Tweede Kamerverkezingen (12 sept.) 2012.

DeletedUser

Guest
Op 12 september kan het grootste gedeelte van ons weer naar de stembus, voor de Tweede Kamerverkiezingen. Het is nog een beetje vroeg, aangezien het nog 2,5 maand duurt voor dat we kunnen stemmen, maar het leek me leuk om nu alvast te gaan praten over welke partij jouw stem krijgt, waarom zij dat verdienen en waarom jij andere eventueel zou aanraden om voor die partij te gaan.

Ik wil 1 a 2 weken voor 12 september een poll toevoegen, dat we nu kunnen gaan debatteren en we dan op 12 september onze eigen FoE uitslag hebben, die we kunnen vergelijken met de nationale uitslag. Mocht er interesse voor zijn zou ik ook nog een einddebat willen houden, waarschijnlijk ergens in het weekend van 1/2 september.

620787f70579466385815b6.png


6cbca3446949418cb145d5d.png
Hier in de spoiler nog wat extra achtergrond informatie, voornamelijk van Wikipedia.


Geef je mening/visie!
 

DeletedUser1000

Guest
Ik zelf stem PVV. puur om het feit dat ze een aantal standpunten hebben waar ik het mee eens ben.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb al een paar keer SP gestemd. Ik heb me er nog niet in verdiept wat het deze verkiezingen gaat worden.

Ik denk dat ik niet snel PVV zal stemmen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ze een aantal standpunten hebben waar ik me absoluut niet in kan vinden. Dan bedoel ik standpunten die naar mijn mening een discriminerend effect hebben.
Ergens vind ik dit wel jammer, want in andere onderwerpen vind ik de PVV een beter standpunt inneemt dan andere partijen, ook beter dan de SP.
 

DeletedUser

Guest
Ik moet zeggen dat ik het inderdaad nog erg vroeg vind om hier al een discussie over te hebben.
Als ik het nu zou bedenken zou ik neigen richting de SP. Al weet ik hun standpunt over het passend onderwijs helaas niet.
Om over standpunten te hebben. Er zijn een aantal dingen die ik erg belangrijk vind.
- Niet te veel korten op het passend onderwijs
- De hogere lonen mogen zeker meer gaan inleveren.
- Studenten moeten niet te veel erbij gaan betalen, bijvoorbeeld door de langstudeerboete. (dit heeft alleen nog meer uitleg nodig)
- De staat moet niet overal de controle over krijgen. (vingerafdrukken, camera's op straat, wietpas enz enz)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik zelf stem PVV. puur om het feit dat ze een aantal standpunten hebben waar ik het mee eens ben.
Ik heb al een paar keer SP gestemd. Ik heb me er nog niet in verdiept wat het deze verkiezingen gaat worden.

Ik denk dat ik niet snel PVV zal stemmen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ze een aantal standpunten hebben waar ik me absoluut niet in kan vinden. Dan bedoel ik standpunten die naar mijn mening een discriminerend effect hebben.
Ergens vind ik dit wel jammer, want in andere onderwerpen vind ik de PVV een beter standpunt inneemt dan andere partijen, ook beter dan de SP.
PVV gaat hem voor mij niet worden, als je ze nodig hebt zijn ze er niet. Ze zeggen gewoon wat hun het best uitkomt, waarbij ze alleen maar zoveel mogelijk zetels willen. Zeggen ze voor verkiezingen absoluut nee, dan is het na de verkiezingen alweer ja, omdat het beter uitkomt (zodat ze in een coalitie kunnen ofzo). Ook in het catshuis hebben ze ons heel erg tegen gewerkt, ze hebben ook nog eens weken en weken tijd lopen te rekken terwijl aan het begin al duidelijk was dat ze niet zouden gaan bezuinigen.

Ook hebben ze standpunten die totaal niet kunnen en kijken ze vaak niet naar de langere termijn met hun beslissingen.

Ik moet zeggen dat ik het inderdaad nog erg vroeg vind om hier al een discussie over te hebben.
Als ik het nu zou bedenken zou ik neigen richting de SP. Al weet ik hun standpunt over het passend onderwijs helaas niet.
Om over standpunten te hebben. Er zijn een aantal dingen die ik erg belangrijk vind.
- Niet te veel korten op het passend onderwijs
- De hogere lonen mogen zeker meer gaan inleveren.
- Studenten moeten niet te veel erbij gaan betalen, bijvoorbeeld door de langstudeerboete. (dit heeft alleen nog meer uitleg nodig)
- De staat moet overal de controle over krijgen. (vingerafdrukken, camera's op straat, wietpas enz enz)

Pfff, dat laatste punt kan ik niet echt mee leven. Het haalt een stukje burgerverantwoordelijkheid weg, het geeft een negatief effect na naar de samenleving (je wordt de hele tijd op je vingers gekeken) en we worden dan straks bijna net als China of zelfs als Noord-Korea. Bovendien zal de rest van het westen er niet blij mee zijn als dit een echte politiestaat wordt.
 

DeletedUser

Guest
Ooooh chips. Ik bedoelde niet overal de controle over krijgen. Haha
 

DeletedUser

Guest
Ik doe altijd van die stempolls. Daar ik 9 van de 10 keer op de piratenpartij uitkom, denk ik dat dat de meest geschikte partij voor mij is...
 

DeletedUser

Guest
jammer, dat ik nog 2 jaar lang niet mag stemmen
Dan mag je nog wel meepraten :p.

Ik doe altijd van die stempolls. Daar ik 9 van de 10 keer op de piratenpartij uitkom, denk ik dat dat de meest geschikte partij voor mij is...
lolz, pirates 4 the win! Het lijkt me wel vet als ze net als de partij van de dieren twee zetels krijgen ofzo, zodat ze lekker in de kamer hun standpunten duidelijk kunnen maken ^^.
 

DeletedUser

Guest
Ik zelf stem PVV. puur om het feit dat ze een aantal standpunten hebben waar ik het mee eens ben.

Aangezien Dhr Wilders al heeft gezecht (intern de PVV) dat de helft van zijn ideeen niet uitvoerbaar zijn (waaronder nederland uit de EU) denk ik dat dat geen goed idee is

waar stem je dan eigelijk op?
 

DeletedUser1000

Guest
natuurlijk zullen niet alle ideeën niet haalbaar zijn. zeg mij 1 politieke partij die al zijn ideeën wel waar kan maken.

ik stem op de PVV omdat ze van alle partijen het beste bij mij aansluiten. natuurlijk ben ik het niet met alles eens maar er is geen 1 partij waar ik het 100% mee eens ben. of heb jij wel een parij waar jij het 100% eens ben?
 

DeletedUser665

Guest
Aangezien Dhr Wilders al heeft gezecht (intern de PVV) dat de helft van zijn ideeen niet uitvoerbaar zijn (waaronder nederland uit de EU) denk ik dat dat geen goed idee is

waar stem je dan eigelijk op?

en je weet dat hoe?
 

DeletedUser43

Guest
Ze zoeken het maar uit, ik ben klaar met dat stemmen. Het enige dat ik nog stem zijn mijn gitaren, mijn drumstel en mijn piano en verder niks.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als iedereen in Nederland besluit om niet te gaan stemmen.
En dan ook echt iedereen, dus ook niet dat ene stiekeme gluipertje. :D
 

DeletedUser

Guest
en je weet dat hoe?
Lekken, journalisten die alles doen voor een nieuwe primeur en PVV'ers die opgestapt zijn ;).

Ze zoeken het maar uit, ik ben klaar met dat stemmen. Het enige dat ik nog stem zijn mijn gitaren, mijn drumstel en mijn piano en verder niks.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als iedereen in Nederland besluit om niet te gaan stemmen.
En dan ook echt iedereen, dus ook niet dat ene stiekeme gluipertje. :D
Dan hebben we helemaal geen kabinet, en dan zijn we een stuurloos land.
Richt dan de Partij op voor Zij die Niet willen Stemmen (PZNS) :p.
 

DeletedUser43

Guest
Dan hebben we helemaal geen kabinet, en dan zijn we een stuurloos land.
Richt dan de Partij op voor Zij die Niet willen Stemmen (PZNS) :p.

Dat zou dan betekenen dat we in een absolute monarchie terecht komen?
Een monarchie waarin het koningshuis (weer) alles voor het zeggen heeft, waarin ze een aantal mensen (laten we ze de ridders van de ronde tafel noemen) hebben die de verdere politiek behandelen.
Waarin we geen 4000 Kamerleden meer nodig hebben, en dus veel minder belasting zouden kunnen gaan betalen?

Waarin het land misschien niet perfect bestuurd wordt, maar waarin ze wel hun best doen dit zo goed mogelijk te doen?
Eigenlijk net als nu al een aantal jaar aan de gang is.

Ik ben voor :D

Niet stemmen en terug naar de absolute monarchie :D
 

DeletedUser1000

Guest
volgens mij hoop jij stiekem dat merlijn dan ook weer terug komt om ons met zijn toverkunst te helpen ;)


Op welke partij je ook wil/gaat stemmen zolang er niet 1 partij is wie een meerderheid in de eerste en twee de kamer haalt zul je altijd krijgen dat ze nooit alles waar kunnen maken wat ze willen.
 

DeletedUser43

Guest
Dan wil ik Lancelot zijn :D Lekker stoeien met de vrouw van de koning :p
 

DeletedUser1000

Guest
Dan wil ik Lancelot zijn :D Lekker stoeien met de vrouw van de koning :p

judas :p

hoe kan je nu de man verraden die je een leven/doel heeft gegeven en je ook nog eens heeft behandeld als een broer.

OT ben helemaal voor om alles weer terug te zetten naar het ronde tafel idee ;)
 

DeletedUser1444

Guest
Ronde Tafel-idee zou echt enorm stom zijn. Nu hebben we nog enige vorm van inspraak. Hoewel... 12 september hebben we inspraak en dan mogen we weer maximaal 4 jaar onze mond houden...
Toch is het wel belangrijk dat we juist nu naar de stembus gaan en ons ongenoegen laten blijken. Ik ga er van uit dat er op dit forum relatief gezien veel jongere mensen rondlopen en met name voor deze groep zijn er veel zaken die negatief gaan veranderen wanneer we niet van ons laten horen. Om te beginnen met de langstudeerboete. Het is onacceptabel dat de overheid ons boetes op gaat leggen wanneer we langer over onze studie doen. Dit, terwijl er vele studenten zijn die een acceptabele reden hebben om langer over deze studie te doen. Alexander Pechtold (D'66) heeft 11 jaar over zijn studie geschiedenis gedaan.
We mogen ons niet terug in de late middeleeuwen laten werpen, waarin het onderwijs enkele was toebedeeld aan de rijkeren der natie.
Nee, het wordt tijd om ons te laten horen, om onze stem te laten gelden en te laten zien waar we voor staan!
 
Bovenaan