van het mouse scroll? Als ik naar mijn voorraden kijk gaat de lijst niet naar beneden met scrollen. Als ik mijn gilde-berichten lees kan ik niet verder met scrollen. Is het gewoon omdat ik een Logitech muis gebruik met dat SetPoint gedoe?

Units vervangen: Wel leuk dat er max 8 units worden geselecteerd. Vond het altijd lastig om er 8x te klikken als ik maar weer alles had verloren ;)

Groetjes,
blatus
 

DeletedUser4535

Guest
Het aanpassen van de GG betreft nu DC, ik zal je een voorbeeld schetsen om je een idee te geven wat dat inhoud voor een gewone speler die af en toe iets koopt met wat diamanten.
Je hebt een aantal buren die al veel meer punten hebben en er veel meer echt geld aan uitgeven. Die hebben al GG met extra def en extra off %, gemiddeld 50 % extra aanvalskracht. In geen enkel gevecht kan je ze verslaan en het is dus moeilijk om in de pvp torens medailles te verkrijgen voor uitbreidingen. Na lang beraad besluit je toch geld uit te geven om een DC te kopen zodat je in ieder geval uit kan breiden en een beetje in de race blijft. Dan komt deze update, alleen het GG wat je gekocht hebt word aangepast, dat van je buren niet. Je buren houden hun extra aanvalskracht en je verliest je kleine kans op wat extra's. En daar wil ik dan een compensatie voor. Ik ben niet juist voorgelicht op het moment van kopen. Ik ben het met Chopper eens. Helaas zullen er weinig mensen echt iets aan gaan doen maar het is wel mogelijk. Lees de consumenten rubrieken er maar op na. Het zou innogames sieren als ze uit zichzelf met een compensatie komen voor de mensen die DC hebben betaald met euro's. Maar als je het over eerlijker verdelen hebt zoals bij DC, kijk dan eens even naar die gevechtsbonussen in die andere GG. Het is logisch dat InnoGames moet verdienen hieraan maar willen ze tevreden spelers houden zullen ze de benadeelde spelers wat tegemoet kunnen komen. Weglopende spelers verdienen ze niks aan en dat lijkt me niet de bedoeling. Een aantal uitbreidingen of een deel van de diamanten retour lijkt me wel zo fair
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2073

Guest
Ik eis mijn diamanten terug. Ik had met de verhoudingen van nu andere keuzes gemaakt. Nu had ik geen toren van Babel meer gekocht. Voor inwoners deed ik het al niet en de opbrengst van goederen is flink gedaald. Hetzelfde geldt voor de basiliuskathedraal. Ook daar is de opbrengst van gedaald. Kan iemand hier op het forum een link plaatsen waar je met je klacht naartoe kan. of is www.klacht.nl al een goed begin. Je koopt iets dat ineens niet meer opbrengt waarvoor je het kocht. Dat kan toch niet zomaar zonder dat daar een vergoeding tegenover staat. Ook dat is re-balancing...innogames!!
 

DeletedUser

Guest
Wat die Duitsers daar in Stade , hoofdkantoor van InnoGames niet beseffenis dat zonder spelers zoals ik , die er makkelijk 200€ in steken ,
dit hele f**king spel niet bestond en ze daar allemaal op een houtje bijten of een ander baantje kunnen gaan zoeken.
IK BEN EEN BETALENDE KLANT , en die dien je met enig respect te behandelen .
Inno niet , die sodemieterd je gewoon als oud vuil aan de kant als ze eenmaal je euries in hun zak hebben .
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik er ooit geld in gestoken heb , en ik raad het iedereen AF !!!! NIET DOEN !!

EN zeker klagen iedereen die met geld Deal Castle heeft gekocht .

www.klacht.nl

en ik ga ook zeker onderzoeken waar we nog meer een klacht kunnen deponeren .
 

DeletedUser

Guest
Wat die Duitsers daar in Stade , hoofdkantoor van InnoGames niet beseffenis dat zonder spelers zoals ik , die er makkelijk 200€ in steken ,
dit hele f**king spel niet bestond en ze daar allemaal op een houtje bijten of een ander baantje kunnen gaan zoeken.
IK BEN EEN BETALENDE KLANT , en die dien je met enig respect te behandelen .
Inno niet , die sodemieterd je gewoon als oud vuil aan de kant als ze eenmaal je euries in hun zak hebben .
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik er ooit geld in gestoken heb , en ik raad het iedereen AF !!!! NIET DOEN !!

EN zeker klagen iedereen die met geld Deal Castle heeft gekocht .

www.klacht.nl

en ik ga ook zeker onderzoeken waar we nog meer een klacht kunnen deponeren .

Ook ik heb een klacht ingediend :) Zo leren ze het misschien af!!
 

DeletedUser

Guest
Ook bij ons stopt er nu een speler, mede door deze vreemde update. Jullie hebben het voor elkaar hoor, bravo! Knap staaltje dit.

Een gemis voor ons en ook voor Innogames, aangezien hij met enige regelmaat diamanten kocht.

Dit gedoe + het hele gekloot met de buurten maakt de keuze om te blijven spelen voor mij ook steeds lastiger.

Nogmaals, BRAVO!
 

DeletedUser

Guest
Ook bij ons stopt er nu een speler, mede door deze vreemde update. Jullie hebben het voor elkaar hoor, bravo! Knap staaltje dit.

Een gemis voor ons en ook voor Innogames, aangezien hij met enige regelmaat diamanten kocht.

Dit gedoe + het hele gekloot met de buurten maakt de keuze om te blijven spelen voor mij ook steeds lastiger.

Nogmaals, BRAVO!

Hoe zou het dan op de Engelse server gaan? Denk dat ook daar veel mensen overwegen te stoppen.
 

FantasyFan

Actief lid
Ik denk dat je hier een zeer terecht puntje aanhaalt, wat ik zeker zal doorgeven aan ons ontwikkelingsteam. Het 'probleem' met aparte icoontjes is echter dat de statusbalk te uitgebreid wordt, waardoor het zijn overzichtelijkheid verliest. Een tussenoplossing lijkt me hier het beste: de huidige implementatie behouden, maar in de hover-over van het slaapicoontje bijplaatsen welk type gebouw inactief is.

Dan vind ik het toch handiger als de goederengebouwen niet toegevoegd zijn, zoals eerst. Maar als dit toch moet blijven, dan vind ik jou voorstel om duidelijk weer te geven in de hover-over welk type gebouw nog inactief is, een redelijk alternatief. Maar dan vraag ik me wel af of de militaire gebouwen dan niet ook toegevoegd moeten worden. Daar heb ik er meer van dan van de goederengebouwen, en mis ik eerder als er een inactief staat te zijn dan bij de goederengebouwen.

Sowieso kan je eigenlijk klikken op het icoontje om snel te zien welke gebouwen inactief zijn. Als je echter veel goederengebouwen hebt, neemt dat ook even in beslag.

Dat wist ik niet, goed om te weten, maar inderdaad wel omslachtig.
 

DeletedUser2720

Guest
Wat die Duitsers daar in Stade , hoofdkantoor van InnoGames niet beseffenis dat zonder spelers zoals ik , die er makkelijk 200€ in steken ,
dit hele f**king spel niet bestond en ze daar allemaal op een houtje bijten of een ander baantje kunnen gaan zoeken.
IK BEN EEN BETALENDE KLANT , en die dien je met enig respect te behandelen .
Inno niet , die sodemieterd je gewoon als oud vuil aan de kant als ze eenmaal je euries in hun zak hebben .
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik er ooit geld in gestoken heb , en ik raad het iedereen AF !!!! NIET DOEN !!

EN zeker klagen iedereen die met geld Deal Castle heeft gekocht .

www.klacht.nl

en ik ga ook zeker onderzoeken waar we nog meer een klacht kunnen deponeren .

Wat deze klagende Nederlander niet beseft is dat hij toegegeven heeft aan de opzet van Innogames, en nu "huilie-huilie" gaat doen op dit forum.
Je wordt nooit verplicht om zoveel geld te steken in een eenvoudig on-line spelletje, maar er zijn zoveel betalende spelers die hun "aanzien" bij de buurt- of gildegenoten hebben gekocht: "Kijk mij eens mensen, wat voor gebouwen ik al heb staan.....!!!!"
Om eerlijk te zijn, ook ik heb wel eens wat diamanten gekocht om bij iedere wisseling van tijdperk een gebouwtje of huisje te kunnen kopen. That's it...!!
Maar geld/diamanten spenderen aan GG'n was bij voorbaat al een lokkertje, waar je dus mooi ingestonken ben.
Doe ik het niet? Nee, geen euro gaat er naar een GG, alles met geduld bij elkaar sparen (blauwdrukken en goederen) en ik laat me niet gek maken om in de hype mee te gaan. Krijg ik mijn GG'n? Vast wel, duurt wat langer, meer bevrediging en die euro's geef ik wel uit in een goed restaurant.
 

DeletedUser4535

Guest
Het gaat niet om huilie-huilie, hoe kinderachtig. het gaat erom dat er aangepast wordt wat je gekocht hebt. Als je naar de supermarkt gaat voor een brood en nadat je betaald hebt aan de kassa halen ze een kwart uit je broodzak (omdat dan de verhoudingen beter kloppen), accepteer je dat dan ? Ook al is het voor een spelletje, je blijft consument en je hebt rechten en de verkopende partij heeft de plicht te leveren wat hij heeft belooft en dat is geen 3/4 brood maar een hele in dit geval.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wat deze klagende Nederlander niet beseft is dat hij toegegeven heeft aan de opzet van Innogames, en nu "huilie-huilie" gaat doen op dit forum.
Je wordt nooit verplicht om zoveel geld te steken in een eenvoudig on-line spelletje, maar er zijn zoveel betalende spelers die hun "aanzien" bij de buurt- of gildegenoten hebben gekocht: "Kijk mij eens mensen, wat voor gebouwen ik al heb staan.....!!!!"
Om eerlijk te zijn, ook ik heb wel eens wat diamanten gekocht om bij iedere wisseling van tijdperk een gebouwtje of huisje te kunnen kopen. That's it...!!
Maar geld/diamanten spenderen aan GG'n was bij voorbaat al een lokkertje, waar je dus mooi ingestonken ben.
Doe ik het niet? Nee, geen euro gaat er naar een GG, alles met geduld bij elkaar sparen (blauwdrukken en goederen) en ik laat me niet gek maken om in de hype mee te gaan. Krijg ik mijn GG'n? Vast wel, duurt wat langer, meer bevrediging en die euro's geef ik wel uit in een goed restaurant.

Jij ben zeker geen Nederlander ?
Ooit gehoord van eerlijke verkoop ?
Als jij bij mij een motorfiets koopt , krijg je ook gewoon een driewielertje mee naar huis , want dat vind jij blijkbaar normaal .
Dit heeft niks met "aanzien"te maken , maar met krijgen waar je voor betaald hebt . RESPECT voor de klant die jou boterham betaald dus .
 
Bovenaan