Blauwdrukken voor grote gebouwen.

DeletedUser

Guest
ik snap er niets van ik loop al van af het begin te motiveren/opknappen en te plunderen en heb maar 2 blauwdrukken gehad maar van twee verschillende gebouwen dat is niet echt motiverend
 

Cornelis H

Actief lid
Ik heb twee blouwdrukken voor grote gebouwen maar kan je niet meer vertellen wat ik daar voor gedaan heb maar ik kreeg een melding dat het er was.
Kan je niet verder helpen en zie wel wanneer de volgende komt.
Maar weel wel het kost zeer veel producten om ze verder uit te ontwikkelen.
 

DeletedUser2442

Guest
hoi hoi ik snap er niks van met die blauwdrukken,ik heb er 2 gekregen verders niks ookal ga ik zeg maar bij me buren langs of wat dan ook , en somige krijgen ze dagelijks klopt dan toch ook niks van,en is ook eigenlijk niet helemaal eerlijk,van wat moet ik nog meer doen dan?, groetjes nance78
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
heb al enige info geplaats.
heb al wat ervaring op gedaan qwa grootste gebouwen plaatsen.
maar ik krijg comentaar die niet klopt,ik heb gelijk maar er wordt gezecht dat het niet zo is,andere mensen,spelers zien en lezen dat ook,vindt je het gek dat niemand het snapt.
maar het is maar info die ik met jullie wil delen dus kijk maar wat je er mee doet.
heb al gezien dat andere spelers info plaatsen die niet klopt.
twinga van bellum deorum die weet er alles van.
grt esco
 

DeletedUser2720

Guest
We kunnen er nog weken over door blijven discussiëren, de ontwerpers van FOE (Innogames) zijn natuurlijk alleen geïnteresseerd in betalende, lees diamantkopende, spelers. Daar halen zij hun omzet vandaan en worden hun salarissen van betaald.
De niet betalende spelers zijn slechts bijzaak en zijn er om de betalende spelers te voorzien in grondstoffen en producten en dienen als kanonnenvoer bij slagen op het oorlogsveld. Betalende spelers bouwen in no-time Grote Gebouwen, de rest mag het doen met twee blauwdrukjes in de maand, en moet daar dan honderden keren zijn medespelers voor motiveren of opknappen. Oh ja, en dan mag je als niet betalende speler de betalende spelers helpen bij hun GG en daar moet je dan je FP voor opofferen. En zo komt er rond het spel een waas van oneerlijkheid te hangen en ben je voor de ontwikkelaars van het spel alleen interessant als je wekelijks een financiële bijdrage levert.
Zolang men naïef en met gesloten ogen blijft doorspelen, zal er weinig veranderen in deze situatie. Wij als (niet betalende) spelers hebben de macht en we zouden dan ook gewoon met het spel moeten stoppen en het moeten overlaten aan de personen met de gevulde portemonnee, want die doen ertoe...!!
 

DeletedUser

Guest
We kunnen er nog weken over door blijven discussiëren, de ontwerpers van FOE (Innogames) zijn natuurlijk alleen geïnteresseerd in betalende, lees diamantkopende, spelers. Daar halen zij hun omzet vandaan en worden hun salarissen van betaald.
De niet betalende spelers zijn slechts bijzaak en zijn er om de betalende spelers te voorzien in grondstoffen en producten en dienen als kanonnenvoer bij slagen op het oorlogsveld. Betalende spelers bouwen in no-time Grote Gebouwen, de rest mag het doen met twee blauwdrukjes in de maand, en moet daar dan honderden keren zijn medespelers voor motiveren of opknappen. Oh ja, en dan mag je als niet betalende speler de betalende spelers helpen bij hun GG en daar moet je dan je FP voor opofferen. En zo komt er rond het spel een waas van oneerlijkheid te hangen en ben je voor de ontwikkelaars van het spel alleen interessant als je wekelijks een financiële bijdrage levert.
Zolang men naïef en met gesloten ogen blijft doorspelen, zal er weinig veranderen in deze situatie. Wij als (niet betalende) spelers hebben de macht en we zouden dan ook gewoon met het spel moeten stoppen en het moeten overlaten aan de personen met de gevulde portemonnee, want die doen ertoe...!!

Het is inderdaad zo dat InnoGames winst wilt maken. Dat is het principe van een bedrijf en daar gaan we ook niet moeilijk over doen. Ik kan je echter niet volgen dat niet-diamantspelers als kanonnenvoer dienen. Je haalt hier het voorbeeld: no-time grote gebouwen aan. Diamantspelers kunnen inderdaad vrij snel aan hun gebouwen geraken, maar als je wat meeval hebt, heb je zelf ook al vrij snel een groot gebouw. In één maand kan je als het niet te veel tegenzit een groot gebouw hebben. Je zal dan enkel moeten kijken wat je motiveert/opknapt/plundert. Mocht er nog een functie komen om blauwdrukken te gaan ruilen/verkopen, dan zou dit een stuk sneller gaan.
Daarbij moet je als niet-betalende speler de diamantspelers niet helpen. Die optie heb je, maar je moet niets. Je kan ook blauwdrukken krijgen door gewoon te motiveren. Dit is een extra mogelijkheid om zelf aan blauwdrukken te geraken.

Diamantspelers kunnen inderdaad alles kopen, maar waar is dan de voldoening? Als je nu alles gewoon opkoopt of er een tijdje mee bezig bent en je eindelijk kan zeggen "ik heb een groot gebouw", dan geeft die tweede optie veel meer voldoening. Ik denk dat je daar ook meer plezier aan hebt dan alles opkopen.
 

DeletedUser2720

Guest
Het is inderdaad zo dat InnoGames winst wilt maken. Dat is het principe van een bedrijf en daar gaan we ook niet moeilijk over doen. Ik kan je echter niet volgen dat niet-diamantspelers als kanonnenvoer dienen. Je haalt hier het voorbeeld: no-time grote gebouwen aan. Diamantspelers kunnen inderdaad vrij snel aan hun gebouwen geraken, maar als je wat meeval hebt, heb je zelf ook al vrij snel een groot gebouw. In één maand kan je als het niet te veel tegenzit een groot gebouw hebben. Je zal dan enkel moeten kijken wat je motiveert/opknapt/plundert. Mocht er nog een functie komen om blauwdrukken te gaan ruilen/verkopen, dan zou dit een stuk sneller gaan.
Daarbij moet je als niet-betalende speler de diamantspelers niet helpen. Die optie heb je, maar je moet niets. Je kan ook blauwdrukken krijgen door gewoon te motiveren. Dit is een extra mogelijkheid om zelf aan blauwdrukken te geraken.

Diamantspelers kunnen inderdaad alles kopen, maar waar is dan de voldoening? Als je nu alles gewoon opkoopt of er een tijdje mee bezig bent en je eindelijk kan zeggen "ik heb een groot gebouw", dan geeft die tweede optie veel meer voldoening. Ik denk dat je daar ook meer plezier aan hebt dan alles opkopen.

Het gaat er ook niet om dat een bedrijf winst maakt, er wordt tijd en mankracht gespendeerd, maar wel op de manier waarop. Als je een game koopt voor de PS of PC doe je een éénmalige uitgave en speel je het spel (als het lukt) uit. FoE wordt maanden en maanden opgerekt waarbij je "verleidt" word iedere keer weer diamanten te kopen. Een spel moet competitief zijn, en een uitdaging voor ALLE spelers om eruit te halen wat erin zit. Maar dan moeten de mogelijkheden en kansen ook voor iedereen gelijk zijn, terwijl er nu een bovenlaag van spelers (met geld) ontstaat die door de andere spelers (zonder geld = diamanten) bijvoorbeeld niet in te halen is in punten of op de ranglijst. Iemand die slimmer en innovatiever omgaat met zijn goederen en producten dan andere spelers krijgt hiervoor niet de beloning die hij/zij verdient maar bungelt onderaan omdat een medespeler de creditcard gebruikt.
Ik schreef trouwens in eerste instantie "mag" en niet moet.
Een aantal weken geleden werd "mijn" buurt samengevoegd en ging we van 35 naar 96 spelers. Inmiddels is het aantal spelers alweer gedaald naar 69 spelers. Spelers die afhaken en die dus schijnbaar de "voldoening" waar jij het over hebt niet hebben kunnen vinden, en dat is dus jammer maar is wellicht een bevestiging van wat ik naar voren bracht.
 

DeletedUser

Guest
Het gaat er ook niet om dat een bedrijf winst maakt, er wordt tijd en mankracht gespendeerd, maar wel op de manier waarop. Als je een game koopt voor de PS of PC doe je een éénmalige uitgave en speel je het spel (als het lukt) uit. FoE wordt maanden en maanden opgerekt waarbij je "verleidt" word iedere keer weer diamanten te kopen. Een spel moet competitief zijn, en een uitdaging voor ALLE spelers om eruit te halen wat erin zit. Maar dan moeten de mogelijkheden en kansen ook voor iedereen gelijk zijn, terwijl er nu een bovenlaag van spelers (met geld) ontstaat die door de andere spelers (zonder geld = diamanten) bijvoorbeeld niet in te halen is in punten of op de ranglijst. Iemand die slimmer en innovatiever omgaat met zijn goederen en producten dan andere spelers krijgt hiervoor niet de beloning die hij/zij verdient maar bungelt onderaan omdat een medespeler de creditcard gebruikt.
Ik schreef trouwens in eerste instantie "mag" en niet moet.
Een aantal weken geleden werd "mijn" buurt samengevoegd en ging we van 35 naar 96 spelers. Inmiddels is het aantal spelers alweer gedaald naar 69 spelers. Spelers die afhaken en die dus schijnbaar de "voldoening" waar jij het over hebt niet hebben kunnen vinden, en dat is dus jammer maar is wellicht een bevestiging van wat ik naar voren bracht.

Ook hier ben ik het niet met je eens. Je wordt inderdaad min of meer verleid en al die het wilt, spendeert zijn geld aan diamanten. Niemand is het echter verplicht. Een spel moet niet zo zeer competitief zijn al maakt het het wel leuker. Diamantspelers hebben het voordeel om bepaalde zaken te kopen en als zij daar geld aan besteden, dan mogen zij van mij part ook wel iets extra's hebben. Het spel is momenteel gratis en iedereen die diamanten koopt, mag toch wel wat extra's krijgen. Daarbij zijn er spelers die zonder diamanten ook hoog kunnen geraken zolang je maar veel online bent, je vaak je producties kunt innen en je op de slimste manier speelt. Spelers die met een bepaalde strategie spelen, kunnen hoger staan als sommige diamantgebruikers. Maar ik ga hier ook eerlijk over zijn, het is onmogelijk om op nummer één te staan zonder diamanten te gebruiken.

Mocht je toch verder willen discussiëren, gelieve dit dan in een discussietopic te doen (http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?2177-Leuk-spel-maar-duur-als-je-betaalt of http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?2209-Klacht-diamantgebruik). Ik heb gemerkt dat we hier nogal offtopic aan het gaan zijn.
 

DeletedUser2973

Guest
blauwdrukken die je hebt verdient verschijnen in de foto in je inventaris,dus je moet 9 blauwdrukken vinden om het plaatje compleet te maken.
van die blauwdrukken kant je snel en meerdere verdienen door een gildegenoot te helpen bouwen met hetzelfde gebouw als jij zelf hebt.
hoe hoger het gebouw in nifo hoe meer blauwdrukken je kunt krijgen.

Moet je alle 9 blauwdrukken hebben voordat je kunt gaan bouwen?
 

DeletedUser275

Guest
Ja, je moet alle 9 de blauwdrukken hebben en alle gevraagde goederen vooraleer je kunt gaan bouwen.
 

DeletedUser2973

Guest
Ja, je moet alle 9 de blauwdrukken hebben en alle gevraagde goederen vooraleer je kunt gaan bouwen.

Het lijkt me dat je niet alle 9 van 1 gebouw krijgt. Hoe maak je dat plaatje dan compleet? kan je ze onderling in het gilde verhandelen?
 

DeletedUser275

Guest
Nee, dat kan niet. Misschien dat het na een volgende update wel kan.
Je kan wel BDs krijgen door forgepunten te doneren aan Grote Gebouwen van je gilde genoten en van je buren. Weet wel dat je dan de BD krijgt van dat gebouw.
 

DeletedUser2973

Guest
Dank je wel voor je snelle reacties Maarten.
Maar ergens moet er dan iemand zijn die als eerste 9 blauwdrukken van een gebouw heeft om die persoon met forgepunten te verblijden. Hoe komt die persoon dat aan die 9, als hij/zij geen blauwdrukken heeft kunnen bemachtigen door een ander gebouw met forge punten op te leuken?
 

DeletedUser

Guest
Dank je wel voor je snelle reacties Maarten.
Maar ergens moet er dan iemand zijn die als eerste 9 blauwdrukken van een gebouw heeft om die persoon met forgepunten te verblijden. Hoe komt die persoon dat aan die 9, als hij/zij geen blauwdrukken heeft kunnen bemachtigen door een ander gebouw met forge punten op te leuken?

Je kan blauwdrukken ook met diamanten kopen ;)
 

DeletedUser2973

Guest
ahaaaaaaaaaaaaaa..... de investeer lopen dus weer voor. Jammer.n Maar is helaas niet anders.

/dank je wel
 

DeletedUser2973

Guest
Toch nog een vraagje...
Wat moet je doen met 2 dezelfde blauwdrukken van 1 gebouw? Is dat jammer maar helaas?
 

DeletedUser275

Guest
Voorlopig is dit jammer maar helaas. Later zou je met die dubbels wel iets kunnen doen.
 

DeletedUser3410

Guest
Af en toe lijkt het onmogelijk om met plunderen en motiveren BD's te verzamelen. Vanaf het begin van de nieuwe versie FoE heb ik met motiveren 1 BD opgehaald, terwijl ik elke dag het hele gilde (>70) motiveer. Met het plunderen (>150 per week) heb ik nog geen enkele BD gehad.

De keuzes die je hierin kunt maken:
-stug doorgaan en ondertussen de benodigde goederen aanmaken
-BD met diamanten kopen
-stoppen

ik kies - voorlopig - voor optie 1 en hoop op betere tijden.

Cheers
 

DeletedUser

Guest
Ik heb vanaf begin voor optie 1 gekozen en vandaag werd ik daarvoor beloond: 3 blauwdrukken kwamen ineens uit de lucht vallen!
2 verschillende van het zelfde (nieuwe) gebouw, de Dom van Aken. Verder nog 1 erbij van de Basiliek van San Marco (nu daarvan dus 2 BD )
Goeie BD dag dus!
 
Bovenaan