Valentijn evenement

DeletedUser

Guest
Zoals gezegd, ik zit al in een gilde ;). Maar het goederenprobleem wordt nu opgelost dankzij een aardige vriend: het wordt nu alleen spannend om op tijd genoeg munten bij elkaar gespaard te heben om genoeg forgepunten te kopen om op tijd de landhuizen te kunnen onderzoeken.

Het evenement eindigt op de 18e... betekent dat in de nacht van de 17e op de 18e, of in de nacht vand e 18e op de 19e? En moet het landhuis voltooid zijn om de missie te voltooien, of is hem neerzetten voldoende?
 

DeletedUser1869

Guest
Neerzetten is voldoende. Ik kreeg een opdracht "Bouw een woongebouw uit het Koloniale tijdperk". Zodra ik het plaatste was de missie voltooid, ook al was het huis nog in aanbouw.
 

DeletedUser3175

Guest
Probleempje: Ik kom vandaag net het koloniale tijdperk binnen.

Krijg ik de Valentijnsopdracht bouw een woonhuis uit het koloniale tijdperk, maar dat onderzoeken kost me net onder de 250 forge punten. Dit maakt deze opdracht voltooien zo goed als onmogelijk voor mij en iedereen die net een nieuw tijdperk in gaat.

Los van het goederen probleem 3 van ieder type verkrijgen van je net nieuwe tijdperk (dit is tenminste nog te doen met wat hulp).

Ik ben niet de enige:

Ik heb een ander probleem, ik ben net het koloniale tijdperk in gekomen, maar heb nog niet eens alle technologieen uit de late middeleeuwen. Kortom ik moet nog 4 technologiën ontwikkelen om een huis uit de koloniale periode te kunnen bouwen, ik geloof niet dat ik op tijd voldoende forgepunten ga hebben om dat te kunnen doen. Jammer, ik had ook wel zo'n boompje gewild.

Als hier een bug fix voor kwam, bijv. beginnelingen in een tijdperk mogen ook bijv. 2 woonhuizen van het vorige tijdperk bouwen, zou dit erg fijn zijn. Het is niet leuk als het een nadeel is om van tijdperk te wisselen tijdens zo'n wedstrijd/actie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3195

Guest
Verdorie, ik zit net te treuzelen om een sector te veroveren zonder vechten (vind dit al moeilijk genoeg) en dan zegt ODonovan nog dat we een huis uit de koloniale tijdperk moeten bouwen, ik zit wel in dit tijdperk maar moet nog die huizen onderzoeken! Is er nog zo'n moeilijke missie? En zou het evenement wat langer kunnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seconddream

Actief lid
Het evenement eindigt op de 18e... betekent dat in de nacht van de 17e op de 18e, of in de nacht vand e 18e op de 19e? En moet het landhuis voltooid zijn om de missie te voltooien, of is hem neerzetten voldoende?

Om het even te verduidelijken gebruik ik even een voorbeeld: om 23:59 uur kan het wel om 00:00 uur ( de 18e ) kan het niet meer ;)
 

DeletedUser

Guest
Ok, dus je moet de missies uiterlijk op zaterdag 17 februari om 23:59 hebben afgerond: als het langer duurt en je komt in de zondag terecht, dan verdwijnt de valentijnsmissie waar je mee bezig was en heb je pech als je die nog niet hebt afgerond.
 

Seconddream

Actief lid
Monnikje ik heb de vraag zowiezo nog even uitgezet maar hou voorlopig maar rekening met wat ik eerder al aan heb gegeven.
Het is inderdaad niet echt duidelijk :)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb even na zitten rekenen, en als het evenement op de zaterdag eindigt, kan ik niet genoeg bij elkaar sparen om de resterende forgepunten te halen: als de zondag er wel bij is, dan zou het net moeten lukken. Dus als het inderdaad eindigt zoals je aangeeft, kan ik beter de missie voltooien in de hoge middeleeuwen in plaats van door te stoten naar de late. Dit maakt het wel extra spannend!
 

DeletedUser

Guest
Ik heb zo het idee dat de missie nogal kort is. Voorheen hadden we meer dan tijd genoeg, als je nu kijkt sommigen hebben al een boom staan maar hou eens rekening dat 60 FP's bijeen sparen voor de volgende technologie en dan nog een dag productie en dan weet ik het niet maar blijkbaar nog goederen produceren ja dan wordt het wel nipt.
 

DeletedUser3175

Guest
Ik heb zo het idee dat de missie nogal kort is. Voorheen hadden we meer dan tijd genoeg, als je nu kijkt sommigen hebben al een boom staan maar hou eens rekening dat 60 FP's bijeen sparen voor de volgende technologie en dan nog een dag productie en dan weet ik het niet maar blijkbaar nog goederen produceren ja dan wordt het wel nipt.

Het is met name dat de laatste opdracht nogal ongelukkig geplaatst is. Als deze opdracht vooraan zat kon je er naar toe werken. Nu overvalt het je en kan je geen kant meer op. Omdat er dan te weinig tijd is. Terweil het toch eenvoudig is aan te passen door bijv. 2-3 woongebouwen van een vorig tijdperk als alternatief te bieden.
 

DeletedUser2470

Guest
Voor diegenen aan het einde van de tech tree is het een bijzonder korte missiereeks geweest, omdat vele opdrachten automatisch klaar waren. Voor anderen kan ik me inbeelden dat ze heel wat moeite moeten doen om er te geraken.

En dat over die FP die je tekort komt.. Je kan altijd FP kopen, met goud of zelfs diamanten, misschien geraak je er zo nog? In ieder geval, zo speciaal is die boom niet hoor, hij staat alleen mooi.
 

DeletedUser

Guest
Het klopt, je kan FP kopen.

Toch vind ik het ook tegenvallen.

Ik heb nog 217 forgepunten nodig om een koloniaal woongebouw te kunnen kopen. Tot zondagavond krijg ik er nog 62 bij. Als ik de rest van de forgepunten moet kopen kost dat mij 821.500 muntjes, of ik moet mijn principes aan de kant schuiven en diamanten kopen. Dan heb ik 7750 diamanten nodig. Ofwel 60 euro uitgeven aan dat boompje. Dat is het mij toch niet waard.

Natuurlijk is het zo dat je die boom niet per sé nodig hebt, maar het is een teleurstelling dat je er na een aantal opdrachten achterkomt dat het nagenoeg onmogelijk is om de hoofdprijs te krijgen. Jammer dat er bij het ontwikkelen van de valentijnsopdrachten niet over dit scenario is nagedacht.

PS. Je vraagt je misschien af waarom iemand al in de koloniale tijd is, terwijl hij nog zoveel moet onderzoeken in de late middeleeuwen? Dat komt doordat ik een Pharos van Alexandrië heb, en snel naar de koloniale tijd betekent dat ik dagelijks die koloniale goederen krijg. Blijkbaar ben ik niet de enige die het volgens deze strategie heeft gedaan, gezien alle reacties hier.

PS2. En dan heb ik het verkrijgen van de juiste goederen om de technologieën te onderzoeken nog buiten beschouwing gelaten. Dat zal ook nog moeilijk worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3175

Guest
Als er een week aan de tijd wordt geplakt redt volgens mij iedereen het die het als ze niet zo ongunstig in hun tijdsperiode zaten wel.

Er is over dit scenario niet nagedacht of het is de bedoeling dat degene die vastlopen met diamanten gaan strooien. Maar ja dat verziekt dan echt de sfeer van het spel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb even na zitten rekenen, en als het evenement op de zaterdag eindigt, kan ik niet genoeg bij elkaar sparen om de resterende forgepunten te halen: als de zondag er wel bij is, dan zou het net moeten lukken. Dus als het inderdaad eindigt zoals je aangeeft, kan ik beter de missie voltooien in de hoge middeleeuwen in plaats van door te stoten naar de late. Dit maakt het wel extra spannend!
Het evenement eindigt wel degelijk op zondag. :)

Als er een week aan de tijd wordt geplakt redt volgens mij iedereen het die het als ze niet zo ongunstig in hun tijdsperiode zaten wel.

Er is over dit scenario niet nagedacht of het is de bedoeling dat degene die vastlopen met diamanten gaan strooien. Maar ja dat verziekt dan echt de sfeer van het spel.
Laat ons niet onmiddellijk overhaaste conclusies trekken en met grote woorden smijten. Wij gaan heus geen tijd in een evenement steken om jullie te pesten ... Er zijn gerust betere dingen te doen met onze tijd dan zoiets. Het gehele spel staat open voor diamant & niet-diamantspelers, dat geldt eveneens voor dit evenement. We verwachten echt niet van jou om €200 te betalen om 1 missie te voltooien. ;)

Er wordt wel degelijk nagedacht over deze scenario's, maar dat moet gebeuren binnen een beperkte timeframe. Er zijn eveneens een heleboel andere missies die moeten worden klaargemaakt (bv. Industriële tijdperk en andere evenementen). Dat er daardoor een klein foutje in kan sluipen spreekt voor zich. Is dat een perfecte methode? Neen, uiteraard niet. Maar net zoals elk ander bedrijf wordt ook InnoGames geconfronteerd met een beperkt aantal productiefactoren. Ik denk dat we gerust trots mogen zijn op de vele evenementen die we jullie keer op keer aanbieden.

Probleempje: Ik kom vandaag net het koloniale tijdperk binnen.

Krijg ik de Valentijnsopdracht bouw een woonhuis uit het koloniale tijdperk, maar dat onderzoeken kost me net onder de 250 forge punten. Dit maakt deze opdracht voltooien zo goed als onmogelijk voor mij en iedereen die net een nieuw tijdperk in gaat.

Los van het goederen probleem 3 van ieder type verkrijgen van je net nieuwe tijdperk (dit is tenminste nog te doen met wat hulp).

Ik ben niet de enige:



Als hier een bug fix voor kwam, bijv. beginnelingen in een tijdperk mogen ook bijv. 2 woonhuizen van het vorige tijdperk bouwen, zou dit erg fijn zijn. Het is niet leuk als het een nadeel is om van tijdperk te wisselen tijdens zo'n wedstrijd/actie.
Als het 'redelijkerwijs' onmogelijk is om aan de voorwaarde van de laatste Valentijnsmissie te voldoen ("Bouw een woongebouw uit tijdperk X"), gelieve dan:
- ervoor te zorgen dat je de andere vereiste van deze missie ("Verkrijg 3 stuks van elk van deze goederen") hebt voltooid;
- een woongebouw uit het vorige tijdperk te bouwen;
- een supportaanvraag in te dienen waarin je de situatie uitlegt.

We zullen de missie dan handmatig voor je voltooien, zodat je de beloning alsnog krijgt. 'Redelijkerwijs' onmogelijk impliceert een zekere mate van subjectiviteit. We gaan ervan uit dat iedereen volwassen genoeg is om in te zien wanneer het niet meer mogelijk is. Het is niet de bedoeling om van onze geste misbruik te maken, uiteindelijk doen we dit voor jullie. Je schiet daarmee dus enkel in je eigen voet. Elke aanvraag wordt sowieso door ons gecontroleerd.

Doe dit alsjeblieft tijdig! Eens de Valentijnmissies zijn verwijderd kunnen we je niet meer helpen!

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mooie geste om de beloning toch uit te keren voor degenen die het niet kunnen afwerken.
 

DeletedUser3175

Guest
Beste 3Dimensional,

Dat klinkt heel redelijk. Het was dus de eerste optie, er is dus over dit scenario niet nagedacht, dat kan gebeuren.

Als er dan toch voor een oplossing wordt gezorgd is dat een professioneel en mooi gebaar. Bedankt hiervoor.

Groet,
ODonovan
 

DeletedUser

Guest
Ah, dus het evenement eindigt op zondag om 23:59 :). En ik ben het met Kev Porsche en ODonovan eens: het is een erg mooi gebaar om de beloning toch uit te keren voor degenen die de missie niet kunnen afwerken.

Zelf heb ik vandaag toch wat munten uitgegeven (ik heb mijn productie aangezet en een militair gebouw gebouwd voor een andere missie) omdat ik er nu vanuit ging dat ik maar tot en met zaterdag zou hebben. Ik was kortom een beetje te voorbarig ;). Maar... ik heb nogmaals zitten rekenen, en ik denk dat ik het zou kunnen redden om zondag om 23.00 de missie te voltooien in de late middeleeuwen. Rekenen jullie mee?

Ik heb nog 94 forgepunten nodig om de technologie `Landhuizen' te voltooien (60 van de technologie `Landhuizen', 33 van `Kaan' en 1 van `Biologie'). Dan heb ik nog 5 forgepunten nodig om met een van mijn vrienden te kunnen ruilen zodat ik de benodigde 3 van elk goed uit de late middeleeuwen kan krijgen. Dat bij elkaar betekent dat ik nog 99 forgepunten nodig heb.

Vandaag ga ik nog 8 forgepunten krijgen. Morgen, zaterdag, krijg ik er nog 24. En zondag, om tot 23.00 uur te komen, kan ik op nog 23 forgepunten rekenen. Aangezien ik nog missie 6 moet voltooien, krijg ik daar nog een pakket met 10 forgepunten voor, en voor het voltooien van missie 8 krijg ik nog eens 5 forgepunten. Dat is bij elkaar 70 forgepunten. Ik kom kortom nog 29 forgepunten tekort.

Het kopen van een forgepunt met munten kost mij nu 7500 munten. Bij het kopen van een extra forgepunt wordt de prijs telkens met 50 munten verhoogd: het aanschaffen van de 29 benodigde forgepunten kost mij dus 237800 munten.

Ik heb op dit moment 70635 munten. Dat betekent dat ik nog 167165 munten nodig heb. Ik heb voor de muntenproductie bruinsteenwoningen, stadswoningen en natuurlijk mijn stadhuis.

Van de stadhuis zal ik vandaag rond middernacht 500 munten krijgen: morgen ook. Zondag is het stadhuis niet op tijd klaar. Dus ik krijg van mijn stadhuis 1000 munten.

Mijn 13 stadswoningen leveren - zolang mijn burgers gemotiveerd zijn - 5304 munten per 8 uur. Als ik even tel, dan kan ik voor zondag 23.00 uur nog 7 keer daarvan innen: dat is dus 37128 munten.

Hoe vaak moet ik dan nog munten van mijn bruinsteenhuizen innen om genoeg geld te hebben?

totaalbedrag - huidige munten - stadhuis - stadswoningen = restbedrag
237800 - 70635 - 1000 - 37128 = 129037

Dus ik moet nog 129037 munten uit mijn bruinsteenhuizen persen. Ik heb er 44, die met enthousiaste burgers 4752 munten per uur opleveren. Dus dat betekent dat ik nog 129037 / 4752 = 27,15 ~ 28 keer moet innen.

Dus de komende 55 uur moet ik 28 uur munten innen van mijn bruinsteenhuizen om op tijd genoeg geld te hebben om landhuizen te kunnen onderzoeken. En oja, een landhuis bouwen kost 3900 munten: die krijg ik vast wel met de 28e keer dat ik in.

Zo, ik denk dat het ondanks mijn uitgaven van vanochtend tóch haalbaar is! Woehoe! Dank, 3Dimensionaal, voor het geven van het verlossende woord. Wanneer mijn 1-dagsproductie vanavond klaar is, zal ik naar de late middeleeuwen gaan en zo snel mogelijk doorstoten naar de laatste missie, om daarna met vrienden aan de grondstoffen te komen en dan de missie op het nippertje op zondagavond te voltooien.
 

DeletedUser

Guest
Hoera! Het is gelukt: ik heb de late middeleeuwen liefdesboom :).
 
Bovenaan