Blauwdrukken voor grote gebouwen.

DeletedUser

Guest
Is er al iemand die er een aantal heeft? Zo ja, maakt het uit wanneer je motiveer/opknappen doet?
 

DeletedUser3410

Guest
Ik heb het idee dat je met motiveren/opknappen maar 1 blauwdruk per 24 uur kunt krijgen.
Als ander inmiddels afwijkende ervaringen hebben, hoor ik dit graag. Het plunderen heeft mij nog geen blauwdrukken opgeleverd. Daarmee heb je dus ook weinig middelen om het verkrijgen van blauwdrukken te sturen. Jammer :(
Cheers,
MPiraat
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het idee dat je met motiveren/opknappen maar 1 blauwdruk per 24 uur kunt krijgen.
Als ander inmiddels afwijkende ervaringen hebben, hoor ik dit graag. Het plunderen heeft mij nog geen blauwdrukken opgeleverd. Daarmee heb je dus ook weinig middelen om het verkrijgen van blauwdrukken te sturen. Jammer :(
Cheers,
MPiraat

Ik heb wel eens 0 blauwdrukken gehad op een dag, ook wel eens meerdere op een dag. Je kan er dus meer per dag krijgen :)
 

DeletedUser3836

Guest
is mij ook een beetje onduidelijk 2 dagen motiveeren en plunderen leveren 2 blauwdrukken op dit gaat heel lang duren als je geen diamanten wil of kan kopen
 

DeletedUser275

Guest
Ik heb ook al 2 dagen gemotiveerd en opgeknapt en nog niks gekregen. Dit op zowel Arvahall als Brisgard.
 

DeletedUser

Guest
Ik kreeg gisteren 3 blauwdrukken..
Heb er nu in totaal 8...
Mijn heb 3 blauwdrukken van paleis pharos.
Hoop snel alle 9 blauwdrukken te krijgen..
 

DeletedUser1493

Guest
motiveren

Ik heb het idee dat je met motiveren/opknappen maar 1 blauwdruk per 24 uur kunt krijgen.
Als ander inmiddels afwijkende ervaringen hebben, hoor ik dit graag. Het plunderen heeft mij nog geen blauwdrukken opgeleverd. Daarmee heb je dus ook weinig middelen om het verkrijgen van blauwdrukken te sturen. Jammer :(
Cheers,
MPiraat

hoi, ik heb 40 mensen allemaal gemotiveerd en 1 een forgepunt gegeven aan zijn gebouw en ik heb helemaal niks gekregen, geen blauwdruk??? wat doe ik verkeerd?
 

DeletedUser1493

Guest
ik heb 40 mensen gemotveerd en opgeknapt en 1 iemand een forgepunt gegeven voor zijn gebouw en ik krijg helemaal geen blauwdruk?? wat doe ik verkeerd?
 

DeletedUser3195

Guest
Ik heb ook pech, ik heb niet een een buur met een grootse gebouw en is het normaal dat ik 1 blauwdruk heb van de Dom van Aken en 1 van het Basiliuskathedraal en geen 2 dezelfde?
 

FantasyFan

Actief lid
Nee ik heb ook nog geen buren met al zo'n groots gebouw. Alleen mensen die ook blauwdrukken met diamanten kopen zullen op dit moment al een groots gebouw hebben.
Ja, is heel normaal dat je van verschillende gebouwen blauwdrukken hebt. Uit welk tijdperk het gebouw dat je motiveerde, opknapte of plunderde is, bepaald op welke blauwdrukken je kans maakt. Motiveer je een gebouw uit de vroege middeleeuwen, maakt je kans op een blauwdruk van een groots gebouw uit de vroege middeleeuwen. Elk tijdperk heeft 2 grootse gebouwen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook pech, ik heb niet een een buur met een grootse gebouw en is het normaal dat ik 1 blauwdruk heb van de Dom van Aken en 1 van het Basiliuskathedraal en geen 2 dezelfde?

Dit kan. Je zal een blauwdruk ontvangen afhankelijk van wat je motiveert/opknapt. Stel dat je een gebouw uit de ijzertijd motiveert, dan maak je kans op een blauwdruk van een groot gebouw uit de ijzertijd. Motiveer je een gebouw uit de vroege middeleeuwen, dan maak je kans op een blauwdruk van een groot gebouw uit de vroege middeleeuwen. Je kan dus van alles wat vinden.

Dat je er geen vindt, is natuurlijk pech. Ikzelf heb er ook nog maar 2 kunnen vinden :(
 

DeletedUser1367

Guest
jamaar, vette pech , das ni leuk ,, als je continu motiveert en opknapt moet je er toch gewoon kunnen krijgen, bij andere is dat ook zo , vette pech is een foutieve opmerking,
 

DeletedUser3195

Guest
Ik heb juist al mijn buren en gildeleden opnieuw gemotiveerd/opgeknapt en ik heb niets gekregen :(
 

DeletedUser807

Guest
Volgens mij is het gewoon heel willekeurig. Op de eerste dag kreeg ik er 2, en gisteren helemaal niets terwijl ik nagenoeg hetzelfde heb gedaan. Ik denk gewoon dat we gemiddeld per X aantal acties (opknappen/motiveren/plunderen/forgepunthulp) een blauwdruk ontvangen. Misschien maar 1 op de 50 of 100.
En als het waar is wat Skoopy zegt, dat het ook afhankelijk is van wat voor soort gebouw je opknapt, dan bv 1 op de 50 lagere middeleeuwen gebouwen die je opknapt enz enz, dan kan het dus wel eens lang duren. In dat geval zou ik gaan kijken welk groots gebouw je het liefste wil hebben, en bij opknappen enzo opletten dat je een gebouw een beurt geeft uit datzelfde tijdperk. Als dat zo is dus...

Dat er veel mensen teleurgesteld zijn snap ik, ik moet er ook nog aan wennen. Maar toch vind ik het wel een leuke uitdaging, vooral om dat ik al helemaal klaar was met onderzoeken. Dit hele idee heeft veel inactieve(re) mensen wel weer gemotiveerd vaker gilde en buren op te knappen, en daar alleen ben ik al blij mee :)
 

DeletedUser

Guest
ik heb 40 mensen gemotveerd en opgeknapt en 1 iemand een forgepunt gegeven voor zijn gebouw en ik krijg helemaal geen blauwdruk?? wat doe ik verkeerd?

je moet zorgen dat je een van de eerste 5 wordt dan krijg je een mooie beloning,er moet een schatkisje achter je frofielnaam staan.
 

DeletedUser

Guest
ik heb al 7 gebouwen en heb nergens geen last van,alles gaat van zelf,als je een groots gebouw hebt vrijgespeel en ff kijkt wat het kan en wat het opbrengt,dan ga je het beter begrijpen hoe je verder je spel kan spelen met het volgende gebouw die je daarna vrijspeelt.
mocht je gebouwen vrijspelen wacht dan even met het plaatsen,speel rustig het spel verder met de gedachte wat het volgende gebouw zou kunnen zijn.want ik heb 2 van de zeven gebouwen geplaats die ik eigenlijk niet had moeten plaatsen,heb nu pech en is sonde van het gene wat ik daarvoor heb moeten slopen om plaats te maken.
aanrader gebouw die je zeker moet plaatsen is......
 

DeletedUser

Guest
blaudrukken verschijnen in je inventaris.

blauwdrukken die je hebt verdient verschijnen in de foto in je inventaris,dus je moet 9 blauwdrukken vinden om het plaatje compleet te maken.
van die blauwdrukken kant je snel en meerdere verdienen door een gildegenoot te helpen bouwen met hetzelfde gebouw als jij zelf hebt.
hoe hoger het gebouw in nifo hoe meer blauwdrukken je kunt krijgen.
 

DeletedUser3195

Guest
Ik denk dat het gewoon te maken heeft met pech: sinds de nieuwe update ben ik bezig elke buur en elke gildelid te motiveren/opknappen maar ik heb er in het totaal nog maar 1 gekregen!
 
Bovenaan