Beta discussietopic (met spoilers!)

DeletedUser6877

Guest
In deze bug wisten ze van de eenheden die verspringen/doorzichtig worden, maar hij is een op een uitgevoerd. Ik speel dagelijks op beta en bijna altijd zitten bekende bugs toch in de update op de live speelwerelden.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik werk niet bij Innogames, dus ik kan je niets vertellen hoe het daar werkt.
In mijn ervaring als software developer echter is opmerken van een bug vaak het eenvoudigste deel van het probleem. De oorzaak achterhalen en dat oplossen kost vele malen meer werk, en je moet er op dat moment wel tijd voor hebben. Ik heb altijd voldoende andere klussen die ook nog moeten.

Over uitrollen naar de gewone werelden:
Het lijkt een beetje op de situatie dat je thuis een route hebt uitgeprint op papier, en halverwege de rit blijkt dat de weg net een beetje anders is dan geplanned. Helaas heb je je Internettoegang thuis laten liggen.
Wat doe je dan, ga je terug naar huis om een nieuwe route te plannen en uit te printen, of rij je toch maar door?

Innogames besluit blijkbaar dat ze toch maar doorrijden.
 

OlifaNT

Actief lid
Ik werk niet bij Innogames, dus ik kan je niets vertellen hoe het daar werkt.
In mijn ervaring als software developer echter is opmerken van een bug vaak het eenvoudigste deel van het probleem. De oorzaak achterhalen en dat oplossen kost vele malen meer werk, en je moet er op dat moment wel tijd voor hebben. Ik heb altijd voldoende andere klussen die ook nog moeten.

Over uitrollen naar de gewone werelden:
Het lijkt een beetje op de situatie dat je thuis een route hebt uitgeprint op papier, en halverwege de rit blijkt dat de weg net een beetje anders is dan geplanned. Helaas heb je je Internettoegang thuis laten liggen.
Wat doe je dan, ga je terug naar huis om een nieuwe route te plannen en uit te printen, of rij je toch maar door?

Innogames besluit blijkbaar dat ze toch maar doorrijden.

Ik zou stoppen en een nieuwe route plannen/uitvogelen.
Jij rijdt gewoon de afgrond in.
Net als Innogames.
 

DeletedUser6877

Guest
Het punt is dat als je de vergelijking maakt je het goed moet doen. Inno heeft een test versie. Dus in casu inno gaat de weg op met de route ziet dat het niet werkt, keert om en stuurt iedereen gewoon dezelfde route door. Uitzonderlijk en vreemd, als je een test wereld hebt, gebruik die dan goed en luister naar je klanten.
 

DeletedUser4100

Guest
Ik denk dat er een misverstand is over "fouten".

Fouten bestaan er in alle vormen en soorten, maar om het eenvoudig te houden, laten we het hebben over crashes en gamespel-balans fouten.

Crashes zijn fouten waardoor de applicatie dood gaat, browser niet meer reageert, en andere ellende op applicatie niveau. Het programma wordt onbruikbaar. Dat geldt dan voor alle spelers over de hele wereld. Naar ik aanneem heeft Innogames niet verschillende versies draaien in verschillende landen. Dat wil je erg graag voorkomen.
Testen hiervan op de beta werkt wel goed, stupide fouten als missende graphics, of install/update problemen vind je op een beta.

Gamespel balans (waar hier het meest over gepraat lijkt te worden) zijn fouten waarbij de applicatie werkt zoals het bedoeld was volgens de ontwerpers. Het probleem is dan echter dat de gedrags-veranderingen van de applicatie verschuivingen in het spel veroorzaken, die ongewenst lijken.
Je hebt daarbij enkele problemen:

1. De verandering is niet per ongeluk ontstaan. Je kunt er zeker van zijn dat de ontwerpers de wijzigingen doen omdat ze een bepaalde kant uitwillen. Gegeven dat dit professionals zijn die dag in/ dag uit met dit spel bezig zijn, zullen ze de gevaren en problemen die hier besproken worden, ook al ter tafel gebracht zijn tijdens de discussies over de richting, en discussies over deze wijziging. Dat ze toch ingevoerd worden betekent mijns inziens dat de alternatieven slechter waren.

2. Spelers stuiteren tegen elke verandering. Dat is gewoon onze aard. Verandering brengt onzekerheid, onzekerheid veroorzaakt hevige emoties. De verandering is echter ingevoerd om verandering te bewerkstellingen. Hoe eea uitpakt is niet echt te zeggen.

3. Wij zijn een niet zo bijster interessante groep. De meesten van ons spelen zonder diamanten uit te geven, wat spelers zijn die je gebruikt ter opvulling van je wereld. Ik weet niet hoe hoog je staat in de ranglijst, maar het zal < 10% zijn, wat betekent dat 90% van de spelers opereert in een totaal andere wereld dan jij. Jouw problemen zijn van die dunne bovenlaag, het gros van de spelers is daar niet.

4. Een meer practisch probleem is het ontwikkelproces. Ruwweg beslis je wat er in de nieuwe update komt, maakt een ontwerp (hoewel er waarschijnlijk ook lange termijn ontwerpen bestaan), en implementeert die wijzigingen in de applicatie (het programmeren).
Je test de wijzigingen in-house, en rolt het uit op de beta.

Ik heb het sterke vermoeden dat je het point-of-no-return dan al gepasserd bent. Je beta spelers hebben de update al. Hun game data staat gewijzigd voor de nieuwe versie op de server. Die mensen spelen het spel, de game data wijzigt volgens de nieuwe regels. How ga je dat terugdraaien? De hele server resetten naar voor de update?
Omdat een paar spelers denken dat de wijzigingen niet het gewenste gevolg zal hebben?

Zelfs als je gelijk hebt, hoe ga je dan verder? Spelers verwachten elke 2 weken oid een update. Misschien is de aankondiging de deur al uit. Niet releasen?

Stel dat niet releasen een optie is. Hoe dan? Alle werk van de afgelopen 2 weken in de prullenbak? Mijns inziens is het enige feasible alternatief in zo'n geval een nieuwe release bouwen bovenop de oude (teruggetrokken) release, en dan vervolgens de combinatie als update vrijgeven (even aangenomen dat dat wel goed is).
Als je dat doet, kun je echter net zo goed deze release uitrollen, en over 2 weken een update doen, die toch al geplanned staat.
Bedankt voor de zeer uitgebreide (ietwat technische) uitleg. Doet me ook wat denken aan dit
voorbeeld, 2e pagina van het discussietopic relikwietempel:
Stel ik maak paraplu's en er zitten gaten in, dan kan ik aanvoeren naar de klanten dat er andere prioriteiten waren, zoals het uitbreiden van het aantal modellen of de kleur van de paraplu's of de soorten handvaten, maar dat zal mijn klant niet tevreden stellen. Stel je voor dat ik voorstel dit te repareren, maar ik doe er twee jaar over, dan is er geen klant die nog een paraplu bij me zal kopen.

Een groot deel van de problemen kan dus voorkomen worden door op beta goed te testen, door de problemen snel en accuraat aan te pakken, door liever even te wachten met een update, dan haar coute que coute door te voeren, door duidelijk en helder te communiceren waarom er aan bepaalde zaken prioriteiten wordt gegeven, en waar jullie mee bezig zijn.
Als je dit naast elkaar neer legt kun je dus concluderen dat de ontwikkelaars
bijna omkomen in het werk en (te) weinig tijd overblijft om bepaalde (bekende)
problemen op te lossen.
Vertalend naar het voorbeeld waarin jullie zitten. Je bent bezig met een
route uit te stippelen, stuurt wat mensen om die route te verkennen. Ontdekt
een aantal obstakels. Sommigen kun je vrij eenvoudig oplossen, maar je komt
ook lastigere obstakels tegen. Waar je misschien wel 2 jaar mee bezig bent om
die weg te nemen. Nu kun je de hele roate afzeggen, maar dan wilt niemand
meer doen die je aanbiedt en bovendien al beloofd hebt. Je kan ook de tour
voortzetten met de (bekende) obstakels, wat weer tot wat ontevredenheid leidt.
Inno kiest er duidelijk voor om die bekende obstakels in de toekomst op te lossen
en vitale obstakels waar mogelijk zsm uit de weg te ruimen. Waardoor men wel
gewoon de route kan vervolgen met hindernissen.
 

DeletedUser6877

Guest
Ja en stel nou dat ik datzelfde probleem heb in mijn paraplu fabriek. Wat zijn dan mijn opties. Ik kan een goede werknemer inhuren of externe kennis als het probleem te groot of ingewikkeld is voor mij of mijn medewerkers. Ligt het aan het aantal werkuren dan neem ik vast of tijdelijk personeel in dienst. Ligt het probleem aan de machines, dan zal ik moeten overwegen om dat bij te stellen of om te investeren in nieuwe machines. Doe ik niets, dan blijft de klant ontevreden, en gaat mijn mooie paraplu onderneming failliet :(
 

DeletedUser6867

Guest
Ja en stel nou dat ik datzelfde probleem heb in mijn paraplu fabriek. Wat zijn dan mijn opties. Ik kan een goede werknemer inhuren of externe kennis als het probleem te groot of ingewikkeld is voor mij of mijn medewerkers. Ligt het aan het aantal werkuren dan neem ik vast of tijdelijk personeel in dienst. Ligt het probleem aan de machines, dan zal ik moeten overwegen om dat bij te stellen of om te investeren in nieuwe machines. Doe ik niets, dan blijft de klant ontevreden, en gaat mijn mooie paraplu onderneming failliet :(


Het mooie van alles is dat nog geen 1% van de Foe spelers ooit op het forum komt. De meeste forum gebruikers kijken hier voor een vraag of dergelijke slechts een zeer klein % klaagt over alles.
Inno-games heeft meerdere spellen die speelbaar zijn in zeer veel landen. Dat zal niet zomaar failliet gaan omdat er spelers mee stoppen.
Je vergeet ook nog eens het feit dat FOE gratis is (je kan diamanten kopen om alles makkelijker te maken) Voor een paraplu moet je betalen.
Als jullie zo erg storen aan het spelen van FOE stop er dan mee dan heb je ook gen probleem/irritatie meer om je aan te ergeren.
 

DeletedUser6877

Guest
Tsja dat is de easy way out he, doe maar net of er niets aan de hand is en we gaan vrolijk verder. Als ze dat hadden gedacht toen we het EK misten zou er niet veel veranderen. We zijn wel degelijk klanten, . Dus ja een beetje serieus genomen worden, is wel het minste dat je kan verwachten.
 

DeletedUser6867

Guest
Tsja dat is de easy way out he, doe maar net of er niets aan de hand is en we gaan vrolijk verder. Als ze dat hadden gedacht toen we het EK misten zou er niet veel veranderen. We zijn wel degelijk klanten, . Dus ja een beetje serieus genomen worden, is wel het minste dat je kan verwachten.

Je bent 1 gebruiker tegen over de honderd duizenden gebruikers die wel tevreden zijn.
 

DeletedUser10433

Guest
Mystery001.png

Iemand een idee wat dit kan zijn..?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Ik denk dat er velen niet tevreden zijn, ik denk dat er een paar hier dat uiten, maar dat velen dat hebben opgegeven omdat het gevoel leeft dat er niet geluisterd wordt.
 

DeletedUser6867

Guest
Niemand verplicht je toe om het spel te spelen. Indien je ontevreden er mee bent waarom blijf je dan spelen?

Ik accepteer dat ik een gratis spel speel wat extra opties heeft om het makkelijker maakt.
Mocht het zijn dat ik hoge prijs heb moeten betalen zoals zeg maar een PS 4 game en daar zouden problemen mee zijn dan is het begrijpelijk dat ontwikkelaars hun fouten oplossen wat ze zeer vaak gewoon doen.
Nu probeert Inno ook vele problemen op te lossen terwijl in feite hiervoor niet eens betaald worden door de gebruikers tenzij ze diamanten kopen want hun eigen keuze is.
Er zijn bedrijven zat die niks doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Omdat als je het spel serieus wilt spelen, en dat doen sommigen, want daar is het ook voor gemaakt, dan wil je graag dingen goed hebben. Je kan ook zeggen, tjsa je weet dat de NS vaak niet op tijd rijdt, maar dan moet je maar niet de trein nemen, wat een kromme redenering is. Als je een spel uitbrengt en er spelers laat spelen, dan dient het goed te zijn. Als er serieuze spelers komen met punten die niet goed zijn, dan hoor je daar naar te luisteren. Etc. Ik ga niet meer de hele analogie van de bedrijfsvoering herhalen. Bedrijven die niets doen aan klachtenafhandeling, gaan failliet.
 

DeletedUser6867

Guest
Omdat als je het spel serieus wilt spelen, en dat doen sommigen, want daar is het ook voor gemaakt, dan wil je graag dingen goed hebben. Je kan ook zeggen, tjsa je weet dat de NS vaak niet op tijd rijdt, maar dan moet je maar niet de trein nemen, wat een kromme redenering is. Als je een spel uitbrengt en er spelers laat spelen, dan dient het goed te zijn. Als er serieuze spelers komen met punten die niet goed zijn, dan hoor je daar naar te luisteren. Etc. Ik ga niet meer de hele analogie van de bedrijfsvoering herhalen. Bedrijven die niets doen aan klachtenafhandeling, gaan failliet.

En toch gaan bedrijven zoals Inno niet failliet omdat hun spul gratis is en ze het moeten hebben van de diamanten verkoop.
Ik speel het spel zeer serieus maar ik heb best begrip voor een bedrijf die niet altijd alles in orde kan hebben zulke dingen hebben tijd nodig en ze hebben al een hoop verbeterd sinds het begin van FOE.
Ik ken tig andere spelen die een vele malen slechtere service bieden dan Inno games doet met FoE.


Ik reis nooit met de NS omdat hun service belachelijk slecht is en ik meerdere problemen heb gehad met hun beleid waardoor ik nu de NS als de neten vermijd en het zelfde met bepaalde winkels.
 

DeletedUser6877

Guest
Goed dus je redenering houdt geen stand. Stel dat ik aanbiedt om gratis limonade aan te bieden tijdens de vierdaagse, maar ik gooi zout ipv suiker in mn citroenlimonade mengsel. Hebben mijn klanten dan geen recht van klagen?

Bovendien heb ik een aantal keer geïnvesteerd in dit spel, dus dan zou ik toch ideeëen mogen aandragen voor verbeteringen. Als je iets op de markt zet, ook al is het gratis, moet het functioneren.
 

DeletedUser

Guest
Goed dus je redenering houdt geen stand. Stel dat ik aanbiedt om gratis limonade aan te bieden tijdens de vierdaagse, maar ik gooi zout ipv suiker in mn citroenlimonade mengsel. Hebben mijn klanten dan geen recht van klagen?

Jouw klanten wel, maar die heb je niet, want niemand levert een tegenprestatie.
 

DeletedUser6867

Guest
Goed dus je redenering houdt geen stand. Stel dat ik aanbiedt om gratis limonade aan te bieden tijdens de vierdaagse, maar ik gooi zout ipv suiker in mn citroenlimonade mengsel. Hebben mijn klanten dan geen recht van klagen?

Bovendien heb ik een aantal keer geïnvesteerd in dit spel, dus dan zou ik toch ideeëen mogen aandragen voor verbeteringen. Als je iets op de markt zet, ook al is het gratis, moet het functioneren.

Tuurlijk mag je klagen maar het is nog steeds je eigen keuze dat je die limonade heb gedronken dus als je ziek word van die limonade kan je niet klagen want het was gratis en je hebt het zelf gedronken. Dat is het keuze aspect van het verhaal net als FoE word je niet gedwongen om te spelen. Het is je eigen keuze om het te spelen.

En tuurlijk mag je ideëen aandragen dat doen ze in de overheid ook en daar zitten ook mensen in die tegen argumenten geven zoals wij doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Mystery001.png

Iemand een idee wat dit kan zijn..?
Het is een gloednieuw event gebouw, dat onderdeel is van een set voor
Barokke tuinen. Het is de eindbeloning voor het historisch event Sisi en
biedt meerdere productie opties. Waaronder 2 fp's/d, maar geen
goederen. Die 2 fp's/d zullen vast veel mensen wel zien zitten.:D
 
Bovenaan