Beta discussietopic (met spoilers!)

DeletedUser

Guest
yes het is een kans op maar toch een aanvalsbonus, hear hear

Jammer joh, volgende keer even iets beter lezen. Het gaat om een kans die de verdediger ook heeft met dus de mogelijkheid dat hij voor de aanvaller niet werkt en voor de verdediger wel, waardoor de verdediger nog sterker wordt :D

The chance will work both for your attacking and defending armies, but only for direct attacks

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Nee want die kunnen een overvloed aan wachtvuren zetten, een GG hebben ze niet veel aan omdat ze nog niet veel fp hebben. Er zijn ook barakken met defensieve vaardigheden. Er zijn spelers met 300% of meer verdediging, dat is te gek. Zij die achterover leunen achter hun muurtje van wachtvuren, verdienen geen motivatie. Wat betreft dat GG ik ga het denk ik wel zetten, omdat het ook fp geeft. Voor het overige wacht ik totdat foe komt met een echte bonus voor degenen die actief het spel spelen, juist de aanvallers. BTW ik denk dat ik er een verdedigings GG voor sloop ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wat betreft dat GG ik ga het denk ik wel zetten, omdat het ook fp geeft. Voor het overige wacht ik totdat foe komt met een echte bonus voor degenen die actief het spel spelen, juist de aanvallers. BTW ik denk dat ik er een verdedigings GG voor sloop ;)

Vraag dan ook even overplaatsing naar mijn buurt aan. Dan ga ik ook wat slopen. ;)

Echt lachen dat jij nog niet door hebt dat dat nieuwe GG ook verdedigend werkt :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Nee want die kunnen een overvloed aan wachtvuren zetten, een GG hebben ze niet veel aan omdat ze nog niet veel fp hebben. Er zijn ook barakken met defensieve vaardigheden. Er zijn spelers met 300% of meer verdediging, dat is te gek. Dus ja het is een aanvalsspel, dus ja je moet je buren kunnen aanvallen, dus ja de aanvaller moet een boost krijgen. Zij die achterover leunen achter hun muurtje van wachtvuren, verdienen geen motivatie. Wat betreft dat GG ik ga het denk ik wel zetten, omdat het ook fp geeft. Voor het overige wacht ik totdat foe komt met een echte bonus voor degenen die actief het spel spelen, juist de aanvallers. BTW ik denk dat ik er een verdedigings GG voor sloop ;)
Je hebt als aanvaller geen striketeams?o_O De AI speelt dom, die kan je toch wel te slim
af zijn? Zelfs met +300% kom je er we door. Met reconraiders en schurken met amper
+90% kom ik door 8 railguns, die AI is toch te dom. Als je in AT> zit heb je
weinig fp's? In vroege tp's heeft iedereen de wereld w8vuren en de mogelijkheid een
def GG uit bronstijd/VME te plaatsen?o_O Welke GG's zijn dat? Waar kan ik een overvloed
w8vuren bestellen? Als ze niet veel aan een GG hebben door gebrek aan fp's wat hebben
ze dan aan een aanvallende GG? Kost ook fps en die hebben ze volgens jou niet genoeg.:eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
Je hebt als aanvaller geen striketeams?o_O De AI speelt dom, die kan je toch wel te slim
af zijn? Zelfs met +300% kom je er we door. Met reconraiders en schurken met amper
+90% kom ik door 8 railguns, die AI is toch te dom. Als je in AT> zit heb je
weinig fp's? In vroege tp's heeft iedereen de wereld w8vuren en de mogelijkheid een
def GG uit bronstijd/VME te plaatsen?o_O Welke GG's zijn dat? Waar kan ik een overvloed
w8vuren bestellen? Als ze niet veel aan een GG hebben door gebrek aan fp's wat hebben
ze dan aan een aanvallende GG? Kost ook fps en die hebben ze volgens jou niet genoeg.:eek:

Draak het is praten tegen een stenen muur met charles valt niet te discusieren hier over.

heb in ander topic al vele voorbeelden gegeven over dit en daar geeft ie geen gehoor aan aangezien hij alleen zijn eigen visie ziet.

On topic Ik bouw hem zeker puur alleen voor de FP :D en het maakt GE nog makkelijker :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

OlifaNT

Actief lid
Jammer joh, volgende keer even iets beter lezen. Het gaat om een kans die de verdediger ook heeft met dus de mogelijkheid dat hij voor de aanvaller niet werkt en voor de verdediger wel, waardoor de verdediger nog sterker wordt :D

The chance will work both for your attacking and defending armies, but only for direct attacks

Leer lezen.
 

DeletedUser4100

Guest
De kans is relatief klein op een kritische treffer, maar als je die hebt beschermt zelfs een
reactief pantser niet meer. Dat maakt dat reactief pantser meteen een stuk minder waardevol.

Voor de mensen die eens voorgesteld hadden om een event item te introduceren om event
gebouwen terug in de inventaris te stoppen: Store building. Hierdoor kan je een gebouw weer
terug in je inventaris krijgen. Verder is een zwakkere variant van de reno kit gekomen die
event gebouwen 1 tp omhoog brengen, echter kan dit niet boven je eigen tijdperk. Dus als
je in kol. zit kan je daarmee niet een event gebouw upgraden tot indu. Het fall event is
vergelijkbaar met Pasen. Je hebt een kans bij je M/O ronde om appelbomen te planten en
dit levert je 1 appel op. Als je een appelboom hebt gekregen kan je dit 10 of zelfs 20 appels
opleveren. Zelf had ik 1x 20 en 2x 10 appels gekregen uit 3 appelbomen. Met appels kun je
manden kopen waarin een random prijs zit. Aan het einde van de event missies kan je een
2x3 event voorradengebouw krijgen en 2 nieuwe portretten (1 via de hoofdmissie en de ander
van een nog onbekend event missie).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Ik denk dat Olifants opmerking voor jou bedoeld was drakenridder.

Een strike team neemt twaalf vakjes in beslag, voor 4% aanvalskracht kan ik dus, mocht ik het willen 12 *4 = 48 % verdediging zetten. Dat is dus niet in balans.

Ik ben heel benieuwd of je überhaupt buren hebt met 300% of meer verdediging, als ze ook nog wat aanvalskracht in de verdediging hebben kost het je wel wat om er door te komen.

Als je in kolo zit kan je al twee def gg's zetten. Voor die tijd heb je weliswaar de keuze uit drie aanvalsgg's maar zoals al gezegd, het duurt zeker een tijdje om die zodanig te vullen dat het zoden aan de dijk zet. In de tussentijd kan de defensieve speler op die plekken tig wachtvuren zetten. Ik haal persoonlijk zo 2 wachtvuren uit GE per week. Niet te vergeten o.a. het afgelopen zomerevent waar ze bij bosjes als prijzen opstonden. Dus ja ze zijn veel te makkelijk te verkrijgen.

Voor mij is het niet onmogelijk maar duurder om door een defensie van 300% + te komen. voor degene die niet voor genoeg aanvalskracht kan plaatsen of verzorgen is het onmogelijk. Aangezien alle activiteit, naast het m/o-en is gericht op vechten, lijkt het mij dat actief spel, zoals deelname aan GvG, GE en het aanvallen van buren, gemotiveerd moet worden. Dat maakt dat spelers meer op foe komen en het drukker wordt. Ik vind dat FoE op deze manier degenen die lui achter hun muurtje van wachtvuren leunen, teveel bevoordeeld ja. Dat komt de activiteit niet ten goede.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je hebt er dus niets aan als je met railguns tegen arctische eenheden vecht. Of omgekeerd.

Klopt en dat geldt zowel in de aanval als in de verdediging. Waar Charlie graag een railgunverdediging aanvalt met een verkenningsstrijder en 7 schurken zal hij er dus helemaal niets aan hebben :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
Bedankt voor de tip.:) Misschien zet die ooit zijn oogkleppen af en een hele nieuwe
wereld zal voor hem open gaan.

Ontopic: de kans is relatief klein op een kritische treffer, maar als je die hebt beschermt zelfs een
reactief pantser niet meer. Dat maakt dat reactief pantser meteen een stuk minder waardevol.

Voor de mensen die eens voorgesteld hadden om een event item te introduceren om event
gebouwen terug in de inventaris te stoppen: Store building. Hierdoor kan je een gebouw weer
terug in je inventaris krijgen. Verder is een zwakkere variant van de reno kit gekomen die
event gebouwen 1 tp omhoog brengen, echter kan dit niet boven je eigen tijdperk. Dus als
je in kol. zit kan je daarmee niet een event gebouw upgraden tot indu. Het fall event is
vergelijkbaar met Pasen. Je hebt een kans bij je M/O ronde om appelbomen te planten en
dit levert je 1 appel op. Als je een appelboom hebt gekregen kan je dit 10 of zelfs 20 appels
opleveren. Zelf had ik 1x 20 en 2x 10 appels gekregen uit 3 appelbomen. Met appels kun je
manden kopen waarin een random prijs zit. Aan het einde van de event missies kan je een
2x3 event voorradengebouw krijgen en 2 nieuwe portretten (1 via de hoofdmissie en de ander
van een nog onbekend event missie).

Om eerlijk te zien niks bijzonders te winnen op de event op de beta leuk zo'n inventaris ding maar heb al inventaris vol met zooi staan :D
 

DeletedUser4100

Guest
Om eerlijk te zien niks bijzonders te winnen op de event op de beta leuk zo'n inventaris ding maar heb al inventaris vol met zooi staan :D
Zo denk ik er ook over.:D Een andere voorradengebouw en wat basic event gebouwen.
Misschien dat die KA voor sommigen nog wat interessant is, maar misschien komt er
nog wat leuks langs als dagspecial.:cool:

"Om een groot keizerrijk te worden, zal je moeten vechten. In Forge of Empires speelt je leger een belangrijke rol. Je kunt je eenheden gebruiken om andere spelers aan te vallen of om provincies te veroveren op de continentkaart. Om een strijd aan te gaan, moet je eerst eenheden hebben. Deze eenheden worden gehuisvest op plaatsen in je militaire gebouwen. In het legerbeheer beheer je je eenheden en kun je je aanvallend of verdedigend leger opstellen."

"Welkom bij Forge of Empires! Word heerser over een machtig rijk: bouw een stad op, leid je bevolking succesvol door de verschillende tijdperken, onderzoek nieuwe technologieën, verover de wereld en overwin je vijanden. Deze handleiding is een belangrijk hulpmiddel tijdens je missie. Je vindt hier een uitgebreide gids met alle informatie over het spel, inclusief tabellen en waardevolle tips."

Zomaar twee citaten van foe zelf. We hebben nu dus buiten discussie vastgesteld dat foe een bouw - EN aanvalsspel is.

Ik denk dat Olifants opmerking voor jou bedoeld was drakenridder.

Een strike team neemt twaalf vakjes in beslag, voor 4% aanvalskracht kan ik dus, mocht ik het willen 12 *4 = 48 % verdediging zetten. Dat is dus niet in balans.

Ik ben heel benieuwd of je überhaupt buren hebt met 300% of meer verdediging, als ze ook nog wat aanvalskracht in de verdediging hebben kost het je wel wat om er door te komen.

Als je in kolo zit kan je al twee def gg's zetten. Voor die tijd heb je weliswaar de keuze uit drie aanvalsgg's maar zoals al gezegd, het duurt zeker een tijdje om die zodanig te vullen dat het zoden aan de dijk zet. In de tussentijd kan de defensieve speler op die plekken tig wachtvuren zetten. Ik haal persoonlijk zo 2 wachtvuren uit GE per week. Niet te vergeten o.a. het afgelopen zomerevent waar ze bij bosjes als prijzen opstonden. Dus ja ze zijn veel te makkelijk te verkrijgen.

Voor mij is het niet onmogelijk maar duurder om door een defensie van 300% + te komen. voor degene die niet voor genoeg aanvalskracht kan plaatsen of verzorgen is het onmogelijk. Aangezien alle activiteit, naast het m/o-en is gericht op vechten, lijkt het mij dat actief spel, zoals deelname aan GvG, GE en het aanvallen van buren, gemotiveerd moet worden. Dat maakt dat spelers meer op foe komen en het drukker wordt. Ik vind dat FoE op deze manier degenen die lui achter hun muurtje van wachtvuren leunen, teveel bevoordeeld ja. Dat komt de activiteit niet ten goede.
Dat denk ik niet, hij citeerde Sl8yer... misschien moet jezelf beter lezen:p

Als je het over % hebt uit mil. gebouwen, verdedeging upgraden ermee is duurder hoor.
Lucht afweer is de kleinste van de verdedigende % mil. gebouwen en geeft ook 4%, kost
4x5 ruimte... strike team 4x3. Verdedeginde mil. gebouw is dus 4x5 = 20, aanvallende
4x3 = 12. Oeps al 8 vakjes minder nodig voor de aanval. Luchtdoel kost 2.600 bevolking,
strike team 2.100 oeps, 400 bevolking minder nodig voor aanval upgrade. Luchtdoel
heeft 2x2 weg nodig, striketeam 1x1. Dat is inderdaad niet in balans, zullen ze dan niet
de verdedeging van luchtdoel fors moeten verhogen of inwoners verlagen?o_O Het ging
namelijk om de mil. bonussen uit mil. gebouwen, niet uit event gebouwen. Totaal kaartje:

Luchtdoel

Def. +4%
Ruimte: 20 (4x5) +8 vakjes
Bevolking: 2.600 + 500
Wegen: 2x2

Strike team
Off. +4%
Ruimte: 12 (4x3) -7 vakjes
Bevolking: 2.100 -500
Wegen: 1x1

Wat heb je het toch slecht als aanvaller. Je hebt 7 vakjes minder nodig, 500 bevolking
minder nodig en kleinere wegen nodig. Bij wie ligt het voordeel om het te upgraden?
Wie moet het meeste bloeden voor de extra % bonus uit mil. gebouw en wie kan de
meeste GG's bouwen om mil. bonus verder op te bouwen?

Dan heb je als verdediger in die tijd geen verdedigende GG's kunnen neerzetten, strikt
je theorie volgend en had en heb je nog steeds als aanvaller een voordeel omdat je al je
gg's had kunnen ontwikkelen tegen die tijd. Tenminste 2/3 alvast en had je al wat opgebouwt
en de verdediger nog niet. Door je extra verdedeging richt die verdediger minder schade
aan, door wat wachtvuren (en dat zullen vast niet meteen 75 w8vuren zijn) richt je iets
minder schade aan. Terwijl als je het slim speelt al makkelijk al 30% sterker staat. Bovendien
niet iedereen zet tig w8vuren neer.

Je komt er wel door heen door die 300% je moet alleen (meer) moeite ervoor doen en misschien
wat meer verliezen voor lief nemen. Het is dus niet onmogelijk. Wil je geen uitdagingen, moet
alles vanzelf gaan? Wordt het toch saai van.:p De meeste grapjassen die zulke aantallen hebben
zijn meestal vol ontwikkeld en zitten vaker bij een buurt met aanvallers met een sterke ontwikkelde
aanvalsbonus. Plus die verwachten wellicht minder dat je er door komt en dus misschien hogere
kans op plunderbare gebouwen. Misschien hadden die mensen waar je het over hebt net zo
actief moeten zijn als jij. Dan hadden ze er ook door kunnen komen.

Het is dus niet een vol oorlogsspel, maar een spel met meerdere mogelijkheden.:cool:
 

DeletedUser6877

Guest
Als je het over % hebt uit mil. gebouwen, verdedeging upgraden ermee is duurder hoor.
Lucht afweer is de kleinste van de verdedigende % mil. gebouwen en geeft ook 4%, kost
4x5 ruimte... strike team 4x3. Verdedeginde mil. gebouw is dus 4x5 = 20, aanvallende
4x3 = 12. Oeps al 8 vakjes minder nodig voor de aanval. Luchtdoel kost 2.600 bevolking,
strike team 2.100 oeps, 400 bevolking minder nodig voor aanval upgrade. Luchtdoel
heeft 2x2 weg nodig, striketeam 1x1. Dat is inderdaad niet in balans, zullen ze dan niet
de verdedeging van luchtdoel fors moeten verhogen of inwoners verlagen?o_O Het ging
namelijk om de mil. bonussen uit mil. gebouwen, niet uit event gebouwen. Totaal kaartje:

Neej want nog steeds is een wachtvuur 1 bij 1 Oeps. Feiten zijn feiten
Wachtvuur kost geen bevolking, Aanvalsteams wel.

Jawel het gaat erom dat er een overvloed aan wachtvuren is.

Een verdediging van 300% misschien nog wel, maar ja er zijn buren die ik niet kan aanvallen en dat hoort niet. Alles dus op de aanval, zeker omdat dat foe levendiger en actiever maakt. Luiwammesen die achter hun muurtje willen zitten, mogen van mij ook Landleven gaan spelen.

Oh ja en helaas kan ik posts van slayer niet lezen dus daarmee viel het verhaal een beetje weg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Je hebt er dus niets aan als je met railguns tegen arctische eenheden vecht. Of omgekeerd.
Dat dacht ik ook.:( De cominicatie manager van Beta zei wel, na aanleiding van dat we hier
tegen aanliepen, dat naar aanleiding van onze feedback er nog wat kan veranderen aan die
bonus. Dus misschien wordt het nog wat uitgebreid... is natuurlijk wel een mooie buff om
een kans te hebben om zonder railguns door reactiefpantser te schieten.

Neej want nog steeds is een wachtvuur 1 bij 1 Oeps. Feiten zijn feiten
Wachtvuur kost geen bevolking, Aanvalsteams wel.

Jawel het gaat erom dat er een overvloed aan wachtvuren is.

Jep en we hadden het over mil. gebouwen. Appels met peren vergelijken.:p In de aanvalsbonussen
qua mil. gebouwen en GG's (beste bron van bonus) hebben aanvallers een groot voordeel. Dit is altijd
beschikbaar en kan ten alle tijden worden opgebouwd/afgebroken. De verdedigers hebben in extra pantser
een voordeel t.o.v. aanvallers met w8vuren, maar deze zijn beperkt beschikbaar en zelden zonder
een kleine kans. Ze hebben als nadeel dat def mil. gebouwen forser en meer inwoners kosten en
minder GG's beschikbaar hebben. Zelf ben ik wel voorstander van een ratio van 1:1, waarin de aanvallers
en verdedigers gelijke kansen hebben.;) Ik gun de aanvallers net zo goed tegenhangers van w8vuren. Voor
ze dat hadden was alles veel beter, net zoals ik verdedigers kansen gun om zich te verweren. Die w8vuren
waren geen slimme move van Inno. Ze hadden veel beter 6 mil. GG's kunnen introduceren ipv. die w8vuren,
maar ja das allemaal achteraf.:rolleyes:

Een verdediging van 300% misschien nog wel, maar ja er zijn buren die ik niet kan aanvallen en dat hoort niet. Alles dus op de aanval, zeker omdat dat foe levendiger en actiever maakt. Luiwammesen die achter hun muurtje willen zitten, mogen van mij ook Landleven gaan spelen.

Buren die je niet kan aanvallen? Misschien moet je even support aanvragen voor een bug, want bij mij staan
die zwaarden wel bij elke buur en kan ik die gewoon aanvallen. Je zal iedereen moeten kunnen aanvallen, maar
je hoeft niet perse van iedereen kunnen winnen.:p Al denk ik dat je dat niet bedoeld en tegen een bug bent
aangelopen dat het onmogelijk maakt om sommige buren aan te vallen. Andere mogelijkheid is dat je die buren
per-ongeluk geholpen hebt, dan kan je ze voor 24h niet aanvallen.
Sterke verdedigingen motiveren juist voor verbetering van aanvallende GG's en het uitdenken van nieuwe
strategieën. Die nieuwe GG wordt daarin zeker handig, als je eenheden aanvalt met hetzelfde tp. Even strategie
op aan passen. Je kan met een kritische treffer net als een railgun zelfs door reactiefpantser schieten.:cool:

Dus je hoort jezelf niet kunnen verdedigen in een oorlogsspel? Van die mensen mag je misschien wel
Call of duty of Battlefield gaan spelen.:p Of beter Rissing General, hoewel dat is al uit de lucht.:oops:

Oh ja en helaas kan ik posts van slayer niet lezen dus daarmee viel het verhaal een beetje weg

Oh, dat heb ik ook zo vaak.:p Soms klik even op ''show ignored content'' om op het eerst random te lijkende
reacties te kunnen begrijpen ;), maar begrijp je heel goed daarin.:D

Komen we toch nog overeen.:D Sorry voor al dat leeswerk :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Jep en we hadden het over mil. gebouwen. Appels met peren vergelijken.:p In de aanvalsbonussen
qua mil. gebouwen en GG's (beste bron van bonus) hebben aanvallers een groot voordeel. Dit is altijd
beschikbaar en kan ten alle tijden worden opgebouwd/afgebroken. De verdedigers hebben in extra pantser
een voordeel t.o.v. aanvallers met w8vuren, maar deze zijn beperkt beschikbaar en zelden zonder
een kleine kans. Ze hebben als nadeel dat def mil. gebouwen forser en meer inwoners kosten en
minder GG's beschikbaar hebben. Zelf ben ik wel voorstander van een ratio van 1:1, waarin de aanvallers
en verdedigers gelijke kansen hebben.;) Ik gun de aanvallers net zo goed tegenhangers van w8vuren. Voor
ze dat hadden was alles veel beter, net zoals ik verdedigers kansen gun om zich te verweren. Die w8vuren
waren geen slimme move van Inno. Ze hadden veel beter 6 mil. GG's kunnen introduceren ipv. die w8vuren,
maar ja das allemaal achteraf.

Nee dat maakte jij ervan, dus we hadden het over aanval versus verdediging. Verdedigers hebben een groot voordeel en het arsenaal van de aanvallers moet daaraan aangepast worden. Een 1bij1 gebouw dat 4% verdediging geeft, is met geen barak of GG te overtreffen. Wachtvuren zijn in overvloed beschikbaar,in het zomerevent zaten ze op denk ik 7 van de 10 wielen die ik gezien heb, en ik heb er nu al weer 3 binnen op a,b en d via de GE. Dus dat klopt ook niet.

iederen mag iets vinden, maar zoals al gezegd het is steeds meer een aanval spel geworden, en ik wil als aanvaller graag gelijke kansen. Desnoods een gebouw van 2 bij 2 dat 2% aanvalskracht geeft. De wachtvuren zijn er, bijna als een tsunami, dus daar moet een balans in gevonden worden. De aanvallers zijn de actieve leden op foe, dat zou gestimuleerd moeten worden. In ieder geval zijn we het eens dat dat wachtvuur een blunder was van Foe.

Er zijn buren die een 400% verdediging hebben met aanvalskracht van 60% of meer, daar kom je niet doorheen. Ik wil het je graag zien proberen, maar ik twijfel of je uberhaupt dergelijke buren hebt.

Juist een bouw -en aanvalsspel. Maar de nadruk ligt op het oorlogvoeren. het doel in elk spel is toch de competitie om beter te worden. Nou hier krijg je de meeste punten door aan te vallen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Als je kan aanvallen, is aanvallen altijd beter. De goederen kan je namelijk ook zo in de gildekas stoppen, als je punten wil voor de goederen.
Zo reken ik ook, eigenlijk al vanaf het begin. Onderhandelen kost goederen en tot heel recentelijk leverde dat niets op. Ik rekende
toen zo van: met vechten op de kaart bespaar je goederen, voor de TT en met vechten pak je nog wat punten.:)

Nee dat maakte jij ervan, dus we hadden het over aanval versus verdediging. Verdedigers hebben een groot voordeel en het arsenaal van de aanvallers moet daaraan aangepast worden. Een 1bij1 gebouw dat 4% verdediging geeft, is met geen barak of GG te overtreffen. Wachtvuren zijn in overvloed beschikbaar,in het zomerevent zaten ze op denk ik 7 van de 10 wielen die ik gezien heb, en ik heb er nu al weer 3 binnen op a,b en d via de GE. Dus dat klopt ook niet.

iederen mag iets vinden, maar zoals al gezegd het is steeds meer een aanval spel geworden, en ik wil als aanvaller graag gelijke kansen. Desnoods een gebouw van 2 bij 2 dat 2% aanvalskracht geeft. De wachtvuren zijn er, bijna als een tsunami, dus daar moet een balans in gevonden worden. De aanvallers zijn de actieve leden op foe, dat zou gestimuleerd moeten worden. In ieder geval zijn we het eens dat dat wachtvuur een blunder was van Foe.

Er zijn buren die een 400% verdediging hebben met aanvalskracht van 60% of meer, daar kom je niet doorheen. Ik wil het je graag zien proberen, maar ik twijfel of je uberhaupt dergelijke buren hebt.

Juist een bouw -en aanvalsspel. Maar de nadruk ligt op het oorlogvoeren. het doel in elk spel is toch de competitie om beter te worden. Nou hier krijg je de meeste punten door aan te vallen. ;)

Wat betreft niet te lezen berichten zijn we het eens, er mag stevig gedebatteerd worden, maar wel op inhoud. :)
Oh sorry, ja we hadden het over verdediger vs aanvaller. Even benefits vs benefits:

Verdediger
2 GG's 1 GG minder t.o.v. aanvaller
Grotere mil. gebouwen voor bonus
- domme A.I.

+ Event gebouwen, waaronder die chaotische w8vuren

Aanvaller
3 GG's 1 GG meer t.o.v. verdediger
Kleinere mil. gebouwen voor bonus
+ slimme spelers aan het roer

- zeer beperkte event gebouwen

Met 2 functies in één klap ligt het voordeel wel ergens in het midden. Als het precies andersom was,
dus aanvallers 1x1 extra vuurkracht konden krijgen en verdedigers 3 GG's en aanvallers
2 GG's, wie had dan het meeste voordeel?:p Ik zal graag wachtvuren uit het spel omruilen
voor een 3e verdedigende GG's. Dan heb je veel mazzel met GE.xd,

Vind wel dat de aanvaller ook best goede kansen mag krijgen op event gebouwen, die hun bonussen
opkrikken. Zolang het niet zo'n blunder wordt als die wachtvuren, al is de kans er wel groot op. Als dat
klooster van de VME zowel de aanvallende legers, als de verdedigende legers bijstaan is dat al een
begin. Zelfs als die bonus daardoor 2x zo laag wordt.

Ja precies, door die wachtvuren is het een zooitje geworden. Hoe langer het gaat, hoe erger die
toestanden worden met die wachtvuren. Terug draaien kan niet meer, al zoude dat wel mooi zijn,
dat als je ter compensatie gewoon iets anders terug krijgt voor die wachtvuren. Liefste gewoon
3e verdedegings GG en die toestanden met wachtvuren daarvoor terug draaien. Voor al die krengen
1 random bd voor die 3e verdedegings GG terug krijgen helpt veel. Verliezen verdedigers wel meteen
veel % extra pantser en duurt wel even voor de eersten 30% felle tegenstand uit die GG halen, door
fp's rond te krijgen en goederen maar ja liever dat tegen je dan gebergten van wachtvuren, toch?:p

Denk je niet dat als de ratio 1:1 zoude zijn, met puur de GG's voor aanvaller en verdediger, zonder
die toestanden met event gebouwen als wachtvuren en kloosters en andere grollen dat dan beide
partijen gelijke kansen hebben? Ik bedoel als je tegen een verdediging van max. 90% vuurkracht
en verdediging opknokt is het eerlijker dan 60% vuurkracht en honderden % meer verdediging.

Lang-kort verhaal
Naja, lang verhaal-kort verhaal, vind dat de ratio 1:1 veel beter zoude zijn. 3 GG's voor beide partijen
en geen woekerbonussen zoals met die wachtvuren... in het begin krijg je dan de kans je aanvalskracht
op te bouwen en later de verdediging tot 60% en veel later uiteindelijk tot gelijke hoogte van de aanvaller.


Er zijn buren die een 400% verdediging hebben met aanvalskracht van 60% of meer, daar kom je niet doorheen. Ik wil het je graag zien proberen, maar ik twijfel of je uberhaupt dergelijke buren hebt.

Lol zo kan ik ook, met 30% felle tegenstand kan je je niet verweren tegen aanvallers met 90% aanvalskracht
en de wereld strike teams om het zwart/wit te zeggen. Vind dat je als verdediger een (goede) kans moet
hebben om je te verweren, maar ook dat je als aanvaller een (goede) kans moet hebben om te winnen.

Stimuleert het niet om je GG's boven lvl 10 te brengen en naar een gigantisch hoog level te brengen? Ik ben
het 100% met je eens dat er een balans moet komen tussen aanvaller en verdediger waarin beiden gelijke
kansen hebben om dezelfde kracht op te bouwen. Nu kan de aanvaller 30% meer vuurkracht en verdedeging
krijgen, maar de verdediger gelimiteerd aan de ruimte praktisch ongelimiteerde verdedigingskracht krijgen,
door die wachtvuren. Ideaal zoude zijn als die wachtvuren in de ban gaan en een 3e verdedigende GG ervoor
terug komt. Omdat die niet even voor 300-400% gaat zorgen.

Wat betreft niet te lezen berichten zijn we het eens, er mag stevig gedebatteerd worden, maar wel op inhoud. :)
Daarmee ben ik het helemaal met je eens, het is fijn dat wij dat kunnen. Ook al hebben we een
meningsverschil en dat waardeer ik van je en dat mag je best weten, dus bij deze. Dat vind ik ook
een like waard, omdat het gewoon om de inhoud gaat en om blijft gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Juiste conclusie, schaf de wachtvuren af en zorg dat er een verdedigend GG voor in de plaats komt.

Like terug drakenridder, een fatsoenlijke discussie, zonder alleen maar negatieve commentaren, die nergens op slaan.:)
 

DeletedUser4100

Guest
Ik ben blij dat wij er onderling uit zijn gekomen, in een fatsoenlijke discussie zonder
negatieve random reacties.:) Het was leuk om een keer een goede discussie te voeren,
zonder onnodige negatieve commentaren die niks met de inhoud te maken heeft.

Verder is er info over de nieuwe GG, levels 1-25.
Arctic Orangery
Arctic Future

Originally the orangery was meant to be built in Antarctica to house arctic poppies as botanical and medical R&D base and as recreation zone. This adaption goes a step further. The snowflake shape provides enough light for housing all sorts of exotic plants from all over the world.

This building provides a chance of dealing 50% more damage to any same-age unit and provides you with forgepoints every 24 hours.

cMsgmWk.png
4o9AY4D.png
Mc2vdKK.png
Arctic Orangery
9zo29a1.png
accrM0v.png
bbE2ZOX.png
250

9Uz6K3s.png
500

wlCnIdG.png
600

46lCIHn.png
350

xn9HnVz.png
300
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
80

120

230

340

450

580

710

850

980

1,110




8cQJgUG.png

7 * 7

162,600 Points
for placing in city
4.87%

5.07%

5.28%

5.5%

5.73%

5.96%

6.2%

6.45%

6.71%

6.98%
2

2

3

4

5

6

6

7

8

10

Levels 11-25
4o9AY4D.png
Mc2vdKK.png
9zo29a1.png
accrM0v.png
11 1,138 7.39%11
12 1,167 7.53%12
13 1,196 7.67%13
14 1,226 7.82%14
15 1,256 7.96%15
16 1,288 8.12%16
17 1,320 8.27%17
18 1,353 8.43%18
19 1,387 8.59%19
20 1,421 8.75%20
21 1,457 8.91%21
22 1,493 9.08%22
23 1,531 9.25%23
24 1,569 9.43%24
25 1,608 9.6%25

Contribution Rewards
LevelFP Cost


1st2nd3rd4th5th1st2nd3rd4th5th1st2nd3rd4th5th
0 → 18010500024112160241200000
1 → 2120151050036218191361810000
2 → 32302515500694347174693511100
3 → 4340352050010255132561035111111
4 → 54504525105013576793391366821111
5 → 65806030105017498754371758721111
6 → 7710754015502141107153521410722111
7 → 8850854515502563128264125612832111
8 → 99801005015502925146373129314632211
9 → 1011101156020503378168984533816932221
10 → 1111381306520503800190095038019032221
11 → 12116714575255042522126106342521343221
12 → 13119616080255047052353117647123543221
13 → 141226170853010051272564128251325643222
14 → 151256190953010056102805140356128143222
15 → 1612882051053510060623031151660630353322
16 → 1713202201103510065443272163665432753322
17 → 1813532351204010070273514175770335154322
18 → 1913872501254010075103755187875137654322
19 → 2014212651354510079923996199879940054322
[TDspan5] Forge Point Reward [/TDspan5][TDspan5] Medal Reward [/TDspan5][TDspan5] Blueprint Reward [/TDspan5]


imASAUq.png

________
*Critical Hit:
When a unit attacks another unit from the same era (spearmen attacks warrior, hover tank attacks railgun, etc.), it has a chance of dealing 1.5 times the expected damage (if expected damage is normally 3-6, the critical hit will do 5-9 since 3*1.5=4.5 which rounds to 5, and 6*1.5 = 9). Against reactive armor, the critical hit will still do 1.5 times the expected damage it can normally take (so if expected damage is 4-4, a critical hit will do 6-6 damage). Against rogues, they initially cannot be affected by this bonus (this goes for all no-age units), but the unit they transform into can use/get hit by this bonus. A critical hit doing at least 11 damage will one-hit kill any unit, even with the morale bonus. This bonus applies to all attacking armies plus your defending army in PvP.
Is zo te zien een prima GG, de beschrijving van Byeordie is veel minder verwarrend dan
dat van Inno. Inno doet lastig met Kritische treffer geeft 150% schade, gewoon to
the point is de beschrijving van Byeordie: kritische treffer is 1.5x de verwachte
schade. Waarin reactiefpantser overschreden wordt. Met deze GG in je stad, kan je
een battlefortress in 2 schoten neer knallen, net als de aanvalstank en de hovertank.
 

DeletedUser4100

Guest
@Stefan III, je waardeert KA? Dan heb ik heel goed nieuws voor je.
Je kan namelijk binnenkort tijdens het Fall event 2016 kans maken
op KA, maar die kan ook langs komen als een prijs die je specifiek
kan kopen. Dus spaar dan je appels en sla je slag.:cool:
OneupkitKA.png

Binnenkort komt het Fall event 2016. In dit event kan je appels
verzamelen via 16 event missies en uiteindelijk een klein event
voorradengebouw krijgen, tergrote van een fanwinkel. Verder
kan je appels vinden in de wildernis rond je stad, door op appelbomen
te klikken die je buren, vrienden en gildeleden hebben geplaatst
bij m/o rondje. Tijdens m/o is er een kans dat je een boom plant,
dan krijg jezelf 1 extra appel. De bomen in je stad zijn lastig te
vinden, volgens veel spelers. Deze bomen kunnen je 7, 10, 20
en zelfs 50 appels opleveren. Deze appels kun je spenderen in een
winkel. Waarin je random prijzen kan winnen. Daarnaast worden van
die random prijzen een prijs gekozen die je kan vrijspelen, nadat
je die gewonnen hebt. Gedurende die dag kan je die specifieke prijs
kopen voor een aantal appels. Zoals de KA.
Verder komen er 2 nieuwe kits bij: One up kit en de Building Store. De
one up kit verhoogt het tp van een event gebouw naar keuze. Dit kan
tot max. je huidige tp. De Building store geeft je de mogelijkheid een
event gebouw terug in de inventaris te plaatsen. Ook de goede oude
reno kit is te winnen. Als specifieke prijs kost ie 200 appels, nadat je
hem gewonnen hebt.
Verder kan je als je met je buren voldoende appels hebt gespendeerd
nog extra munten/voorraden en medailles krijgen.

Oh en als sommige diamanten spelers willen weten wat de kosten voor appels zijn:
Appelsdiamantenprijzen.png
 
Bovenaan